Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Kada sam na molbu opozicije neke tamo 2019. radio program reforme javnog prevoza u Beogradu,
    • Линија
    • Број стани-ца
    • време вожње
    • обрт
    • вршни сат сваких
    • ванвр-шни сати
    • субота
    • недеља и празник
    • потребно компози-ција
    • Батајница – Роспи Ћуприја
    • 13
    • 42мин
    • 100мин
    • 15мин
    • 15мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 14 ГСП
    • Инђија – Београд
    • 11
    • 43мин
    • 120мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 60мин
    • 4 СВОЗ
    • Панчево Војл. – Остружница
    • 16
    • 58мин
    • 150мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 5 СВОЗ
    • Панчево главна – Рипањ
    • 18
    • 52мин
    • 150мин
    • 30мин
    • 30мин
    • 60мин
    • 60мин
    • 10 ГСП
    • Београд – Лазаревац
    • 15
    • 65мин
    • 180 мин
    • 60-120мин
    • 4 ГСП
    • Београд – Младеновац
    • 14
    • 65мин
    • 180мин
    • 60-120мин
    • 4 ГСП
    • Београд – Умчари
    • 15
    • 60мин
    • 180мин
    • 60-120мин
    • 2 ГСП
    На линији Панчево главна – Рипањ, само део полазака продужава од Ресника до Рипња.
Ja sam u tom programu podrazumevao da se rekonstruiše Karađorđev park za 150+10 metara dužine perona, da nove kompozicije budu po 75 metara kuplovane na većini linija. Granice sistema Inđija, Pančevo Vojlovica, Lazarevac, Mladenovac i Umčari. I tada je to izašlo na 34 kompozicije za GSP u redovnom saobraćaju, sa 40 u inventarskom parku. To je ne računajući 9 kompozicija Srbija voza u saobraćaju 11 u inventarskom parku samo za Beograd sa predgrađima. To je bez aerodroma. Ali ako bi se napravila veza sa aerodromom po ekonomičnoj varijanti sa vezom sa postojećom prugom kod Surčina i linija preko Železnika, to je tek par kompozicija više. Model sa, zasnivao na pretpostavci brzog i lakog povratka Železničke stanice Beograd, jer tada koridor osnovne infrastrukture gradskog i nacionalnog značaja nije bio zaposednut divljom gradnjom. Ali ako bi se sa sadašnje pozicije napravila stanica Sajam sa vezama sa Rakovicom i Novim Beogradom, to ne bi uticalo na smanjenje potrebnog broja vozova.

@Noki @Прле Vezano za odsustvo grafita u uspešnijim među postsovjetskim državama, nije to vezano samo sa "dužinom i kvalitetom štapa". Suprotno holivudskim predpostavkama kojima se vodi zapadna, a među njima i jugoslovenskoj postjugoslovenska javnost, SSSR je imao daleko ozbiljniju naučnu tehnokratiju u mnogim oblastima od SFRJ. I to ne samo u istraživanju kosmosa i odbrani, nego u sistemu društvenih oblasti. Pored svega odnos prema mladima i sistemu obrazovanja je takav da, mogu svima u oči i iskreno da kažem, da su mnogo bliži "razvijenoj Evropi" nego balkanskoj neobrazovnoj i nekulturnoj žabokrečini. To počinje od vrtića, sa čitavim sistemom razvijajućih igara i obuka, pa i samim dizajnom više sličnim dečjem odmaralištu, nego beogradski betonić, koji ima formalni naziv "vrtić", a ni v od vrta. Ja ovde sada detaljno govorim o Belorusiji. U osnovnim školama se već od drugog razreda organizuju sekcije i kružoci, a pored toga u svakom većem mestu postoji "centar dečjeg stvaralaštva". Tamo imaju besplatni časovi slikanja, besplatan karate, balet, mnogo toga besplatnog. Kada umetnik odraste, sama država i lokalna vlast pa i preduzetnici podržavaju murale, ali to je samo jedna vrsta umetnosti. Dosta je više predstava sa učešćem dece glumaca, kao i mnogo skulptura finansiranih od strane samih preduzeća. Kada završi školovanje, mlad čovek ima dve godine plaćenog stažiranja, i to tamo gde ga država pošalje, obezbedivši mu platu i smeštaj. Kazne su daleko manje nego u Srbiji, vrlo često se izriču zvanične opomene, ali pravosuđe je brzo efikasno i ka svima ravnopravno. Tako da nema tatinih sinova ne samo da im se praštaju grafiti, nego ni bahata vožnja, ni neka druga vrsta divljanja. Za grafit u po bela dana pred svim komšijama ima da kreče to što su naškrabali. Ako je maloletnik, porodica se stavlja pod nadzor socijalnih službi, pri čemu se dete može poslati u internat, pa i oduzeti ako se proceni da je loša porodica (alkoholičari, narkomani, određene mentalne bolesti...). Odnosno radi se sa celom porodicom. Ako je problem siromaštvo, nude se poslovi, ako je plata niska, nudi se prekvalifikacija za bolje plaćen posao. Ali to je diktatura, uživajte u nesavršenoj demokratiji, i slobodnim izborima sa rezultatima na zadovoljstvo gospodina Hila, svetioničara svetionika demokratije i slobode.

Pošto je ovo jedno od bitnijih pitanja za saobraćaj u Beogradu, trebalo bi da ima i odgovarajuću pažnju onih koji odlučuju i da bude prioritet.
Hiljade ljudi svakodnevno idu kolima i autobusima za Beograd iz Mladenovca, Obrenovca, Lazarevca, Pančeva, Pazova i Inđije, pa čak znam i neke koji su i iz Smedereva, Šapca i okolnih mesta. Efikasan, pouzdan, brz i sa odgovarajućim polascima voz bi em smanjio gužve na prilazima gradu, em bi smanjio i zauzeće parkinga u nezoniranim delovima.


Zanima me koji vozovi bi bili adekvatni za ovaj plan i koliko bi koštale te 43 garniture?
 
Постоје ли камере у возу или по перонима? Ваљало би да пиромани-вандали заврше иза решетака.

Kamere postoje u pojedinim kompozicijama. Konrketno ovaj voz mislim da nije bio pokriven...

Zanimljivo je da su pojedine kompozicije prethodnih godina izlazile remontovane bez video nadzora. Zašto je doneta odluka da se više kamere ne ugrađuju, ne bih znao. Štednja?

Međutim i tamo gde ih ima pitanje je koliko su funkcionalne. Oko 50% bg voz kompozicija ih ima.

Stanica u Batajnici je dobro pokrivena i to im je sigurno bila polazna tačka u identifikaciji učinilaca...

Jedine stanice i stajališta koja nisu pokrivena video nadzorom na trasi BG:voza su sa leve obale Dunava. I to Krnjača most i početna stanica u Ovči, Sebeš je parcijalno pokriven.

И да се ипак ограничи приступ на перон само путницима са картама обавезно. Деликвенти попут ових пиромана су обично и шверцери.

Pokušano je. Ne znam jesi li u Šapcu pa pričaš odatle ili se krećeš Beogradom. Stavili su barijere i turnikete, bezuspešno, stvarala se guzva, nikad nisu profunkcionisali, neki su i devastirani.

Prva pomisao juče mi je bila ako je namerno zapaljen da se izvrsioci najstrože kazne jer je ovo gore od 90tih šta sve šeta ulicma, neiživljeni klinci koji misle da im niko ne može stati na put...

Hej kamera ima cela stanica je pokrivena, da nema kamera verovatno bi ubili nekog, a mogli su i ovako... Oni verovano i bez fantomke ulaze, pale, gde je tu mozak... Na stranu što ga ne bilo sve i da je Ovča, gde kamera nema, ali opet najmanju predostrožnost ne preuzmeš a krećeš u vršenje teškog krivičnog dela... Osionost bez granica...

Kakva je tu svest i šta se tu mota po glavi i uopšte, koji je cilj, šta kao slikaju zapaljeni vagon to pa se hvale, vidi vagon gori! To smo mi uradili!

Delinkventi su naravno i šverceri, sigurno neće plaćati kartu. Ali ta dedukcija ima koristi isto koliko i zaključak da su delinkventi naravno i ljudska bića a ne slonovi.

Dakle veoma mali broj običnih švercera bi se odlučio na ovako nešto da bi njih targetirali...

Što se tiče krivičnog dela, u pitanju je izazivanje opšte opasnosti (terorizam gore spomenut nemamo kao jedno krivično delo nego druga diferencirana dela koja imaju slične radnje koje bi se podvele pod kolokvijalno shvaćen terorizam)

Dakle izazivanje opšte opasnosti u sticaju sa uništenjem tuđe imovine. A šteta naravno ide na račun osuđenih. Tako da iako su železnice osigurane, nanetu štetu u konačnici snosi onaj ko je ovo uradio... ja bih im naplatio ne samo štetu od konkretnog uništenja, remonta, tj. dovođenja imovine u pređašnje stanje, nego i izgubljenu dobit za poremećen red vožnje... U principu ne bi imali prebijene pare do kraja zivota 🙂 pa nek se onda kurče i mafijaju...
 
Користио сам често БГ воз код Карађорђевог парка док су били турникети, није се правила гужва при уласку на перон и ако је то једно од стајалишта са већим бројем путника.
 
Stanica je Batajnica i nije profunkcionisalo. Ima više ulaza nije tako jednostavno kao K Park... Pokušano je, trajalo je jedan dan... Bolja je prohodnost na KParku prilkom ulaska/izlaska nego u Bataji, to je lično provereno... Jako veliko suženje se stvara kod ulaska u pothodnik sa koloseka... Tu još proveriti karte i vrteti turnikete... Nema šanse... I ovako treba 3 minuta da se iskobeljaš sa koloseka do ulice pa mnogi prelaze preko pruge.. Još i osoblje da se mota i kontroliše.. Izuzetno teško sprovodivo na stanicama tog tipa...

Na stranu da veze sa paljenjem vagona nema. Snašli bi se kako da uđu, neće ih karta odvratiti od takve namere...
 
Ma dajte, turntiketi i sistemi nalik njima su najbolje rešenje. Pa kako je moguće da u Instanbulu, onoliko haotičnom gradu to funkcioniše?
 
Турникети буквално свуда у свету функционишу осим код нас. Мислим, свуда у свету функционише и градска железница тамо где је уложено милијарде у такве системе и инфраструктуру али и по томе смо јединствени.

Овај однос према јавном и националном поприма надреалне обрисе. Мислим да постајемо најгори у свету по том питању, ако већ нисмо.

Примера ради, БиХ као сиромашнија и сј****** држава од нас има много здравији однос према природи, рекама и нациналним парковима, између осталог и зато што се тамо скоро озбиљно гинуло за ту земљу. Код нас се земљом тргује 30 а људским судбинама и животима 85 година. Имовином се не тргује, она се углавном отима.

И зато ми данас имамо такав однос према земљи, људима, приватној и поготово јавној имовини.
Тужно.
 
Има истине и у томе да турникети функционишу на много места у свету, али и у томе да се нису показали као најпогоднији код нас на станицама где су опробавани. Рекао бих да није ни до турникета, ни до народа, већ до тога што нису били предвиђени изворно током пројектовања станица на деоници Нови Београд - Батајница, и онда су касније збуџени. И то збуџени на доста лош начин.

Уместо да су направљени адекватни међупростори за безбедно чекање и усмеравање путника, они набише турникете на крајеве степеница, нит вамо нит тамо. Довољно је погледати Земун или Батајницу на средишњим перонима.
У Батајници прво оне степенице су преуске за двосмерно пешачко кретање, тамо се прави застој и у нормалним ситуацијама током дана. А они додаше на сам врх степеница баријеру. Не дај боже да неко на врху почне да пада или да је потребна нека брза евакуација. И сад једни чекају са једне стране, једни са друге, не знаш где је горе.
Ни ситуација на другим местима није претерано боља, зависи како где.

По мени треба увести затворени систем и турникете, али пројектовати их како треба и прилагодити ситуацију на перону. Слично као што су на Вуку померили валидаторе на много бољу и безбеднију локацију, исто тако треба ревидирати и локације осталих, повећати број, итд.
 
Svako ko je jednom BG vozom ušao u stanicu Bataja zna koliko ljudi tu izađe,kakav se čep stvori kod stepenica nadole ka pothodniku u kome još treba da rade turniketi naknadno, neplanski zbudženi...

U centru je prošlo jer su 2 stanice K Park i Vuk prakticno zatvorene... Na ovim otvorenim gde ima raznih mogućnosti prilaza kolosecima to ide teže, treba ograditi na više mesta, uvek će preko dela pruge biti neki način prolaska i ako nema kontrole kod samog validatora, džaba sve kad se lako preskoči.

Po meni je mnogo bolja unutrašnja, sporadična kontrola putnika u vozilima... Jednostavnija je svakako i sprovodljivija varijanta i je vidim zašto ne bi bila primenjena kao i kod autobusa, tramvaja...

Rešenje sa turniketima nije bilo ni pravično da maksimalno funkcioniše na 2 stanice a na ostalim niko te ništa ne pita, ulaziš besplatno..

Zašto ne rade na Prokopu koji nam je glavna stanica, a mi hoćemo po celom gradu na svim stanicama da profunkcioniše jer je u Istanbulu tako.

Jel video neko Sebeš stajalište kako izgleda, mesec dana nije prošlo sva stakla su polupali... Šta tamo znače turniketi... Ništa... Ili na Ovči, zaobiđeš ih... kako Krnjaču ograditi i kontrolisati ulaz... Tamo su onaj kontejner u kome je trebalo da boravi čuvar stanice devastirali... Bez ljudi nema kontrole...

Kontrola u samim vozilima je rešenje za nas za ovaj trenutak...
 
Има истине и у томе да турникети функционишу на много места у свету, али и у томе да се нису показали као најпогоднији код нас на станицама где су опробавани. Рекао бих да није ни до турникета, ни до народа, већ до тога што нису били предвиђени изворно током пројектовања станица на деоници Нови Београд - Батајница, и онда су касније збуџени. И то збуџени на доста лош начин.

Уместо да су направљени адекватни међупростори за безбедно чекање и усмеравање путника, они набише турникете на крајеве степеница, нит вамо нит тамо. Довољно је погледати Земун или Батајницу на средишњим перонима.
У Батајници прво оне степенице су преуске за двосмерно пешачко кретање, тамо се прави застој и у нормалним ситуацијама током дана. А они додаше на сам врх степеница баријеру. Не дај боже да неко на врху почне да пада или да је потребна нека брза евакуација. И сад једни чекају са једне стране, једни са друге, не знаш где је горе.
Ни ситуација на другим местима није претерано боља, зависи како где.

По мени треба увести затворени систем и турникете, али пројектовати их како треба и прилагодити ситуацију на перону. Слично као што су на Вуку померили валидаторе на много бољу и безбеднију локацију, исто тако треба ревидирати и локације осталих, повећати број, итд.
Све стоји, заиста ужасно позиционирање истих али вандализовање тих турникета јер су гужве током пар полазака у шпицу није цивилизовано понашање. Бг Воз је једини превоз који по мени у граду има смисла и треба наплатити.
 
Treba kad bude poštovan red vožnje da iole možeš da planiraš nešto ili stigneš na posao na vreme. Mislim može i ranije kontrola da krene, 50rsd nije puno, ne bih se bunio... A da je najbrži i najzgodniji vid prevoza u nedostatku metroa, to jeste...

Ovi izvršioci nadam se da imaju navršenu 16. godinu i da će ići u zatvor... Ako imaju 15 mogu samo u vaspitno-popravni dom, ali batine ne pomažu, to sigurno. Nastavljaš dalje još jače, sem ako te ne učine invalidom... Lišenje slobode je najbolje civilizacijsko rešenje koje pogađa sve podjednako... i one sa margine društva, izgrednici, delinkventni i učeni, ostvareni ljudi, svi teško podnose gubitak slobode...

Batine, pogotovo prema ljudima sa margine društva da se tako izrazim, to je samo podstrek za dalje. Budite uvereni u to. Samo rađa novi bes i inat. Sem ako ne postanu invalidi pa ih to spreči da uopšte izađu na ulicu...

A lišenje slobode upravo to radi. Budeš poput invalida 5,6 godina ili 10... Od svih batina se brže oporaviš, daleko brže makar ti slomili nešto, ruku nogu... Eto te za 5, 6 meseci u punoj snazi, lomiš, kidaš, gaziš ne znaš šta ćeš sa sobom...
 
Први проблем који имамо је недостатак законске регулативе, јер ето, ако је деликвент млађи од неког доба, не може затвор. А на примеру оне трагичне приче из ОШ браћа Рибникар, сматрам да је закон давно сазрео за промене, јер деликвенција је престала да познаје пунолетство и тежина учињеног дела захтева радикалне методе.

Затвор као (једина) казна милим да је у саврвеменим европским условима заправо изгубио своју поправну димензију, јер деликвент затвору има људски третман, висок стандард заштите здравља како физичког тако и менталног, и за многе губитак слободе не представља проблем, јер многи имају бољи третман него код куће. Затвор је престао да буде робија, односно терет, односно место у које не желиш да се вратиш. У које не желиш да уопште упаднеш. Нема страха, нема поштовања.
 
Tretman i uslovi debelo variraju, kako od same ustanove do ustanove tako i vezano za konkretne okolnosti koje te tamo zadese, a to kako si opisao je kako mali đokica zamišlja zatvor. Pričao bi drugačije da si neko vreme tamo proveo.

Samo onom bez korice 'leba može biti dobra zamena za ulicu, jer barem ne mora da misli na obroke, mada se i tu čovek snađe na ulici, a koliko si zaštićen i kako utiče na psihu, pa još ako godinama potraje, pričaš napamet...

Postoje tamo i strožiji uslovi i sankcije za one koji se ne vladaju.

O zreolosti izmene zakona kao i moguća zakonska rešenja a vezano za maloletničku delinkvenciju smo pričali na drugim adekvatim nesaobraćajnim temama pa ne ide da se ovde ponavljamo. Slažem da je neophodno uvesti maloletnički zatvor za one ispod 16 starosti za najteža dela...

Ali sve to ostaje mrtvo slovo na papiru jer nema ko da sprovodi. To jest, sprovodi se sporadično i ovo što imamo od zakonskih normi.

Klinci i oni nešto stariji koji mafijaju po određenim krajevima znaju da imaju zaštitu i to koriste dele svoju pravdu i ne prezaju ni od čega. Boli ih ona stvar i za kamere...

Škole ne reaguju na nasilje, onaj dečak Aleksa iz Niša se ubio uprkos svim prijava nasilja koja su prethodila njegovom samoubistvu. Naknadno roditelji nisu uspeli u sudskom postupku da dokažu nečinjenje škole. Da ne idem u oftopik ovde koliko je nelogičnosti i nečinjenja..

Jednostavno nasilnici su prezaštićeni, ali šamar i udarac je izraz tvog besa, njima ništa ne znači, samo rađa novo nasilje. Dugogodišnja robija je najbolje rešenje a u okviru nje možeš da upotrebiš i silu ako krše disciplinu i to se pokazalo kao najučinkovitija kazna. A nije sve do kazne. Jer dobijaju poželjne obrasce ponašanja da ih kopiraju i primenjuju i ništa se ne radi da se to spreči..

Tako da sumiram. Nisu laki uslovi u zatvoru. Zakon i kakav jeste se ne primenjuje u punom obimu a na preventivi se gotovo ne radi uopšte.
 
Pošto je ovo jedno od bitnijih pitanja za saobraćaj u Beogradu, trebalo bi da ima i odgovarajuću pažnju onih koji odlučuju i da bude prioritet.
Hiljade ljudi svakodnevno idu kolima i autobusima za Beograd iz Mladenovca, Obrenovca, Lazarevca, Pančeva, Pazova i Inđije, pa čak znam i neke koji su i iz Smedereva, Šapca i okolnih mesta. Efikasan, pouzdan, brz i sa odgovarajućim polascima voz bi em smanjio gužve na prilazima gradu, em bi smanjio i zauzeće parkinga u nezoniranim delovima.


Zanima me koji vozovi bi bili adekvatni za ovaj plan i koliko bi koštale te 43 garniture?
Sada je red cene jedne garniture oko 6 miliona evra, ako se kupuju nove. Tipa 250 miliona evra +/- ako se kupuju nove. Postoje neke jeftine varijante sa polovnim sredstvima, uz napomenu da šinsko vozilo nije drumsko pa da mu eksploatacioni vek bude manji od 40 godina. Ali potrebna su ozbiljna ulaganja u infrastrukturu. Karađorđev park može da primi vozove samo do 100 metara, Vukov spomenik ne može da primi ništa niskopodno.

A vezano za Šabac, Smederevo i slične gradove koje nisam pomenuo, a odakle ljudi svakodnevno putuju, to sam u strategiji nazvao "četvrta zona". Dok se za Pančevo i Pazove isplati Beogradu da se direktno umeša i ponudi integralnu uslugu, za ove dalje je potrebno usklađivanje na državnom nivou. Strategija je vezana za grad i to u uslovima kada postoji mogućnost da mrzitelji železnice ostanu u vlasti u republici.
 
Први проблем који имамо је недостатак законске регулативе, јер ето, ако је деликвент млађи од неког доба, не може затвор. А на примеру оне трагичне приче из ОШ браћа Рибникар, сматрам да је закон давно сазрео за промене, јер деликвенција је престала да познаје пунолетство и тежина учињеног дела захтева радикалне методе.

Затвор као (једина) казна милим да је у саврвеменим европским условима заправо изгубио своју поправну димензију, јер деликвент затвору има људски третман, висок стандард заштите здравља како физичког тако и менталног, и за многе губитак слободе не представља проблем, јер многи имају бољи третман него код куће. Затвор је престао да буде робија, односно терет, односно место у које не желиш да се вратиш. У које не желиш да уопште упаднеш. Нема страха, нема пошт
Ne vidis prave probleme ovog drustva Prle, rekao bih da si nesvesna osoba. Smiri se malo obuzdaj tu agresiju. Ovo za zatvor sto pricas, sloboda je jedna od najbitnijih stvari u zivotu. Da vidim tebe da si bio u zatvoru samo par meseci dal bi tako pricao. Ne gledas realno na stvari.
 
Ok 250 miliona bi bila samo vozna sredstva i pretpostavljam da bi se ispod 50miliona sva infrastruktura prilagodila.
Grad veličine Beograda ima itekako interes da se zaduži i uspostavi jedan takav efikasan sistem.
Ovo naravno ne bi bilo plaćanje odjednom jer niti proizvođač ima 40 i kusur garnitura vozova na lageru niti mi možemo da prilagodimo osoblje i sistem za naglu promenu.
Sve u svemu, kad su po sredi tako ozbiljne nabavke, sigurno postoji i neki offset program i popust u odnosu kad kupuješ na kašičicu.
 
Ok 250 miliona bi bila samo vozna sredstva i pretpostavljam da bi se ispod 50miliona sva infrastruktura prilagodila.
Grad veličine Beograda ima itekako interes da se zaduži i uspostavi jedan takav efikasan sistem.
Ovo naravno ne bi bilo plaćanje odjednom jer niti proizvođač ima 40 i kusur garnitura vozova na lageru niti mi možemo da prilagodimo osoblje i sistem za naglu promenu.
Sve u svemu, kad su po sredi tako ozbiljne nabavke, sigurno postoji i neki offset program i popust u odnosu kad kupuješ na kašičicu.
Prednost ulaganja u BG:VOZ i tramvaj u odnosu na metro je mogućnost faznog ulaganja. Ali čak i u infrastrukturu su potrebna dosta ozbiljna ulaganja.
1) Drumsko-železnički most na mestu starog železničkog sa visinom plovnog otvora 10 umesto 6 metara i širinom 120 umesto 96 metara (jedini koji je problematičan za plovidbu), sa prilaznim putevima i prugama bi koštao reda cene 100.000.000 evra.
2) Aerodromski voz po najskromnijoj varijanti (Karaburma-Vukov spomenik-Karađorđev park-) Rakovica - Bele Vode - Železnik - Ostružnica - Jakovo stajalište - Surčin zapad - Surčin teretna - Aerodrom potrenna je gradnja drugog koloseka od Ostružnice sa Surčin teretnom sa mostom (stubovi su već za dva koloseka), obilazna pruga za neometanje rada Ranžirne Makiš, potpuno nova pruga za aerodrom, sve je to reda cene oko 100.000.000 evra.
3) Rekonstrukcija Karađorđevog parka i Vukovog spomenika za niskopodne vozove i dužinu vozova bar 150 metara, i još krak za Karaburmu. To je reda cene 40-50.000.000
4) Ostale prateće investicije: kapitalni remonti, uređenje staničnih zona, nova stajališta, oprema za zatvoreni sistem naplate, nadvožnjaci, prilazni putevi, podvožnjaci sa ciljem urbanizacije staničnih zona... Takođe u pitanju su desetine miliona evra.

Jedino što je prednost što sve to može fazno da se radi, sa projektima koji za razliku od metroa nisu sve ili ništa.
 
Ovo podrazumeva izgradnju cele nove infrastrukture (most, pruga do aerodroma itd) i opet košta reda veličine pola milijarde evra.
Dobit je više nego očigledna, a neki delovi grada bi doživeli da postanu zapravo blizu centru. Automobilske gužve su postale parališuće i van špiceva.

Kako bi prema tvom mišljenju izgledala karta gradske železnice uključujući i prigradske opštine za početak?
 
Деца пале возове, нисам никада размишљао да ће се то догодити. Графити, разбијене клупе, смеће... то је већ редовна појава и ево докле је довело.
 
Vrh