milaki990 » Сре Нов 24, 2021 12:58 am[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901477#p901477:3ipypj3z je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 9:49 pm[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901267#p901267:3ipypj3z je napisao(la):
milaki990 » Уто Нов 23, 2021 10:33 am[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:3ipypj3z je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":3ipypj3z]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw
Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.
Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
ПА ево кад морам објаснити. Лакше изводљиво значи сада када је све раскопано развести инфраструктуру . За пет година нпр крене 500 електричних возила из Београда и 100 из НС на Златибор и Златар. Како ће мало ко овде возити Теслу и слична возила са већом аутономијом. Већина ће након 100км од Бга хтети да допуни своје аутиће. Имају сада једно место са сва три пуњача на целом АП, што ће рећи присешће им путовање. Да би се направило више места треба развести јаке каблове и ставити одговарајуће трафо станице. Да има памети то би се сада радило. Јер када се затворе приступни путеви и ставе све заштитне ограде све ће коштати ко зна колико пута више уз све муке које иду уз то!
Dakle još jednom, punjače ne gradi država niti Putevi/Koridori Srbije već zainteresovane strane tj. privatne kompanije (možda i državne tipa EPS). Isto kao i za benzinske stanice, restorane, motele i slično. Punjači se i ne stavljaju direktno na put, tako da opaska o pristupnim putevima, ogradama i slično uopšte nije na mestu.
Ne znam koliko si obavešten o električnm vozilima i pratećoj infrstukturi (a po komentaru bih rekao da nisi baš upoznat sa tematikom, nego baljezgaš čisto da bi rekao nešto), ali večina najprodavanijih modela el. vozila u Evropi ima autonomiju veću do 200-250km minimum, i to u pesimističnim prognozama. To isto znači da lagano mogu da stignu do Zlatibora bez stajanja. Molim te, reci nam koji to električni automobil ima autonomiju do 150km na primer. Mislim da čak i mučeni Renault Zoe može da preveze preko 250-300km. Više puta sam ga vozio, doduše po gradu pa mogu da potvrdim iz prve ruke.
Dalje, kao što je staramo napisao, svaki punjač i njegovo postavljanje koštaju. Koštaju dosta i bez problema dostižu par destina hiljada eura. Svako ko uloži novac, očekuje povrat investicije kroz neko vreme.
nedeljkovic":3ipypj3z je napisao(la):
Nece drzava graditi punjace vec operateri (recimo IONITY je najveci operater u evropi) kojima se za sada ne isplati da dolaze na ovako mali promet elektricnih automobila
Sve i da drzava da ne znam kakve subvencije i pogodnosti mali je broj onih koji ce i moci i hteti da predju na struju
Po meni je trenutno veci problem sto punjaci u Srbiji nisu upisani u mape nego njihova rasprostranjenost
Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
Nisam baš siguran da je IONITY operater sa najvećom mrežom u Evropi. Ako imaš izvor te informacije molim te da mi podeliš. IONITY ima najbrže punjače i široko je raspostranjen na autoputevima ali je ujedno i jedan od najskupljih operatera (0.6-0.7 eur po kWh). Podsećanja radi, cena struje za domaćinstva u Srbiji je ispod 0.1eur/kWh.
Nisam razumeo opasku da nisu upisani na mape. Aktivno koristim najpopularnije aplikacije za punjenje el. automobila dostupne na tržištu Nemačke i svi naši punjači su dostupni na velikoj većini njih. Ne znam koje mape/aplikacije si ti koristio, ali ja nisam imao tih problema.
Izvinjavam se za off, mislim da je uvek korisno odgovoriti činjenicama na poluinformacije.