Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Aha,sporo je kao smrt,bolje je sici u stanici nbg pa ici gradskim prevozom...

A verujem da ce zajedno u its-u biti od decembra ili nove godine jer je nesto neki lik iz zeleznica filozofirao pre neki dan,skroz uvijeno samo to shvatih
 
E pa Grad ne može biti "malo trudan" ili će preuzeti finansiranje i održavanje kao i razvoj Gradske Železnice kao pravno lice ili će završiti kao i prvo otvaranje pa zatvaranje,nemoj da ponavljaju istu grešku, ulogu javnog prevoza železnicom mora da upravlja grad sem ako se ne pojavi treći operater ili neka inovacija,prigradski Metro je skup sistem i traži jake institucije koje staju iza tog projekta bi on profitabilan ili ne.
 
Ево, да се придружим форуму и теми која ме је заинтересовала. Дакле, поздрав свима :)
Лично, сматрам да је оживљавање и унапређење "Беовоза" најрационалнији и најсмисленији посао у области унапређења градске инфраструктуре у последњих неколико деценија - једнако као што је чист луксуз било запоставити два паралелна система дво или, чак, вишеколосечних пруга (стари и нови железнички чвор), који оба додирују најужи центар града а пруге им "зврје" празне, док на површини битише вероватно најзаосталији систем јавног превоза у милионској метрополи на северној полулопти.
Да не бих само наглабао, ево мојих размишљања и предлога шта треба радити, осим онога што је градска управа већ саопштила, а што је добро:

1. Прво и основно: интегрисати прву линију ГЖ са аутобусима ГСП. Ево примера: линије 74 и 65 повезују Бежанијску косу и - Вуков споменик! То је потпуно нерационално, када постоји воз који саобраћа између Тошиног бунара и Вуковог споменика, само много брже и, са довољним пуњењем, јефтиније. Аутобуска линије скратити и увести нов систем тарифирања код карти за једну вожњу: на сат, а не на један улазак у возило. ОГРОМНЕ уштеде у времену, али и у новцу, настале би укидањем дугачких ГСП-линија за Земун поље и Батајницу: аутобуси би доводили путнике до железничких станица, а они би ка граду путовали возом два или три пута брже. Такође, до изградње прве линије метроа, увести напојну кружну линију (најбоље мидибусеви) за довођење путника у најужи центар, која би скретала искључиво удесно и тиме била прилично ефикасна: Вуков споменик - Булевар - Дечанска - Нушићева - 27. марта - Вуков споменик.

2. Одмах изградити станицу изнад Улице омладинских бригада. Утицај близине станице Тошин бунар на средњу брзину не би био толики да се од нове станице одустане.

3. Што пре почети градњу подземне станице на Цераку. Она би, наиме, била толико добро постављена, да би буквално револуционисала саобраћај у овом, иначе тешко доступном делу града, а исплатила би се само кроз повећање вредности некретнина у свом окружењу.

4. Изградња пруге ка аеродрому, најбоље тунелом од Тошиног бунара (уз квадрипликацију колосека из правца станице Нови Београд) са подземном станицом у Другој месној заједници Бежанијске косе) и даље паралелно са аутопутем и скретањем улево после полетно-слетне стазе ка терминалима; она се, даље, наставља ка Сурчину, а тамо на постојеће пруге које се не користе - за Јаково, Бечмен и Бољевце - последњу је мостом преко Саве могуће спровести до Обреновца!

5. По завршетку новог железничког чвора и пребацивању дуголинијског саобраћаја у "Прокоп", за градску железницу одмах искористити трасе старог чвора. Штавише, линију метроа за Баново брдо могуће је на веома економичан начин направити тако што би се постојећа пруга код хиподрома скренула под гребен, до подземне станице у Пожешкој улици. На другој страни, све до Сајма је денивелисано, тамо плитак тунел кроз Савски амфитеатар, а затим дубоки кроз теразијски гребен, у првој фази до Трга републике, а у перспективи ка Дорћолу и будућој станици Карабурма. Ова траса метро-линије за Баново брдо прати логику "Систриног" плана, а делимично и трасу две линије регионалног метроа из пројекта "Метро Београд" из седамдесетих година. Код Сајма, високим и спектакуларним лифтом треба је повезати с првом линијом градске железнице, у зони економског факултета са првом линијом метроа (јасно је да пледирам за двонаменски мост ка Немањиној - никако за "буџење" Бранковог, по ГУП-у из 2003), а на Тргу републике са метро линијом за Аутокоманду и, касније, Бањицу. Овим, тврдим, Београд на најрационалнији начин добија озбиљан саобраћајни систем, тј. основу да стане раме уз раме с модерним светским метрополама!

Ето, за први пут, мислим да сам био опширан, а надам се да нисам сморио ;)
 
Ma nisi smorio sve je to dobra ideja i ja sam imao sličnu viziju kako da se maksimalno iskoristi potencijal Beovoza kao i mogućnost integracije sa budućim Metroom na nekim trasama :kafa: posebno bih se složio u vezi novih stanica zaista su neophodne..
 
Često idem u blok 19 a i mogu vam reći da u poslednje vreme svaki put kad pogledam ka pružnom nasipu vidim beovoz.
 
Па ако ми човек каже да је Беовоз, ја му верујем, а не контрирам одмах претенциозно својим "спознајама", имплицинтно тврдећи да он не зна шта је видео. Ово ти кажем, јер имам исти утисак као БГЕксплорер: Беовоз се из Блока 19 види врло често (наравно, још увек не на 15 минута) на траси према Новом Београду и обратно, али је на том потезу прилично спор.
 
@ Мирко

Dobro dosao na forum.
Predlozi su krajnje lucidni i u duhu nase diskusije o Beovozu: nove stanice na ceaku i kod omladinskih brigada, pruga do aerodroma, reorganizacija autobuskih linija.

Krajnje interesantan predlog o reciklazi prostora stare pruge u metro za Banovo Brdo (btw, ja i dalje mislim da glavna Beogradska Z. stanica treba da bude na Novom Beogradu a ne na prokopu: prostor na raspolaganju oko stanice, veza sa novom autobuskom stanicom...).
Mali nedostatak je to sto ta linija ne bi imala vezu za presedanje na Beovoz na mestu ukrstanja posto ne bi svracala do Prokopa, mada bi mogla da se napravi stanica za Beovoz na mostu iznad sajma i Bulevara Vojvode Misica (ovu naucnu fantastiku sam vec spominjao) da bi se ta veza ostvarila.

Sto se tice integracije Beovoza u ITS, to se valjda podrazumeva. Dozvolite da odem malo dalje. Zasto Beovoz ne bi bio besplatan?
Ionako se finansira iz gradskog budzeta, zasto bismo placali 2 puta, jednom porez a drugi put kartu?
Potrebno je napraviti globalnu racunicu.
Koliko ce grad i drzava ustedeti ako bude 5% automobila manje na ulicama: cena uvoza nafte za benzin, odrzavanje puteva, lecenje dece od astme prouzrokovane zagadjenjem itd ?
Koliko ce ljudi ostaviti auto i krenuti vozom ako ovaj bude besplatan?
Kako ubediti vozace da promene naviku, dajte im besplatan voz da probaju i uvere se da im je tako brzi i bolji put do posla.
Staviti nove reklame na stanice (na Vuku i dalje stoje one i 90ih) i ubirati kajmak.

Racunicu nisam napravio, nije mi to struka, ali nekako mi se cini da bi se isplatilo. A sigurno bi beovoz bio primamljiviji :)
 
Nema bezplatne večere,ITS podrazumeva da markica bude važeća i u vozovima a verovatno će zato i biti skuplja,ali ok ono što se dobija time je ipak unapređenje javnog saobraćaja,mislim da bi Grad s obzirom da u ovom mandatu ne započinje gradnju Metroa trebalo da naruči nove vozove za Gradsku železnicu jer za isporuku treba 1-2.god.ali i dalje je enigma da li grad želi zajedničko preduzeće sa železnicom ili ima neki drugi predlog :/
 
Da taj tender je rapisan,ali ti vozovi idu na međugradski saobraćaj tipa BG-NS,Subotica,Niš i sl. a ne za Gradsku Ž. nažalost,videćemo prvo kakav će status imati Beovoz i ko će nabvaljati nove vozove,Grad,Železnice ili neko treći..kao možda novi operater..čini mi se da su nešto išli da se raspituju u Berlin o stausu njihove Gradske ž...
 
@Зидар
Хвала на похвалама :)
Да узвратим: превоз шинама је толико јефтинији, да би у граду који има НЕВЕРОВАТНО дуге и неекономичне аутобуске линије и градски превоз који је један од највећих расипника друштвеног богатства, свако "форсирање" градске железнице, у будућности метроа, па и трамваја, имало смисла. Ствар је озбиљног истраживања да се пронађе најефикаснији и најекономичнији модел, али, ето, у Загребу је од прошле године јавни превоз у центру града - бесплатан. Идеја за размишљање...

Да мало конкретизујем своје предлоге:

- Метро линија Трг републике - Баново брдо, трасом железничке пруге: имала би само две дубоке подземне станице (Пожешка и Трг републике), три у плитком тунелу ("cut and cover" метод - Савски амфитеатар, Економски факултет) и једну на стубовима - Сајам - управо да би се приближила нивоу Новог железничког моста и вези с првом линијом "Беовоза". Мислим да није научна фантастика да се направи висока зграда до нивоа моста, чији би последњи спрат били перони и кров нове станице, која би "обухватила" конструкцију моста. Изазов за (добре) архитекте! Чак и ако би се то показало неизводљивим - а не знам зашто би - или неисплативим, није страшно, јер ће квалитетна веза Бановог брда са железничким чвором остати преко новог моста код Аде.
Велика предност ове линије били би релативно мали трошкови изградње - неупоредиво мањи од било које друге варијанте - убеђен сам да би то била једна од најјефтиније изграђених метро линија у Европи икада - можда уз раме с метроом у Билбаоу, који такође користи старе железничке пруге, и то уског колосека; уз то, екстремно рентабилна. Ако би се оставила четири колосека, туда би могла да вози и градска железница из правцља Раковице.

- Беовоз за Обреновац, преко Сурчина и Бољеваца: сматрам да је ово оствариво, и то одмах, и без потребе да се чека пруга за аеродром. Ево како!
У Новом Саду, наиме, почиње изградња новог "Жежељевог моста". То значи да ће привремени, "монтажно-демонтажни, друмско-железнички Мост "Бошко Перошевић", како је, ако се не варам, својевремено прозван, постати вишак. Нека га, онда, пренесу на Саву, чиме добијамо везу Обреновца, велике приградске општине, за коју аутобуси (крајње нерационално) возе на сваких 6 минута, са постојећом пругом код Бољеваца. Она се код Сурчина везује за обилазну пругу. Одатле возови могу ка Остружници, па за Железник, тунелом ка Раковици и даље; или, за Батајницу, па ка граду преко Земуна и НБ-а. То је знатно дуже него у будућности, преко аеродрома, али мислим да би због одличне комерцијалне брзине која може да се постигне, услед праве трасе и малог броја станица у сремској равници, имало смисла и да је (временски) одрживо.

Ево, дакле, предлога за град и за министарства, а волео бих када би он добио подршку форумаша: преместите привремени железнички мост из Новог Сада - у Обреновац!
 
Мирко":bj8084t8 je napisao(la):
@Зидар

Ево, дакле, предлога за град и за министарства, а волео бих када би он добио подршку форумаша: преместите привремени железнички мост из Новог Сада - у Обреновац!
Slazem se1
 
Ideja za most nije losa za obrenovac moze neka karta gdje bi se nalazijo jer u dugorocnim planovima zs pruga da obrenovca je predvidjena ako se nenaram da ide od zeleznika ;)
 
@direktor
Па, пруга већ постоји до Бољеваца, дакле буквално прекопута Обреновца, и само је треба спровести преко реке.
Да, у ранијим плановим пруга за Обреновац ишла је десном обалом Саве, али, треба рећи да је тако било и са аутопутом БГ - Јужни јадран (преко Обреновца), па је и његова траса недавно опет враћена у Срем. Ово је свакако много јефтиније и лакше решење, а с обзиром да ће ускоро постојати у Србији "мост вишка", сматрам да не треба чекати реализацију.

Сличном логиком могла би да се отвори још једна важна регионална пруга: Београд - Панчево - Смедерево, јер и у Банату постоји пруга Панчево - Ковин која се не користи, а код Ковина, са друге стране Дунава је - Смедерево...
 
Мирко":1bkwfbco je napisao(la):
- Метро линија Трг републике - Баново брдо, трасом железничке пруге: имала би само две дубоке подземне станице (Пожешка и Трг републике), три у плитком тунелу ("cut and cover" метод - Савски амфитеатар, Економски факултет) и једну на стубовима - Сајам - управо да би се приближила нивоу Новог железничког моста и вези с првом линијом "Беовоза". Мислим да није научна фантастика да се направи висока зграда до нивоа моста, чији би последњи спрат били перони и кров нове станице, која би "обухватила" конструкцију моста. Изазов за (добре) архитекте! Чак и ако би се то показало неизводљивим - а не знам зашто би - или неисплативим, није страшно, јер ће квалитетна веза Бановог брда са железничким чвором остати преко новог моста код Аде.
Велика предност ове линије били би релативно мали трошкови изградње - неупоредиво мањи од било које друге варијанте - убеђен сам да би то била једна од најјефтиније изграђених метро линија у Европи икада - можда уз раме с метроом у Билбаоу, који такође користи старе железничке пруге, и то уског колосека; уз то, екстремно рентабилна. Ако би се оставила четири колосека, туда би могла да вози и градска железница из правца Раковице.
Zvuči lepo, ali nema ništa od stanice Beovoza iznad Sajma, bilo je ideja, ali ta pruga treba da bude regularna međunarodna putnička, i nikako nije zgodno praviti na takvoj pruzi stanicu negde gde ima samo dva koloseka a takt treba da bude čest..

no i pored toga, ima logike planirati takvu metro liniju, ako i nije optimalna po drugim stvarima, svakako može da bude značajno jeftinija za izgradnju..
 
Ajde prvo neka upristoje stanicu Nbg,Tošin B. K.Park pa neka krenu da grade novu stanicu eto i barem jednu godišnje,i poverovaću u priču o razvoju Beovoza.. :kafa: počele su neke stvari da mi liče na improvizaciju..
 
Svakako treba iskoristiti postojece kapacitete, ako je most na raspolaganju, prebacimo ga u Obrenovac.
Ipak koliko ja vidim na satelitskom snimku, pruga ne ide do Boljevaca vec do silosa severno od jakova.
Ako vec treba da se veze Obrenovac, bolje je da se provuce nova pruga preko oranica u ravnici pravo do obilaznice, razdaljina je ista kao do silosa. Time se pruga direktno kaci na ostruznicu i dalje na Beograd. Dobijamo liniju - Rakovica - Zeleznik - Ostruznica - Jakovo - Boljevci - Obrenovac.
manje od 15 km pruge u ravnici + montazni most, nije bas neki trosak.

Jedna slika vredi sto reci...

11_obrenovac.gif
 
EN57AKM-6.jpg

EN57AKM-2.jpg

Evo kako u Varšavi izgleda modernizacija starih garnitura gradske železnice,posebno enterijera..
dscn6284.jpg

I nove,naravno..
 
amandman:

ako bi se pravio ovakav produžetak, praviti ga tako da može da se nakači na eventualni produžetak pruge koji bi išao pored aerodroma ka stanici Novi Beograd preko Zemuna. Linija Pančevački Most - Obrenovac preko Rakovice i Ostružnice je super, ali mislim da bi linija do stanice na Noom Beogradu bila kraća, brža i efikasnija za dosta putnika..

uzgred, koliko može da traje takav montažno demontažni most, i koliko košta? pošto pretpostavljam da bi mu kad tad došlo vreme za zamenu..
 
@Zidar
Постоји и пруга до Бољеваца, до уласка у село, али, у принципу, не фали ништа да се "препречи" траса до Остружничког моста, макар један колосек (пошто је и тај мост једноколосечни) и можемо да имамо воз за Обреновац на 20-ак минута.

@medjutim
Ако не може да се гради станица високо изнад Сајма, онда ОК, али ја и даље стојим при ставу да туда треба да прође метро за Баново брдо - једноставно, много је јефтиније. Веза Бановог брда и Беовоза - преко новог моста код Аде, метроом, или трамвајем у прво време.
 
Vrh