Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

milaki990":1pxnrkfe je napisao(la):
Nisam baš siguran da je IONITY operater sa najvećom mrežom u Evropi. Ako imaš izvor te informacije molim te da mi podeliš. IONITY ima najbrže punjače i široko je raspostranjen na autoputevima ali je ujedno i jedan od najskupljih operatera (0.6-0.7 eur po kWh). Podsećanja radi, cena struje za domaćinstva u Srbiji je ispod 0.1eur/kWh.

Nisam razumeo opasku da nisu upisani na mape. Aktivno koristim najpopularnije aplikacije za punjenje el. automobila dostupne na tržištu Nemačke i svi naši punjači su dostupni na velikoj većini njih. Ne znam koje mape/aplikacije si ti koristio, ali ja nisam imao tih problema.

Izvinjavam se za off, mislim da je uvek korisno odgovoriti činjenicama na poluinformacije.

Lose sam se izrazio, htedoh reci da je IONITY najrasprostranjeniji u smislu da ga imas na svakom autoputu u evropi na 100-200-300km pa bi jelte bilo logicno da i kod nas naprave koju stanicu ozbirom da ceo zapad ovuda ide ka Grckoj, Turskoj...

Udji na Chargemap i neces videti ni jedan punjac do Cacka do Kolasina sto je nemoguce. Ako udjes na Google, Plugshere... neces naci neke druge


Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
milaki990":10glvq46 je napisao(la):
Ne znam koliko si obavešten o električnm vozilima i pratećoj infrstukturi (a po komentaru bih rekao da nisi baš upoznat sa tematikom, nego baljezgaš čisto da bi rekao nešto), ali večina najprodavanijih modela el. vozila u Evropi ima autonomiju veću do 200-250km minimum, i to u pesimističnim prognozama. To isto znači da lagano mogu da stignu do Zlatibora bez stajanja. Molim te, reci nam koji to električni automobil ima autonomiju do 150km na primer. Mislim da čak i mučeni Renault Zoe može da preveze preko 250-300km. Više puta sam ga vozio, doduše po gradu pa mogu da potvrdim iz prve ruke.

Na te autonomije od 500-600km zaboravite na otvorenom putu, u gradu gde su male brzine i ima regeneracije energije od kocenja moze ali elektricna kola jednostavno ne vole otvoren put i tu im se baterija mnogo brzo trosi, to i jeste trenutno njihov najveci problem

Taj Zoe mojom voznjom daj Boze da bi do punjaca u Preljini stigao

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901545#p901545:3ipypj3z je napisao(la):
milaki990 » Сре Нов 24, 2021 12:58 am[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901477#p901477:3ipypj3z je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 9:49 pm[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901267#p901267:3ipypj3z je napisao(la):
milaki990 » Уто Нов 23, 2021 10:33 am[/url]":3ipypj3z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:3ipypj3z je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":3ipypj3z]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw

Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.

Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
ПА ево кад морам објаснити. Лакше изводљиво значи сада када је све раскопано развести инфраструктуру . За пет година нпр крене 500 електричних возила из Београда и 100 из НС на Златибор и Златар. Како ће мало ко овде возити Теслу и слична возила са већом аутономијом. Већина ће након 100км од Бга хтети да допуни своје аутиће. Имају сада једно место са сва три пуњача на целом АП, што ће рећи присешће им путовање. Да би се направило више места треба развести јаке каблове и ставити одговарајуће трафо станице. Да има памети то би се сада радило. Јер када се затворе приступни путеви и ставе све заштитне ограде све ће коштати ко зна колико пута више уз све муке које иду уз то!

Dakle još jednom, punjače ne gradi država niti Putevi/Koridori Srbije već zainteresovane strane tj. privatne kompanije (možda i državne tipa EPS). Isto kao i za benzinske stanice, restorane, motele i slično. Punjači se i ne stavljaju direktno na put, tako da opaska o pristupnim putevima, ogradama i slično uopšte nije na mestu.

Ne znam koliko si obavešten o električnm vozilima i pratećoj infrstukturi (a po komentaru bih rekao da nisi baš upoznat sa tematikom, nego baljezgaš čisto da bi rekao nešto), ali večina najprodavanijih modela el. vozila u Evropi ima autonomiju veću do 200-250km minimum, i to u pesimističnim prognozama. To isto znači da lagano mogu da stignu do Zlatibora bez stajanja. Molim te, reci nam koji to električni automobil ima autonomiju do 150km na primer. Mislim da čak i mučeni Renault Zoe može da preveze preko 250-300km. Više puta sam ga vozio, doduše po gradu pa mogu da potvrdim iz prve ruke.

Dalje, kao što je staramo napisao, svaki punjač i njegovo postavljanje koštaju. Koštaju dosta i bez problema dostižu par destina hiljada eura. Svako ko uloži novac, očekuje povrat investicije kroz neko vreme.

nedeljkovic":3ipypj3z je napisao(la):
Nece drzava graditi punjace vec operateri (recimo IONITY je najveci operater u evropi) kojima se za sada ne isplati da dolaze na ovako mali promet elektricnih automobila

Sve i da drzava da ne znam kakve subvencije i pogodnosti mali je broj onih koji ce i moci i hteti da predju na struju

Po meni je trenutno veci problem sto punjaci u Srbiji nisu upisani u mape nego njihova rasprostranjenost

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока

Nisam baš siguran da je IONITY operater sa najvećom mrežom u Evropi. Ako imaš izvor te informacije molim te da mi podeliš. IONITY ima najbrže punjače i široko je raspostranjen na autoputevima ali je ujedno i jedan od najskupljih operatera (0.6-0.7 eur po kWh). Podsećanja radi, cena struje za domaćinstva u Srbiji je ispod 0.1eur/kWh.

Nisam razumeo opasku da nisu upisani na mape. Aktivno koristim najpopularnije aplikacije za punjenje el. automobila dostupne na tržištu Nemačke i svi naši punjači su dostupni na velikoj većini njih. Ne znam koje mape/aplikacije si ti koristio, ali ja nisam imao tih problema.

Izvinjavam se za off, mislim da je uvek korisno odgovoriti činjenicama na poluinformacije.
Прво и основно, можда се у твојој кући баљезга, те манире задржи за своју породицу. Друго Фиат 500 или Рено зое, Дачиа Спринг имају аутономију од 180 до 240 км, наравно да постоје и боље верзије али за нашу платежну моћ и ови су мука, друго да би било ко било где урадио станицу за пуњење посебно брзе пуњаче треба озбиљна струја и велике трафо станице, а то може само да иде преко ЕПСа односно сада дела који се бави дистрибуцијом. Да би довео вод до бензинске станице усред нигде или одморишта, не можеш водити надземно него морају подземни каблови. Зато се САДА планира и ради. а не кад је све готово па поново копај и прекопавај. Која ће онда компанија да поставља потпуно је небитно. Треће није иста аутономија по равници и у планини. Нико се неће коцкати да буде на минимуму када треба да се пење на 1000м. Четврто све ово зими је посебна прича, када се крене на зимовање аутономија драстично пада, имаш тога на нету колико хоћеш па погледај. Поставио сам цели пост због тога што ће и наша јадна колонија МОРАТИ прећи на ел. возила за коју годину. Све осмишљене државе то сада раде и припремају инфраструктуру за то.
 
Dacia spring pri konstantnoj brzini od 125km/h ima autonomiju od 105km. Za razliku od grada gde i u realnim testovima može da predje 300+ km
 
@nedeljkovic

Naravno da se fabrički podaci uvek pokažu nedostižnim u realnim uslovima, ali daleko smo od toga da mora da se puni na svakih 100km. Svakodnevnica u Evropi je da ljudi svojim električnim vozilima putuju na udaljene destinacije. Beograd - Zlatibor na primer je smešna distanca.

Na ChargeMap vidim punjače kod Preljine i u Čačku. Dalje ka CG i ne znam da li postoje i gde se nalaze. Ove po Koridoru 10 su unete, a to je trenutno najbitnije ja putnike u tranzitu.

@Altair
Molim te da prestaneš da pišeš samo da bi iskritikovao nešto. Prateća infrastruktura se gradi po potrebi. Ne vidim šta je problem da se nakandano isprojektuje elektro-distributivna mreža, benzinske pumpe, hoteli... To uglavnom ili nema ili ima baš minimalan uticaj na saobraćaj na autoputu.

Dakle, nismo ništa bitno izgubili što se to ne projektuje sada. Mnogo veći izazov je postavljanje punjača po gradovima veruj mi.
Dalje, cena punjača je i dalje prilično velika. Za par godina je za očekivati da se cena spusti a mi svakako u narednih 3-5 nećemo imati ozbiljniji broj električnih automobila. Pa kod nas je do pre godinu dve bio dozvoljen uvoz vozila sa EURO 3 motorom.

I poslednje, taj koji sa Fiat 500 ili sa Zoe ide na planinu na zimovanje se po meni kocka i ovako i onako. To su mala gradska vozila, nisu baš predvidjeni za takve avanture. Dodatno, nisam siguran ni da imaju opciju za brzo punjenje. Zoe uglavnom vidim na punjačima od 11 ili 22 kWh.

Sve u svemu, opusti se, najmanji problem su punjači na autoputevima. Kada bude bilo realne potrebe veliki operateri će brzo izgraditi infrastrukturu i kod nas.
 
A odakle energija za napajanje tih elektrodistrubutivnih mreža, da bi mogli puniti toliki broj vozila?
 
milaki990":j8rw2vp8 je napisao(la):
@nedeljkovic

Naravno da se fabrički podaci uvek pokažu nedostižnim u realnim uslovima, ali daleko smo od toga da mora da se puni na svakih 100km. Svakodnevnica u Evropi je da ljudi svojim električnim vozilima putuju na udaljene destinacije. Beograd - Zlatibor na primer je smešna distanca.

Na ChargeMap vidim punjače kod Preljine i u Čačku. Dalje ka CG i ne znam da li postoje i gde se nalaze. Ove po Koridoru 10 su unete, a to je trenutno najbitnije ja putnike u tranzitu.

Nije problem sto fabricki podaci lazu, to sto oni tvrde je ostvarivo u gradu ili na magistralnom putu na kom vozis 80-90 uz povremena kocenja. Ja sam autu ciji je range 550km svukao skoro celu bateriju za 130km

Znam recimo za 2 na Zlatiboru koja tu nemas ucrtana i eto problema, retko ko ce izgurati sa jednom baterijom od Cacka do Kolasina

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Treba znati voziti ekonomicno. Kad vozim x3 potrosnja mi je 6.5 na autoputu. Zena kad vozi nema sanse ispod 7.5
 
Svakako da treba prilagoditi vožnju ekonomičnijoj potrošnji da se ne bi desilo ovo što se desilo @nedeljkovicu.

U praksi ljudi prelaze 400-600km uz jedno ili dva punjenja od po 20-30 minuta na autoputevima. Znam iz iskustva.

Da makar malo dotaknemo temu evo iskustva vožnje ID.3 do Zlatibora:
https://autorepublika.com/2021/06/10/ug ... emu-prica/

Doduše nisu išli autoputem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901620#p901620:aey8sj7x je napisao(la):
Dalmatinac » 24 Nov 2021 09:57 am[/url]":aey8sj7x]Treba znati voziti ekonomicno. Kad vozim x3 potrosnja mi je 6.5 na autoputu. Zena kad vozi nema sanse ispod 7.5
Hoćeš da kažeš da žene troše više? :mrgreen:
 
600km uz jedno punjenje moze ako ne predjes 100-110km/h a ako dam 50-60k za auto sigurno da necu da pristanem na takav kompromis da ga vozim na vrh gasa no svako ima razlicite potrebe...

A i mi odosmo u off

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Podela i biznis model prodaje novih e auta ide po dometu pa tako VW id3 ima bateriju od 44kwh pa sve do 55/ 77/82kwh... Potrošnja ovog sa manjom baterijom je manja jer je lakši pa tako on u gradu ima itekako upotrebnu vrednost ali na dužim relacijama zaista moze potrajati samo 150tak kilometra ako pada kiša,ako ste natovarili auto i vozite preko ograničenja.Isto važi i za Teslu kod koga stvar u SR verziji MIC dodatno komplikuje LFP baterija koja preko zime takodje kalira.
Svako ima svoje razloge za i protiv, elektro mobilnost je neminovnost,tehnološki napredak će doneti poboljašanja ali naša politika akciza će još dugo Srbiju držati podalje od EV.

https://youtu.be/J01tIWqiEYw
 
Lepo. Definitivno tunel (pri čemu izgleda da desna cev ka PŽ napreduje bolje) i deonica između mosta preko Z. Morave i nadvožnjaka najkritičniji, ovo ostalo ne bi trebalo da predstavlja problem otvaranju do npr 26.12.
Jedva čekam da se konačno zacrni ovaj lokalni put iznad tunela.

Ja svaki dan proveravam vremensku prognozu za Čačak :D Do ponedeljka ok vreme uz poneku kišu, od ponedeljka već kreće da bude hladnije i nestabilno.
 
Meni nista nije jasno jer se ne razumem, ali kad vidim da crtaju linije to je po meni priprema za ubrzano pustanje.

Čekamo Vas za doček na Zlatiboru, a mi odosmo u Bg da sa Bugarima da slusamo Mariju Serifovic :) bicete nama iz Pozege 15, 20 min blizi, a Čačani su vec postali predgrađe Beograda :)
 
Veci deo poddeonice je pod drugim ili trecem slojem asfalta, ovi iz Uniprometa postavljaju ogradu kao mravici, jedino oko petlje Pakovrace ima dosta posla i na mostu oko Z. Morave (tu ima i dosta mehanizacije i ljude) ali sad je valjda jasno da stizu do Nikoljdana opusteno...
Uglavnom, lepa slika moram priznati 8)
 
Evo već kolone na AP, a pričali ljudi nije isplativo :p
 

Prilozi

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    500,6 KB · Pregleda: 848
Kolona, možda neka poseta. Ja da sam ministar svaki treći dan pre puštanja bi bio tu, a inače jedan dan
Moravski, drugi Valjevo, treći NBg, i tako ukrug. Imam mobilni, lap top i dok me vozač vozi u kolima radim kancelarijski posao.
 
Ima li neko proizvoljno odokativnu procenu, koliko ce ova poddeonica da skrati putovanje zaobilazeci Cacak? 10-ak minuta?
 
Kada se otvori deonica do Pakovraća(e) ostaje još 20km do Požege od čega je više od 5km pod tunelima. Dakle ostaje svega 15km od čega je doduše veliki deo na stubovima plus još 2 petlje i čeona naplatna rampa. Hoću da kažem, ako izuzmemo tunele, ostatak trase može relativno brzo da se uradi. Ne toliko brzo kao ovo što se uskoro otvara, ali opet to je 15km.
 
boocky":mjp1jrgv je napisao(la):
Ima li neko proizvoljno odokativnu procenu, koliko ce ova poddeonica da skrati putovanje zaobilazeci Cacak? 10-ak minuta?
Kad su letnje guzve oko 25-35 min, ne racunajuci pakao koji ce nastati na naplatnoj Pakovrace. Kad je bas losa situacija, od Pakovraca do Preljine leti mi treba i 50-60 min, jer se vucem u prvoj i drugoj brzini.

Kad nije sezona, to je 15 minuta sigurno, ali sigurno.

Veliki test za naplatnu Pakovrace bice oko 15. februara kad spoje praznik sa vikendom, i ljudi masovno krenu ka Zlatiboru, Zlataru i Tari.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Ne verujem da će u 99% vremena biti gužve na petlji Pakovraće jer biće dve naplatne rampe, a na prvoj u Preljini će se isključi 50% sadašnjeg saobraćaja za Čačak, Kraljevo i taj pravac. Nekad možda, ali ne treba dizati dževu zbog 1%, a u Bgu su zastoji 20% vremena već decenijama, a ovo će biti rešeno za koju godinu kad se završi do Požege. Ali da će se promet na celom autoputu poveća, to očekujem. Kad bi uveli vinjeti, možda i duplo bi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901762#p901762:1y4dlfiq je napisao(la):
milaki990 » Sre Nov 24, 2021 5:10 pm[/url]":1y4dlfiq]Kada se otvori deonica do Pakovraća(e) ostaje još 20km do Požege od čega je više od 5km pod tunelima. Dakle ostaje svega 15km od čega je doduše veliki deo na stubovima plus još 2 petlje i čeona naplatna rampa. Hoću da kažem, ako izuzmemo tunele, ostatak trase može relativno brzo da se uradi. Ne toliko brzo kao ovo što se uskoro otvara, ali opet to je 15km.
Ceona naplatna kod Pozege? Zar ne bi trebalo ceona da bude tek kod Boljara?
 
Vrh