Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ови коментари су баш поучни за оне који се и даље "куну у РВР" у Свете Катице, говоре како то све треба да се ремонтује, да служи још 30 година...

Немојте да почну Етиопљани још мало да исмевају наш степен организације и квалитета јавних служби, могло би да се деси.
 
Најгоре од свега је пензионисати оперативна возила која за релативно мала улагања могу да послуже још одређено време. А да уместо тога направимо рупу, тј да избацимо а нема као минимум возила који би преузели макар тај део саобраћаја. И то са возилима која коштају вишсетруко више од ремонта, и њихов редовни сервис - такође кошта више од ремонта.

Где је ту економско оправдање или како је то са модерно рећи "одрживост"? Па то је просто недомаћински бацање новца.

И уопште куповина возова а да нисмо кадри да се прво договоримо са произвођачем да се локализује производња и ремонт оних делова који се у експлоатацији најчешће разбијајају или хабају (стакла, фарови, маске, точкови, кочни системи, обртна постоља, елементи интеријера), не треба да се деси. Дакле, свако ко хоће да прода возове мора да локализује део производње у Србији.
 
Prijatelju, govorimo o tramvajima kupljenim pre skoro 40 i vozovima kupljenim pre skoro 45 godina.
Nema tu "nedomaćinskog", pregazilo ih je vreme. Još pre 20 godina smo imali ovde pominjano ugrađivanje Yugo volana. To što je kod nas šljakalo, ne znači da su takve stvari dobra praksa.
 
Poslednja izmena:
Sećam se da sam pre desetak godina pročitao tekst dokumenta (mislim da je bio okačen na railserbia), u kojem je bio ispisan maksimalni broj remonta koji je RVR predvideo za seriju 412/416. Nakon toga dolazi do zamora materijala i garniture trebaju da se izbace iz saobraćaja. Ostalo mi je u sećanju, jer mi je podatak bio zanimljiv, pa sam za neke garniture računao koliko su remonta imali do tog trenutka i još koliko remonta mogu da imaju pre nego što bi, po proizvođaču, trebalo da budu izbačene iz saobraćaja. Detalja se na žalost ne sećam.
 
Treba i remont i novo kako bismo dobili nekakvo unapređenje. Da se železnica vodila time kad su kupovani Flirtovi sad bismo imali deset puta bolji putnički saobraćaj. Pogledajte npr. crnogorske vagone sa kupeima - udobniji su bar pet puta od Flirtova, pa i od Sokola, a sve je čisto, radi klima i deluje kao da su stari samo nekoliko godina, a verujem da imaju bar četrdeset.

Primera radi, u Milanu imate daleko starijih tramvaja od naših, pa služe svrsi i ništa im ne fali.

Ne vidim baš šta postižemo time da kupimo deset novih garnitura, a istovremeno otpišemo isto toliko starih sem da se Srbija voz hvali u izveštajima kako im je prosečna starost vozova najmanja u regionu, a to što je situacija u saobraćaju bolja jedino od Bosne i Albanije nema veze.
 
Sećam se da sam pre desetak godina pročitao tekst dokumenta (mislim da je bio okačen na railserbia), u kojem je bio ispisan maksimalni broj remonta koji je RVR predvideo za seriju 412/416. Nakon toga dolazi do zamora materijala i garniture trebaju da se izbace iz saobraćaja. Ostalo mi je u sećanju, jer mi je podatak bio zanimljiv, pa sam za neke garniture računao koliko su remonta imali do tog trenutka i još koliko remonta mogu da imaju pre nego što bi, po proizvođaču, trebalo da budu izbačene iz saobraćaja. Detalja se na žalost ne sećam.
Hajde sada nekoliko zanimljivih činjenica o RVR:
1) Još kada su kupljeni bili su odlazeća generacija vozila, ali su bili izuzetno jeftini. Bili su dva puta jeftiniji od najjeftinijeg konkurenta. A gradili su se novi delovi Beogradskog železničkog čvora i nedostajalo je mnogo voznih sredstava. U tom trenutku je to bilo dobro rešenje.
2) Ni pre zaraze bele kuge i etničkog čišćenja provincije, po diktatu MMF sa marketinškim nazivom "ukidanje nerentabilnih pruga" stanje na železnici nije bilo sjajno. Leta gospodnjeg 1966. 70% vuče je bila parna vuča. U trenutku kada pristiže prvi RVR 1981. još mnogo parnjača je i dalje radilo.
3) Vozni park od 53 "Gorbačova" je u najboljem slučaju bio poluiskorišćen. Neke su čerupane za delove, neke oštećene u vandrednim događajima. Eksploatacioni vek jeste 36 godina i jesu pristizale 1980-1997, ali pitanje je koliko se stajale čekajući reviziju? Jedno vreme su mnoge garniture slali u zabačene međustanice, samo da budu što dalje od Zemuna da ih ne čerupaju za delove.
4) Pre pojave naprednih stručnjaka, ciklus revizije je bio 600.000km sa tolerancijom 15%. U praksi to je bilo po 700.000km. Kada su došli napredni stručnjaci, krenulo se sa "konačnim rešenjem", raubovanje do raspada, ili ti 1.000.000km do revizije.
5) Jedna od retkih pametnih reformi sa naprednjacima je ukidanje monopola na transport Želrznicama Srbije. Osniva se preduzeće "Beogradski metro i voz". Ali za čini mi se 5 godina postojanja nisu kupili ni jedan jedini voz. Pa makar i polovne vagone sa po dva široka vrata i lokomotive za push-pull (sirotinjska, ali ekonomski održiva varijanta). Takvih vagona ima i dvospratnih polovnih, recimo Holandske železnice.

Sve u svemu, ovo će u svim kombinacijama biti poslednja decenija RVR. Ako SNS nije kupio ništa za 11 godina, pa čak ni tender raspisao, pa makar i tender za polovno, vrlo moguće ostajemo potpuno bez BG:VOZ-a.
 
Pa makar i polovne vagone sa po dva široka vrata i lokomotive za push-pull (sirotinjska, ali ekonomski održiva varijanta). Takvih vagona ima i dvospratnih polovnih, recimo Holandske železnice.

Karlo, DD-AR su povučeni u Decembru 2019. od tada nešto sitno prodano, dok su svi ostali isečeni tokom 2020 & 2021, lok 1700 za sada rade IC za Nemačku, ali očekuje se da se krajem ovog RV-a povuku celovito, SGMm su povučeni tokom 2021. godine zbog dolaska SNG-a.
Lepo bi nam došli ti setovi, pogotovo sa karakteristikama lok 1700 (imaju jako ubrzanje), ali sada je kasno..:(
Za sve ostalo se slažemo, sigurno da ima još nekoliko aktivnih opcija na tržištu i najrealnije je da uzmemo nešto polovno da bi smo premostili ovaj period, a da se u međuvremenu radi na kupovini novih EMV-a.

Inače, mali OT:

DD-AR kola su sačuvana u muzeju železnica u Utrehtu, zajedno sa lokomotivom 1700, imao sam sreće da ih uslikam.
Unutar hala je bio izložen i vagon ovog seta, dok su ispred bili izloženi upravljački vagon i lokomotiva.
DSC_7435.jpg

DSC_7428.jpg


Od pojedinih jedinica DD-AR 2009 je razvijen DDZ koji je pretvoren u Intercity voz, lično po meni najomiljenija serija u NL.🙂🙂
DSC_8484.jpg
 
"Očekujemo da do sredine sledeće godine završimo tehničku dokumentaciju, a projektna će biti završena do kraja ove godine. To znači da ćemo brzo imati izvođača, a rok za završetak radova je 18 meseci od uvođenja izvođača u posao", rekao je Vesić za TV Prva."

Ko radi projektnu dokumentaciju, na osnovu kog tendera i za koliko novca??? Izvinite što pitam gluposti jer se radi o mojim parama poreskog obveznika koji radi i plaća poreze ovoj državi, praštajte.
 
"Očekujemo da do sredine sledeće godine završimo tehničku dokumentaciju, a projektna će biti završena do kraja ove godine. To znači da ćemo brzo imati izvođača, a rok za završetak radova je 18 meseci od uvođenja izvođača u posao", rekao je Vesić za TV Prva."

Ko radi projektnu dokumentaciju, na osnovu kog tendera i za koliko novca??? Izvinite što pitam gluposti jer se radi o mojim parama poreskog obveznika koji radi i plaća poreze ovoj državi, praštajte.
Вероватно ЦИП.
 
Mislim da nisi u pravu. BG meto i voz nije železnički operater.
Па зашто онда постоје? За кординацију свих видова јавног превоза имамо Дирекцију за јавни превоз, и за то нам не треба ни више ни мање бирократске основе. Једина сврха постојања "Београдски метро и воз" је како би били оператер, остало је пљачка народа.
 
Постоје да би неко био директор и узимао паре, и да би ваљда у будућности одржавали инфраструктуру метроа, када је буде. Мислим да су им БГ воз само придодали како би испало да нешто раде. И онда имамо моронску заврзламу да се за један систем питају и ЈКП Београдски метро и воз, и дирекција или је сад секретаријат за јавни превоз, и Србија воз АД и Инфраструктура железница Србије АД. Плус ту се индиректно уплићу и министарство и град као више инстанце.
 
@Karlo del Ponte @Pendolino


Naziv
Akcionarsko društvo za železnički prevoz putnika Srbija Voz Beograd-Savski Venac
PIB
109108438
MB
21127124
Datum osnivanja
10.08.2015.
Delatnost
4910 - Železnički prevoz putnika, daljinski i regionalni;
Veličina preduzeća
Veliko



Naziv
Javno komunalno preduzeće za izgradnju i obavljanje prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu Beogradski metro i voz Beograd
PIB
111091167
MB
21424650
Datum osnivanja
12.10.2018.
Delatnost
4931 - Gradski i prigradski kopneni prevoz putnika;
Veličina preduzeća
Malo
 
Najnovije S-Bahn vozvi uvedeni u minhenskom S-Bahnu datiraju iz 2000. Sada se menjaju novom modelu u kji se ulaze 2 milijared. Nije sve sjajno sa S-Bahn u Minhenu, ali kicma je razvoja grada koji se sirio u prigradskim naseljima.
Screenshot (324).png
Screenshot (323).png
Screenshot (321).png
Screenshot (320).png
Screenshot (318).png
Screenshot (315).png
Screenshot (310).png
ozovi su obecavajuci.
Screenshot (309).png
Screenshot (308).png
 
Значи као планирање Бг воза, а могли су мало станице да доведу у ред заједно са ИЖС. Буквално им додали функцију да изгледа како као нешто раде, а у пракси ништа.
 
@Karlo del Ponte @Pendolino


Naziv
Akcionarsko društvo za železnički prevoz putnika Srbija Voz Beograd-Savski Venac
PIB
109108438
MB
21127124
Datum osnivanja
10.08.2015.
Delatnost
4910 - Železnički prevoz putnika, daljinski i regionalni;
Veličina preduzeća
Veliko



Naziv
Javno komunalno preduzeće za izgradnju i obavljanje prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu Beogradski metro i voz Beograd
PIB
111091167
MB
21424650
Datum osnivanja
12.10.2018.
Delatnost
4931 - Gradski i prigradski kopneni prevoz putnika;
Veličina preduzeća
Malo
A i prevoz putnika metroom planiraju da povere RATP-u.
 
@Дошљак
Što više to bolje. Lakše te upućuju na druge da su nadležni i tako u krug, plata redovno leže na račun, a oni ništa ne rade, osim prosleđivanja generičkog odgovora da nisu nadležni, ispijanja kafa i sl.​
 
@Karlo del Ponte @Pendolino


Naziv
Akcionarsko društvo za železnički prevoz putnika Srbija Voz Beograd-Savski Venac
PIB
109108438
MB
21127124
Datum osnivanja
10.08.2015.
Delatnost
4910 - Železnički prevoz putnika, daljinski i regionalni;
Veličina preduzeća
Veliko



Naziv
Javno komunalno preduzeće za izgradnju i obavljanje prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu Beogradski metro i voz Beograd
PIB
111091167
MB
21424650
Datum osnivanja
12.10.2018.
Delatnost
4931 - Gradski i prigradski kopneni prevoz putnika;
Veličina preduzeća
Malo
Kakve veze ima APR iz od firme SV sa firmom BG metro j voz.
Voleo bi da me neko demantuje sa novim informacijama.
Koliko ja znam, ta firma nije ooerater u železnižkom saobraćaju.
 
Kakve veze ima APR iz od firme SV sa firmom BG metro j voz.
Voleo bi da me neko demantuje sa novim informacijama.
Koliko ja znam, ta firma nije ooerater u železnižkom saobraćaju.

Па поставио сам АПР од обе фирме. Као што пише - СВ је оператер у железничком путничком превозу (једини у Србији), БМВ је оператер у градском и приградском копненом превозу (не и железничком). Такође, у опису фирме стоји БМВ стоји обављање превоза путника метроом и "развој градске железнице". Дакле, по садашњој регистрацији БМВ не може да обавља превоз путника железницом.
 
У суштини може само као да планира развој, али опет инфраструктуру гради ИЖС, СВ купује возна средства, наплату врши ново ЈКП наплата, планове прави урбанистички завод ваљда.
 
Vrh