Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pretpostavimo da se ova aerodromska pruga stvarno izgradi do EXPO-a, šta će voziti njome? Flirt ili Kiss? Štrokavi i ofucani RVR-ovi bi stvarno bili ruglo da dočekuju turiste koji prvi put dolaze avionom u Srbiju, a veliko pitanje da li će do tada neka od tih poluvekovnih garnitura i ostati u životu.

Ni u Rimu ne postoji linija metroa do glavnog gradskog aerodroma Fjumičino, ali postoji železnička linija Leonardo Ekspres od aerodroma do železničke stanice Termini koja vozi na 15 minuta i ne staje usput nigde, njome i upravlja nacionalno železničko preduzeće Trenitalia, a ne Rimski Metro. Razlika između te stanice i Prokopa je u tome što Termini ima metro vezu sa drugim delovima grada, a i mnogo je bliži centru. I Moskva je na sličan način povezana sa aerodromom Vnukovo.
Leonardo_express_01.jpg
 
Ја о московским аероекспресима имам само речи хвале. Организација, место полазака, мрежа, квалитет возила, информисања, потпуно је прилагођена путницима. Волео бих тако нешто, у одговарајућој размери да буде и код нас.
 
И онда ћемо сви срећни са аеродрома на Прокоп, па са прокопа на аутобус 36.
Ako se rodilo valja ga ljuljati ili tako nesto.

A ova linija do aerodroma staje na ŠEST stanica pre prokopa, dakle postoji dosta opcija za presedanje, pa i na samom prokopu za BG voz i druge delove Srbije.
 
Супер су све те опције за преседање, замисли ти сад неког посетиоца ЕХПО 2027 из иностранства који на Новом Београду преседа на 95 да стигне до центра Београда. Или на Тошином бунару да преседа на 72.
А може и на БГ воз, па кад стигне код Вука попне се горе, па ма 27 до центра Београда.
Колко би у тим варијантама трајала путовања Национални стадион-центар Београда укупно са чекањем преседања?
 
Jednostavnije je iz surcina kolima do novog sada, pa da se tamo uhvati soko do centra beograda . Ljudi i dalje ne kapiraju da kada se nesto gradi, da se gradi tako da se nekome nesto namesti i ucari,i tu gde su velike pare nema logike i ne treba da bude.
 
Још када би СОКО ишао у центар Београда...
 
...I da se uhvati posle 36ca od prokopa koja ide na svako "par minuta" opet je jednostavnije nego ovako kako su zamislili, mada nema od toga nista samo mlatimo praznu slamu. Jos se nisu izborili sa zapusenim slivnicima i uleglim šahtovima , a ne da grade toliku prugu
 
Imate jako ambiciozne planove. Do juče bi svako bio presrećan da se do aerodroma dovuče bilo kakva pruga, a sada se pominje LRT i ukopavanje tramvaja, trase na stubovima itd.
Ako se ovo uradi na vreme ja ću biti šokiran, a onda i presrećan jer smo konačno malo prišli civilizaciji. Što se tiče oranica, sve do Dobanovačke petlje svakako ide u urbanizaciju pre ili kasnije, zar nije dobro da se uradi pravi teški šinski sistem na vreme?
Postoje različita mišljenja na ovom forumu, ali ovde vidim da se obraćate meni i ljudima koji slično misle. Moje školovanje i profesionalno opredeljenje je vezano upravo za ovakve projekte, i moje zvanje bi se precizno prevelo kao "Inžener za organizaciju i planiranje železničkog saobraćaja". Ja sam nisam znao šta to znači biti cenjen za svoje znanje i odnos prema poslu dok nisam napustio Srbiju. I prethodne vlasti su imale određene zloupotrebe i sisteme podređivanja struke politici, ali nikada pismenost/struka/racionalnost nije imala manju vrednost nego sa ovom vlašću. Ako makar na forumu i internetu imamo mogućnost da iznosimo drugačija potencijalno kvalitetnija rešenja, koja osim studija opravdanosti zahtevaju i javnu diskusiju. Evo, i u "diktaturi" Belorusiji gde sada živim, javne rasprave su stvarno javne, a politički vrh kaže u javnosti: "na osnovu velikog broja obrađenih primedbi, i na osnovu konsultacija sa tim i tim stručnim institucijama i tim i tim grupama građana, promenili smo planove na taj i taj način".

Vezano za LRT, evo varijante brzi tramvaj, koji bi imao srednju brzinu 35km/h, a od Aerodroma do Savskog trga i Prokopa stizao za 30 minuta. Ulaganja:
1) Dvokolosečna pruga od Aerodroma do Bloka 45 na balastnom zastoru za 90km/h, sa 9 km, oko 18 miliona evra.
2) Dvokolosečna pruga sa mešovitim kolosekom (uski i normalni) za do 70km/h, od Bloka 45 do početka Milutina Milankovića 20 miliona evra.
3) Stajališta od Aerodroma do kraja Milutina Milankovića 1,5 milion evra.
4) Denivelisena ukrštanja na 5 mesta po oko 5 miliona evra, 25 miliona evra.
5) Eksproprijacija u Surčinu na pravcu Ane Karenjine (neizbežno čak i ako se pravi napredni NacStadVoz), oko 20 miliona evra.
6) Kružni tokovi i ostala uređenja raskrsnica 5 miliona evra.
Aerodrom.jpg

Dogurali smo već do 90 miliona evra, a da nismo kupili vozila niti napravili depo za široki kolosek. Ali, dok je ovo već nedaleko od Sava Centra, NacStadVoz se nije približio gradu bliže od Zemun Polja. Ako trpaš naselja i sadržaje na manje naseljenoj levoj obali, logično, paralelno svakako treba da planiraš most. Kako železnica zahteva blaže krivine, duže rampe, veće osovinsko opterećenje i širi pružni, pojas, pojas eksproprijacije oko Ane Karenjine u Surčinu bi sigurno bio skuplji, a za razliku od (brzog) tramvaja, za savladavanje 30m lesne zaravni potrebno je preko kilometar i objekti (duga estakada ili tunel) na tom mestu. Vrlo su mi sumnjivi tih 72 miliona evra procenjnih troškova napredne varijante, a za nešto za šta će kapacitet biti ograničen zbog dva koloseka od Zemun Polja do Prokopa.

Ali hajde o mostu, i o skupljoj i važnijoj gradskoj deonici. To je 3 kilometra od početka Milutina Milankovića do Autokomande i 1,5km od zone Sajma do Savskog trga.
1) Novi dvokolosečni most, čak i ako se napravi bez druma Milutina Milankovića - Vudrua Vilsona, koštao bi oko 50 miliona evra.
2) Oko 2 kilometra pruge bi bilo na estakadi i drugim mostovskim konstrukcijama. To je oko 30 miliona evra.
3) Sami koloseci oko 9 miliona evra.
4) Stajališta oko 7 miliona evra (neka stajališta na mostovskim konstrukcijama)
5) Oko 30 polovnih LRT vozila je oko 15 miliona evra i još 10 miliona evra za depo.
6) Grananje za "nacionalni stadion" bi dobavilo na projekat još nekih 20 miliona evra.
Aerodrom 02.jpg
rojekat još nekih 20 miliona evra.

Dakle već idemo na oko 200 miliona evra, ali za projekat koji rešava i gradski saobraćaj, na nekim od najvažnijih pravaca, i mnogo bolje i lakše se duboko integriše u grad, ostvaruje vrlo ozbiljnu brzinu kretanja čak i van špica. Ni jedna druga varijanta koja bi stvarno ozbiljno zašla nf desnu obalu Save ne bi koštala jeftnije, samo skuplje. A kapacitet je mnogo veći od onoga što može da pruži NacStadVoz sa intervalom ne manjim od 20 minuta zbog problema sa kapacitetom istočno od Zemun Polja.
 
Као и увек - браво Карло!

Једино, ко би нам продао половне ЛРТ?
 
Odlično Karlo! Samo što bi ja gledao da imamo više denivelisanih raskrsnica, kao Nehruova-Gandijeva, pa čak i da se LRT spusti pod zemlju pre raskrsnice sa Nehruovom i da izlazi posle raskrsnice sa Gandijevom, sa podzemnom stanicom u Bloku 44/63.
 
Оно што ћемо овде да добијемо, осим кружног БГ:воза - када се схвати да није довољан - јесте продужетак трамваја од Блокова до Гретиног стадиона и Експа. Линија 13 на тој траси је саобраћајно у потпуности оправдана.
 
Што је Гретин стадион? И ко је Грета?
 
Грета Тунберг. Наш стадион биће "најзеленији" досад. Клајм`т чејнџ.
 
јбт. Шала. Ал мени мука. И од зеленог бренда "Грета" и од наци стадиона
 
Možda i nisi daleko od istine, s obzirom da novu luku planiraju na tu stranu. Mogla bi i ž. st. Vrbovski da se reaktivira.
 
Danas je BG:VOZ u kolapsu, veliki broj polazaka otkazano-skrećeno.
Naravno, vozovi Barske i Kraljevačkog čvora su već deo stalne postavke napomena na sajtu Srbija Voz-a.

Снимак екрана (1309).png


Снимак екрана (1308).png

Снимак екрана (1307).png

Снимак екрана (1306).png
 
Vrh