Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

hazard":1ny7c0o8 je napisao(la):
Mogli bi i da izgrade stanicu u samom Surcinu? Pa bi neki vozovi isli preko Surcina, neki ne, neki bi stajali na NBG neki ne itd. itd. pa imao voz svakih 15 minuta do neke lokacije u centru grada.
Gde mislis da bi trebalo izgraditi stanicu u Surcinu. Naime postoji zeleznicka stanica Surcin na obilaznoj pruzi, ali je ona od samog naselja suvise daleko i zabaceno i sluzi iskljucivo za teretni saobracaj (bio sam tamo). Mozda jedina jeftinija mogucnost bi bila da se izgradi dvokolosecno stajaliste na nasipu/nadvoznjaku koji sece put Surcinn-Jakovo, ali i on bi bio daleko od naselja. Naravno, sve ovo govorim ukoliko bi se izgradila pruga za Areodrom po GUP-u. Ovako bi se mogla otvoriti kruzna/polukruzna linija Karaburma-Vuk-Novi Beograd-Zemun-Aerodrom-Surcin-Ostruznica-Zeleznik-Rakovica-Vuk i natrag ka Karaburmi. Druga linija bi bila ista, ali bi suprontno kruzila, imala bi drugi broj/oznaku.
 
ja bi stanicu stavio na mesto donjeg parkinga:
29fp9nc.jpg
 
JohnnyLee, nije lose mesto za stanicu. Medjutim pre nego sto se krene u gradnju ove pruge, treba ispitati da li pruga Zemun-Prokop ima dovoljnu propusnu moc da se nakaci jos ovaj krak.
Sta mislite, da li bi Beovoz, odnosno buduce preduzece koje ce vrsiti funkciju gradskog zeleznickog saobracaja, trebao da gradi posebne pruge koje bi bile samo za njega i koje bi bile vecim delom jednokolosecne?
 
Naravno da bi trebalo, za sve udaljenije krajeve gde je interval 20 - 30 minutamoze biti opsluzen jednim kolosekom. Surcin, Padinska skela...
 
Pa s obzirom da bi radili tunel stanica bi bila ispod Terminala,logično,zašto da se ljudi vuku do stanice kada vestibilom mogu sići direktno u nju,tako je na većini velikih Aerodroma..
 
Evo sto me je konkretno potaklo da razmisljam o jednokolosecnim deonicama. Radi se o dva primera.
Prvi je Enoshima Electric Railway (Enoden) (Kanagawa prefektura, Great Tokyo Area) prigradska zeleznica (neki smatraju da je to zapravo tramvaj), duga 10 km, 15 stanica, jednokolosecna sa cetri dvokolosecnih stanica i jednom mimoilaznicom, imaju u vrsnim casovima interval od 12 minuta.
Sema linije:
shonan.gif

Izvor: http://www.japaneserailwaysociety.com
Polasci sa Fujisawa stanice:
time_1f.gif

Polasci sa Kamakura stanice:
time_5k.gif

Izvor: http://www.enoden.co.jp
Drugi primer je O-train u Ottawi. Jednokolosecna diesel linija gradske zeleznice duga 8 km, pet stanica, srednja stanica Carleton ima dva koloseka, vozovi polaze svakih 15 minuta
http://www.octranspo1.com/routes/?selectRoute=O-Train&month=03&day=20&year=2010&action=Get+Timetable

Ovo su za sada meni najpoznatija dva primera jednokolosecnih zeleznickih linija koje imaju najjaci interval, posebno Enoden sa polascima na svakih 12 minuta u vrsnim casovima.
 
Vidi od onoga što sam pročitao o prigradskim železnicama svuda gde su jednokolosečne,ulažu maksimalne napore da ih dograde u dvokolosečne,evo primer je najbliži u Beogradu i krak za Pančevo,jednostavno nema pouzdanog takta bez dvokolosečne pruge
 
Sve je to tacno sto si napisao 2012, ali ponekad se moraju sagledati materijalne mogucnosti. Ja sam takodje za to da pruga prema Pancevu postane dvokolosecna, cak bi to trebao da bude jedan od prioriteta, obzirom da ju koristi ne samo Beovoz.. Neki nove pruge koje bi bile samo za Beovoz bi mogle da koriste jedan kolosek s mimoilaznicama. Ne sporim da su dvokolosecne bolje, naprotiv. Kamo srece da smo u stanju da gradimo nove elektrificirane dvokolosecne pruge.
 
Ok,ali mislim da Beovoz se neće dalje razvijati van teritorija grada osim kraka za aerodrom,a na teritoriji grada hoće,a tu su svuda dvokolsečne pruge od Železnika,Rakovice,Sajma,...ne znam pored Dunav stanice,ali čak i izgrađeni dupli tuneli za Karaburmu,fali stanica.
 
Izmedju Pancevackog mosta i Dunav stanice je jedan kolosek, kao i izmedju Dunav st. i Dorcola i na oba pravca ima mesta za jos jedan kolosek Nekad je na Pancevackom mostu bilo dva koloseka. U planu je bilo i jos uvek je da se Karaburma i Dunav st. povezu. Svakako da Dunav st. treba obnoviti.
 
koliko se ja sećam od Dunav st. do Dorćola ima više koloseka (4 ili 5) a posle oko Kališa dva, s tim da je jedan zarastao u korov i propao
 
Pa znači ne trebaju neka enormna ulaganja da bi dobili još jednu-dve linije Beovoza,ali šta je sa teretnim saobraćajem na tom pravcu,jel ima neka trenutna alternativa?
 
Nema alternative, dok god nam u suvom centru grada stoje magacini i skladista svih firmi koje postoje u ovoj drzavi....
 
Siniša":2pgc602z je napisao(la):
hazard":2pgc602z je napisao(la):
Mogli bi i da izgrade stanicu u samom Surcinu? Pa bi neki vozovi isli preko Surcina, neki ne, neki bi stajali na NBG neki ne itd. itd. pa imao voz svakih 15 minuta do neke lokacije u centru grada.
Gde mislis da bi trebalo izgraditi stanicu u Surcinu. Naime postoji zeleznicka stanica Surcin na obilaznoj pruzi, ali je ona od samog naselja suvise daleko i zabaceno i sluzi iskljucivo za teretni saobracaj (bio sam tamo). Mozda jedina jeftinija mogucnost bi bila da se izgradi dvokolosecno stajaliste na nasipu/nadvoznjaku koji sece put Surcinn-Jakovo, ali i on bi bio daleko od naselja. Naravno, sve ovo govorim ukoliko bi se izgradila pruga za Areodrom po GUP-u. Ovako bi se mogla otvoriti kruzna/polukruzna linija Karaburma-Vuk-Novi Beograd-Zemun-Aerodrom-Surcin-Ostruznica-Zeleznik-Rakovica-Vuk i natrag ka Karaburmi. Druga linija bi bila ista, ali bi suprontno kruzila, imala bi drugi broj/oznaku.
Ne znam tacno, mislio sam da se izgradi pruga do aerodroma, i onda drugi krak pruge koji bi se na kratko odvajao od te glavne pruge za aerodrom i ulazio nekako u sam Surcin, i onda se spajao ponovo sa aerodromskom prugom.

Onda bi moglo da postoji nekakav red voznje tipa

:00 Aerodrom-Surcin-NBG-Prokop-K. Park-Vuk-Panc. most-Pancevo(sve 3 stanice)
:15 Aerodrom-Surcin-NBG-Tosin bunar-Zemun-Zemun polje-Batajnica-Pazova(jedna i druga)-Indjija
:30 Aerodrom-NBG-Prokop-Vuk-Pancevo (samo glavna st.)
:45 Aerodrom-NBG-Zemun-? (samo Batajnica? ili samo Pazova ili samo Indjija?)

Ovako postoji voz za NBG svakih 15 minuta a za drugu stranu obale svakih pola sata, a rubne stanice su opsluzene svaki sat, sto mislim da je ok, s obzirom da trenutno jedino postoji Jatov autobus koji ide sa Slavije na svakih sat vremena i GSPov 72 od Z. venca ciji red voznje ne znam ali treba jako dugo da stigne do aerodroma i nazad jer nije ekspres linije vec staje svugde usput.

Mislim da u svakom slucaju treba da postoje ekspres linije kao ove na :15/:45. E sad postoji juzni krak B.voza ka Rakovici kada bi ubacili i te vozove onda bi imali interval 15 minuta ka drugoj obali reke. Ekspres vozovi u toj varijanti bi onda mogli da preskoce stanicu NBG jer ne vidim potrebu za intervalom od 7-8 minuta ka NBG.
 
JohnnyLee":at3piol2 je napisao(la):
koliko se ja sećam od Dunav st. do Dorćola ima više koloseka (4 ili 5) a posle oko Kališa dva, s tim da je jedan zarastao u korov i propao
Dorcol ima devet koloseka a kad se izadje od Dorcola ka Dunav st. ima samo jedan. Tu je nekada bila teretna stanica Dorcol. Dva koloseka treba ostaviti i obnoviti, ovo ostalo skinuti. Oko Kalisa su dva koloseka, taj zarasli se lako moze srediti, nije strasno.
2012":at3piol2 je napisao(la):
Pa znači ne trebaju neka enormna ulaganja da bi dobili još jednu-dve linije Beovoza,ali šta je sa teretnim saobraćajem na tom pravcu,jel ima neka trenutna alternativa?
Naravno, nesto posebno velika ulaganja nisu potrebna za Beovoz. Na zalost, teretni saobracaj nema jos alternativu. Ostali zeleznicki mostovi preko Dunava su jako daleko. Zato pod hitno treba na sledeci most preko Dunava provuci i zeleznicku trasu, ali dzabe pricam...Koji su jos zeleznicki mostovi preko Dunava: Novi Sad ima montazno-demontazni koji privremeno zamenjuje Zezeljev i koji je pretesan, zatim most kod Bogojeva i to je sve. Nizvodno nema. To samo govori koliko je ova drzava vodila racuna o zeleznici. Jedino neko privremeno resenje bi bilo da teretni saobracaj ide iskljucivo preko noci, dok bi u toku dana tu prugu koristila gradska zeleznica. To se radi skoro svuda u svetu gde se pruga deli za teretni i gradsko-prigradski saobracaj.
hazard":at3piol2 je napisao(la):
Ne znam tacno, mislio sam da se izgradi pruga do aerodroma, i onda drugi krak pruge koji bi se na kratko odvajao od te glavne pruge za aerodrom i ulazio nekako u sam Surcin, i onda se spajao ponovo sa aerodromskom prugom.

Onda bi moglo da postoji nekakav red voznje tipa

:00 Aerodrom-Surcin-NBG-Prokop-K. Park-Vu,k-Panc. most-Pancevo(sve 3 stanice)
:15 Aerodrom-Surcin-NBG-Tosin bunar-Zemun-Zemun polje-Batajnica-Pazova(jedna i druga)-Indjija
:30 Aerodrom-NBG-Prokop-Vuk-Pancevo (samo glavna st.)
:45 Aerodrom-NBG-Zemun-? (samo Batajnica? ili samo Pazova ili samo Indjija?)

Ovako postoji voz za NBG svakih 15 minuta a za drugu stranu obale svakih pola sata, a rubne stanice su opsluzene svaki sat, sto mislim da je ok, s obzirom da trenutno jedino postoji Jatov autobus koji ide sa Slavije na svakih sat vremena i GSPov 72 od Z. venca ciji red voznje ne znam ali treba jako dugo da stigne do aerodroma i nazad jer nije ekspres linije vec staje svugde usput.

Mislim da u svakom slucaju treba da postoje ekspres linije kao ove na :15/:45. E sad postoji juzni krak B.voza ka Rakovici kada bi ubacili i te vozove onda bi imali interval 15 minuta ka drugoj obali reke. Ekspres vozovi u toj varijanti bi onda mogli da preskoce stanicu NBG jer ne vidim potrebu za intervalom od 7-8 minuta ka NBG
:kk: s tim sto sam ja razmisljao da jedna od linija za Beograd bude do Gl. z.st., a jedan od polaska za Indjiju jednog lepog da na za Novi Sad kad se sredi i ispegla pruga.
 
hazard":1wl0lfqm je napisao(la):
Onda bi moglo da postoji nekakav red voznje tipa

:00 Aerodrom-Surcin-NBG-Prokop-K. Park-Vuk-Panc. most-Pancevo(sve 3 stanice)
:15 Aerodrom-Surcin-NBG-Tosin bunar-Zemun-Zemun polje-Batajnica-Pazova(jedna i druga)-Indjija
:30 Aerodrom-NBG-Prokop-Vuk-Pancevo (samo glavna st.)
:45 Aerodrom-NBG-Zemun-? (samo Batajnica? ili samo Pazova ili samo Indjija?)
nije loše. moja ideja je sledeća:
:00 Aerodrom-Zemun-NBG-Gl. stanica i Aerodrom-Zemun-NBG-Prokop-Rakovica-Resnik-Ripanj-Mladenovac
:15 Aerodrom-Zemun-NBG-Prokop-Vuk-Pančevo i Aerodrom-Zemun polje-Batajnica-Pazove-Inđija
:30 Aerodrom-Zemun-NBG-Gl. stanica i Aerodrom-Surčin-Železnik-Rakovica
:45 Aerodrom-Zemun-NBG-Prokop-Rakovica-Resnik-Barajevo i Aerodrom-Zemun polje-Batajnica-Pazove-Inđija-Novi Sad (jednog dana)

a i kako si mislio da staje u Surčin? da ide do Surčina i da se vraća nazad? isto i za Zemun-Zemun polje. jer je račvanje između Zemuna i Zemun polja
 
mislio sam da postoji pruga kroz Surcin kao drugi krak, znaci samo da prodje kroz

ovo za Z. Polje nisam znao mislio sam da beovoz inace ide NBG-Zemun-Z.Polje-Batajnica-itd.

Sinisa ja samo razgledam kako to funkcionise u Cirihu pa onda gledam kako moze da se primeni kod nas :D
 
hazard":3aimwb5j je napisao(la):
Sinisa ja samo razgledam kako to funkcionise u Cirihu pa onda gledam kako moze da se primeni kod nas :D
To je OK, ja po "materijal" idem u Japan :D
 
hazard":3ajp5fv4 je napisao(la):
mislio sam da postoji pruga kroz Surcin kao drugi krak, znaci samo da prodje kroz

ovo za Z. Polje nisam znao mislio sam da beovoz inace ide NBG-Zemun-Z.Polje-Batajnica-itd.
dobro si mislio, samo što se nisi dobro orjentisao. pruga ide kroz Surčin, ali ona ide Batajnica-Dobanovci-Surči-Ostružnica. a i Beovoz ide NBG-Zemun, Zemun polje-Batajnica, s tim što bi (po GUP-u, a i najrealnije je) račvanje za Aerodrom bilo između Zemuna i Zemun polja, jer su tu ionako livade
 
Postovani ljubitelji Beovoza,
posto delim vase misljenje da beovoz cak i u sadasnjem stanju ima veliki potencijal kao brzi gradski prevoz, uclanio sam se na ovaj forum da bih mogao da vam predocim neka moja razmislljanja na tu temu. Naime na sledecem linku mozete videti predlog kako reorganizovati mrezu beovoza sa postojecom infrastrukturom i 6 kompozicija u saobracaju (2 od 8 su manje vise uvek na remontu, popravci itd). Svestan sam da bi glavni problem bio signalizacija na pruzi posto predlazem da se koloseci u tunelima kroz grad koriste kao dvosmerne nezavisne jednokolosecne pruge. Bilo bi mi veoma drago da cujem vase komentare na ovaj predlog.

Sa postovanjem

http://www.jugcerovic.com/index.php?/transport/beovoz-30-60/
 
sve ovo ima smisla, i moglo bi da se realizuje sa postojećim stanjem, kada se ne bi oduzimali vozovi i slali na redovne linije ŽS-a, i kada bi neko slušao
i jedno pitanjce: možeš li da mi pojednostaviš pretposlednju sliku, jer je ništa ne razumem i da nekako uvećaš poslednju, jer je suviše sitno?
 
@Zidar

Lepo grafički predstavljeno,s tim da sam primetio da u dodavanju novih linija fali ti link za Karburmu tj.dupli tuneli koji su već odrađeni a fali stanica,isto fali link dupli tuneli za Železnik ,koji su također odrađeni,a nalaze se u projektu koji je Grad predstavio u 2.fazi,kao i nekoliko podzemnih stanica,Pionir,Hram/Slavija,Airport.C,Merkur/Bežanija,kao i krak za Aerodrom,to je što se tiče razvoja, a ovaj grafikon koji predstavlja vozove,zapravo kako sam i ranije predložio a što je izgleda prihvaćeno,svaki četvrti polazak,trebao bi da bude Inđija/Pazova-Pančevački.M-Pančevo,a da na svakih sigurnih 10-15 min voz ide Zemun-P.Most,da bi se kroz grad garantovao Metro takt,a postoji još 5 garnitura za koje je Železnica pozvala opštine za sufinasiranje,tako da bi na linij L1 Batajnica-P. Most. sa kasnijim produžetkom brojala 12.garnitura +2 rezerva,a predpostavljam da si čuo da su Prokopu počeli radovi na dodavanju dva koloseka,tako da će od P.Mosta do Batajnice cela pruga i saobraćaj u tunelima biti nezavisna dva pravca u suprotnim smerovima,kao i Prokop-Železnik..
Buduće linije

U septembru ove godine treba da proradi linija Zemun - Pančevački most.Sledeće, 2011.godine krenuće linija Batajnica - Pančevački most i Rakovica (Železnik) - stanica Centar (Prokop). Od 2012.- 2013. biće uspostavljene linije: Batajnica - Krnjača i Ripanj - stanica Centar,a 2013.- 2014.godine: Lazarevac - Resnik, Mladenovac - Resnik i Umčari - Rakovica.

I danas je Gradski Arh.rekao u emisiji na Studiu.B da će Gradska železnica proraditi do "kraja godine",ranije najavljivan 1.sept.će biti verovatno pomeren ,moja predpostavka čekaju uvođenje ITS što je jedino logično! i ja ih podržavam bolje da ne puštaju u rad bez ITS-a.
 
zidar":24ruk0r0 je napisao(la):
Postovani ljubitelji Beovoza,
posto delim vase misljenje da beovoz cak i u sadasnjem stanju ima veliki potencijal kao brzi gradski prevoz, uclanio sam se na ovaj forum da bih mogao da vam predocim neka moja razmislljanja na tu temu. Naime na sledecem linku mozete videti predlog kako reorganizovati mrezu beovoza sa postojecom infrastrukturom i 6 kompozicija u saobracaju (2 od 8 su manje vise uvek na remontu, popravci itd). Svestan sam da bi glavni problem bio signalizacija na pruzi posto predlazem da se koloseci u tunelima kroz grad koriste kao dvosmerne nezavisne jednokolosecne pruge. Bilo bi mi veoma drago da cujem vase komentare na ovaj predlog.

Sa postovanjem

http://www.jugcerovic.com/index.php?/transport/beovoz-30-60/
Zidar, dobro dosao na forum
Sve je OK sto si napisao, medjutim, malo mi nekako cudna ideja da se tuneli koriste kao jednokolosecni dvosmerni tuneli. Ovov pretpostavljam da si mislio kao privremeno resenje dok se Prokop ne zavrsi. Ipak se sada gradi ovaj krak sto nedostaje, odnosno sto je ocerupan pre 10ak godina koji ce omoguciti dvosmerni saobracaj.
Jedan od prioriteta po meni bi trebao da bude izgradnja drugog koloseka ka Pancevu.
 
Slažem se Panćevo je bio i najopterećeniji pravac ali te posle dogovora železnica,pokrajine i republike,a 1.liniju trebalo bi u potpunosti kompletirati,Zemun-P.Most,uz po meni obaveznu i hitnu izgradnju stanice kod Airport.C,a potom i izgradnju stanice Karaburma,predom nekoliko podzemnih jedna po jedna..
 
zahvaljujem na dobrodoslici, komentarima i interesovanju

@JohnnyLee:

pretposlednja slika predstavlja saobracaj 2 garniture na jednoj liniji. Jedan voz ide tamo i nazad kroz grad dok drugi odlazi do kraja prigradskog kraka. Kada se vrati u grad mimoilze se vozovi, onaj prvi odlazi u predgradje a drugi nastavlje voznju kroz grad. Time se dobija pojacani takt (30 min) u gradskom jezgru i izbegava presedanje na mestu mimoilazenja. Postavio sam novi link sa vecim slikama http://www.jugcerovic.com/index.php?/transport/beovoz-30-60-big/

@2012: ovaj projekat prikazuje samo reorganizaciju sadasnjih linija bez dodatnih investicija. Bilo bi naravno lepo da se iskoriste ostali tuneli i da se mreza prosiri. Upoznat sam sa planovima direkcije za javni prevoz za razvoj gradske zeleznice (novo ime Beovoza), ipak smatram da bi bilo pravednije nastaviti sa koriscenjem sva tri pravca (pazova, pancevo, ripanj) umesto da se potencira iskljucivo Zemun-P most, Rakovica-nbg i rakovica-vuk su vazne smernice koje ne treba zanemariti.

@Siniša:

Dvosmerna jednokolosecna pruga je naravno privremeno resenje dok se ne rekonstruise krak prokop-Karadjordjev Park. Kada se to zavrsi i petlja ponovo proradi onako kako je osmisljeno to jest omoguci ukrstanje bez skretnica, linije ce postati dvokolosecne. U tom slucaju sa 3 skracene linije i 9 kompozicija na raspolaganju imamo takt od 15 minuta u gradu (dva voza saobracaju u gradskom jezgru) i sat vremena u sirem gradskom podrucju (jedan voz tamo i nazad, zatim mimoilazenje itd).
Rekonstrukcija Pancevackog mosta i dvokolosecna pruga za Pancevo ostaju prioriteti za dobro funkcionisanje severne linije.
 
Vrh