Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sušica - Mokra Gora poatoji neki saobraćaj, koji nakon Kremana opada, a iza Mokre Gore ka granici potpuno zamire. Tek poneki, uglavnom turski kamion, nekoliko autobusa i po auto u proseku na minut. Od toga opet treba odbiti one koji, poput i mene, prelaze granicu samo da bi natočili gorivo po 2,2km. Postojeći put uz presvlačenje ibmale korekcije spusta sa Šljivovice ka Kremnima, zadovoljavao bivjoš sugovpostojeći saobraćaj. Nešto ozbiljnije bi trebalo uraditi od šarganskog tunela do pruge u MG. Neophodno bi na celoj deonici sanirari kosinw zbog čeatih odrona, jedno manje klizište, i ispraviti par krivina skidanjem kosina, kako bi zime bile osunčane, jer se u zaladcima iznenada hvata led. I sve to ne bi, siguran sam, prešlo 5-10%novog puta, čak i da se uradi obilaznica oko Kremana i evv doda treća traka na usponu ka Šarganu, čime bi se ujedno postiglo i ono o čemu sam prethodno pričao.
 
U medijima je prošlo nezapaženo da je prethodnih nekoliko dana na drugoj strani Goluje i na Pešteri bilo dramatično. Ali, to više vest. Tamošnje stanovništvo zna kako se živi u tim uslovima u drugoj polovini zime, ne kukaju, a oatatak Srbije to ne zanima. Uglavnom to porede sa ostalim krajevima sa nmv od oko 1000-1200m. A ni približno nije uporedivo.
Dovoljno je reći da oko Sjenice šljive cvetaju u drugoj polovini maja, dok su to u drugim krajevima odradile najkasnije početkom aprila, ali na većim visinama najkasnije do kraja tog meseca.
Ali, neko je zacrtao i politički obećao put tuda.
 
U medijima je prošlo nezapaženo da je prethodnih nekoliko dana na drugoj strani Goluje i na Pešteri bilo dramatično. Ali, to više vest. Tamošnje stanovništvo zna kako se živi u tim uslovima u drugoj polovini zime, ne kukaju, a oatatak Srbije to ne zanima. Uglavnom to porede sa ostalim krajevima sa nmv od oko 1000-1200m. A ni približno nije uporedivo.
Dovoljno je reći da oko Sjenice šljive cvetaju u drugoj polovini maja, dok su to u drugim krajevima odradile najkasnije početkom aprila, ali na većim visinama najkasnije do kraja tog meseca.
Ali, neko je zacrtao i politički obećao put tuda.

To je i meni jedan od razloga zašto je ludadčki graditi auto put u tom kraju. Pri takvim vremenskim nepogodama taj put će se redovno morati zatvarati, a sa brzim putem i denivelisanim raskrsnicama kao što su brzi putevi u Austriji imali bi isti efekat - a još bi bili i lakši za održavanje i ćišćenje zimi. Autoput svakako do Mačkata ili Ivanjice, ali posle široka magistrala sa dovoljno traka za preticanje i denivelisanim raskrsnicama.
 
Po meni, gradnja autoputa Pz-Duga Poljana je odlican korak, tek ce se koju deceniju nakon izgradnje pokazati kolko je to bila dobra odluka. Naravno zavisice dosta od cene energenata i visine putarina. Ne zaboravimo da je 95% danasnjeg grada Zlatibora nastalo u pocetku kao odmoriste na sredinini puta za more. Ne ulazim u losa urbanisticka resenja, ali po obrtu, vrednosti zemljista i sl, Cajetina je prema broju stanovnika danas jedna od najbogatijih osptina u Srbiji. Opstina sa svega koju desetinu stanovnika je lagalnica napravila investiciju 10 miliona evra samo u gondolu, a imaju dosta i drugih projekata i troskova. Znaci, mora se imati njuh za investicije kao sto ja imam (ali da sad ne navodim svoje rezultate da ne skrecem temu), iskustvo, znanje... da bi se dobro predvidjala buducnost, jer sa tom logikom vi nikad ne bi pogodili da ce Zlatibor to postati. Mozda promet nece biti veliki, ali po svim drugim parametrima, prvenstveno ljudskim, porodicnim firmama, kvalitetu zivota, indeksu srece, promeni vrednosti zemljista itd, ce se pokazati kao pun pogodak. Na kraju krajeva, niko nikad mi nije odgovorio kolki treba biti dnevni promet da bi put sa dve trake bio asfaltiran, tj da ne bi bio makadam ili zemljani? A te dve trake se cak ni ne otplacuju iz putarine, znaci po toj logici - trosak 100% bez mogucnosti nadoknade od bilo kakve direktne naplate putarine., dakle zakljucak: ne treba asfaltirati ulice ni puteve jer su cist trosak. Naravno, da je takva logika glupost, slozice se 99% ljudi.
 
Poslednja izmena:

Zasto li nam putevi kasne...

Nego, ova godina je izgubljena u izborima, nece biti vlade skoro do jula, pa ce tek onda praviti ugovore i sl. Tako da bilo kakvi ozbiljniji radovi se nece desiti dok sve to ne prodje.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
moram se i ja malo nadovezati
ne znam zasto mnogi ovdje misle da je autoput trebao ici valjda preko zlatibora da bi razmazena klijentela mogla da sa autoputa odmori na zlatiboru prilikom odlaska na more
e pa ja mislim bez obzira na teske zimske uslove da i ovaj dio ima pravo na razvoj i sansu da se napravi novo turisticko mjesto i stanica za odmor prilikom odlaska na more
a i na krajnje odrediste mnogih turista
nisam isao mnogo puta na pester i nisam nikako u zimskim uslovima ali meni se tamo svidja priroda kao i na zlatiboru kao i na tari
ali mislim da i tamo treba da bude izgradjena kvalitetna saobracajnica da bi se malo razvio i taj kraj
sto se tice zlatibora tamo nema vise potrebe za podsticajem jer tamo se vrte milioni i oni mogu samo da odrzavaju potraznju za zlatiborom na kojem sezona traje 365 dana godisnje
 
@zmija Ako ide taj autoput do Mackata, realno im je zavrsen posao, tih preostalih par km su zanemarljivi. No bice super ako zavrse uopste Pozegu do pocetka 2024. godine.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
znas i ja sam razmisljanja kao branik da je potrebno samo do mackata napraviti auto put tamo do kremne je sasvim dovoljan ovaj sadasnji
sirok sa malim radijusom krivina i sa trakom za spora vozila onaj dio je sasvim dovoljan za sadasnju frekvenciju saobracaja
posle ako se poveca guzva pravi bolji put
licno meni dionica od b baste do kremne je losa u smislu krivina uspona sirine puta ali dovoljna za tu frekvenciju saobracaja
malo usporim voznju i prodjem bez problema
znaci pratiti pgds i na osnovu njega praviti saobracajnice a ne proizvoljno i licno donositi zakljucke
mada i pravljenjem puteva direktno utices na izmjenu pgds jer ipak smo postali komformisti i idemo gdje je lakse bez obzira na cijenu
 
Наравно да Србији даље од Мачката није неопходан АП, међутим он си не прави због нас! Лепо је велики респиратор изјавио за кога се прави. Једног дана када дође до Сарајева , ту ће бити много озбиљнији саобраћај, а до тада ће Дрином доста воде протећи!
 
Apsolutno je neophodan autoput do Mačkata ili motoput. Mnogo potrebniji od većine ostalih koji se sada već grade.
Ovim tempom će trebati nekih 7-8 godina do tamo, a ko zna šta će biti do tada.
Neki ozbiljan saobraćaj preko Sarajeva jedino mogu da donese skretanje Turaka sa X u tranzitu, ali ja nešto ne verujem u tu priču. Do potpunog kompletiranja te trase ima mnogo km a to na Balkanu znači i mnogo godina. Za to vreme stasaće još jedna generacija gastajbatera koja će još manje da ide u svoju zemlju.
 
To sa Turcima se nikada neće desiti. Nijedan put nije konkuriencija K10 koji ide kroz doline reka i ravnice. Via Militaris ili Via Diagonalis nema, niiti može imati zamenu.
Jeidni način da se tu poveća saobraćaj je da se Sarajevo (BiH) uključi u neki ekonomski savez sa Srbijom, gde bi se posledično povećao protok ljudi i roba. Što mislim da se u doglednoj budućnosti neće desiti jer elita, a posebno u BiH, živi od podela. Stanovništvo se smanjuje a privreda je izgubila trku u industrijskoj revoluciji.
 
To sa Turcima se nikada neće desiti. Nijedan put nije konkuriencija K10 koji ide kroz doline reka i ravnice. Via Militaris ili Via Diagonalis nema, niiti može imati zamenu.
Jeidni način da se tu poveća saobraćaj je da se Sarajevo (BiH) uključi u neki ekonomski savez sa Srbijom, gde bi se posledično povećao protok ljudi i roba. Što mislim da se u doglednoj budućnosti neće desiti jer elita, a posebno u BiH, živi od podela. Stanovništvo se smanjuje a privreda je izgubila trku u industrijskoj revoluciji.
Naravno, Turci i ne idu nesto preterano u Sarajevo, oni idu na zapad Evrope, svakako je K10 nezamenjiv. Pokusace ovim autoputem da povecaju svoje prisustvo pre svega ekonomski, ali koliko ce uspeti ostaje da se vidi. Sa druge strane, promenom vlasti u CG ce se CG i Kosovo prikljuciti inicijativi za Otvoreni Balkan, tako da ce BiH ostati jedina drzava u regionu van te price, sto nije odrzivo na duze staze.
 
Ova vest me podseti na pricu prijatelja koji radi sa na svim ovim projektima sa Kinezima i u Srb i u CG, da je ideja da Kinezi izgrade ceo autoput i da uzmu na koncesiju neogranicenog vremena dok se autoput ne isplati.
 
Prvobitno su planrali petlju u Cerovu, a sada u Virovu. To je svega 3-4 km od petlje Prilipac.
Screenshot_20220210_210304.jpg
Screenshot_20220210_210345~2.jpg
 
Vrh