Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ovo je na brzinu.

Crno: Pančevo - Batajnica na 15 minuta, svaki drugi dalje od Pančevo Glavne.
Crveno: Karaburma - Aerodrom/Ripanj od Rakovice do Karaburme na 15 minuta, na kracima na pola sata.
Plavo: Inđija - Novi Beograd - Sajam - Rakovica - Lazarevac/Mladenovac/Umčari(Mala Krsna). Ka Inđiji na pola sata, ka Lazarevcu, Mladenovcu i Umčarima na svakih sat. Te linije namerno ne idu ka Vuku, kako bi sistem bio lakši za upravljanje u uslovima visoke frekvencije vozova.

Zeleno su perspektivna širenja mreže, baš za klasičnu železnicu. Za aerodrom omogućava dugolinijske direktne veze, i bržu gradsku vezu. Za Obrenovac, koristi se Makiška dolina, za perspektivnu prugu Beograd - Obrenovac - Valjevo, koja ubrzava pravac Barske pruge za 30 minuta kroz dolinu. Za centar grada, S-Bahn, koji je postavljen za dugoročno zbog u funkcionalnom smislu divlje gradnje uz Savsku ulicu.
BG-VOZ.jpg
 
Zasto osmišljavaš pravac ka aerodromu kad je trasa za taj deo već usvojena?
 
Није проблем, само што би већина путника села у неки аутобус који иде директ град-ЕХПО него преседала на БГ воз који притом иде около наоколо.
 
Zasto osmišljavaš pravac ka aerodromu kad je trasa za taj deo već usvojena?
Усвојено је много тога на папиру који трпи све. Тако је новоградња на десној страни Савске у правном смислу легална, у функционалном смислу, урбанистичка, просторно планерска катастрофа, са ужасним последицама по економију и уопште квалитет живота у Београду и Србији, а последично и на деографију.

Исто тако је лупање пара у јако непрактичан систем. Обилазно кретање ту није условљено ни морским заливом, ни вулканом, ни планичугом, историјском зоном, природним резерватом нити било чиме због чега се оправдано праве изувијане трасе. Од свих локација које покрива, једино станица аеродром има потенцијал да има путнике ван шпица, а и тамо је непрактично, јер је од аутобуса и таксија даље за 6 минута пешачења. Дужа једнонаменска траса значи велики експлоатациони трошкови. Варијанта коју сам ја представио је јефтинија, прави се вишенаменска инфрструктура, а једино за сам аеродром, истина, има одређену издуженост трасе у односу на аутобус. Ут то, када је у питању повећања капацитета главних пруга у случају да је крак ка Аеродрому и Сурчину високо коришћен: Док са везом у Земун Пољу ради фреквентности и нове линије и старих треба 4 колосека од Десне обале Саве до Земун поља, овде требају 4 колосека само наземно од Кошутњака до Раковице (и наземни обилазни колосеци у Макишу).
A šta je problem sa fiderima?
Као што је Дошљак објаснио, ти аутобуси нису фидери, већ практична бржа веза када год нема озбиљнијих загушења. Коментар за аутобус има значење неупотребљивости напредно пројектованог воза.
 
@Дошљак

Čak i taj voz koji bi išao naokolo bi bio korišćeniji da pokriva bitne tačke u gradu, direktno ili da olakšava prevoz većini ljudi, što se uopstalom i vidi po tome koja naselja ga najviše koriste / odnosno stanovnici kojih naselja.​
 
Aко линија БГ воза за ЕХПО буде ишла до Вука, онда и има неког потенцијала, мада ће опет свима бити лакше аутобусом. Железница је просто истерана из зона атракције и у центру, и на Чукарици, и у Земуну и покрива свуда углавном периферије и ободе.
 
Gledajuci brzinu isporuke novih kineskih vozova...mozda ipak ima sanse da se gorbacevi penzionisu do otvaranja pruge za aerodrom, bez koriscenja novih flirtova...

Iako je verovatno vrlo losa odluka uvoditi jos jedan tip voza za gradski saobracaj, sta imaju Kinezi u ponudi?
 
Није проблем, само што би већина путника села у неки аутобус који иде директ град-ЕХПО него преседала на БГ воз који притом иде около наоколо.
Upravo je Karlo pokazao na mapi da bi potencijalne presedače pokupila frekventna linija preko Bežanije pod uslovom da se obezbede laka i pogodna presedanja na ključnim čvorištima. Ukoliko ponudiš direktnu alternativu, čak i sporiju, a korisnici ti nisu naviknuti na umreženje (pa se plaše bilo kakvog, čak i vrhunskog) u najboljem slučaju možeš se nadati migraciji dela tražnje s autobusa.

Tako da mislim da bi čak neki brzi metro (poput REM-a u Montrealu sličnom BG metrou) bio od veće koristi nego loše umrežen sakati BG voz antibiotik zarobljen među fleksibilnijim autobuskim direktnim antibioticima. Tim pre ako bi jednim udarcem sredili četiri muve - aerodrom, Prokop, KCS i ostatak istočnog kraka. Uz to bio bi značajno jeftiniji od metroa po km imajući u vidu veliki udeo nadzemnih trasa i relativno skroman broj ne predugačkih stanica.

Nego kad već pomenu REM, prenamenom delova starog čvora bi obezbedili još manju cenu brzog metroa po km što je upravo Montreal i radio. Nije uvodio tramvaj ili gradio linijski park/rail trail. NBe, metroizovao je železnicu koja više nije mogla da ispuni zahteve velegrada. Tamo gde postoji pruga, moguće je umesto duplikacije nacionalne železnice dodeliti infrastrukturni pojas gradskom prevozu u smislu da gradu bude lakše da sprovede brzi metro, koji upravo u slučaju aerodroma ne mora biti sporiji od antibiotik voza.

Aко линија БГ воза за ЕХПО буде ишла до Вука, онда и има неког потенцијала, мада ће опет свима бити лакше аутобусом. Железница је просто истерана из зона атракције и у центру, и на Чукарици, и у Земуну и покрива свуда углавном периферије и ободе.
Da je pameti išla bi skroz do Pančeva, ako ne i Starčeva i Omoljice, na pola sata do Obrenovca a na svaki sat skroz do Lazarevca (ili Lajkovca). To je negde ko 30-ak stajališta.
 
Gledajuci brzinu isporuke novih kineskih vozova...mozda ipak ima sanse da se gorbacevi penzionisu do otvaranja pruge za aerodrom, bez koriscenja novih flirtova...

док се не спусте перони на Панчевачком мосту и Вуковом споменику, ништа осим Горбачева не може да иде на БГВ кроз Врачарски тунел
 
Da li sam ja propustio najavu nabavke 9 kineskih vozova za BG Voz?


Podsetio da kupujemo pet kompozicija kineskih brzih vozova od kojih je jedna već stigla u našu zemlju, kao i devet kompozicija za BG voz, te dodao da svi ti vozovi odlaze na sertifikaciju u Česku i vraćaju se kao sertifikovani vozovi po standardima EU.
 
Da li sam ja propustio najavu nabavke 9 kineskih vozova za BG Voz?


Podsetio da kupujemo pet kompozicija kineskih brzih vozova od kojih je jedna već stigla u našu zemlju, kao i devet kompozicija za BG voz, te dodao da svi ti vozovi odlaze na sertifikaciju u Česku i vraćaju se kao sertifikovani vozovi po standardima EU.
Još kada bi znali kako će izgledati. Pretpostavljam da će biti niskopodni, te stoga mora hitno da se spuste peroni na Vuku i Pančevačkom mostu.
 
На сајту CRRC нема ни речи о томе. Постоји само он вест који су наши исто пренели да је наручено 20 композиција и да се свака састоји од 4 вагона. Али ако и претпоставимо да се возови за БГ:воз исто састоје од 4 вагона, 9 копмпозиција +5 брзих је 14 укупно, остаје питање шта је са 6 осталих.

Па ипак, мени се чини да је са CRRC потписано ових 5 а 9 који треба да стигну је вероватно партија нових флиротова који су готови, а то да су за БГ:воз је машта новнинара који су тако чули реч међуградски
 
Verovatno su natempirali da potpisu tokom posete...ali opet mizeran broj....znaci ni jedan problem ne mogu da rese ljudski do kraja....
 

Весић: Потписан Протокол о набавци девет електромоторних возова за брзине од 120 км/х​


БЕОГРАД -
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић потписао је данас Протокол о разумевању и сарадњи са компанијом CRRC "Changchun Railway Vehicles Co, Ltd" о набавци нових девет електромоторних возова. Овај документ је у Влади Србије испред CRRC потписао је председник Управног одбора те компаније Лиу Ћанкинг (Changging).
Весић је након потписивања протокола казао да је данас важан дан за железницу у Србији јер означава почетак изградње опремања и модернизације градске железнице.

"Потписан је уговор за куповину девет електромоторних возова за брзине од 120 километара на час ( км/х)", рекао је Весић.

Он је нагласио да је набавка тих возова у циљу осавремењавања возног парка "Србијавоз" а.д. за потребе саобраћаја возова на будућој новоизграђеној прузи Земун поље - Аеродром "Никола Тесла" - Национални стадион и повезивања цента града Београда и околних насеља са специјализованом изложбом "ЕКСПО 2027".

Весић је нагласио и да ће ови возови који се набављају бити произведени у фабрици CRRC у Кини и требало би да буду и испоручени најкасније до 31. децембра 2026. године.

"Ови возови ће бити прилагођени свим стандардима ЕУ"рекао је министар.

Према његовим речима, новим електричним возовима који се купују показаће се један нови квалитет превоза у Београду.

"Ко што су кинески брзи возови који смо добили показали да имају добар квалитет, шта више одличан, тако смо сигурни да ћемо и с овим електромоторним композицијом које купујемо показати један нови квалитет кад је у питању превоз људи у Београду", рекао је Весић.

Он је нагласио и да свој градови који имају шински превоз као доминантни систем превоза су градови у којима се људи осјећају лепше, и они су бољи за живот јер омогућавају бољи комфор, а и доприносе смањењу загађења и заштита животне средине.

Додао је и да је MGSI препознало да је CRRC једна од водећих светских компанија у области производње железничких возних средстава, што укључује производњу локомотива, кола, електромоторних и дизел моторних гарнитура и друга шинска возила, како за кинеско тако и за друга светска тржишта. И желело је да искористи то њихово велико искуство у Србији.

"Спремни смо да искористимо њихово велико искуство и експертизу у сектору саобраћаја и осигурамо адекватан пренос знања као подршку локалном развоју, укључујући унапређење железничког путничког саобраћаја у Србији и пратеће железничке индустрије", рекао је он.

У вези с тим, како је рекао, у претходном периоду одржано је низ састанака и реализоване су све припремне активности са представницима свих заинтересованих страна у вези са потписивањем предметног Протокола.

Подсетио је и да су Владе Србије и Кине 2009. године потписале Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре.

 
Još kada bi znali kako će izgledati. Pretpostavljam da će biti niskopodni, te stoga mora hitno da se spuste peroni na Vuku i Pančevačkom mostu.

Ako bude saobraćao od Prokopa do aerodroma i EXPO-a, nema potrebe da se spuštaju. 9 garnutura nije ni probližno dovoljno da se pokrije cela sadašnja mreža proširena na liniju za aerodrom i EXPO. Uostalom sadašnju mrežu sa proređenim polascima održava 9 garnitura. Ako hoćemo gradsku železnicu sa iole normalnim taktom treba nam barem 20 garnitura. A mi sa 9 novih i 9 starih imamo ukupno 18. Ja kroz ovu nabavku ne vidim mogućnost da se zamene stare garniture, osim ako ne misle da dodatno prorede polaske, što je besmisleno.
 
Ako bude saobraćao od Prokopa do aerodroma i EXPO-a, nema potrebe da se spuštaju. 9 garnutura nije ni probližno dovoljno da se pokrije cela sadašnja mreža proširena na liniju za aerodrom i EXPO. Uostalom sadašnju mrežu sa proređenim polascima održava 9 garnitura. Ako hoćemo gradsku železnicu sa iole normalnim taktom treba nam barem 20 garnitura. A mi sa 9 novih i 9 starih imamo ukupno 18. Ja kroz ovu nabavku ne vidim mogućnost da se zamene stare garniture, osim ako ne misle da dodatno prorede polaske, što je besmisleno.
Pa valjda neće tako biti. Mislim jesu pričali da će biti prokop- aerodrom, ali bi mogli da ga stave bar od karaburme, ako je već planiraju osposobiti, ili od Resnika, pa da se nekako uklopi da oni koji idu linijom Ovča-Batajnica presedaju na taj za aerodrom. Da li stanice kijevo i resnik imaju niske perone?
 
Да, с тим што је епски промашај ако тај воз не иде до Вука.

Дакле, требало би оспособити тунеле Карабурма, као и станицу Карабурма... као што би требало да су део ове набавке и возови за постојеће линије БГ:воза, па нису.
 
Да, с тим што је епски промашај ако тај воз не иде до Вука.

Дакле, требало би оспособити тунеле Карабурма, као и станицу Карабурма... као што би требало да су део ове набавке и возови за постојеће линије БГ:воза, па нису.

Epski je diletantizam onih koji vode našu železnicu. Tako da ne bi me čudilo da voz bude išao samo do Novog Beograda, kako se prikazivalo na raznim kartama planiranih linija prethodnih godina. Tada je ta Karaburma ucrtavana kao deo linije Makiš - Karaburma. S obzirom da se o tome ne priča već neko vreme, a ova nabavka 9 vozova nije dovoljna za još i tu liniju, mislim da nema od toga ništa.

I da dodam, još jedan mali kontigent garnitura - 3 švajcarska sokola, 5 kineska sokola 2, 9 gradskih kineza - pakao za održavanje.
 
Да, у почетку се и јесте говорило о линији НБ-Сурчин. Тек то је... терање људи да возе. У Сурчин.
 
Vrh