Šta je novo?

Tunel do Dorćola

Pa, ima prilaz Dunavskom i Cara Dušana!

Mnogi delovi grada imaju lošiji prilaz, a ovde će kroz tunel biti bliži prilaz nego oko Kalemegdana.

IMG_20221215_041136.jpg
 
Poslednja izmena:
Po izvoru kojeg ne mogu imenovati mora postojati ulica oko Kalemegdana zbog pristupa vatrogasaca, hitne pomoći i drugih služćbi K districtu koji je mali grad.

Postoji široki kružni put oko K-Distrikta. Taj kružni put je sa drugim ulicama povezan na više mesta: Dunavskom, Tadeuša Koćuška, Pijarona de Mondezira (novi naziv) i tri male ulice na Dorćolu. A ako bi se napravio tunel do raskršća sa Cara Dušana, onda i sa ulicom kroz tunel. Pošto svaki kružni put, pa i ovaj oko K-Distrikta, uvek ima dve paralelne ulice na suprotnim stranama, postoji bekap. Ako jedna ulica koja je deo kružnog puta postane neprolazna, vatrogasci mogu drugom, sa suprotne strane. To je dovoljan nivo bezbednosti što se tiče pristupa za gašenje požara. Tako da ova primedba nije validna.

A ako je iz nekog čudnog razloga ovaj argument neprihvatljiv, na mestu sadašnje ulice oko Kalemegdana može da ostane pešačko-šetačka staza koju za nuždu mogu da koriste i vozila posebe namene u hitnim slučajevima. Ili da tuda prođe tramvaj posle ukidanja okretnice, što je takođe čvrsta osnova za vatrogasna vozila. Pa opet "vartogasni" argument nije validan. Doduše tada ne bi smo mogli da popravimo ulicom prekinute bedeme, ali i to je bolje nego da tuda i dalje ide kompletni saobraćaj. Ili bi mogao da se napravi tunel kroz popravljne (spojene) bedeme pošto su onda u pitanju samo dve male cevi sa jednom saobraćajnom trakom za tramvaj ili vatrogasce.

Slika: Al pacacino

bastion-ii-jpg.125690
 
Poslednja izmena:
Treba međutim reći i nešto što logično i nužno sledi iz prethodnog. Ako iz nekog razloga zbog K-Distrikta baš više nikako ne može da se ukine ulica oko Kalemegdana, to onda znači da je TRAJNO ONEMOGUĆENA rekonstrukcija Beogradske tvrđave, a verovatno i upis u UNESKOvu listu svetske baštine. Što znači da se momentalno mora podići krivčna prijava protiv svih koji su saučesnici u zločinu ovakvih razmera. U pitanje Srpsko nasleđe, sama osnova iz koje se razvio grad Beograd. Upravo je mesto gde prolazi ta ulica (Vojvode Bojovića, donji grad, bivše pristanište) lokacija istorijske prestonice Srbije Despota Stefana. I to sasvim bukvalno TO mesto, sa preciznošću od +- 1 metar, ako već hoćemo metematički precizno i objektivno, za sud. Sada ili bilo kada, ali će onda jednog dana neko u zatvor. Pa će sada ili pronaći kako se bulevar Vojvode Bojovića može ukinuti a tvrđava rekonstruisati kakva je bila, ili je ovo krivično delo sa neotklonjivim posledicama za koje odgovornost ne zastareva.
 
Treba međutim reći i nešto što logično i nužno sledi iz prethodnog. Ako iz nekog razloga zbog K-Distrikta baš više nikako ne može da se ukine ulica oko Kalemegdana, to onda znači da je TRAJNO ONEMOGUĆENA rekonstrukcija Beogradske tvrđave, a verovatno i upis u UNESKOvu listu svetske baštine. Što znači da se momentalno mora podići krivčna prijava protiv svih koji su saučesnici u zločinu ovakvih razmera. U pitanje Srpsko nasleđe, sama osnova iz koje se razvio grad Beograd. Upravo je mesto gde prolazi ta ulica (Vojvode Bojovića, donji grad, bivše pristanište) lokacija istorijske prestonice Srbije Despota Stefana. I to sasvim bukvalno TO mesto, sa preciznošću od +- 1 metar, ako već hoćemo metematički precizno i objektivno, za sud. Sada ili bilo kada, ali će onda jednog dana neko u zatvor. Pa će sada ili pronaći kako se bulevar Vojvode Bojovića može ukinuti a tvrđava rekonstruisati kakva je bila, ili je ovo krivično delo sa neotklonjivim posledicama za koje odgovornost ne zastareva.

Trasa bulevara Vojvode Bojovica.png
 
. . na mestu sadašnje ulice oko Kalemegdana može da ostane pešačko-šetačka staza koju za nuždu mogu da koriste i vozila posebe namene u hitnim slučajevima. . .
Vozila posebne namene mogu da koriste tramvajsku prugu koja će biti i posle izgradnje tunela. Trebalo bi srediti oko 250m tako što bi se asvaltiralo 3-4m širine i šine nivelisale u takav kolovoz.
U hitnom slučaju bi dispečar zaustavio tram-saobraćaj, radio-vezom i semaforom, pa bi tuda prošli vatrogasci ili hitna pomoć. Više bi to trebalo radi objekata u Donjem gradu, jer neki će uvek biti u opasnosti od požara.

IMG_20230220_051147.png
 
Pored tog dela tram-pruge od 250m može da se izgradi i bici-pešačka staza, pa bi se ona nastavila na bul.A.B. Trebalo bi onda rekonstrujisati i proširiti tu deonicu na 5m, a ima mesta za takvu vezu od Karadjordjeve.

Problem je drugi portal tunela koji zahvatio značajni deo parka za izlaz do kružne raskrsnice u C.Dušana. Kada se detaljno posmatra izgradnja tog dela onda i nije prihvatljivo da se to gradi u parku. Možda samo u malom delu koji bi trebao zbog kružne raskrsnice zbog ukidanja dve tram-okretnice kod Keradjordjeve i preko puta K-distrikta.

Tunel bi onda išao do Dunavske ulice, kako sam predložio na 1.stranici.
https://forum.beobuild.rs/threads/tunel-do-dorćola.5378/post-1017960

IMG_20221213_090857.png
 
Poslednja izmena:
"Археолошки слој 3 метра?" Какво основно необразовање о историји! Преко 2000 година су ту по питању грађевинарства врло озбиљне цивилизације. Ту је могуће наћи под земљом Бога оца, и врло могуће да тај пројекат никада не би успео.
 
Dubina tunela bi bila preko 10m kroz stenu, a ulaz/izlaz bi bio daleko od tvrdjave.
Ne znam ko je napisao tih 3 metra tog sloja, ali dubina će biti oko 10m kroz stenu.

Inače, drugi portal tunela bi bio na mestu podvožnjaka kod Dunavske, a tu ima dovoljno mesta.

IMG_20230317_181632.png
 
Poslednja izmena:
Najavljena je izgradnja pešačke zone, pa zbog toga i izgradnja "zaobilaznice 2+2" i premeštanje tramvaja oko Kalemegdana.

Tunel je mnogo bolja opcija nego "magistrala 2+2" i ako se bude izmestio tramvaj, onda će biti mnogo lakše uraditi ulazni portal. Neće morati da se ukopava ispod pruge tramvaja i bio bi nešto bliži Karadjordjevoj ulici.
 
А трамвај ипак да "изместимо", је л`? Ништа круг двојке, макар и београдска традиција?

Је л` нам баш запело за тај тунел, Драгане? Разумем онај на Фрушкој гори, али ми без овог преживесмо некако досад
 
Ovde nije tema tramvaj i videćemo šta će biti sa tom trasom.
Nije "baš zapelo" za tunel, ali kao što sam već pisao trebalo bi bar da udje u GUP.
1000002251.png
 
Poslednja izmena:
Meni se čini da je beogradska tradicija oko kruga dvojke najmanji problem u celoj priči.
 
Za ovaj tunel nije bitno da li će tramvaj ići samo do okretnice ili oko Kalemegdana. Ali, ako neće ići Pariskom onda će biti mnogo lakše izgraditi bez ukopavanja ispod pruge ulazni portal na kraju Karadjordjeve.
IMG_20240523_121943.png
 
Poslednja izmena:
Najavljena je izgradnja pešačke zone, pa zbog toga i izgradnja "zaobilaznice 2+2" i premeštanje tramvaja oko Kalemegdana.
A šta mislite o vijaduktu. Meni ima smisla da Vojvode Bojovića dignu na stubove i taman da onda ispod vijadukta bude pešačka zona, praktično spoji se Kalimegdan sa obalom, a kola i tramvaji da idu iznad na vijaduktu. A i pogled sa tog vijadukta bi bio zaista atraktivan.

Meni je uvek prelepo kada vozim od K distrikta prema beton hali, kada se u jednom trenutku pojavi BNV u panorami. To sve bi bilo još lepše ako bi ulica bila na stubovima.
 
Ne znam da li ima smisla vijadukt pošto će uskoro leteći automobili. Prikočiš, pa se popneš na visinu za levitaciju i diviš se panorami BNV-a.
 
Poslednja izmena:
Победио си са тим вијадуктом.
Ali ja zaista iz srca mislim da bi to bilo vrhunsko resenje. Pre svega mislim na nesto tipa ovog projekta iz Los Angelosa: https://secretlosangeles.com/6th-street-bridge-park/ Probaj da zamislis kako bi ovo dobro cucnulo ispod Kalisa, da krene da ga dize kod K distrikta i da ide na vijaduktu sve do beton hale.

Imali bismo sjajnu soluciju koja zadovoljava prakticno svakog:
  • Zidine ostaju na mestu (svi kukaju na to, ovime bi to bilo reseno)
  • Pesacka zona od Kalisa do reke bez prekida
  • 2+2 saobracajnica sa tramvajem kao obilaznica
Ne vidim ni jedan problem koji bi eventualno mogao da nastane, a sta vise prostor ispod vijadukta bi bio prirodni suncobran u vrelim letnjim danima. Uostalom okacicu par rendera ovog projekta iz USA pa cete se uveriti i sami.

Nadam se da ovaj forum zaista citaju decison maker-i za ovakve projekte u gradu i da ce uzeti u razmatranje ovu ideju.
 

Prilozi

  • Hargreaves-Jones-6th-Street-Viaduct-01-Michael-Maltzan-Architecture.jpeg
    Hargreaves-Jones-6th-Street-Viaduct-01-Michael-Maltzan-Architecture.jpeg
    295,5 KB · Pregleda: 77
  • Screenshot_1.jpg
    Screenshot_1.jpg
    39,6 KB · Pregleda: 75
  • sixth street viaduct park 2.jpg
    sixth street viaduct park 2.jpg
    231,2 KB · Pregleda: 74
  • sixth street viaduct park rendering 8.jpg
    sixth street viaduct park rendering 8.jpg
    115,3 KB · Pregleda: 71
Ali ja zaista iz srca mislim da bi to bilo vrhunsko resenje. Pre svega mislim na nesto tipa ovog projekta iz Los Angelosa: https://secretlosangeles.com/6th-street-bridge-park/ Probaj da zamislis kako bi ovo dobro cucnulo ispod Kalisa, da krene da ga dize kod K distrikta i da ide na vijaduktu sve do beton hale.

Imali bismo sjajnu soluciju koja zadovoljava prakticno svakog:
  • Zidine ostaju na mestu (svi kukaju na to, ovime bi to bilo reseno)
  • Pesacka zona od Kalisa do reke bez prekida
  • 2+2 saobracajnica sa tramvajem kao obilaznica
Ne vidim ni jedan problem koji bi eventualno mogao da nastane, a sta vise prostor ispod vijadukta bi bio prirodni suncobran u vrelim letnjim danima. Uostalom okacicu par rendera ovog projekta iz USA pa cete se uveriti i sami.

Nadam se da ovaj forum zaista citaju decison maker-i za ovakve projekte u gradu i da ce uzeti u razmatranje ovu ideju.
Сви кукају на то да зидине античке тврђаве остану на месту па да се то оствари помоћу солуције из Лос Ангелоса у виду аутомобилског моста преко Доњег града
 
Сви кукају на то да зидине античке тврђаве остану на месту па да се то оствари помоћу солуције из Лос Ангелоса у виду аутомобилског моста преко Доњег града
Tako je. A most može da se pomeri i malo levo, npr. iznad linijskog parka ili tako neka varijanta. Moramo biti pragmatični i tražiti rešenja u okviru mogućeg, a ne da budemo a priori protiv bilo kakve promene
 
Уз ризик да будем увредљив али, да ли сте ви људи више нормални? Знам да форум трпи све али шта ми тачно више дискутујемо на њему? Да се руше зидине античке тврђаве, прави магистрала кроз њу, диже аутомобилски мост изнад зидина, бетонира, деградира, каче жичаре и остали ужаси ради "прагматизма" у виду талибанског уништавања археолошког наслеђа зарад даље деградације града?

Неке ствари су толико антицивилизацијске да ни не треба да имају простор за дискусију на овом (или било ком) форуму

Хајде да дискутујемо о подстицању аутомобилског саобраћаја градњом моста преко Калемегдана
Можемо да имамо цивилизовану дискусију о лапоту као виду пензионе реформе
Зашто не би смо сели и прагматично попричали о гасним коморама као решењу проблема особа са инвалидитетом
 
Vrh