Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Измештање саобраћаја апсолутно. Тунел испод тврђаве не, јер ако се добро сећам не може у УНЕСКО са том врстом интервенције.

Доњи град треба оживети некако, понудити садржаје, доле су сада углавном људи који изводе псе у шетњу, рекреативци и нешто шетача уз Саву.
 
Gde si pročitao da ne može u Unesko sa tunelom? Tunel ne bi imao nikakve veze sa tvrđavom pošto je nigde ne dodiruje. Kako bi to onda mogla biti smetnja? Tunel upravo omogućuje upis u Unesko listu svetske baštine jer uklanja saobraćaj i omogućuje rekonstrukciju.

A oživljavanje donjeg grada će se prirodno desiti kad se rekonstruiše donji deo Tvrđave. Već bi sama kvaliteno rekonstruisana Vodena kapija 1 povezana sa Savom bila turistička atrakcija koje retko gde druge može da vidi. Reka, kapija i bedemi u vodi, ispod brega i drugih ogromnih bedema na brdu, sve u zelenilu i parku. Plus još nekoliko takvih vodenih kapija, plus bastion Sv. Jakova u kome ima ko zna šta, takođe maltene u vodi, plus jezero, kanali, drveni mostići, prirodna peščana obala reke za sunčanje, plus gomila bedema koji ukupno pokrivaju čak 9 vekova. Pa dole ne bi moglo ni da se prođe od turista i domaćih šetača. Čak i bi i zarada bila neuporedivo veća od ovoga na šta oni sada računaju udvarajući se tajkunima. Oživljavanje TAKVOG prostora je najmanja briga.
 
Poslednja izmena:
Detaljnije o tunelu do Dorćola na temi :
 
Овде..
А могао би и ти да прочиташ.



Саобраћај из Доњег града свакако у будућности треба изместити, немам намеру да се понављам на свакој страници.

Како је не додирује, када иде испод ње?

Tunel-ispod-Kalemegdana-2023-02-10.jpg


Даа, поломише се страни и домаћи туристи да виде и ове постојеће капије, само та једна фали да достигне 10000000нитог посетиоца.

И сада је све у зеленилу и парку па ништа.

Пуштање Саве у ров између бедема значило би блато и жабокречину у летњим месецима, сад можда би то некоме и било занимљиво, али сумњам. Ко се сећа поплављене куле Небојше, зна о чему причам.

Симпатична ти је фиксација некаквом плажом, у савском муљу (а не песку како кажеш) на 20 метара од пловног пута са баржама и потискивачима.
 
Poslednja izmena:
To što oni nameravaju sa Petrovaradinskom tvrđavom neme veze sa trasom tunela koju ja predlažem. U Novom Sadu žele da provuku saobraćajnicu kroz tvrđavu i da na njoj naprave niz drugih izmena. Zato je to problematičan predlog. Trasa tunela koju ja predlažem bi počinjala u samom dnu brda na kome je tvrđava, tamo gde tramvaj ošto skreće ka benzinskoj pumpi i tramvajskoj okretnici. Dakle ovde


ali još par metara niže od ovog nivoa. Zatim bi išla čak 20 metra ispod čitavog brda i na kraju izlazila na raskrsnici Cara Dušana i Tadeuša Košćuška. Dakle tunel počinje pre tvrđave, završava se posle nje, a ide duboko ispod nje. Dakle prolazi kroz nedirnutu zemlju "zdravicu". Na toj dubini nema nikakvih ni građevinskih ni arheoloških ostataka. Zbog toga se Nigde ne dodiruje sa tvrđavom. Ni odozdo ni sa bilo koje strane. To je neuporedivo sa planom za Petrovaradinsku tvrđavu. Ovo ostalo sam objasnio kako se rešava. Voda ne bi bila stajaća, ne bi bilo žabokrečine. Kakve veze imaju potiskivači i barže? Zar misliš da prave talase od 1 metar? Lično sam proveo puno vremena ispod spoljnog bedema na toj obali Save, i mogu ti reči da je to fantastično mesto. Neki beskućnik je tamo čak i kuću napravo. Itd. Da se ne ponavljam. Sve sam detaljno opisao više puta.
 
Poslednja izmena:
Свеједно је, где год почињали, тунели испод обе тврђаве их искључују као кандидате за листу Унеска, јер нарушавају њихову аутентичност као објеката.

Да, писао си о пумпама које би гурале воду кроз неископани ров.. Негде.

То што ти називаш плажом је нестабилни муљ, који се по правилу уклања. Узводно имаш пар великих канализационих испуста са старобеоградске и прекопута са новобеоградске стране, дакле опасно по здравље са тог аспекта. Испред ти је пловни пут, корито Саве се окомито спушта у дубину, хоћеш ли ти забранити рецимо пијаном средњошколцу да заплива предвече у сусрет баржи са шљунком? Дакле небезбедно.
 
Ono što sam ja pronašao kao primedbu tom planu za Petrovaradinsku tvđavu je da potencijalni problem za stavljanje tvrđave na listu Uneska može biti budući MOST sa četri trake preko Dunava koji vodi do tunela tik ispod zidina tvrđave, a ne sam tunel. Ogromni most koji ulazi direktno u tunel ispod samog bedema bi bio previše vizuelno agresivan za takvu blizinu zidinama. Skoro je sve tamo drugačije nego ovde, a čak i tamo samo pogađaju šta bi Unesko mogao da kaže. Tako da zaista ne vidim kako bi nešto praktično nevidljivo moglo da bude problem. Ne postoji razlog za tvrdnju da bi ovaj tunel u Beogradu bio ikakva smetnja.

"Да, писао си о пумпама које би гурале воду кроз неископани ров.. Негде. Колико је то аутентично.."

Treba li da objašnjavam apsurdnost ove rečenice?
 
Poslednja izmena:
Мост је део проблема, односно саобраћајнице која иде испод тврђаве и која и да се изгради могла би бити препрека уласку на Унескову листу, а да се не усвоји јелте не би могла.

Апсурдно је то што ти предлажеш, какве пумпе побогу човече? Не постоји нигде одлука ни да се ровови откопавају, а камоли и помена о постављању пумпи које би извлачиле воду из њих. А и да се све направи по твојој замисли не би било аутентично, јесу ли биле постављене пумпе у време изградње тврђаве?
 
Hoćeš da kažeš da tvrđave ne smeju da imaju ni struju ni kanalizaciju koja se negde pumpa, jer toga nije bilo u vreme izgradnje? Inače zbogom Uneskova lista? Nije "autentično" ?
 
Не говорим сада о Унесковој листи када пишем о пумпама у рову, него о личном ставу.

Услед пораста нивоа реке Саве после изградње ХЕ Ђердап потенцијално откопани ров би био изложен плављењу од подземних вода, као и уливања Саве кроз отвор наспрам Водене капије.

1790. ~ Beogradska tvrdjava krajem 18. veka, maketa (1).jpg


Што се тиче Унеска већ сам навео шта је проблематично када је тунел испод тврђаве у питању.
 
Poslednja izmena:
Ali ja zaista iz srca mislim da bi to bilo vrhunsko resenje. Pre svega mislim na nesto tipa ovog projekta iz Los Angelosa: https://secretlosangeles.com/6th-street-bridge-park/ Probaj da zamislis kako bi ovo dobro cucnulo ispod Kalisa, da krene da ga dize kod K distrikta i da ide na vijaduktu sve do beton hale.

Imali bismo sjajnu soluciju koja zadovoljava prakticno svakog:
  • Zidine ostaju na mestu (svi kukaju na to, ovime bi to bilo reseno)
  • Pesacka zona od Kalisa do reke bez prekida
  • 2+2 saobracajnica sa tramvajem kao obilaznica
Ne vidim ni jedan problem koji bi eventualno mogao da nastane, a sta vise prostor ispod vijadukta bi bio prirodni suncobran u vrelim letnjim danima. Uostalom okacicu par rendera ovog projekta iz USA pa cete se uveriti i sami.
Nadam se da ovaj forum zaista citaju decison maker-i za ovakve projekte u gradu i da ce uzeti u razmatranje ovu ideju.
Slike : https://forum.beobuild.rs/threads/tunel-do-dorćola.5378/post-1255902
Ovi (Šapić) će svakako uraditi nešto povodom Vojvode Bojovića, pa bolje mi ovde da dajemo predloge u okviru mogućeg, a imajući u vidu da planiraju proširenje i da će se to desiti, u nadi da će neko čitati i usvojiti jeki od tih konstruktivnih predloga, nego da kmečimo i plaĉemo kao neka razmažena deca, jer tada sigurno neće doći do mogućnosti da predlog javnosti (BB forum) bude možda uzet u razmatranje i realizovan.

Cenim da je bolje tako nego da se prepustimo kuknjavi jer će oni svakako napraviti tu pešačlu zonu u Pariskoj, proširiti Vojvode Bojovića na 2+2 i uvesti tramvaj kako su oni hteli.

Ovako makar ima nade da to bude urađeno na najbolji mogući način.

Ljjdima samo treba da bude jasno da ako su oni nešto zacrtali, oni će to i uraditi. A naše je da im ukažemo kako to da urade da bude najmanje loše, a ne da se borimo protiv toga, tj. da ne urade, jer će oni svakako uradili šta su zamislili i to je onda borba sa vetrenjačama, a ne konstruktivna kritika. Na to mislim kad kažem pragmatičan.

To je ono kad kiša pada uzećeš kišobran, a nećeš kukati zašto kiša pada, u nadi da će prestati. Tako treba gledati na te stvari. I to je suštinska razlika između mog razmišljanja i razmišljanja vas koji me hejtujete i tovarite šta god da napišem
 
Evo šta smo sada dobili u komercijalizovanim rovovima.

Betonirana površina rova, na njemu crni metalni kavez, podloge terena otrovno plave boje (to je ona tamna, sa primesama ljubičastog), a okolo plastična trava i ostaci crvene šljake. Sve to na pozadini crvene cigle bedema.

IMG_5564.JPG


Divan prizor 🤪

IMG_5566.JPG


IMG_5216.JPG


Slaganje boja 🤪

IMG_5209.JPG


Kombinacija 🤪

IMG_5212.JPG


Ovde, levo, ispred glavne kapije Beogradske tvrđave, bi ustvari trebao da bude drveni most, a ne zemljani nasip. To bi bilo autentično jer je čitav smisao tvrđavskog rova da ispred kapije i bedema bude rupa. Međutim zakupcima nije dovoljno što su u tom zemljanom nasipu koji ne treba da postoji dodali klupe i tako od tvrđavskog rova napravili stadion (isto kao i oni drugi u malo daljem rovu), nego su još obarbali teren u neku psihodelično-apstraktnu šaru.

A sa druge strane su ... dinosaurusi, zabavni park i kafić. I druga metalna ograda da ne može da se prođe.

IMG_5086.JPG


Ljudi koji ovo dozvoljavaju na zakonom zaštićenom istorijskom spomeniku najviše reda su ili slepi za boje, ili nikada nisu bili školi koja makar i uzgred spominje kulturu i ukus, ili ih boli uvo za sve.
 
Poslednja izmena:
Oво је баш неукусно. Мислим да је време да се селе, а доле у рову нек направе љуљашке, клацкалице и тобогане за децу. Бесплатне, за разлику од Дино парка.
 
Бетон на подлози тениског терена, модерне ограде, расвета као на улици, шарено обојена подлога кошаркашког терена?
 
Danas sam posetio tvrðavu i park Kalemegdan. Nikad neurednija, prljavija, nabudženija skalamerijama, nikad lošije održavanija sa nikad vašarskijom atmosferom:


IMG_7886.jpeg
IMG_7885.jpeg
IMG_7880.jpeg
IMG_7877.jpeg
IMG_7875.jpeg
IMG_7874.jpeg


Teraj te tvoje dane porodice u BNV majku ti. Kad ti nešto najvrednije što Beograd ima izgleda ovako.
 
Uzrok verovatno povecan broj turista zbog Rammsteina. A i da se ne lazemo nikad nismo umeli nista da odrzavamo. Ako hoces da nesto bude kako treba mora stvarno da se radi i sredjuje non stop
 
Kad su povećane gužve stavi dodatne radnike čistoće da prazne kante ali ne
Bukvalno sve i jedna je u subotu bila prepuna
Ploče kod pobednika uvek polome dovozeci glupe bine niko da razmisli glavom
I sad ce to tako razvaljeno stajati bar 6 mjeseci
Odrzavanje tvrđave nula
 
Niko nikad da odgovara za uništene ploče, za uništenu javnu imovinu, ako je neki JKP prešao svojim vozilom bilo to Zelenilo ili Čistoća ili neko treći, od njih i da se naplati, imaju kamere sad na svakom ćošku.
 
Taj deo ulaza na plato Pobednika nije dobro rešen. Jedini ulaz za vozila je ovde, a tu su izbušene granitne ploče iznad kanala za odvod kišnice. One ne mogu da izdrže težinu kojom pritiska jedan točak nekog teretnog vozila. Tako da projektant uređenja ili uopšte nije predvideo mogućnost da će tu ikada ulaziti neka vozila, ili prosto nije znao nosivost ovako oslabljenih granitnih ploča i nije ga bilo briga koliko je to. Izbušene ploče na ovom mestu verovatno moraju biti bar dva puta deblje nego što su ove. Međutim fascinantno je da baš ovuda dnevno prolaze desetine hiljada ljudi. Praktično svi turisti. Čak i oni veoma stari koji obično dolaze sa brodova pa se ionako jedva kreću. Svi oni moraju da preskaču ove otvorene betonske kanale sa izlomljenim, oštrim ivicama granita na njihovom dnu, a vodiči da gledaju da neko od njih ne slomi nogu u ovoj betonskoj zamci za stopala. Pogledajte drugu i treću sliku da vidite koliko je to opasno. I to tako stoji mesecima i godinama. Popločavanje platoa je bilo davne 2015. godine. Dakle OSAM I PO godina nema nikoga iz uprave tvrđave da je bar ponekad obiđe i stavi makar jednu dasku, ili bilo šta drugo. A kamoli da reši problem.

IMG_5089.JPG


IMG_5091.JPG


IMG_5093.JPG


Evo gde pucaju.

IMG_5092c.JPG
 
Vrh