Na ovoj pruzi su postojale tri stanice: Kosmaj, Sutjeska i Jastrebac. Pruga je bila duga 5085 m. Vise detalja o ovoj pruzi mosete procitati na railserbia forumu, uz dosta slika:dedinje":2ih4njdu je napisao(la):Pominješ prugu u Košutnjaku. To je čuvena "pionirska pruga" (stariji se sećaju). Imala je širinu koloseka mislim oko 0,60 m. Kompletno železničko osoblje bili su pioniri od 10 do 16 godina. Imala je tri stanice za dve se sećam da su se zvale Kosmaj i Sutjeska. Pruga je išla od Banovog Brda prema Vidikovcu. Taj kraj je tada bio potpuno nenaseljen ali je u Košutnjaku postojao pionirski grad (danas su tamo izbeglice). Pruga je postojala nekih pet godina od 1948 do 1953. Jednom sam se vozio njom organizovano sa osnovnom školom. Zašto je ukinuta ni dan danas ne znam.
shuca (railserbia)":2ih4njdu je napisao(la):Zgrada završne stanice "JASTREBAC" i danas postoji na Vidikovcu,pretvorena je u auto-vulkanizerski-servis. Nalazi se na 500m pre MC.Donalda na Vidikovcu. U Rakovici kod Žel-st. se još vide tragovi "izvlačnog " koloseka gde su vozila izvlačena pomoću čegrka do trase u liniji današnjeg restorana RUBIN. Oko 50% trase i danas postoji kroz šumu od Skojevskog naselja do DIF-a,čak je i ucrtana u planu grada kao šetališna-trim staza.
Da je kojom srecom pruga sacuvana, dosta bi znacila. Pruge se uvek mogu modernizovati, prenameniti, elektrifikovati, staviti novu sirinu koloseka, dodati nove stanice/stajalista. Zasto je ta pruga bila prepreka za sirenje grada?shuca":2ih4njdu je napisao(la):
Trasa pionirske pruge oznad Rakovice. Očuvani delovi su obeleženi tačkasto a uništeni sa x. Oznake "S" i "J" su stanice Jastrebac i Sutjeska. Zgrade još postoje kao i zgrada st. Kosmaj, samo što su izmenjenog oblika i druge namene. Pruga je uklonjena više iz praktičnih razloga-širenje grada (!?) a i ekonomski je postala preskupa. Ugalj za lokomotive se vagonetima izvlačio iz Rakovice a voda je dolazila iz Žarkova.Tek po njenom uklanjanju počelo se sa gradnjom Sportskog centra kao i stambenih objekata u tom delu grada.
Može, ne mora da bude čista. Često je i nova armatura za beton rđava.dedinje":1nl49hlp je napisao(la):Najgore je što vidim da su potpuno zarđale sve one armature odnosno gvozdene (čelične?) šipke što idu kroz beton. Da li se sa njima može nastaviti gradnja.?