Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ovo je na brzinu.

Crno: Pančevo - Batajnica na 15 minuta, svaki drugi dalje od Pančevo Glavne.
Crveno: Karaburma - Aerodrom/Ripanj od Rakovice do Karaburme na 15 minuta, na kracima na pola sata.
Plavo: Inđija - Novi Beograd - Sajam - Rakovica - Lazarevac/Mladenovac/Umčari(Mala Krsna). Ka Inđiji na pola sata, ka Lazarevcu, Mladenovcu i Umčarima na svakih sat. Te linije namerno ne idu ka Vuku, kako bi sistem bio lakši za upravljanje u uslovima visoke frekvencije vozova.

Zeleno su perspektivna širenja mreže, baš za klasičnu železnicu. Za aerodrom omogućava dugolinijske direktne veze, i bržu gradsku vezu. Za Obrenovac, koristi se Makiška dolina, za perspektivnu prugu Beograd - Obrenovac - Valjevo, koja ubrzava pravac Barske pruge za 30 minuta kroz dolinu. Za centar grada, S-Bahn, koji je postavljen za dugoročno zbog u funkcionalnom smislu divlje gradnje uz Savsku ulicu.
BG-VOZ.jpg
 
Zasto osmišljavaš pravac ka aerodromu kad je trasa za taj deo već usvojena?
 
Није проблем, само што би већина путника села у неки аутобус који иде директ град-ЕХПО него преседала на БГ воз који притом иде около наоколо.
 
Zasto osmišljavaš pravac ka aerodromu kad je trasa za taj deo već usvojena?
Усвојено је много тога на папиру који трпи све. Тако је новоградња на десној страни Савске у правном смислу легална, у функционалном смислу, урбанистичка, просторно планерска катастрофа, са ужасним последицама по економију и уопште квалитет живота у Београду и Србији, а последично и на деографију.

Исто тако је лупање пара у јако непрактичан систем. Обилазно кретање ту није условљено ни морским заливом, ни вулканом, ни планичугом, историјском зоном, природним резерватом нити било чиме због чега се оправдано праве изувијане трасе. Од свих локација које покрива, једино станица аеродром има потенцијал да има путнике ван шпица, а и тамо је непрактично, јер је од аутобуса и таксија даље за 6 минута пешачења. Дужа једнонаменска траса значи велики експлоатациони трошкови. Варијанта коју сам ја представио је јефтинија, прави се вишенаменска инфрструктура, а једино за сам аеродром, истина, има одређену издуженост трасе у односу на аутобус. Ут то, када је у питању повећања капацитета главних пруга у случају да је крак ка Аеродрому и Сурчину високо коришћен: Док са везом у Земун Пољу ради фреквентности и нове линије и старих треба 4 колосека од Десне обале Саве до Земун поља, овде требају 4 колосека само наземно од Кошутњака до Раковице (и наземни обилазни колосеци у Макишу).
A šta je problem sa fiderima?
Као што је Дошљак објаснио, ти аутобуси нису фидери, већ практична бржа веза када год нема озбиљнијих загушења. Коментар за аутобус има значење неупотребљивости напредно пројектованог воза.
 
@Дошљак

Čak i taj voz koji bi išao naokolo bi bio korišćeniji da pokriva bitne tačke u gradu, direktno ili da olakšava prevoz većini ljudi, što se uopstalom i vidi po tome koja naselja ga najviše koriste / odnosno stanovnici kojih naselja.​
 
Aко линија БГ воза за ЕХПО буде ишла до Вука, онда и има неког потенцијала, мада ће опет свима бити лакше аутобусом. Железница је просто истерана из зона атракције и у центру, и на Чукарици, и у Земуну и покрива свуда углавном периферије и ободе.
 
Gledajuci brzinu isporuke novih kineskih vozova...mozda ipak ima sanse da se gorbacevi penzionisu do otvaranja pruge za aerodrom, bez koriscenja novih flirtova...

Iako je verovatno vrlo losa odluka uvoditi jos jedan tip voza za gradski saobracaj, sta imaju Kinezi u ponudi?
 
Није проблем, само што би већина путника села у неки аутобус који иде директ град-ЕХПО него преседала на БГ воз који притом иде около наоколо.
Upravo je Karlo pokazao na mapi da bi potencijalne presedače pokupila frekventna linija preko Bežanije pod uslovom da se obezbede laka i pogodna presedanja na ključnim čvorištima. Ukoliko ponudiš direktnu alternativu, čak i sporiju, a korisnici ti nisu naviknuti na umreženje (pa se plaše bilo kakvog, čak i vrhunskog) u najboljem slučaju možeš se nadati migraciji dela tražnje s autobusa.

Tako da mislim da bi čak neki brzi metro (poput REM-a u Montrealu sličnom BG metrou) bio od veće koristi nego loše umrežen sakati BG voz antibiotik zarobljen među fleksibilnijim autobuskim direktnim antibioticima. Tim pre ako bi jednim udarcem sredili četiri muve - aerodrom, Prokop, KCS i ostatak istočnog kraka. Uz to bio bi značajno jeftiniji od metroa po km imajući u vidu veliki udeo nadzemnih trasa i relativno skroman broj ne predugačkih stanica.

Nego kad već pomenu REM, prenamenom delova starog čvora bi obezbedili još manju cenu brzog metroa po km što je upravo Montreal i radio. Nije uvodio tramvaj ili gradio linijski park/rail trail. NBe, metroizovao je železnicu koja više nije mogla da ispuni zahteve velegrada. Tamo gde postoji pruga, moguće je umesto duplikacije nacionalne železnice dodeliti infrastrukturni pojas gradskom prevozu u smislu da gradu bude lakše da sprovede brzi metro, koji upravo u slučaju aerodroma ne mora biti sporiji od antibiotik voza.

Aко линија БГ воза за ЕХПО буде ишла до Вука, онда и има неког потенцијала, мада ће опет свима бити лакше аутобусом. Железница је просто истерана из зона атракције и у центру, и на Чукарици, и у Земуну и покрива свуда углавном периферије и ободе.
Da je pameti išla bi skroz do Pančeva, ako ne i Starčeva i Omoljice, na pola sata do Obrenovca a na svaki sat skroz do Lazarevca (ili Lajkovca). To je negde ko 30-ak stajališta.
 
Gledajuci brzinu isporuke novih kineskih vozova...mozda ipak ima sanse da se gorbacevi penzionisu do otvaranja pruge za aerodrom, bez koriscenja novih flirtova...

док се не спусте перони на Панчевачком мосту и Вуковом споменику, ништа осим Горбачева не може да иде на БГВ кроз Врачарски тунел
 
Vrh