Ево, да се придружим форуму и теми која ме је заинтересовала. Дакле, поздрав свима
Лично, сматрам да је оживљавање и унапређење "Беовоза" најрационалнији и најсмисленији посао у области унапређења градске инфраструктуре у последњих неколико деценија - једнако као што је чист луксуз било запоставити два паралелна система дво или, чак, вишеколосечних пруга (стари и нови железнички чвор), који оба додирују најужи центар града а пруге им "зврје" празне, док на површини битише вероватно најзаосталији систем јавног превоза у милионској метрополи на северној полулопти.
Да не бих само наглабао, ево мојих размишљања и предлога шта треба радити, осим онога што је градска управа већ саопштила, а што је добро:
1. Прво и основно: интегрисати прву линију ГЖ са аутобусима ГСП. Ево примера: линије 74 и 65 повезују Бежанијску косу и - Вуков споменик! То је потпуно нерационално, када постоји воз који саобраћа између Тошиног бунара и Вуковог споменика, само много брже и, са довољним пуњењем, јефтиније. Аутобуска линије скратити и увести нов систем тарифирања код карти за једну вожњу: на сат, а не на један улазак у возило. ОГРОМНЕ уштеде у времену, али и у новцу, настале би укидањем дугачких ГСП-линија за Земун поље и Батајницу: аутобуси би доводили путнике до железничких станица, а они би ка граду путовали возом два или три пута брже. Такође, до изградње прве линије метроа, увести напојну кружну линију (најбоље мидибусеви) за довођење путника у најужи центар, која би скретала искључиво удесно и тиме била прилично ефикасна: Вуков споменик - Булевар - Дечанска - Нушићева - 27. марта - Вуков споменик.
2. Одмах изградити станицу изнад Улице омладинских бригада. Утицај близине станице Тошин бунар на средњу брзину не би био толики да се од нове станице одустане.
3. Што пре почети градњу подземне станице на Цераку. Она би, наиме, била толико добро постављена, да би буквално револуционисала саобраћај у овом, иначе тешко доступном делу града, а исплатила би се само кроз повећање вредности некретнина у свом окружењу.
4. Изградња пруге ка аеродрому, најбоље тунелом од Тошиног бунара (уз квадрипликацију колосека из правца станице Нови Београд) са подземном станицом у Другој месној заједници Бежанијске косе) и даље паралелно са аутопутем и скретањем улево после полетно-слетне стазе ка терминалима; она се, даље, наставља ка Сурчину, а тамо на постојеће пруге које се не користе - за Јаково, Бечмен и Бољевце - последњу је мостом преко Саве могуће спровести до Обреновца!
5. По завршетку новог железничког чвора и пребацивању дуголинијског саобраћаја у "Прокоп", за градску железницу одмах искористити трасе старог чвора. Штавише, линију метроа за Баново брдо могуће је на веома економичан начин направити тако што би се постојећа пруга код хиподрома скренула под гребен, до подземне станице у Пожешкој улици. На другој страни, све до Сајма је денивелисано, тамо плитак тунел кроз Савски амфитеатар, а затим дубоки кроз теразијски гребен, у првој фази до Трга републике, а у перспективи ка Дорћолу и будућој станици Карабурма. Ова траса метро-линије за Баново брдо прати логику "Систриног" плана, а делимично и трасу две линије регионалног метроа из пројекта "Метро Београд" из седамдесетих година. Код Сајма, високим и спектакуларним лифтом треба је повезати с првом линијом градске железнице, у зони економског факултета са првом линијом метроа (јасно је да пледирам за двонаменски мост ка Немањиној - никако за "буџење" Бранковог, по ГУП-у из 2003), а на Тргу републике са метро линијом за Аутокоманду и, касније, Бањицу. Овим, тврдим, Београд на најрационалнији начин добија озбиљан саобраћајни систем, тј. основу да стане раме уз раме с модерним светским метрополама!
Ето, за први пут, мислим да сам био опширан, а надам се да нисам сморио