Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Medjutim
Ако је мост издржао у Новом Саду теретне возове на Коридору 10 ево већ 10 година, онда би приградску железницу могао да вози вероватно неограничено. И ја сам за везу са аеродромом и НБ-ом, али - зашто се не би са две стране стизало у Обреновац, једноколосечном пругом (такт 20 минута, значи ка граду укупно воз на 10)?
 
@Mirko:

Naravno da je pravac pored metroa zanimljiv, to što ne može da se uvede ukrštanje sa linijom Beovoza samo pojeftinjuje eventualnu trasu Metroa :)

Slažem se da ne bi škodilo imati dva prilaza Obrenovcu, to bi završilo veliki deo problema sa gužvom s te strane, ali daj da vidimo makar jednu verziju, makar Beovoz od Ostružnice..

U koliko je uopšte dobrom stanju ostatak železničke obilaznice od Železnika do Dobanovaca, i da li bi i tamo trebalo nešto mnogo renovirati prugu da se izbegnu sporije vožnje koje nisu problem teretnjacima ali mogu da ubiju ideju o Beovozu tuda?
 
Да, наравно, једно по једно... Зато, по мени, прво се треба повезати са Сурчином, без градње нових пруга, а онда може прво и Бољевци - Остружница, што да не. Кружна пруга свакако треба да се реновира, као и мање-више свака пруга у Србији, а предвиђен је там ои дупли колосек...
 
Ma dajte,kakvi bre Boljevci i bakrači,ajde prvo neka srede prvu liniju P.Most-Batajnica kako treba,urede stanice,naprave nove ,ukinu lagane vožnje,naruče nove vozove pa posle utegnute L1 isto ponoviti sa L2 pa onda u ekspanziju,do Aerodroma a jednog dana i NS. :kafa:
S obzirom da se u ovm mandatu ne gradi Metro barem neka urade stanicu NBG..
z7476613X,Tak-bedzie-wygladala-czesc-srodkowa-peronow.jpg

z7476660X,Dworzec-Centralny---galeria-poludniowa.jpg

z7476659X,Dworzec-Centralny---biletomaty.jpg
 
Ta pruga oko Surcina je za teretne vozove i jednokolosecna je, tesko da bi se tu tek tako mogla uklopiti gradska zeleznica
 
Batalite tu ideju, nece Vojvodina dati most Beogradu, radije ce premostiti DTD bilo gde.....
 
Dali oni most ili ne ionako trenutno nemamo dovoljno garnitura za kompletno opsluzivanje gradske zeleznice. A ni pruga rakovica-makis nije bas u najboljem stanju.

Inace i dalje mislim da nova linija Beovoza Zemun-Pancevacki Most treba da se prepolovi. Jedna linija (nazovimo je A) da bude NBG-P. Most a druga (B) NBG-Batajnica-Pazova. Razlog je to sto bi linija (A) takoreci bila nezavisna od medjunarodnog i teretno saobracaja, osim onih par stotina metara od stanice NBG do iskljucenja za stari most pa bi mogla da odrzi pouzdan takt cak manji od 15 minuta (koliko je meni poznato sadasnja infrastruktura i signalizacija omogucavaju takt od 7m30).
Linija (B) bi se i dalje prilagodjavala ostatku zeleznickog saobracaja.

Inace interesuje me kako tacno zamislaju da okrecu vozove na P. Mostu, posle prve ili druge skretnice pre mosta voz se zaustavi a vozac proseta do druge kabine i krene nazad, ili misle da teraju kompozicije do krnjace. Ja bih stavio po dva vozaca u svaki voz, jednog napred, jednog pozadi pa da voze tamo-amo part-time.
 
Most u NS je ratna rezerva koji je trebao biti vec odavno demontiran obnovljen i slozen u sladiste i u vlasnistvu je VS pontonskih jedinica :kafa:
 
А зар нам треба баш мост у ратној резерви? Мислим, оно, баш је л` неопходно...?
 
zidar":2r8ppr1f je napisao(la):
Svakako treba iskoristiti postojece kapacitete, ako je most na raspolaganju, prebacimo ga u Obrenovac.
Ipak koliko ja vidim na satelitskom snimku, pruga ne ide do Boljevaca vec do silosa severno od jakova.
Da, pruga ide samo do silosa na ulazu u Jakovo. Isao sam cesto tamo, posle silosa nema nikakvih tragova pruge niti sine, niti pragovi niti tucanik. Sve je zaraslo. Kako sam procitao na railserbia forumu, kroz ostatak kraka prema silosima prodje samo jedna laksa dizel lokomotiva, tri puta godisnje.
Ova veza do Boljevaca je bila izgradjena na pocetku XX veka. Pruga Surcin-Jakovo-Bolejvci je bila sa standardnim kolosekom, dok je veza Boljevci-obala Save imala 760 mm i bila je povezana sa prugom u Obrenovcu. Veza preko Save je bila putem skele.
zidar":2r8ppr1f je napisao(la):
Ako vec treba da se veze Obrenovac, bolje je da se provuce nova pruga preko oranica u ravnici pravo do obilaznice, razdaljina je ista kao do silosa. Time se pruga direktno kaci na ostruznicu i dalje na Beograd. Dobijamo liniju - Rakovica - Zeleznik - Ostruznica - Jakovo - Boljevci - Obrenovac.
manje od 15 km pruge u ravnici + montazni most, nije bas neki trosak.

Jedna slika vredi sto reci...

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/11_obrenovac.gif
Plan koji si postavio je slican Prostornom planu Beograda
http://www.beograd.rs/documents/regplan/infrastruktura.jpg
Матеја Бељан":2r8ppr1f je napisao(la):
Ta pruga oko Surcina je za teretne vozove i jednokolosecna je, tesko da bi se tu tek tako mogla uklopiti gradska zeleznica
Nije problem sto je pruga za teretne vozove i jednokolosecna, Problem je sto je u jako losem stanju. Vozovi idu retko, mozda svakih 1 i po do 2 sata, ali njihova brzina ne prelazi 20 km/h. U planu je da se postavi jos jedan kolosek, cak je i na stubovima Ostruznickog mosta ostavljeno mesta za jos jedan most.
 
Мирко":1udxg8pm je napisao(la):
А зар нам треба баш мост у ратној резерви? Мислим, оно, баш је л` неопходно...?
Ih, pa zar se nije pokazalo koliko je bilo neophodno!!! Ne služi on samo za rat, nego i za bilo koje nepredviđene okolnosti. Zemljotresi, poplave, i druga božija dela.
 
@Goje
Па добро, али ипак мислим да нам је кориснији мост у функцији, него у резерви.
 
Мирко":1b7vnn8k je napisao(la):
@Goje
Па добро, али ипак мислим да нам је кориснији мост у функцији, него у резерви.
Slažem se doneklem, a opet i to se pokazalo ovih godina. Inače je to most sa ubedljivo najinventivnijim imenom koje sam čuo:

Montažnodemontažnidrumskoželezničkiprivremenimostmagistarboškoperoševićunovomesadu.

Nesrećni čovek.
 
@2012
Ma dajte,kakvi bre Boljevci i bakrači,ajde prvo neka srede prvu liniju P.Most-Batajnica kako treba,urede stanice,naprave nove ,ukinu lagane vožnje,naruče nove vozove pa posle utegnute L1 isto ponoviti sa L2 pa onda u ekspanziju,do Aerodroma a jednog dana i NS.

Надам се и ја да ће да раде корак по корак, али то значи и да треба планирати кораке - унапред. Е, сад, ОК је да се ради регионална пруга ка Новом Саду, али Обреновац је београдска општина, уз то прилично велика, па мислим да је линија до тамо, као и до Младеновца, Лазаревца и Барајева - важнија. А, понављам, није никакав велики проблем да се одради.
 
Slažem se,kada završe prvu fazu kako treba a ne improvizuju,onda će se lakše dodavati kraci u već uređen sistem,a to će biti stvar analize,ali sigurno da su Obrenovac,Srčin,pa i NS u relnim projekcijama,ono što će moći za nekoliko godina da čini sistem kao kod velikih metropola.
 
Siniša":2w50gwsj je napisao(la):
Plan koji si postavio je slican Prostornom planu Beograda
Tacno, trasa je slicna a i plan mi je poznat, umesto magistralne pruge ucrtao sam lokalnu prugu koja opsluzuje usputna naselja u duhu sa diskusijom o Obrenovcu.

Siniša":2w50gwsj je napisao(la):
Veza preko Save je bila putem skele.
Linija Obrenovac-Umka-Ostruznica-Blokovi-Centar HIDROGLISEROM bi mozda bila brza i pouzdanija na toj relaciji nego voz s'obzirom na stanje pruge.

Hm, metro na vodi, Beovoz na vodi... Ko zna mozda jednog dana i iskoristimo reke
 
Мирко":20x9e8xe je napisao(la):
А, понављам, није никакав велики проблем да се одради.
Nazalost, puno toga u ovoj zemlji nije veliki problem da se odradi. Nema potrebe cak ni izmisljati toplu vodu, tople vode je bilo pre 20 godina. Malo vise volje i rada i malo manje kradje...
 
zidar":36t2shpr je napisao(la):
Linija Obrenovac-Umka-Ostruznica-Blokovi-Centar HIDROGLISEROM bi mozda bila brza i pouzdanija na toj relaciji nego voz s'obzirom na stanje pruge.

Hm, metro na vodi, Beovoz na vodi... Ko zna mozda jednog dana i iskoristimo reke
Ko zna...Neki su vec predlagali da se Obrenovac poveze hidrogliserima s Beogradom, smatrajuci da bi se takav sistem brze izveo, sto je i tacno. Ipak, vise preferiram povezivanje sinskim sistemima, za sada su oni najefikasniji vid javnog prevoza.

Evo karte kako je nekada izgledala zeleznicka mreza u Beogradu i okolini. na njoj se jasno vidi uska pruga od Boljevaca ka obali Save, kao i veza putem skele koja je dalje nastavljala od Zabrezja ka Obrenovcu.
cukakarta.jpg


Na karti se takodje vidi stara uskotracna pruga za Obrenovac, koja je nazalost ukinuta 1970. Da je bilo razuma ta pruga bi se mogla iskoristiti za gradsku zeleznicu. Kamo srece da su je bar obnovili i elektrificirali. I da bude crnjak veci, danasnja zgrada zeleznicke stanice u Obrenovcu je pretvorena u autobusku stanicu Laste:violina:. Doduse trasa je vise-manje ocuvana i mogla bi da se dobrim delom obnovi. To bi mogla da bude elektrificirana jednokolosecna veza sa vise mimoilaznica, sa standardnim kolosekom. Ono sto bi najvise pazio prilikom obnove ove pruge jeste da ona bude potpuno denivelisana od ostalog saobracaja. Prilikom obnove i rekonstrukcije BG cvora, prvo sto bi trebalo uraditi denivelaciju.

O detaljima pruga Beograd-Obrenovac i Zabrezje-Obrenovac odnosno Jakovo-Boljevci mozete da procitate na sledecim linkovima. Ima dosta slika:
http://www.zovspozega.co.rs/forum/viewtopic.php?t=485
http://www.zovspozega.co.rs/forum/viewtopic.php?t=484
 
Ево потпоре мојој тези да је Београд имао логичнији и рационалнији саобраћајни систем пре 80 година :(
Него, колико ми је познато, кроз један од тунела на траси бивше ћирине пруге за Обреновац заузео је магистрални гасовод, тако да... тешко да ће бити ишта од обнове. А било би лепо и да иде ћира поред Аде, каква атракција!
 
Na mapi pod sifrom "konstr" je ucrtan planirani Beogradski zeleznicki cvor iz 1948. A tu je i pruga na Kosutnjaku.
http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/31_bgd-1948.gif


I ja vise volim sinski prevoz, brz pouzdan i komforan. Pade mi na pamet hidrogliser zbog one skele, a i zahteva manje infrastrukturne radove, dok Beovoz stigne do Obrenovca vec ce biti i avio-saobracaj ala povratak u buducnost. Inace hidrogliseri na Savi su mi bili fascinantni kad sam bio klinac.
 
A sta se desilo sa hidrogliserima kude su ih denuli mozgovi :kafa: Kad bi se ja pitao pruga do obrenovca bi jednom OROM za cas bila gotova samo bi skupio gomili delikvenata koji unistavaju grad i svakom kazna 6 mjeseci drustveno korisnog rada.Nego bili bila isplativa linija hidro gliserom BG do NS koliko ima kilometara i koliko bi voznja trajala da napravim konkurenciju busi i vozu :kafa:
 
Хидроглисери су страва, спорији су од аутобуса (посебно за НС), али знатно више троше, па се не би исплатило за редовни превоз. А туристички - то би морало да постоји, и за НС, и за Ђердап...
Има "водених" залуђеника који су предлагали за Дунав и екраноплане, али то је већ нереално :(
 
Siniša":3o7y0wnl je napisao(la):
Evo karte kako je nekada izgledala zeleznicka mreza u Beogradu i okolini. na njoj se jasno vidi uska pruga od Boljevaca ka obali Save, kao i veza putem skele koja je dalje nastavljala od Zabrezja ka Obrenovcu.
ta pruga i dalje postoji, samo što se sada završava u Bečmenu i potpuno je zarasla u korov
 
Evo ga još koji dan 1.sept,posle završetka koloseka u Prokopu ništa se ne radi na trasi L1,ne sređuju se stanice,nema i dalje novog preduzeća,ćuti se,zašto? Imate li koju reč kritike za to? :kafa:
 
Vrh