Sasvim je moguće da je Dunavska odavno planirana da ima 4 trake. To ne menja ono što želim da kažem. Pošto se Beograd na vodi širi do Ade Ciganlije, onda se i Vilsonov bulevar kroz bivši sajam produžuje do Ade Ciganlije. Pa kad su shvatili da će imati DVA razdvojena bulevara, jedan uz Savsku obalu, a drugi uz Dunavsku, rešili su da ih povežu i naprave široki "
priobalni bulevar" pošto to drastično povećava upotrebljivost, povezanost, snabdevanje robom, i na kraju cenu prostora u gomili zgrada koje na obalama nameravaju da prave.
Ja sam protiv tolike količine zgrada tik uz obalu jer to nije njena optimalna upotreba, ali ne i protiv jedne priobalne ulice koja izbegava Beogradska brda i povezuje obale obe reke. Problem je samo u tome što te dve priobalne ulice uz Savu i Dunav
NE SMEJU da budu povezane kroz tvrđavu i park ušće. Još davno sam ovde pokazao i detaljno crtao kako to može da se izvede: tunelom ispod Kalemegdanskog grebena i tvrđave. To je JEDINI način. Tunel nije dugačak (650 m), iznad je podzemnih voda Save i Dunava, a ispod je arheološkog sloja tvrđave. Pa bi bilo i jeftino, i lako, i korisno. I još bi njihovo obrazloženje najzad imalo smisla. Žele da povežu pešačku zonu Knez Mihajlove, Kalemegdan i tvrđavu. Pa lepo, to je pohvalno, ali to ima smisla samo ako se to povezivanje produži sve do reke. A usput se i deo same tvrđave nalazi pored reke. Tvrđava nije samo ono na brdu. Dakle TO je ono što treba da bude pešački povezano:
reka i
Knez Mihajlova. A to se može lako postići tunelom kojim se ta magistrala provlači ISPOD tvrđave, a ne da ide KROZ nju. Međutim oni žele jeftino da prođu pa rade nešto što je bukvalno svetogrđe. Niko normalan ne bi rušio bedeme iz 14. veka i kopao po istorijskoj zoni ovakvo vrhunskog značaja. I to samo da bi ogromnom, zagađenom i prometnom ulicom odvojili šetalište uz reku od ostaka pešačke zone pošto im je tobože smetao
jedan kolosek koji "odvaja Beograd od reke". A magistralni bulevar sa ludačkim nivoom saobraćaja tobože neće odvojiti Beograd od reke? Nego sad treba praviti i plaćati gomile pasarela iznad te magistrale, a svi mi treba trajno da planinarimo po njima i divimo se gomili auspuha ispod nas? Sve je to laž i korupcija. Jer je rešenje lako i jednostavno, tunel ispod tvrđave. A ovo što Šapić predlaže je apsurd.
Moji stari crteži:
Ovo je uzeto iz poruke
Искрено на тврђави има дрвећа које би било вредно жртвовања зарад бољег истицања саме тврђаве. Шта више можда би било паметно за у будуће осмислити трансформацију Калемегданског парка из класичног парка у стилизовани врт, па да се за почетк главна стаза која води од пешачког прелаза у наставку...
forum.beobuild.rs