Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Naravno da je opuštenije i lakše, nema mnogo krivina, nema uspona, nema rup, prilično nov a i širok put. Pritom ne muči se auto i ne vozi se po zakrpama.

Što se tiče ovog drugog puta, to vreme jeste realno jer sam više puta stizao za to vreme ali kada čovek zna da vozi po krivinama. Može čak i brže ali sumanutom vožnjom. Iskreno ne bih više išao tuda iz Beograda jer nema potrebe a i zato što se ne isplati. A put od Valjeva do početka uspona je tuga a posle je skroz korektan put, naročito od kada su presvukli lokalni put Glumac - Vranjani u dužini od 4km.

A put od Kosjerića preko Karana je bio težak očaj pre 4 godine što se tiče kvaliteta, nisam više tuda išao zbog tih rupa, ne znam da li su popravljali a nešto i ne verujem da su ga popravljali, plus što ima čak 22 sepertine za 9 km od Kosjerića do Trnave. A kilometraža je slična kao i preko Vranjana gde nema krivina kad se uporedi sa tim putem.

Inače obožavam da istražujem tako da dok je bila rekonstrukcija puta od Cacka do Mačkata imao sam priliku da istražim razne kombinacije do Zlatibora.

Čak ko ide za Kremnu sa decom, mislim da je bolje da se ide autoputem i preko Požege nego na Debelo Brdo iako je kraće. Ima puno krivina i puno zakrpa od Valjeva do Bajine Bašte i posle opet ima puno krivina, dok preko Pakrovaca nema uopšte mnogo krivina.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
Da, baš sam to napisao neki dan. Gledam sad put za Omoriku na Tari, i da Google mape kažu da je i brže preko Pakovraća 7 minuta. Jeste 50 km duže ali sa decom zlata vredi autoput bez nepredviđenih okolnosti i krivina.

Uostalom autuputem možeš i da stisneš koji km više pa ćemo bit i više od tih 7 minuta.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Snimak iz tunela Laz
Мени изгледа да ово доста касни, анализирајући њихов разговор као и на основу визуелних утисака! Ако неко има другачије виђење био бих му захвалан на објашњењу!
 
Misliš da sa ove severne i istočne obilaznice neće trebati tuneli? Ozbiljniji vijadukt deluje da hoće. A nije da nije brdovito i sa te strane. Skratilo bi i time uštedelo par km. Od ovih autoputeva kod nas, podseća na obilaznicu oko Dimitrovgrada. I tamo sam mislio da su trebali sa zapadne strane.
2022_02_04_07_28_31_Fotografije.jpg
 
Poslednja izmena:
Misliš da sa ove severne i istočne obilaznice neće trebati tuneli? Ozbiljniji vijadukt deluje da hoće. A nije da nije brdovito i sa te strane. Skratilo bi i time uštedelo par km. Od ovih autoputeva kod nas, podseća na obilaznicu oko Dimitrovgrada. I tamo sam mislio da su trebali sa zapadne strane.

Cini mi se da postoji dobar razlog zasto autoput prolazi bas tu gde prolazi. Prvi je verovatno teren, geologija koja je itekako nepovoljna (dosta klizista, podzemnih voda itd itd). Drugi razlog je sto mora da zaobidje Goliju sa zapadne strane (Nacionalni park). Ruta skoro vecim delom prati Moravicu, sto nije nimalo slucajno...
No, videcemo tek kad krenu radovi da li su snimili teren kako treba :cool:
 
Da, baš sam to napisao neki dan. Gledam sad put za Omoriku na Tari, i da Google mape kažu da je i brže preko Pakovraća 7 minuta. Jeste 50 km duže ali sa decom zlata vredi autoput bez nepredviđenih okolnosti i krivina.

Uostalom autuputem možeš i da stisneš koji km više pa ćemo bit i više od tih 7 minuta.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Druze i ovamo mozes da stisnes vise, pogotovu ako znas put. Ja uvek stizem pre predvidjenog vremena po google, a i niko mi ne meri prosecnu brzinu preko debelog brda
 
Istina. Sa decom je drugačije doduše, težiš šta manje da voziš a šta više da put vozi.

Evo sadašnje stanje kad je gužva u Valjevu. Konkretna razlika

41b88d2aa3918b10f2154ea43b04f3b8.jpg


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Нажалост за нас, који од Бајине Баште иду ка Перућцу и даље Растиште, П.Крст, Јагоштица и да ураде АП до Котромана не мења нам много на ствари. Мени до Б.Баште треба 45 мин. од Б. Баште до Ваљева 75 мин. Даље до Бга је лако, нека је 60 мин. до Коњарника. Када би био АП до петље Мачкат би требало од Б.Баште бар пола сата и бар 105 мин до Коњарника. Тако да за нас нема помоћи. Дебело брдо је и даље боља солуција! Још 60+ км више. + путарина.
 
Sa obzirom da sam nekoliko puta išao preko Debelog Brda i Kremne na Zlatibor i obrnuto dok je trajala rekonstrukcija Čačak - Mačkat, moram priznati da je meni to bila i ostala omiljena alternativa. Krivina koliko hoćeš, pogledi i priroda fenomenalna, nema preterano saobraćaja. Ali verovatno zato što volim krivine. Za avanturiste super put.

Sa druge strane mojim saputnicima kojima je muka na krivinama je bio ubedljivo najgori put kojim su išli u svom životu na relaciji Beograd - Zlatibor od silnih krivina.

Često sam viđao ljude kako povraćaju pored puta između Valjevo i Bajine Bašte. Tako da za ljude kojima je muka kao i roditeljima sa malom decom ne savetujem da idu tuda na Taru ili dalje ka Višegradu, osim ako ne žele da im se saputnici ispovraćaju. Jeste da je skuplje preko Požege ali je mnogo opuštenije.

Ko ima sportski auto, vozi sumanuto po krivinama, može i za 1.5 h da stigne od Valjeva do Kremne.


Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Kod tebe je realni rok u prošlosti? Toliko o realnosti.

Čitam komentare, malo ste se zaneli, to samo pokazuje koliko smo nisko smo pali, dobijemo 11km nakon dugog perioda bez metra autoputa i odmah leptirići u spomaku i sve im je oprošteno.

Da li ste vi svesni koliko smo mi dužni? Kolike su plate u Srbiji? Koliko su pokrali na svakom izgrađenom metru? Koliko su se oni izblamirali sa svim tim rokovima, aferama, izjavama?

U svom poslu sam radio na inž.projektima po celom svetu, na svim kontinentima. Ovo mogu uporediti sa Bangladešom i Iranom. U Indiji je bilo bolje, organizovanije i ozbiljnije...
Pricas narodu ubijenom u pojam. U Srbiji se sve brani recenicama da je bolje ista nego nista, ipak ima neke koristi, a to sto se ne prati dinamika, troskovi, kvalitet,... to malo kog potresa. Navici ces se na botove, koji hvale i ono sto je bruka, koji brane neodbranjivo, ali opet - ima divnih clanova, cijim entuzijazmom i radom dobijamo informacije kojih nigde nema. U svakom slucaju - srecno.
 
Sve je stvar postavljenih kriterijuma.
Evo kod nas u Crnoj Gori mnogohvaljena kompanija Bemax proširuje postojeći put Podgorica Danilovgrad sa dvije na četiri trake ukupne duzine oko 15 km. Nema tu nikakvih tunela niti mostova od po više stotina metara pa ipak rok za završetak radova je 24 mjeseca.Kao ilistraciju da bi ljudi znali koliki je to posao napominjem da je ukupna vrijednost radova 24 miliona eura.
I sad kad to znamo i uporedimo sa gradnjom dionice Preljina Požega koja je počela polovinom 2019 onda nema mjesta po meni tolikom mračenju i svakodnevnim jadikovkama.
Samo jos oko zaduzenja-Crna Gora se zaduzila 20% svog ukupnog BDPa za 40-ak km autoputa sto bi prevedeno na brojke BDPa Srbije bilo 10 milijardi eura a tolika svota nije ni priblizno potrosena za sve ovo sto se izgradilo i sto se gradi od autoputeva po zemlji Srbiji.
 
Kao što sam kažeš, sve je pitanje postavljenih kriterijuma i hoćemo li da se upoređujemo sa još neuspešnijim društvima ili da stremimo onim koja mogu da budu uzori uspešnijeg.

Ne postoji racionalna odbrana ovakvog reaktivnog projektnog menadžemnta. Jednostavno MORA kako treba, pogotovo kada svaku paru izdvajamo teško i cedimo iz siromašnog BDP i to BDP budućih generacija. Ovo je neprihvatljivo.
 
@Kurogane1 a sta mislis situaciju da sve ide po planu?
Ja sam prva rekla da je bolje i ovih 10km nego da cekamo do Pz, ali da ima mesta za jadikovke ima, to sto je kod vas gore, to je vasa stvar, zasto ne reagujete ili i vi kazete npr " evo u Bosni ovaj projekat je jos i gori..."?

Ono sa cime se ja vodim je to da treba i pohvaliti ono sto je za pohvalu,a mnogi bogami samo kmeče
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Trebalo bi da gledamo ko je sve bolji, a ne gori od nas. To što ima gorih, nikako ne bi trebalo da nam bude uteha.
Eto, tako čusmo da imamo više brze pruge od Amerike.
U udžbeniku za predmet odbrana i zaštita na 2.godini faksa pisalo mi je da u Americi i zapadnoj Evropi kapitalizam izdiše, cvetaju nepotizam i korupcija, da je stanovništvo nezadovoljno i da im se život sveo na malo skupog hleba i jeftine zabave. E, ako mi je išta od svega što sam pročitao tada (sredina osamdesetih) pomoglo da otvorim oči i naučim kritički da sagledavam svet, to je.
E, i sad nam se proturaju takve priče. Mi cvetamo, ceo svet vene. A što će đubrivo na kom se održava ta slika ucvetale Srbije biti otplaćivano generacijama, što smo korupciju spustili do nivoa baba sere, što će se takođe osećati decenijama... Nikom ništa.
Gradnja infrastrukture pokreće jednu ekonomiju kad su svi u lancu unutar zemlje. Ako nama kineske, turske, azerbejdžanske firme grade, tu vajdu imaju samo njihove ekonomije.
Kod nas, nešto malo se okoristi neki podizvođač, ali tu se onda otvara prostor za koruptivne radnje, tako da je opet ćar polno opštio sa vajdom.
A kredite plaćamo 4-6% jer Kinezi ne proveravaju gde pare idu i nivo zaduženosti, za razliku od evropskih 0,5-1, ali gde se svaki cent mora opravdati i propratiti.
 
Niko nije rekao da se treba zadovoljiti ali ako mi je dijete imalo prosle godine lupam prosjecnu ocjenu 3.00 a ove ima 3.5 i zavrsi razred vrlodobar a ne dobar onda je to napredak.
Mi smo na zacelju lige,na samom evropskom dnu pa i mali pokreti ka vrhu su korak u dobrom pravcu.
Ovako stalno isticati maksimalisticke zahtjeve i zelje po mom misljenju zna da bude kontraproduktivno.
Imam i ja dvije ruke i dvije noge ali nisam igrao fudbal kao Savicevic.
Treba sebe posmatrati realno i onda se po pravilu izbjegnu pogresne aspiracije i zelje.
 
Imam i ja dvije ruke i dvije noge ali nisam igrao fudbal kao Savicevic.
Treba sebe posmatrati realno i onda se po pravilu izbjegnu pogresne aspiracije i zelje.

Eto, a meni se čini da je ova škola mišljenja iz citiranog, ustvari upravo apriorni alibi za svaki nitkovluk, korupciju i najviše za svaku opuštenu, bahatu, samozadovoljnu nesposobnost.

Razmisli o tome.
 
Niko nije rekao da se treba zadovoljiti ali ako mi je dijete imalo prosle godine lupam prosjecnu ocjenu 3.00 a ove ima 3.5 i zavrsi razred vrlodobar a ne dobar onda je to napredak.
Mi smo na zacelju lige,na samom evropskom dnu pa i mali pokreti ka vrhu su korak u dobrom pravcu.
Ovako stalno isticati maksimalisticke zahtjeve i zelje po mom misljenju zna da bude kontraproduktivno.
Imam i ja dvije ruke i dvije noge ali nisam igrao fudbal kao Savicevic.
Treba sebe posmatrati realno i onda se po pravilu izbjegnu pogresne aspiracije i zelje.
Evo nasveziji primer - ko tvrdi da je dogodine AP do Pž? Ti, ja, branik ili vlast?
Ja se vodim time sta oni kao rokove navedu. Stvar je u zome sto bolje zvuci 2023.nego 2025, narocito ako se pogleda kad su radovi otvarani i receno da je da 2022.do Pž....

Pazi, ja razumem tvoj stav, ali ono szo svima smeta je to sto krivis drugu stranu da se kuka jer se previse ocekuje?! Nemoj tako da izjavljujes, dovoljno je da kazes da si ti prezadovoljan i to je to. ( mozes da pises sta hoces, nego ti prijateljski kazem).
Postoji razlika kad ja kazem " ovo do sada napravljeno olaksava zivot" i
" ovo do sada napravljeno olaksava zivot, ne razumem kako drugi sve vide crno i ne vide napredak..."
Mi koji često idemo jasno vidimo promene, a oni koji putuju sa decom kao mi su pogotovo srećni, ne samo brzinom nego i većom bezbednošću. Setimo se Ibarske i kad naiđu ovi sa rotacijama i gaze redom, pa onih koji pretiču kolone, onih koji nebezbedno pretiču...
Ovo je sada milina....pre Ibarske su oni iz Niša pre stizali u Bg nego mi iz Pž i Ue!!! Da ih vidim sada 😄
 
Vrh