Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Весић: Потписан Протокол о набавци девет електромоторних возова за брзине од 120 км/х​


БЕОГРАД -
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић потписао је данас Протокол о разумевању и сарадњи са компанијом CRRC "Changchun Railway Vehicles Co, Ltd" о набавци нових девет електромоторних возова. Овај документ је у Влади Србије испред CRRC потписао је председник Управног одбора те компаније Лиу Ћанкинг (Changging).
Весић је након потписивања протокола казао да је данас важан дан за железницу у Србији јер означава почетак изградње опремања и модернизације градске железнице.

"Потписан је уговор за куповину девет електромоторних возова за брзине од 120 километара на час ( км/х)", рекао је Весић.

Он је нагласио да је набавка тих возова у циљу осавремењавања возног парка "Србијавоз" а.д. за потребе саобраћаја возова на будућој новоизграђеној прузи Земун поље - Аеродром "Никола Тесла" - Национални стадион и повезивања цента града Београда и околних насеља са специјализованом изложбом "ЕКСПО 2027".

Весић је нагласио и да ће ови возови који се набављају бити произведени у фабрици CRRC у Кини и требало би да буду и испоручени најкасније до 31. децембра 2026. године.

"Ови возови ће бити прилагођени свим стандардима ЕУ"рекао је министар.

Према његовим речима, новим електричним возовима који се купују показаће се један нови квалитет превоза у Београду.

"Ко што су кинески брзи возови који смо добили показали да имају добар квалитет, шта више одличан, тако смо сигурни да ћемо и с овим електромоторним композицијом које купујемо показати један нови квалитет кад је у питању превоз људи у Београду", рекао је Весић.

Он је нагласио и да свој градови који имају шински превоз као доминантни систем превоза су градови у којима се људи осјећају лепше, и они су бољи за живот јер омогућавају бољи комфор, а и доприносе смањењу загађења и заштита животне средине.

Додао је и да је MGSI препознало да је CRRC једна од водећих светских компанија у области производње железничких возних средстава, што укључује производњу локомотива, кола, електромоторних и дизел моторних гарнитура и друга шинска возила, како за кинеско тако и за друга светска тржишта. И желело је да искористи то њихово велико искуство у Србији.

"Спремни смо да искористимо њихово велико искуство и експертизу у сектору саобраћаја и осигурамо адекватан пренос знања као подршку локалном развоју, укључујући унапређење железничког путничког саобраћаја у Србији и пратеће железничке индустрије", рекао је он.

У вези с тим, како је рекао, у претходном периоду одржано је низ састанака и реализоване су све припремне активности са представницима свих заинтересованих страна у вези са потписивањем предметног Протокола.

Подсетио је и да су Владе Србије и Кине 2009. године потписале Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре.


Kakvi tenderi, kakvi bakrači, obesmislili smo sve.
 
Još kada bi znali kako će izgledati. Pretpostavljam da će biti niskopodni, te stoga mora hitno da se spuste peroni na Vuku i Pančevačkom mostu.
Sad sam svratio do njihovog sajta da vidim kako izgledaju njihovi prigradski vozovi. Svi su im visokopodni.
E sad, verujem i ja da će biti vozovi niskopodni, a najbliže bi im mogli da budu kao ovi za Makedoniju
 
1715160644750.png
 
Nadam se da je ovo samo pocetak nabavke i da su u ugovor ubacili opcije za uvecanje narudzbina...takodje nadam se da ce ici barem do Vuka (uz naravno snizenje perona).

Nije mi jasno zasto je toliko komplikovano spustiti perone, deluje kao posao od par meseci, naravno uz zatvaranje stanice...
 
Ovo je tako pogubno po vozni park, da je to neverovatno.

U isto vreme ćeš imati, Kineski Bg:Voz, RVR, Stadler Soko, Kineski Soko, Stadler Novi & Stari, 711, vagoni, 441, 461, 622....

Mogu misliti kako će to funkcionisati nakon garancija sa nabavnom službom koja je iovako troma.
 
Da li neko može da mi objasni, odakle broj 39? Kada smo naručili još 30 vozova i kada će biti tih 7 linija BG-voza?
Screenshot_20240509-130657_Instagram.jpg
 
39 lastočka/siemens Desiro je bilo planirano u sklopu ruskog projekta Dijametar koji je sada propao zbog rata u Ukrajini. Samo su ponovili taj broj kao ukupan broj planiranih vozova za ceo sistem Bg voza.
 
"Vredno", čekala je više od 3 nedelje na uklanjanje grafita.
Ali dobro, bitno je da je konačno rešeno.
 
To je cirkus koji traje već 5 godina sa TPS-om i nikako da ga završe kompletno, sve se i dalje izvodi u staroj hali, što ne otežava uslove samo ovoj anti grafit ekipi već i ostalim kooperantima i podizvođačima.

A niko ne pita njih da li su srećni sa uslovima, a izlaze dosta u susret ovom preduzeću.
 
"Vredno", čekala je više od 3 nedelje na uklanjanje grafita.
Ali dobro, bitno je da je konačno rešeno.
Da li bi je ti ostavio dva dana da se skidaju grafiti a da se istovremeno otkazuju vozovi zbog neispravnih garnitura?
U petak uveče je i 019-020 dobila grafite pa je danas ostala na čišćenju jer je bilo dovoljno garnitura za saobraćaj.
 
Da li bi je ti ostavio dva dana da se skidaju grafiti a da se istovremeno otkazuju vozovi zbog neispravnih garnitura?

Pa koliko je to garnitura neispravno da ne može jedna da se izdvoji za dan dva?

Jasno mi je da postoje problemi sa serijom 412, ali gledano spolja sve je to na ukupnom nivou malo neozbiljno.
Štap kanap održavanje, loše revizije, i nikakav plan kupovine novih garnitura nema, nema ni rezervnih delova šo je i logično, samo dokle će ići tako?

Grafit je skinuta, ali tekući problemi nisu, niti ćr u skorije vreme. Bitno da su potpisane garniture za Expo, a ovo ostalo ko šiša..

Evo jadnika.
20240507_182154(0).jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh