Zasluzuju svi malo mira, pa i Irig.
Nemam ja prijatelju nista protiv toga da Irig kao i Lajkovac, kao i Stepojevac, kao i sva druga naselja i varosice imaju mir, imaju dobru putnu i svu drugu infrastrukturu.
Pa ipak, trudim se da budem realan i sagledam odnos na relaciji zelje - mogucnosti - korist.
I svakako da razumem da bi tunel bio najkraca veza donjeg srema sa backom i sve je to lepo.
Ali kao sto rekoh, pokusavam da razmisljam racionalno.
Pa kao sto sam se na ovoj temi zalozio za to da se A2 autoput gradi samo do Pozege, a dalje kako ka Uzicu i BiH, tako i prema Ivanjici i CG gradi moto put, (jer sam misljenja da bi se time mnogo ustedelo, a da bi takvi pravci zadovoljili potrebe rasta saobracaja u narednih 30-40 godina), tako smatram i da bi za sada umesto tumela kroz frusku goru trebalo uraditi vezu na Besku.
Dakle, ostaje moto put, samo se ne gradi jako skup tumel kao i jos jedan most preko Dunava u Novom sadu, kao u gradski bajpas na koridor 10.
I slazem se, jeste ovaj pravac (preko beske) nesto dalji nego kroz tumel, ali je usteda ogromna i vredi tih 15 - 20 min voznje.
A guzve preko venca su vise posledica izbegavanja putarine, priznajmo to.
I da, mozda "mi u BG" vama iz provincije (bez ikakvog omalovazavanja) izgledamo sebicni, ali morate shvatiti da skoro svaka beogradska udaljena selendra ima stanovnika vise nego vecina opstina u Srbiji, pa shodno tome, nisam bas ubedjen da se uzimajuci to u obzir u Beogradu i okolini investira vise nego u unutrasnjost.
I jos jedna stvar, jako bitna. Ako pricamo o putevima u manjim sredinama a cenim da u tom smislu govoris o ravnomernom regionalnom razvoju, pogledaj na karti koliko km autoputa ima u Banatu, a koliko u Sremu?
I sad na toj istoj karti, zamisli putni pravac od Smedereva, preko Kovina, Panceva, Zrenjanina, Sente, do Subotice.
Priznaces, sasvim logican pravac, i prilicno kraci od postojeceg K10 kroz Vojvodinu. A verujem da bi povecao atraktivnost za ulaganja kako u ovim vecim meytima koja sam naveo, tako i manjim koje ovaj pravac tangira.
E zato, upravo zbog velikih potreba, a malih realnih ekonomskih mogucnosti sam protiv izgradnje tunela kroz FG i novog mosta preko Dunava. Zato sto je neposteno i nefer da neko dobije sve, a neko nista, pa bio to banat, ili macva, ili istocna , ili juzna srbija.
P.S.
Poredjenje sa ulaskom A2 ka Beogradu ti zaista nije na mestu, jer je cena LOS nista manja od procenjene cene DOS (dakle ne radi se dodatnim o stotinama miliona dolara) , a cenim da je i broj potencijalnih korisnika ovog puta ipak znacajno veci od onog koji koristi pravac preko fruske gore (kazem potencijalnih, jer se danas merenje ogranicava na vozila koja dolaze od Obrenovca, Sapca i eventualno Valjeva, dok ce u buducnosti to biti ulaz kojim ce dolaziti gotovo cela zapadna i jugozapadna Srbija.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk