Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sve je stvar postavljenih kriterijuma.
Evo kod nas u Crnoj Gori mnogohvaljena kompanija Bemax proširuje postojeći put Podgorica Danilovgrad sa dvije na četiri trake ukupne duzine oko 15 km. Nema tu nikakvih tunela niti mostova od po više stotina metara pa ipak rok za završetak radova je 24 mjeseca.Kao ilistraciju da bi ljudi znali koliki je to posao napominjem da je ukupna vrijednost radova 24 miliona eura.
I sad kad to znamo i uporedimo sa gradnjom dionice Preljina Požega koja je počela polovinom 2019 onda nema mjesta po meni tolikom mračenju i svakodnevnim jadikovkama.
Samo jos oko zaduzenja-Crna Gora se zaduzila 20% svog ukupnog BDPa za 40-ak km autoputa sto bi prevedeno na brojke BDPa Srbije bilo 10 milijardi eura a tolika svota nije ni priblizno potrosena za sve ovo sto se izgradilo i sto se gradi od autoputeva po zemlji Srbiji.
Eee, ako ćemo da se nadmećemo jadima, evo u Beogradu rekonstrukcije Karađorđeve, Savskog trga i Cara Dušana, sve još uvek traju, a ušle u 3. a neke i u 4. godinu. Doduše, u pitanju su stotine i stotine metara!!!
 
Ne vidim nnogo razloga da se oduševljavamo uglavnom preplaćenom gradnjom. Putevi jesu neophodni i nekivod njih su deo opšteg progresa i neminovnoj je da budu građeni. Pa čak je i Crna Gora dobila svoje prve kilometre ap. Ovo je ipak već treća decenija 21.veka.
Ali dizati otvaranje svake deoničice na nivo državnog događaja, mahati nerealnim rokovima jer tako lepo zvuči u Dnevniku i kampanji, čisto je politikantstvo. I sad ja treba da budem srećan što mi je država sagradila put od Čačka do negde u Sremu? Ok, bio je neophodan i bilo bi bolje da je bilo ranije. Ali, nije zaslužan za to jedan čovek, jedna partija, već novac svih nas. Oni pre nisu srljali da se zadužuju, ranije su i krediti bili osetno skuplji... Tako se nije ni moglo graditi. Sad gradimo šakom i kapom, isto tako se zadužujemo po sve većim kamatama, struju kupujemo na široko, držimo veštački kurs... Doći će to jednog dana na naplatu, pa ćemo još jednom skupo platiti
 
Ne vidim nnogo razloga da se oduševljavamo uglavnom preplaćenom gradnjom. Putevi jesu neophodni i nekivod njih su deo opšteg progresa i neminovnoj je da budu građeni. Pa čak je i Crna Gora dobila svoje prve kilometre ap. Ovo je ipak već treća decenija 21.veka.
Ali dizati otvaranje svake deoničice na nivo državnog događaja, mahati nerealnim rokovima jer tako lepo zvuči u Dnevniku i kampanji, čisto je politikantstvo. I sad ja treba da budem srećan što mi je država sagradila put od Čačka do negde u Sremu? Ok, bio je neophodan i bilo bi bolje da je bilo ranije. Ali, nije zaslužan za to jedan čovek, jedna partija, već novac svih nas. Oni pre nisu srljali da se zadužuju, ranije su i krediti bili osetno skuplji... Tako se nije ni moglo graditi. Sad gradimo šakom i kapom, isto tako se zadužujemo po sve većim kamatama, struju kupujemo na široko, držimo veštački kurs... Doći će to jednog dana na naplatu, pa ćemo još jednom skupo platiti
Дан данас плаћамо дугове из Титове Југославије па 90%(као и Ви)каже да се тада најбоље живјело....мислим да је ово данас много паметније трошење него раније....али сада 90%посто кука,јер ако се не жалимо нисмо ми забога...замисли колио је само Тито ствари петплатио....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
...a za koje uporno tvrdi da ima.
Барем покушава да их створи...само што доста људи није стрпљива него хоће све и одмах као нпр Пендолино...

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
Дан данас плаћамо дугове из Титове Југославије па 90%(као и Ви)каже да се тада најбоље живјело....мислим да је ово данас много паметније трошење него раније....али сада 90%посто кука,јер ако се не жалимо нисмо ми забога...замисли колио је само Тито ствари петплатио....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
Ako ne kukamo mi, kukaće nam deca. Ako ostanu u zemlji, naravno.

A to za Tita, moraš uzeti u obzir da je kadar bio obrazovan za razliku od ovoga sada koji nema ni o od obrazovanja, tako da preplaćivanja ovih razmera svakako nije bilo. Eventualno je preplatio one komunističke spomenike.
 
Još stoje spomenici tako da nisu preplaćeni. Samo ih treba uvesti u turističku ponudu bolje

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Citam komentar gospodina koji je stavio ovaj video na youtube, prosto sam zbunjen. Dali jos neko koji je isao tim delom puta od Pakovrace do Preljine ima isto zapazanje.

Srpski Putevi


,,Put me, blago rečeno, razočarao! Podloga je užasna, sa izbočinama na svakih 10-ak metara, kao da se vozite po starim, komunističkim, betonskim pločama u Češkoj ili Rumuniji. Za nov auto-put koji se toliko čeka i o kom se toliko priča nedopustivo! Ok, smanjuje se vreme putovanja što je i normalno, sigurno će značiti...ali kada pogledate koliko aljkavosti na gotovo svakoj deonici koja je rađena na ''Milošu Velikom'', tipa beton podloga u tunelima, pa Ub-Lajkovac gde su ulegnuća sve veća i opasnija, pa sad i ovaj ''truckavac''...prevršili su svaku meru! Za cenu koja se plaća i preplaćuje ovo je sramota! Šta li će biti u nastavku za Požegu i kasnije ka Dugoj Poljani ostaje da vidimo, ali nije obećavajuće. Verovatno će sad krenuti sa pričom kako je ovo sasvim normalno i da to tako treba, kao i beton u tunelima, koji su nedavno u jednom od tunela sastrugali i asfaltirali, a rečeno je da su samo ispratili najnoviji svetski standard bezbednosti protiv požara, pa zbog toga beton umesto asfalta. Potpuno neočekivano, jer ''kineska'' deonica od Uba do Obrenovca i kasnije Surčina je sasvim korektna, šta se ovde desilo to samo oni znaju ili ne znaju... :),,
 
Gledam cenovnik putarine na sajtu Autoputeva Srbije, još uvek nisu ubacili novu naplatnu rampu Pakovraće u pretraživač.
 
Дан данас плаћамо дугове из Титове Југославије па 90%(као и Ви)каже да се тада најбоље живјело....мислим да је ово данас много паметније трошење него раније....али сада 90%посто кука,јер ако се не жалимо нисмо ми забога...замисли колио је само Тито ствари петплатио....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
U to vreme su dizani krediti i građena je infrastruktura koju danas apsolutno nismo u stanju ni najosnovnije da održavamo a još uvek nismo u stanju da unapredimo. Putevi, pruge, energetski objekti, bolnice, škole...često su veoma zapušteni. Para ima isključivo za gradnju autoputa, jer bajbolje deluje na rejting. Ostalo je nevažno.
Zamislite danas gradnju kapitalnog objekta poput pruge B - B koju je najvećim delomnisfinansirala sama Srbija. Sad vidimo da se nekoliko godina kasni u remontu pruge Bg - NS i to po Sremu. Šta bi da su probijali trasu nanovo po zlatiborskim i crnogorakim vrletima?
Isto je sa ap. Plaćamo ogromnu cenu kompleksu da sve mora biti brže, jače, bolje nego ikad. Postavlja se pitanje zašto je preče izgraditi obilaznicu oko Čačka, a ne i oko Beograda. Ako to nisu uradili oni pre, zaar nisubmogli za 10 godina svoje vlasti da je završe, posebno što je jasno da nisu gadljivi na skupe kineske kredite, koji dodatno poskupljuju time što posle grade kineske firme.
U to vreme koje se pominje, srpske firme ( radile su često u ansamblu sa ostalim jugoslovenskim) gradile su ogromne projekte po Evropi, Aziji i Africi. E, tu je najveća razlika između onog i ovog doba. A ko nije živeo u ono vreme, nema prave informacije da bi relevantno poredio. Sad i da imamo takve firme, nemamo ljude koji bi svojim znanjem i referencama bili u stanju da iznesu danas nwzamialivw projekte i u viskogradnji i u niskogradnji
 
Gledam cenovnik putarine na sajtu Autoputeva Srbije, još uvek nisu ubacili novu naplatnu rampu Pakovraće u pretraživač.
Ćuti, nemoj im davati ideje!
Šalu na stranu, bilo bi super da ostane 0, tako bi svi besplatno mogli da voze Preljina- Pakovraće ( doduse ne znam koliko je to vazno bilo kome), ali će biti naplate sigurno.

Ne mogu da se setim, kad je bilo ovako za Obrenovac- Surcin pa nema naplate, nesto su kao Putevi izjavili da je Bg dogovorio, platio da Obrenovac nema naplatu 🤷‍♀️ ali ne verujem da je to i Ča uradio.

Mislim da je krajnje vreme da daju neke popuste na TAG ili neki broj mesečnih prolaza da podstaknu kamione i privredu da koriste AP, a ne da prete da ce naplacivati Ibarsku.
Ili niža cena ko ima TAG, a i on da bude na popustu.... Privatnici vole uštede. ( pišem ovako jer se po nekad dogodi da se neke stvari ispune kao da neko čita ovde 😳, pa evo ideje).
TAG definitivno štedi vreme ako su trake slobodne ili uz minimalni zastoj, pričam o post- paid koji se plaća kasnije bez ikakvih problema, čak se skida i 15 dana kasnije.
 
Ne mogu da se setim, kad je bilo ovako za Obrenovac- Surcin pa nema naplate, nesto su kao Putevi izjavili da je Bg dogovorio, platio da Obrenovac nema naplatu

Samo je čeona rampa pomerena ka Ubu i tako je Obrenovac ostao na delu bez naplate. To je sve.

Cena ovog trapavog preprojektovanja je ta da petlja Obrenovac vodi na raskrsnicu u nivou sa starim putem ka Bariču, gde levo skretanje (uključenje) iz Obrenovca ka AP nije ni bezbedno, ni lako, ni brzo i permanentno stvara gužve. A sve zato što je petlja projektovana za jednu ulazno-izlaznu naplatnu stanicu. Bez naplate mogla je to biti obična "gradska" detelina => sve denivelisano!

Ta tačka je primer reaktivnog vođenja projekta, sa svim posledicama koje iz toga nastaju. Više ljudi će u godinama koje slede platiti to svojom imovinom, a na žalost neki i udovima ili životom.
 
Prošao sam novom deonicom. I u polasku i dolasku bilo je veče pa ne mogu previše vizuelno da ocenim. Ima tu i tamo manjih neravnina, ali meni se to nije učinilo toliko dramatično kao što neko gore napisa. Put NV-BG skraćen za oko pola sata. Bio sam kod Geneksa za tri sata, što je samo po sebi neverovatno za nas koji smo putovali za BG i po 4, 5 sati.
Ispred skretanja za UB put je neravan i to veoma. Voziti oprezno i smanjiti brzinu. Neka rekonstrukcija je imperativ.
 
I ja sam prosao, malo je drugaciji dojam Cakcka i okoline sa ove strane, kad sam se iskljucio ka Pozegi, poredeci sa ranijom trasom nisam u prvi mah znao gde se tacno nalazim. Od petlje do Pozege oko 20 minuta. S obzirom da ce se autoput zavrsavati nesto ispod, u Prilipcu od koje ce trebati mozda 5 minuta, plus 10-15 minuta od Pakovraca do petlje Pozege, mislim da pustanje dela do Pozege nece vise sem mozda 5 minuta dalje smanjiti ka Pz, Ue, Zlatiboru, Tari & Co., dalje znacajnije skracenje se moze ocekivati pustanjem Surcin-NBg i Pz-Mackat.
 
O tom skraćenju do Pž već sam više puta pisao. Earth je u pravu. Trebaće sa Ariljske rampe (raskranica u Pž) do uključenja na autoput desetak minuta. Najveći deo tog puta ide kroz selo i ograničenje je 50, ulazi u dvorišta su direktno sa puta, ima traktora, mašina, nekad i stoke... Mnogo će veći benefit biti na bezbednosti i protočnosti, nego na brzini i voznom vremenu. Trenutno su česti odroni u klisuri, što stvara kratkotrajne gužve i zastoje, a nisu retki ni udesi (jednom nedeljno u proseku nastane ozbiljniji zastoj).
Ako uzmemo da će se otvaranjem te deonicw rasteretiti i ubrzati magistrala, ne verujem da će dobitak biti veći od 5 minuta. Na ap će ograničenja biti 80-100 pa će se teško anulirati startno kašnjenje zbog dolaska na ap. Da su pametnije planirali, bar jesna traka je trebalo da produži ka Užicu do planirane petlje u Rasnoj, jer će najveći saobraćajvdolaziti iz tog pravca. Ali... 5 godina je u Preljini stajao putokaz za Užice, a rampi za naplatu da ne govorimo. Drže se kao pijan plota prvobitne ideje, umesto da planiraju funkcionalno.
 
Odmah treba da nastave da grade do Zlakuse ako misle da iko koristi AP u nastavku sem Ivanjicana, Ariljaca i ljudi koji idu u Lucane. Ka Zlatiboru ako uzmemo da ce veca biti guzva na ceonoj naplatnoj u Arilju nego u Pakovracu nece se znacajnije isplatiti vremenski da se vozi Auto putem do Arilja. Plus bice jeftinija i putarina ko zavrsava putovanje auto putem u Pakovracu.
 
Лепо је велики респиратор рекао за кога се гради АП од Пожеге до Котромана! Рече да ће и Србима бити на корист! Наравно правиће га турска фирма. Сасвим је друга ствар што је огроман саобраћај до будуће петље Мачкат! То ни на који начин не може почети пре 2024-те. Са друге стране цели АП до Ивањице ће имати упола саобраћаја у односу на правац ка Мачкату. Због тога би требало да се петља која се прави код Пожеге у делу где су зими огромни минуси и најгора магла у Србији приоритетно окрене ка Мачкату или да бар буде једнако урађена за оба правца да се не би правио нови хаос у најави! Надам се да ће до краја 2023-е пустити овај део до Пожеге, а до тада ћемо ваљда видети и радове на траси до Дуге пољане. Јако ме занима како ће ићи експропријација пре свега око Ариља због огромних малињака!
 
Evo kako je na Goliji trenutno, Odvraćenica :)
Screenshot_20220208_190355_com.instagram.android_edit_120449810039432.jpg

Screenshot_20220208_190348_com.instagram.android_edit_120468007127971.jpg
 
Dalje od Ivanjice i Mackata ni mnogo bogatije zemlje ne bi pravile AP to sam ubedjen, jer ne postoji saobracaj niti potencijal u stanovnistvu koji to opravdava. Dobro uradjene magistrale, sa dosta nadvoznjaka, tunela i tri trake na usponu, sa dobrim zimskim odrzavanjem su mnogo potrebniji i mnogo jeftiniji. Vi trenutno nemate ni asfalt na regionalnom putu od Ivanjice do Duge Poljane na celoj duzini puta, a onda kazete da je potreban auto put. Pa valjda se prvo izgradi regionalni, pa ako ne zadovoljava potrebe, prosiri se, prokopa neki tunel, napravi se u formi magistralnoj, pa ako ne zadovoljava ni magistralni tokove stanovnistva i privrede gradis auto put. Vi od Ivanjice do Odvracenice nema sanse da sretnete vise od 10 vozila... Ono ka Sjenici se zvalo asfalt pre 50 godina, a danas je 50 nijansi sive. Slican je magistralni put od Zlatiborskog puta do Kremana.
 
Vrh