Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@StaraMo , da ne citiram, kakvo prosirenje? Naplatne u Obrenovcu ili sam ja preskocila pricu o tome?

Pa ti si pisao da je to finalno resenje ( nesto si pominjao da sa unutranje strane mozda moze po jedna traka pravo, ali se ne secam).
Nisam upucena, zar zaista ima potrebe da se menja ako je guzva samo nekoliko puta godisnje, znaci da je tu zastoj cesce, vikendima?

To je danak tome sto je napravljeno na odmaralistu koje nemamo...jer da je npr kao na petlji Pakovrace mogli bi da dodaju i trake iz drugog smera po potrebi.

Pisi o tome sta se dogadja sa tim prosirenjem?

Za mene je to vesti br.1, ta rampa je naprqvljena naknadno, ali saobrqcaj verov toliko raste da mora prosirenje.
A na to treba dodati i sa Moravskog kad jednom puste.
I za mene je bila vest to da je 60% ide na Pakovraće jer je to gotovo sasvim sve ka Ue, a Cacani silaze verov u Preljini i svi za njihovu industrijsku zonu.... Super, super, samo napred!
 
Promaklo ti je verovatno,priča je deo ukupnog poboljšanja protočnosti pojedinih stanica svuda u Srbiji,išao je prvi tender pa posle i drugi i sada se kreće prvo sa Pazovom,pa Obrenovcem,Malim Požarevcem ,Požarevcem,Vrbasom itd... Uglavnom Putevi neće ulaziti u neke eksproprijacije ali će prostor racionalno koristiti a one pomoćne zgradice okolo će ići gore iznad nadstrešnica.
Screenshot_2022-02-13-10-54-04-66_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Poslednja izmena:
👏👏👏 nisam ovo znala, super. Čula sam da se neke stanice menjaju, ali ova je skoro otvorena.... Biću optimistična i reći da je ovo deo neke pametne projekcije za budućnost, a ne lošeg projektovanja i ispravljanja grešaka ( za Obrenovac pričam)

U svakom slučaju je odlična vest i oooogromno proširenje koje zaslužuzu putnici na Milošu Velikom. Super i @Stara mo, srećan vam rad i još puno posla :vops:
 
Znači na prvom uzorku 10tak dana je dnevno Pakovraće 4500, Preljina 3000, total 7500. Naravno, tih 7500 dnevno nije promet na celom autoput jer recimo ja izlazim na Lajkovcu.
Super ova Westova statistika, mada zbog vremena puštanja deonica Surčina i ostalih, je realnija uporedba 2021:2020. gde je godišnji rast prometa bio +35%, i mimo korone. To još jednom pokazuje da je nemoguće izvoditi zaključke kolki će biti promet autoputem, samo na osnovu prethodnih podataka prometa običnim putem pre izgradnje autoputa. I pokazuje da je promet ovim autoputem 10% svih autoputeva, a tolka mu je približno do 2021. bila i dužina, što govori da mu promet nije ispod proseka drugih, tj da je podjednako bio opravdan
 
Poslednja izmena:
Isto sam se razmišljala, na kojoj strani beše prepucavanje sa jednim forumašem da je bolje da su po Vojvodini uradili jer ovamo nije isplativo. Naravno, mi iz ovih krajeva to dozivimo kao licnu uvredu 😁, ali mislim da niko nije ocekivao će brojke ovako rasti.

Ne znam samo kad prođe korona i ljudi krenu opet u Grčku i dalje, pa kad za CG opadne saobraćaj da li će brojke i dalje biti ovakve 🤷‍♀️
Ali da je broj vozila veliki, to jeste.
Hvala za okačenu statistiku!
 
Kaže prihod od putarina u 2021. je bio 33 mlrd dinara, tj 280 mil evra.
Sa Moravskim, završetkom do Boljara, Ns-Lo... po ovim cenama putarina mogu onda sigurno i preko 400 mil evra godišnje.
 
Sto se put bude vise priblizavao CG, brojke ce sve vise rasti. Konacna katarza ce nastati kada se za oko 10 god spoji kompletno do PG ili Bara i kada nastane zlatiborizacija Crne Gore (vikend destinacija), a paralelno ce se otvarati i novi turisticki kapaciteti duz trase autoputa koji ce privlaciti i putnike sa razlicitom dubinom dzepa (pretpostavljam Plav, Gusinje, Kolasin u CG, u SRB Golija i Pester). Do kolasina ce se iz Beograda stizati za isto vreme kao do Kopaonika.
Ako se desi i neki razvoj druge vrste privrede npr fabrika u novom pazaru ili sjenici, 40.000 dnevno nije uopste naucna fantastika.
 
Iz navedenog dokumenta Puteva Srbije se može uočiti još značajniji i neverovatniji podatak za autoput Beograd - Čačak.
Osim samog broja vozila koja su koristila autoput, još je bitnija prosečna dužina deonice koju su ta vozila prelazila.

Dakle, da jednostavnije objasnim poređenjem kroz primer.
U oba navedena slučaja se računa kao jedno vozilo na autpoputu (jedna naplata), ali u drugom slučaju vožnja (korišćenje puta) je deset puta duže (veća je i cena vožnje).
- jedno vozilo koje je ušlo na autoput i prešlo 10 km
- drugo vozilo koje je ušlo na autoput i prešlo 100 km

Kada bi navedena rastojanja bila prosečna pređena dužina puta na jednom autoputu i uz isti broj vozila na njima, u drugom slučaju bi se autoput 10 puta više koristio, iako je broj vozila na njemu isti.
Za poređenje iskorišćenosti autoputeva nam zato mnogo više govore sledeće tabele od samo navođenja broja vozila.


ASECAP.jpg



ADT.jpg
 
Ne znam dal postoji statistika smrtnosti na Ibarskoj, ali se po novinskim člancima ranije sećam da su bile redovna vest, na desetine stradalih godišnje. Od kad je pušten autoput mnogo ređe nailazim na takve vesti na paralelnom delu Ibarske, a na samom autoputu od kad je prva deonica puštena pre 5 godina ne mogu sad da se setim dal je uopšte bila vest da je iko stradao. Ali bahate vožnje nije da nema, posebno ovi Bg tablica što idu max brzinom 130 misle da je leva traka samo za njih pa umeju da kada neko ispred pretiče manjom od 130 da se nabijaju pozadi, pa je to trenutno ono što najčešće primećujem da ugrožava bezbednost saobraćaja. Naravno, to prolazi nekažnjivo jer nikada nisam video da je Policija zaustavila nekoga što vozi bahato da se pri brzini 130 nabija kolima ispred na svega koji metar. Doduše takvi rizični slučajevi mogu doći i zbog vožnje tempomatom gde vozač gleda da ne prekida konstantnost brzine
 
Poslednja izmena:
Bilo je saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodom na Milošu Velikom, ali u svakom slučaju daleko manje nego na Ibarskoj, (i) sa te strane autoput daje sjajan efekat.
 
Pa imaju sad svi ti adaptivne tempomate. On sam 100 i više metara od vozila ispred usporava. Dosta naporno koliko je oprezan
Па није баш да сви имају адаптивне, заправо у питању је значајна мањина. Генерално темпомат је екстра ствар и јако корисна, али ако склонимо ноге са папучица и превише се опистимо може бити и јако опасна. Реко бих да успорава реакцију слично као да смо у неком блажем алкохолисаном стању. Ја га често искључим када видим да улазим у гужву.
У данашње време, сигуран сам, темпомат је јефтин за уградњу и сад чак и у основној опреми нуде многи произвођачи. Адаптивни пак захтева додатне системе (радар и/или ладар и слично) и најчешће се добија само у најјачој опреми за коју већина нема довољно финансија.
У сваком случају, а пропо Еартхмовинговог поста, не верујем да је у темпомату узрок бахате узурпације леве траке и набијање у реп најчешће праћено блицањем а неретко и сиреном, пре ће бити да је у мањку материјала у глави.
 
A iako nije adaptivni tempomat, samo jednim tasterom se isti usporava a posle vraća na memorisanu brzinu. Isto kao da skineš nogu sa gasa. Nikakva složena operacija.

Pre par dana mi se u gepek nabio Porše tolikom brzinom da sam se po prvi put uplašio da on uopšte neće stati. Bukvalno se za dve sekunde stvorio na braniku a pre toga se nije ni video u retrovizor. Ja sam obilazio kamion i u trenutku sam razmisljao da li je bolje da poginem pod kamionom ili da me odvali od nazad :D Moja procena 250kmh....
 
Vezano za prihode od putarina , koji su u 2021. bili 280 milion evra, a sa izgradnjom i pustanjem jos par stotina km, ce se uvecati, danas Vucic na otvaranju radova brze saobracajnice Sabac-Loznica rece da je ceo brzi put Ruma-Loznica (Ru-Ša autoput, a Ša-Lo brzi put) vrednosti 467 mil evra, pa bi kad se izgrade svi autoputevi mozda i od jednogodisnjih prihoda Srbije od putarina mogao da se isplati ceo taj jedan autoput.
 
Vrh