Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901050#p901050:3dzx3j4m je napisao(la):
Earthmoving » Пон Нов 22, 2021 3:01 pm[/url]":3dzx3j4m]A kako iz vazduha provališ da li je prvi ili drugi sloj BNS asfalta?

Ako je prvi sloj videćeš da ima prostora sa strane, tačnije videćeš "zemljanu" podlogu u širini zaustavne trake. Kada stave drugi sloj BNS-a, asfaltirani put postaje širi, tačnije obuhvata i zaustavnu traku.

Pogledaj na snimku pa ćeš lakše primetiti kada je asfaltirani deo širi a kada uži
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901015#p901015:3cey1mxw je napisao(la):
blagoje » Mon Nov 22, 2021 12:34 pm[/url]":3cey1mxw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900901#p900901:3cey1mxw je napisao(la):
caribrod » Today, 06:35[/url]":3cey1mxw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900771#p900771:3cey1mxw je napisao(la):
Earthmoving » Sun Nov 21, 2021 7:13 pm[/url]":3cey1mxw]Nisam do ovog autoputa primecivao, ali izgleda da zaustavna traka dobija jedan sloj asfalta manje. U prvom prolazu finiser polaze asfalt na dve vozne trake, ne i na zaustavnu, a u kasnijim prelazima asfaltira i zaustavnu. Stednja ili ?
file.php

Svi novi autoputevi u Srbiji imaju zaustavnu gde se umesto 1.BNS postavlja 0-31, uz naravno neke izuzetke, posle je 2.sloj BNS u sve 3 trake i na kraju je u voznoj i preticajnoj SMA, a u zaustavnoj asfaltni beton AB 0-11s (valjda se tako zove). Zaustavna je zaustavna i skoro da nema opterećenja, osim kod preusmeravanja zbog radova i zato je tako. Nije to samo u Srbiji tako, pa da kažemo da smo se stisli, tako je i u drugim zemljama. Čudi me da to nisi do sada to znao/primetio...
Ja tako i "pogađam" na snimcima da li je završen 1. ili 2. BNS sloj asfalta. Da li je 2. BNS ili SMA to je teško provaliti iz vazduha.

@zoranuro

Da, jedna cev ima asfalt! To mi je bilo baš onako problematično u analizi. Sad to ide sa većim šansama ka 19.12.!

Ako se dobro sećam, na celom kraku auto-puta A4 (E80), koji si ti pratio prilikom izgradnje, u zaustavnoj traci prvi sloj nije bio ni BNS, ni 0-31, već cementna košuljica.

Malo si permutovao...
I na A4 i sad ovde na A2 je ista tehnologija - prvi sloj je BNS, osim u zaustavnoj gde je 0-31.
Na većem delu A4 ISPOD prvog asfaltnog sloja (BNS) je cementna stabilizacija, koju jedino Aktor nije radio na Bancarevo-Crvena reka.
Radili su upravo što se ovde radi - umesto cementne stabilizacije ovde je 0-31, mašinski položen.
Ono što još ne mogu da pohvatam je šta stavljaju kao poslednji sloj u zaustavnoj - SMA ili AB.
Ovde je Aktor kad su ga stiskali rokovi stavljao skuplji SMA umesto AB.
To se može razlučiti samo kad je asfaltiranje u toku, pa idu 2 finišera jedan uz drugi - širi za SMA, uži u zaustavnoj za AB.
To se recimo moglo videti na Smokovac-Mateševo u CG, gde piči veći u voznoj i preticajnoj, a manji malo iza njega u zaustavnoj.
Može i na licu mesta, lepo objasnio Krcan, na početku asfaltiranog dela, gde se tačno vide slojevi.
Iz vazduha se to teško vidi, kao i neka minimalna razlika u boji. To se i sa zemlje teško primeti.

Rečnik:
BNS - bitumizirani noseći sloj
SMA - split mastik asfalt
AB - asfalt-beton
 
Nije me mrzelo da vam okačim tu deonicu o kojoj toliko pričate, počinje od 00:40, pa do 1:40 otprilike, tad sam zbog truckanja prešao u traku za preticanje. Pregledajte ako hoćete i 10-15 sekundi pre sporne deonice, čisto da uporedite, a vidi se i razlika na asfaltu. Snimak od prekjuče, teško može svežije :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FMG5mQo8gj8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901228#p901228:dax9527y je napisao(la):
dzokar » Uto Nov 23, 2021 1:14 am[/url]":dax9527y]Nije me mrzelo da vam okačim tu deonicu o kojoj toliko pričate, počinje od 00:40, pa do 1:40 otprilike, tad sam zbog truckanja prešao u traku za preticanje. Pregledajte ako hoćete i 10-15 sekundi pre sporne deonice, čisto da uporedite, a vidi se i razlika na asfaltu. Snimak od prekjuče, teško može svežije :D

Ko te plaća da mračiš? :laugh: :laugh:
 
Ја лично не морам да погледам ниједан снимак или ниједну слику. Сасвим ми је довољно да прочитам шта рецимо кажу Крцан или Цариброд и имам комплетну слику испред очију. Значи Крцан је у једној реченици потврдио да је Никољдан и даље дан Д , после тога одмор ( осим за тунел што је најбитније ) и да се крајем зиме настављају радови на траси...Мени је то довољно....

Иначе ,мени се чини да је Земљани први објавио снимак са Милоша Великог....Док је Крцан имао дивне екслузиве са те трасее....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:1ak0h8m9 je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":1ak0h8m9]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw

Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.

Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
 
Ima li neko informaciju kad će se praviti pumpa na drugoj strani? Bila bi izuzetno korisna sad, kad se zaobilazi Čačak i Preljina. Do sad sam uvek u Preljini na kružnom toku (kod hotela Livade) pravio pauzu, punio gorivo i tag, uskoro bih morao to da radim u Požegi negde, pitanje da li i ima tag da se dopuni. Ova postojeća nova pumpa postaje baš ok, jer bi sledeća bila tek u Požegi.

Inače ok je ovaj novi asfalt u tunelu Brđani, vidi se razlika da nije original, ali generalno nov, teško da ne valja posle 15 dana. U drugoj cevi su izrovali beton, ako sam dobro video sa ove strane autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901257#p901257:8s7iiyql je napisao(la):
Niko Kažanegra » Uto Nov 23, 2021 9:00 am[/url]":8s7iiyql]Ја лично не морам да погледам ниједан снимак или ниједну слику. Сасвим ми је довољно да прочитам шта рецимо кажу Крцан или Цариброд и имам комплетну слику испред очију. Значи Крцан је у једној реченици потврдио да је Никољдан и даље дан Д , после тога одмор ( осим за тунел што је најбитније ) и да се крајем зиме настављају радови на траси...Мени је то довољно....

@Stara Mo,
da li postoje neke naznake kod vas o tome da nije proleće otvaranje već za mesec dana? Ne znam smeš li da podeliš sa nama.

Koliko ranije treba da vam najave da počinjete sa radovima?
Hvala
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901267#p901267:3t0ip1hm je napisao(la):
milaki990 » Uto Nov 23, 2021 10:33 am[/url]":3t0ip1hm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:3t0ip1hm je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":3t0ip1hm]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw

Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.

Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
Punjač postoji i na odmorištu u pravcu ka Čačku, fotografisao sam ga pre par meseci za forum.


@boocky probaj da ih kontaktiras na facebook, tu odgovaraju na poruke, po nekad, posle 7 dana..... Ili probaj ovaj broj +381 64 648-1377, taj dobijamo na mail kada nam stigne faktura za putarinu. Ovaj broj nisu naveli tamo na sajtu.
 
MiraC":s9dzvf1a je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901257#p901257 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Uto Nov 23, 2021 9:00 am[/url]":s9dzvf1a]Ја лично не морам да погледам ниједан снимак или ниједну слику. Сасвим ми је довољно да прочитам шта рецимо кажу Крцан или Цариброд и имам комплетну слику испред очију. Значи Крцан је у једној реченици потврдио да је Никољдан и даље дан Д , после тога одмор ( осим за тунел што је најбитније ) и да се крајем зиме настављају радови на траси...Мени је то довољно....

@Stara Mo,
da li postoje neke naznake kod vas o tome da nije proleće otvaranje već za mesec dana? Ne znam smeš li da podeliš sa nama.

Koliko ranije treba da vam najave da počinjete sa radovima?
Hvala
Miro radovi teku, trenutno betonski i metalna konstrukcija a kasnije instalaterski.Mozda deluje glupo pričati o tome ali pre neki dan sam bio na sastanku sa kinezima i ono što smem reći da stvarno imaju hiljadu i jedan problem i problemčić i realnih ali i proceduralnih na celoj trasi ali su svi prionuli na posao i radi se maksimalno moguće.Rokovi su tu manje bitni,bitno je da ako vreme posluži možda i uspeju u ovoj godini.Znaćemo više za nedelju dve.
 
Ne znam dal je do sada neko pokušao napravi kalkulaciju troškova za 30km Čačak-Požega, skoro je nemoguće jer fali masa podataka, zvanični trošak je 450 mil evra, ali ajde bar neka ekstrapolacija:
1. 200 novih mašina (100 kamiona +100 buldozera bagera utovarivača grejdera...) 50 mil evra
2. Gorivo 50 mil evra (20L/h x 8 sati dnevno x 200 mašina x 3 godine)
3. Radnici, čak da Vučko odreši kesu i plati Srbe bruto 3000 evra/mesečno, 500 radnika, 3 godine - 55 mil evra
4.asfaltiranje 20 mil evra
5. Kamena podloga 20 mil evra
6. Skuplja gradnja 2 tunela i par mostova 50 mil evra
Ukupno 245 mil evra da zaokružim na 250 mil. Pa nek imaju i više mašina i nek su i veći troškovi tunela i mostova, nek je 300 mil evra, I dalje je ogromna rupa do 450 mil evra...
 
Deo postova je prebačen u temu o naplati putarine.
 
Naleteh na ovu fotku sa drugog foruma neko okačio sa vrha Kablara, od Preljine do ulaska u tunel Laz
mapa.jpg.94e730588008f09f90e4d1d19758dcb8.jpg
 
Lepa fotka. Evo slicnih kako sam ja to zamisljao pre par godina.
 

Prilozi

  • koridor 11.jpg
    koridor 11.jpg
    146,4 KB · Pregleda: 1.134
  • Pakovrace.jpg
    Pakovrace.jpg
    327,6 KB · Pregleda: 1.136
  • Cacak-Pozega.png
    Cacak-Pozega.png
    1.017 KB · Pregleda: 1.144
Što se tiče diskusije asfalt-beton. Juče sleteo u NY. I baš sam obratio pažnju na put. Beton uopšte nije ravan. I mnogo više se oseti u vožnji nego asfalt koji uopšte nije perfektan. Mnogo neravnina i zakrpa.
 
Pitanje kolko je beton star? Ameri su gradili betonske autoputeve 1950-80ih, pa je prosek starosti 50 godina, a znamo kako bi tek asfalt u Srbiji izgledao posle 50 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901267#p901267:1m1o1bhu je napisao(la):
milaki990 » Уто Нов 23, 2021 10:33 am[/url]":1m1o1bhu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:1m1o1bhu je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":1m1o1bhu]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw

Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.

Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
ПА ево кад морам објаснити. Лакше изводљиво значи сада када је све раскопано развести инфраструктуру . За пет година нпр крене 500 електричних возила из Београда и 100 из НС на Златибор и Златар. Како ће мало ко овде возити Теслу и слична возила са већом аутономијом. Већина ће након 100км од Бга хтети да допуни своје аутиће. Имају сада једно место са сва три пуњача на целом АП, што ће рећи присешће им путовање. Да би се направило више места треба развести јаке каблове и ставити одговарајуће трафо станице. Да има памети то би се сада радило. Јер када се затворе приступни путеви и ставе све заштитне ограде све ће коштати ко зна колико пута више уз све муке које иду уз то!
 
Apsolutno se slažem Altair. To se trebalo planirati i odma sada rešavati!

Inače mi imamo u planu u bliskoj budućnosti kupiti električni automobil i često putujemo ovim delom AP-a.
 
Podatak o potrebnoj struji za samo jedan super punjač Tesla Gen3 pokazuje koliko smo mi daleko od neke ozbiljne mreže punjaca.Kako zbog cene od nekoliko desetina hiljada eura po stubu pa do tehničkog zahteva samog punjača i stanja mreze na visokom i niskom naponu.

Primera radi jedna OMV pumpa ima trafo stanicu 10/0,4kv i 630kva... Ovo znači da na njenu instalaciju teoretski može biti prikacen tek jedan jedini Gen3 punjač a ovako tek set 50+50 +22 .Da ne pričam o manjim restoranima i kafićima.Ta ulaganja su za naše prilike prilična naučna fantastika.

U prilogu primer teh. pločice Teslinog v3 punjaca.

89b4146e1537aeb13db821142ff5d893.jpg
 
Nece drzava graditi punjace vec operateri (recimo IONITY je najveci operater u evropi) kojima se za sada ne isplati da dolaze na ovako mali promet elektricnih automobila

Sve i da drzava da ne znam kakve subvencije i pogodnosti mali je broj onih koji ce i moci i hteti da predju na struju

Po meni je trenutno veci problem sto punjaci u Srbiji nisu upisani u mape nego njihova rasprostranjenost

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901477#p901477:1qv5ib9u je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 9:49 pm[/url]":1qv5ib9u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901267#p901267:1qv5ib9u je napisao(la):
milaki990 » Уто Нов 23, 2021 10:33 am[/url]":1qv5ib9u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901244#p901244:1qv5ib9u je napisao(la):
Алтаир » Tue Nov 23, 2021 8:50 am[/url]":1qv5ib9u]Како цео свет иде ка електрификацији аутомобила, надам се да ће бити памети да се на Милошу постави више места за допуну док је то лакше изводљиво!
https://autorepublika.com/2021/11/23/en ... I8DQXN-Gkw

Šta znači lakše izvodljivo? Punjače, kao i benzinzske stanice, grade kompanije koje imaju interes za to i koje se bave sa tim.

Punjači se obično nalaze uz pumpe/restorane ili na odmorištima. Na Milošu postoji punjač (2x50kWh CCS, CHAdeMO, 1x22kWh TYP2) i nalazi se u sklopu nove Gazprom pumpe pre izlaska za Preljinu. Letos sam postavljao slike, verujem da će biti i na drugoj pumpi prekoputa.
ПА ево кад морам објаснити. Лакше изводљиво значи сада када је све раскопано развести инфраструктуру . За пет година нпр крене 500 електричних возила из Београда и 100 из НС на Златибор и Златар. Како ће мало ко овде возити Теслу и слична возила са већом аутономијом. Већина ће након 100км од Бга хтети да допуни своје аутиће. Имају сада једно место са сва три пуњача на целом АП, што ће рећи присешће им путовање. Да би се направило више места треба развести јаке каблове и ставити одговарајуће трафо станице. Да има памети то би се сада радило. Јер када се затворе приступни путеви и ставе све заштитне ограде све ће коштати ко зна колико пута више уз све муке које иду уз то!

Dakle još jednom, punjače ne gradi država niti Putevi/Koridori Srbije već zainteresovane strane tj. privatne kompanije (možda i državne tipa EPS). Isto kao i za benzinske stanice, restorane, motele i slično. Punjači se i ne stavljaju direktno na put, tako da opaska o pristupnim putevima, ogradama i slično uopšte nije na mestu.

Ne znam koliko si obavešten o električnm vozilima i pratećoj infrstukturi (a po komentaru bih rekao da nisi baš upoznat sa tematikom, nego baljezgaš čisto da bi rekao nešto), ali večina najprodavanijih modela el. vozila u Evropi ima autonomiju veću do 200-250km minimum, i to u pesimističnim prognozama. To isto znači da lagano mogu da stignu do Zlatibora bez stajanja. Molim te, reci nam koji to električni automobil ima autonomiju do 150km na primer. Mislim da čak i mučeni Renault Zoe može da preveze preko 250-300km. Više puta sam ga vozio, doduše po gradu pa mogu da potvrdim iz prve ruke.

Dalje, kao što je staramo napisao, svaki punjač i njegovo postavljanje koštaju. Koštaju dosta i bez problema dostižu par destina hiljada eura. Svako ko uloži novac, očekuje povrat investicije kroz neko vreme.

nedeljkovic":1qv5ib9u je napisao(la):
Nece drzava graditi punjace vec operateri (recimo IONITY je najveci operater u evropi) kojima se za sada ne isplati da dolaze na ovako mali promet elektricnih automobila

Sve i da drzava da ne znam kakve subvencije i pogodnosti mali je broj onih koji ce i moci i hteti da predju na struju

Po meni je trenutno veci problem sto punjaci u Srbiji nisu upisani u mape nego njihova rasprostranjenost

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока

Nisam baš siguran da je IONITY operater sa najvećom mrežom u Evropi. Ako imaš izvor te informacije molim te da mi podeliš. IONITY ima najbrže punjače i široko je raspostranjen na autoputevima ali je ujedno i jedan od najskupljih operatera (0.6-0.7 eur po kWh). Podsećanja radi, cena struje za domaćinstva u Srbiji je ispod 0.1eur/kWh.

Nisam razumeo opasku da nisu upisani na mape. Aktivno koristim najpopularnije aplikacije za punjenje el. automobila dostupne na tržištu Nemačke i svi naši punjači su dostupni na velikoj većini njih. Ne znam koje mape/aplikacije si ti koristio, ali ja nisam imao tih problema.

Izvinjavam se za off, mislim da je uvek korisno odgovoriti činjenicama na poluinformacije.
 
Ova Drzava zivi od nameta na gorivo, gde da podstice prelaz na elektrokola i punjace, da sebi pucaju u nogu? Evo samo zadnjih 10tak dana bila vest elektroKinez tipa Smart 3100 dolara, danas sam postavio na temi Elektricna vozila i punjaci mali gradski Kinez sa 5 vrata, autonomija 400km, cena 8000 funti, zasto toga jos nema se kupi kod nas kada je cena sad pristupacna?
 
Vrh