Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Organizacija Evropa Nostra Srbija saopštila je da sa zabrinutošću i nevericom apeluje na hitno obustavljanje svih radova na donjogradskom bulevaru, odnosno Bulevaru vojvode Bojovića, u zoni Beogradske tvrđave, lokaliteta od, kako se navodi, izuzetnog značaja za kulturno nasleđe Srbije i Evrope.
Evropa Nostra Srbija saopštila je da su radovi na proširenju Bulevara vojvode Bojovića započeti su danas, na Dan žalosti u Republici Srbiji.
Proširenje saobraćajnice sa dve u četiri trake odvija se kroz Kulturno dobro od izuzetnog značaja, bez saglasnosti Republičkog zavoda i bez arheološkog nadzora, ukazuje se u saopštenju

 
IMG_0759.jpeg

Kakav distrakšn na Zariću za ovo.
 

Počeli su uništavanje donjeg dela Beogradske tvrđave !​


"Evropa Nostra Srbija saopštila je da su radovi na proširenju Bulevara vojvode Bojovića započeti su danas, na Dan žalosti u Republici Srbiji.
Proširenje saobraćajnice sa dve u četiri trake odvija se kroz Kulturno dobro od izuzetnog značaja, bez saglasnosti Republičkog zavoda i bez arheološkog nadzora, ukazuje se u saopštenju."

Ovaj kombinovani nivo bezakonja je sada već pitanje elementarnog autoriteta pravnog poretka i svakako nešto što je zrelo za sudski proces.
 
Poslednja izmena:

Počeli su uništavanje donjeg dela Beogradske tvrđave !​


"Evropa Nostra Srbija saopštila je da su radovi na proširenju Bulevara vojvode Bojovića započeti su danas, na Dan žalosti u Republici Srbiji.
Proširenje saobraćajnice sa dve u četiri trake odvija se kroz Kulturno dobro od izuzetnog značaja, bez saglasnosti Republičkog zavoda i bez arheološkog nadzora, ukazuje se u saopštenju."

Ovaj kombinovani nivo bezakonja je sada već pitanje elementarnog autoriteta pravnog poretka i svakako nešto što je zrelo za sudski proces.
 
И хоће ли "опозиција" писнути реч о овоме?
Navodna opozicija može samo da pišti, pijuče, piški... i tome slično.
Evropa nostra vs. Krimi nostra, kraj vica.

Kao što i kolege forumaši nastavljaju da kukaju svakim novim povodom, ističući sopstveno moralno zgražavanje... uvek isto, uvek isto. Jer, kako drugačije izkazati sopstvenu nemoć.
 
Neverovatna je zaostalost. U trenutku kada Pariz proteruje automobile iz kvartova 1-4, beograd gradi magistralu kroz kulturno istorijski spomenik.
Potrebna je bolja veza sa Brankovim mostom jer se novi most nece graditi ili uopste ili godinama.
 
Možda bi trebalo probati novi pristup.

Čiji je zadatak da hapsi one koji krše zakon? Neka inspekcija? Policija? Tužilaštvo?

Pa umesto jalovih apela na savest onih koji je nemaju, jer su očigledno već sasvim svesno izabrali da krše zakon čak i kad su ovakve nacionalne dragocenosti u pitanju, treba se fokusirati na one kojima je u opisu posla da hapsi prekršioce zakona, ili da ih u najmanju ruku optuže i da zaustave nedelo koje je u toku. Pa NJIH javno prozvati i pitati ko je izdao naređenje za ove nelegalne radove, i zašto ga ONI nisu uhapsili? Budući da upravo za to primaju platu.

Nebitno je koliko je realno da se to stvarno desi. Bitno je da u javnim medijima počne da se piše i priča o TOME. O ličnoj odgovornosti i zakonitosti. O potencijalnim hapšenjima naredbodavaca uništavanja Tvrđave. A onda će i oni sa kojima je dotični prijatelj, ili su mu pokrovitelji, početi da razmišljaju šta bi sve moglo da sledi.

Dakle kome je zadatak da pri ovakvim krivičnim delima onemogući one izvan zakona, i da ih spreči da krše zakonski poredak države?
 
I da postavimo piranje sa prakticne strane. Da li je uopste u toj ulici bilo zakrčenje, da je potrebno dodati jos jednu traku? Odgovor je ne.
 
Доктор Шапић има два циља. Да се види да као нешто ради, и да стигне брже на посао заобилазећи гужву од Бранкове до 27. марта. Кад се споји мали метро на Новом Београду продужетком Владимира Поповића до новог кружног тока на крају Николе Тесле, др Шапић ће моћи да се вози без загушења од Бежанијске косе низ Тошин бунар до булевара Зорана Ђинђића скроз доле до Владимира Поповића, па лево на нови кружни ток, преко моста и са моста одмах десно доле ка Карађорђевој, кроз Доњи град проширеним булеваром и онда у Цара Душана ка 27. марта.
 
A kad dodju do mesta gde nema prostora rusice bedema jel to plan ...
 
Zlo

@Zuma Koliko ce ovo uticati na bedeme tvrdjave?

Napraviće izuzetnu štetu ako se dozvoli. Kao što znate Beogradska tvrđava se uvek sastojalala od dva dela. Donjeg, uz reku, i gornjeg. Zbog problema sa podzemnim vodama koje je sa starom tehnologijom bilo veoma teško prevazići, donji deo je ostao bitno manje istražen, pa je uvek predviđano da će on kasnije istražiti, rekonstruisati i prikazati. U tom donjem delu bedemi su naravno najviše građeni pored vode, pošto je pre svega samu obalu reke trebalo obezbediti od napada, a za reku je uvek bila vezana i industrija i život grada. Tako je obala reke bila mesto za pristanište, magacine, kule za nadgledanje saobraćaja rekom, mlin, privatne zgrade i niz drugih konstrukcija. Upravo je ovde početak Beogarada koji je zasnovao Despot Stefan Lazarević. I to je, sem u ratu, bio civilni, važniji deo naselja, gde se stvarno odvijao život Beograda, a ne vojni deo, koji je na brdu. I sad ulica Vojvode Bojovića vodi upravo tuda, maltene kroz ili iznad upravo tih priobalnih bedema i obalskih objekata. Nije moguće proširiti ulicu da se ne uništi ili, u najmanju ruku, ne prekrije niz ostataka najvažnijeg dela prošlosti Beograda za puno sledećih decenija ili čak trajno. Kad se jednom trasiraju velike ulice, grad počinje da se razvija oko njih, a onda i da na mnogo načina zavisi od njih, zbog čega se one više nikada ne pomeraju i ne ukidaju. Trase ulica su najtrajnije tvorevine jednog grada. Mi imamo ulice koje su još Rimljani napravili i niko ih više nikada nije uspeo odatle pomeriti. Sve drugo se tokom stoleća pretvori u prah, sem uličnih trasa. Izrazito je opasno početi zavisiti od, bukvalno, nove saobraćajne magistrale uz samu obalu reke i kroz same bedeme tvrđava. Kako ćemo je prijaviti kao svetsku baštinu Uneska ako kroz nju vodi maltene auto put?

Opasnost je dakle i sama činjenica da se tako vredan prostor makar i samo prekrije, zato što onda više nije moguća predviđena rekonstrukcija i prikazivanje. Čak je i projekat Linijskog parka, uz sve svoje mane, predvideo obimna arheološka istraživanja, rekonstrukciju i prezentaciju svega što se nađe. Pri čemu je on već započet, pa onda i ta rekonstrukcija nije nešto iz daleke budućnosti, nego je zapravo već trebala da počne. A kako će se to sada izvesti ako Šapić kršeći sve zakone zabetonira i sve ono što je tik ispod površine?

Još gore je što će u praksi biti i sasvim bukvalnog uništavanja ostataka. Ulica Vojvode Bojovića je prosečena kroz bedeme koji su tad srušeni minimalno, tek koliko se baš moralo i po širini i po dubini. Odmah ispod kolovoza su i dalje očuvani ogromni delovi bedema koji su iznad tla srušeni, zato što je nivo tla ranije bio niži, pa je najveći deo tih bedema izrazito dubok. To znači da bi bilo veoma lako ponovo ih izgraditi naviše, i da to bude autentično, jer ćemo tačno videti kako su građeni u nižim, očuvanim nivoima. Sem ako neki neobrazovani prestupnik ne položi magistalu iznad njih. A to podrazumeva i instalacije. Vodovod, kanalizaciju, kišnicu, struju, telekomunikacije, instalacije semafora, optičke linkove, gasovod ... i ko zna šta još. Sve to mora da se kopa ispod puta. Ali gde? U ostatke bedema, srednjevekovnog pristaništa? Kroz kule i bedeme Despota Stefana? Kroz stepenice na priobalni bedem (ispod ulice)? Ja sam lično slikao očuvane ostatke bastiona tik ispod trase pruge, u vreme kad je podignuta. Pogledajte ove poruke za slike.


Pronalazak ugaonog kamena. To je crveni tup ugao ispod Despotove kule broj 6 na mom planu bedema. Dalje od njega se na slikama vidi da su radnici pre rata bastion očuvali odmah ispod sada podignutog tucanika bivše pruge. I on bi zato lako mogao da se rekonstruiše. Ili bi mogao, da Šapić ne namerava da upravo ovaj deo prvo kopa, a onda betonira.


Zatim je problem ne samo kopanje u dubinu, pa i samo prekrivanje, nego i proširivanje jer onda treba srušiti i neke delove bedema koji i dalje postoje pošto su preživeli stoleća samo da bi ih na kraju bagerom dočekao Šapić. Itd, itd, o ovome se može puno pričati je ceo projekat saobraćajne magistrale kroz "Svetsku kulturnu baštinu", našu nacionalnu istoriju i sam početak Beograda bukvalno bolestan u svakom pogledu.

Jugozapadni-bedemi-tvrdjave-ver-2024-05-21.jpg
 
У овој зони након Небојшине куле некако и да опротимо иако је и то недопустиво само по принципу смањивања зелене површине и беспотребног додавања коловозне траке. Али овај део са Зумине скице, код парка Дијане Будисављевић они немају куд ни лево ни десно него да руше бедеме. Е то је већ недопустиво!

ПС: Ови браон бетонски стубићи поред пута су нови, постављени пре можда месец и по дана. А заменили су оне дрвене, половине од прагова вероватно. Толико о "анализама".
 
Poslednja izmena:
Vrh