Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

I ja sam pre 10tak godina mislio da je u ravnici to ta cena koju kažeš Gygy ali sam u međuvremenu pratio I video da nigde nije bila ta cena od 1-2 mil evra po km, tj da je svugde bilo dosta skuplje. 5-6 miliona evra sam rekao da je uobičajeno u ravnici jer su tolko koštale deonice u ravnici: Ub-Lajkovac koju su radili naši bez kredita, kao I kineske Obrenovac-Ub I Lajkovac-Ljig koje su se radile iz stranog kredita. Ali opet kažem, mislim da su te deonice "siromašnije" objektima, tj jeftinije od Surčin-Obrenovac (I bez savskog mosta). Ako je ova moja pretpostavka tačna onda bi kad se završi morali kad se vozimo golim okom videti da Surčin-Obrenovac ima mnogo objekata sa dosta betona tj. betonskih konstrukcija , dok bi Obrenovac-Ljig trebao uglavnom više biti "običan" autoput sa klasičnom zemljanom I tucanikovom podlogom preko koje je samo presvučen autoput. Tj. kad se završi, svaki vozač će golim okom videti koja je deonica zahtevnija I time skuplja.
Mogli bi I da sa satelita na Obrenovac-Ljig izbrojimo gustnu I veličine objekata, nadvožnjaka I sl. I da uporedimo sa ovom mojom mapom za Surčin-Obrenovac kako bi procenili koja je deonica I kolko gusca I bogatija tim objektima..
 
Ja sam mislio maksimalno 2 miliona evra po km bez objekata.
 
kaže čovek iz bečmena da je ar oko surčina minimalno 2000 EUR što onda diže cenu eksporijacije na 30-40M EUR
ako je to tacno, 16km po npr realnih 3M € sa objektima=48M eur + 2 petlje po 10M € to je ukupno 68M €
naplatna rampa 7m € = 75M €
ekspoprijacija 40m € = 115M €
dakle sporno je "samo" 20M € ili "uobičajnih" 15tak %.
 
ajde kao laik da pitam a gdje je cjena projektovanja, nadzora, troškovi finansiranja?
 
mislim da je projektovanje radjeno i placeno ranije, nisu kinezi radili.
nadzor košta slažem se.
finansiranje ne košta jer je kredit u pitanju pa će se kroz kamatu sve nadoknaditi...
 
A jel ulaze troškovi eksproprijacije u navedenu sumu kredita ili se oni plaćaju posebno iz budzeta? Tj. dal je kredit samo za građevinske radove bez eksproprijacije?
 
marat":33wk775r je napisao(la):
ajde kao laik da pitam a gdje je cjena projektovanja, nadzora, troškovi finansiranja?
Ja nisam gradjevinac, ali rekao bih da su i druge deonice imale projektovanje, nadzor i slicno...
Sto se otkupa zemljista tice, moguce da je ar 2000€, ali u selu, a ne u ritu pored Save, ili u sred njiva.

A i da jeste tako, cela prica ya ovakvom cenom obesmisljava LOS varijantu, jer je upravo glavni argument za promenu visedecenijskih planova bio "usteda".
A sad dodjosmo do toga da ustede nema, naprotiv ako dodamo 'logicnu vezu' na gradsko podrucje koja ostaje da se izgradi, a nije deo ovog projekta i finansijske konstrukcije, izlazi da je skuplje.
Plus problem klizista, kao i naselja i puta na njemu ostaje.

Bravo za nas... :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da, treba još 10tak km uključujući vezu do Vojvođanske I onaj krak ka Jurija Gagarina. Ipak, ja sam siguran da će se kad-tad izgraditi I put desnom obalom Save I sanirati klizište Duboko. Kad se pusti deonica od Obrenovca do Čačka I ljudi krenu na tu stranu, pritisak javnosti će svake godine rasti da se to odradi.
 
:fijasko:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456462#p456462:1jimj4ze je napisao(la):
dobri_samaricanin » 06 Jun 2017 07:30 pm[/url]":1jimj4ze]kaže čovek iz bečmena da je ar oko surčina minimalno 2000 EUR što onda diže cenu eksporijacije na 30-40M EUR
ako je to tacno, 16km po npr realnih 3M € sa objektima=48M eur + 2 petlje po 10M € to je ukupno 68M €
naplatna rampa 7m € = 75M €
ekspoprijacija 40m € = 115M €
dakle sporno je "samo" 20M € ili "uobičajnih" 15tak %.
Ala ga vi filujete sa ovim ciframa, to je zaista neverovatno.
40 miliona evra i 2.000 evra po aru je površina širine 100 m dužine 20km pa ispada da je svaku ar na trasi plaćen 2.000 evra iako i letimičan pogled na Halooglase vidi se da cena ni slučajno nije prosečno 2.000 evra već max 1.000 a da ne pričam o tome da ti država eksprprijaciju ne plaća po tvojim željama već po svojim tabelama koje su niže.
Čak i ova tvoja računica kaže da ne fali 20 milina već 115+ 103 most= 218 miliona evra a posao je 239 miliona.
Dakle i u ovoj tvojoj "nafilovanoj računici fali 31 milion evrića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456510#p456510:20lhc2x2 je napisao(la):
gygy11 » Uto Jun 06, 2017 11:39 pm[/url]":20lhc2x2]:fijasko:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456462#p456462:20lhc2x2 je napisao(la):
dobri_samaricanin » 06 Jun 2017 07:30 pm[/url]":20lhc2x2]kaže čovek iz bečmena da je ar oko surčina minimalno 2000 EUR što onda diže cenu eksporijacije na 30-40M EUR
ako je to tacno, 16km po npr realnih 3M € sa objektima=48M eur + 2 petlje po 10M € to je ukupno 68M €
naplatna rampa 7m € = 75M €
ekspoprijacija 40m € = 115M €
dakle sporno je "samo" 20M € ili "uobičajnih" 15tak %.
Ala ga vi filujete sa ovim ciframa, to je zaista neverovatno.
40 miliona evra i 2.000 evra po aru je površina širine 100 m dužine 20km pa ispada da je svaku ar na trasi plaćen 2.000 evra iako i letimičan pogled na Halooglase vidi se da cena ni slučajno nije prosečno 2.000 evra već max 1.000 a da ne pričam o tome da ti država eksprprijaciju ne plaća po tvojim željama već po svojim tabelama koje su niže.
Čak i ova tvoja računica kaže da ne fali 20 milina već 115+ 103 most= 218 miliona evra a posao je 239 miliona.
Dakle i u ovoj tvojoj "nafilovanoj računici fali 31 milion evrića.
i po tvojoj računici je 21M eur 239-218=21
nagađam cifre, nemam pouzdane podatke.
računao sam 20km sa 100m širine što je previše, ali postoje i petlje i naplatna rampa gde je šire pa je to možda neka gruba računica.
 
Pogubio sam se sa ovim naduvanim ciframa pa sam na kraju napravio lapsus.
 
Koridor 11: Za kvadrat zemlje do 4.000 dinara

eko-zemlja.jpg


Počela je eksproprijacija zemljišta na kojem će biti izgrađena deonica od Surčina do Obrenovca, a vlasnici zemlje i objekata preko kojih će preći auto-put dobiće skoro 13 miliona evra! U “Putevima Srbije” kažu da će do marta biti otkupljeni placevi u zoni mosta preko Save, dok je rok za otkup ostalih parcela početak jula.

Za kvadratni metar, pretežno poljoprivrednog zemljišta, u Obrenovcu građani će dobijati od 1.500 do 1.800 dinara. Koliko para sleduje Surčincima mnogo je teže odrediti, jer na teritoriji tri katastarske opštine u ovoj lokalnoj samoupravi postoji čak osam klasa zemljišta različite namene. Vlasnicima najbolje pozicioniranih građevinskih parcela sleduje i do 4.000 dinara po kvadratnom metru.

- Ukupna površina zemljišta na deonici Surčin-Obrenovac, koja je predmet rešavanja imovinsko-pravnih odnosa je 199 hektara, a cena zemljišta zavisi od vrste i kulture - objašnjava, za “Novosti”, Goran Tomić, izvršni direktor za pravne poslove “Puteva Srbije”. - Situacija u Obrenovcu je jednostavna i uglavnom je u pitanju građevinsko zemljište u Mislođinu i Bariču. Surčin je posebna priča, jer su podaci o eksproprijaciji i kategorijama navedeni na 26 strana. Put će proći kroz Boljevce i Jakovo, a u ovim mestima ima meštana koji smatraju da poseduju građevinsko, a ne poljoprivredno zemljište. Za nas je prilikom plaćanja naknada jedino merodavno šta piše u listu nepokretnosti u katastru.

Prema rečima predsednika opštine Surčin Stevana Šuše auto-put će zauzeti oko 130 hektara zemlje u ovoj opštini. To podrazumeva deo od Bežanijske petlje do obilaznice u Surčinu, odnosno oko 12 kilometara puta.

- Zbog auto-puta, po prvobitnom planu, oko 10 domaćinstava u Surčinu će morati da se iseli - kaže Šuša. - Ipak, postoji mogućnost da se taj broj još više smanji, odnosno da još nekoliko kuća na ovoj deonici bude sačuvano. Niko od građana Surčina kojima je nadoknada ponuđena, nije ulagao žalbu niti tražio veću novčanu sumu od one koja je dogovorena.

Prvi čovek Surčina kaže da deo od Vojvođanske ulice na Bežaniji, do Ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu još nije spomenut u ugovoru sa Kineskom firmom, ali da postoji mogućnost da i on bude uključen u projekat.

PUT DIŽE CENE

Predsednik opštine Stevan Šuša smatra da će Surčin imati višestruku korist od izgradnje ovog koridora.

- Zbog bolje povezanosti i dostupnosti, industrijske zone placevi u ovom delu grada će dobiti na ceni - očekuje prvi čovek Surčina. - Zatražićemo i dodatnu izmenu prvobitnog plana koridora, koji bi uključio izradu dodatnog kraka auto-puta iz pravca Jakova, da građani brojnih prigradskih mesta u ovom delu ne bi gubili vreme prolazeći kroz naseljene delove Surčina, već da se direktno uključuju na auto-put.

Izvor: Novosti
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... 000-dinara

3250€ po aru će dobiti najbolji placevi.
Dobra je računica 20km sa 100m širine to izlazi tačno 2 miliona m² odnosno 200 hektara koji su predmet rešavanja, koliko stoji u tekstu. :dil:
 
Eto odgovora Xxx :kk:
Doduše moja računica bi bila za nijansu drugačija: 200 hektara : (oko) 16 km (ne 17,6 jer nema eksproprijacije na rekama, do nasipa i postojećim putevima i pruzi koje prelazi) = 125 metara širine se prosečno eksproprijiše za 1 metar dužine autoputa ovde. U stvari iz ranijih računanja, mislim da je Xxx-ova računica od 100m širine po 1 m dužine uglavnom tačna ali da je možda ovde malo više zbog većih petlji i naplatne rampe na relativno kratkom rastojanju.
 
Mislim da je praksa da se u ceni koštanja autoputa prikazuju građevinski troškovi, i da je eksproprijacija zasebna stavka, koja pada na trošak istog investiora.
 
Цена деонице Обреновац-Сурчин је 208 мил.еура, то је бар познато, тако да су вам ова силна срачунавања са погрешним подацима у најмању руку :oops: :roll: :lol: Овде неко изгледа, намерно или случајно, не разликује доларе и евре или ко зна шта је у питању :kafa:
http://www.bktvnews.com/info/ekonomija/ ... biju/93837
 
Dakle eksproprijacija je 13 a ne 40 miliona evra, ako se uopšte plaća iz kredita, što sumnjam.
Dakle ovde je ukradeno najmanje 50-60 miliona evra .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456597#p456597:kym9sxml je napisao(la):
gygy11 » Sre Jun 07, 2017 12:58 pm[/url]":kym9sxml]Dakle eksproprijacija je 13 a ne 40 miliona evra, ako se uopšte plaća iz kredita, što sumnjam.
Dakle ovde je ukradeno najmanje 50-60 miliona evra .

Kako 13 miliona kad je 2 mil x 1800 din oko 30 miliona evra. A cena po m2 ide do 4000 din tako da je cifra oko 40 mil evra realna.
Trebalo bi da prestanu prepucavanja oko novca jer niko nema uvid u projekat i ostale pojedinosti ugovora.
Prosto sve ovo su nagađanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456619#p456619:c2xqamnf je napisao(la):
geovuk » 07 Jun 2017 02:19 pm[/url]":c2xqamnf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456597#p456597:c2xqamnf je napisao(la):
gygy11 » Sre Jun 07, 2017 12:58 pm[/url]":c2xqamnf]Dakle eksproprijacija je 13 a ne 40 miliona evra, ako se uopšte plaća iz kredita, što sumnjam.
Dakle ovde je ukradeno najmanje 50-60 miliona evra .

Kako 13 miliona kad je 2 mil x 1800 din oko 30 miliona evra. A cena po m2 ide do 4000 din tako da je cifra oko 40 mil evra realna.
Trebalo bi da prestanu prepucavanja oko novca jer niko nema uvid u projekat i ostale pojedinosti ugovora.
Prosto sve ovo su nagađanja.
Piše ti u prvih par pasusa teksta da će ukupna ekspropriacoja za deonicu Obrenovac-Surčin biti 13 miliona evra, nema tu više nagađanja .
 
To je projektovana cifra za eksproprijaciju, i nije da se pita samo tablica države, ako nisi zadovoljan sa cenom imaš pravo da pokrenes spor koji se neretko zavrsi tako što dobiješ više (plus sudske i advokatske troškove)
 
To je cena po zakonu o eksproprijaciji i teško da Sud može da presudi mnogo više.To o čemu ti pričaš se dešavalo ranije, sada više ne.13 miliona je cena koja će biti plaćena, procenat gore-dole , ne više.
Malo komplikovaniji problem može nadtati samo ako se ekspropriše objekat, ali to su pojedunačni slučajevi koji niukom slučaju neće uticati na ukupno veći iznos , nego procenat-dva.
Na kraju krajeva, u samom tekstu se kaže da se niko do sada nije bunio na ponudjenu cenu , dakle sve je u okviru predvidjenih 13 miliona evra.
Nemamo mnogo konktetnih podataka, ali neki ovde, i kad imamo konkretne podatke, iz meni nepoznatog razloga ili neumeju da ih normalno pročitaju i pismeno shvate ili namerno unose zabunu u konkretno date podatke.
Dakle znamo da most košta 103 miliona evra i znamo da je eksproprijacija 13 miliona evra.
Ono što još uvek nemamo objašnjenje , zašto ova deonica košta 239 miliona?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456629#p456629:285hqscv je napisao(la):
gygy11 » 07 Jun 2017 03:57 pm[/url]":285hqscv]To je cena po zakonu o eksproprijaciji i teško da Sud može da presudi mnogo više.To o čemu ti pričaš se dešavalo ranije, sada više ne.

Ok, moguce da je sada drugacije.
 
Malo je cudna racunica iz prilozenog teksta.
Eksproprise se priblizno 200 ha što je oko 2 miliona kvadratnih metara.
AKo je za tu namjenu predviđeno 13 miliona €, to znaci da se u prosjeku plaća 6.5 € po kvadratu.
S druge strane u tekstu pise da se na podrucju Obrenovca plaća 12 do 15 € po kvadratu, a kad je Surcin u pitanju, kažu, situacija nije jasna.
Definitivno, za 13, pa ni za 20 miliona € eksproprijaciju nije moguće završiti.
 
Да се вратимо траси пута. По мени, једино економски одрживо решење за трасу јужно од Пожеге би био пут у међупрофилу 2+1:

https://en.wikipedia.org/wiki/2%2B1_road

Наравно, тунели и мостови у профилу 1+1.

Тако бисмо уштедели можда и милијарду евра. Основа за наплату путарине би, такође, постојала: има и других праваца до ЦГ. Тиме и концесија улзи у игру. По истеку, она би могла да буде продужена, а концесионар би тада (дакле, кроз неколико деценија) добио обавезу да изгради пун профил аутопута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456657#p456657:3uxgw1uu je napisao(la):
DukaPG » 07 Jun 2017 05:40 pm[/url]":3uxgw1uu]Malo je cudna racunica iz prilozenog teksta.
Eksproprise se priblizno 200 ha što je oko 2 miliona kvadratnih metara.
AKo je za tu namjenu predviđeno 13 miliona €, to znaci da se u prosjeku plaća 6.5 € po kvadratu.
S druge strane u tekstu pise da se na podrucju Obrenovca plaća 12 do 15 € po kvadratu, a kad je Surcin u pitanju, kažu, situacija nije jasna.
Definitivno, za 13, pa ni za 20 miliona € eksproprijaciju nije moguće završiti.
Jeste moguće završiti eksproprijaciju za 13 mil evra i nemojte se više time baviti.Pogledaj Halooglase , gradjevinsko zemljište se kreće tu 1.500-2.000 evra po aru ima negde i skuplje ali su u pitanju urbane gradj. parcele, manje površine i to su TRAŽENE cene a ne realizovane.Na ovoj trasi ima njiva, zaparloženih površina, svega i svačega, ovo je nova trasa nema skupih ekonomskih zona celom dužinom pa da to košta ne znam ni ja koliko.
Sad i kad imamo konkretnu cifru, neki i dalje tvrde suprotno.
 
Pantografe, bojim se da kod nas profil 2+1 ne dolazi u obzir zbog naseg divljackog mentaliteta.
Bez obzira sto je sa 'barijerama' nasi ljudi su skloni da 'divljaju'.
Koliki bi realno bio skuplji profil 2+2?
Verujem ne mnogo od 2+1, a opet mnogo, mnogo jeftiniji od autoputa, koji mora imati sire trake, zaustavnu traku, vece radijuse krivina, manji nagib na usponima, zastitne pojaseve sa obe strane...
Dakle, nisam apriori protiv predloga koji si izneo, samo ukazujem na nas mentalitet u kombinaciji sa 'slozenim' (namerno pod navodnicima) resenjem naizmenicnih duplih traka.

Sto se tice osnove za naplatu, slazem se sa tobom, a imamo primer i iz Austrije gde su pored autoputeva pod naplatom i
brzi putevi (moto putevi)

b4d6b41e21d66a4cc0d0f71bd1e1b5be.jpg


A mislim da je slicno i u Svajcarskoj.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh