Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Odlicna fotografija iz aviona. Malo zabrinjava sto se nigde bas ni malo ne crni.
 
Dal mi se učinilo ili prenose te metalne cevi iz bivšeg kampa kod Pupinovog mosta gde su ih za taj most koristili pa posle odložili pored kampa, da bi ih sad preneli i koristili u Savi,
Kako radi ovo nabijanje šipova? Jel ovo vibrator koji je dole kablom na struju povezan koja onda napaja elektromotor u vibratoru koji onda vrti ekscentar koji onda đuska ;) i svojom težinom vibratora nabija onda cevi u zemlju? Pošto gore su sajle i kuka, one nisu čvrte da bi nabijale.
 
Evo i prve satelitske slike (15.05.2017.) gde se vidi početak radova na obalama Save:

 
:kk:
Sa ove karte može se videti da su Kinezi prvo napali most preko Save, a da će ostale deonice pre i posle mosta na deonoci Surčin-Obrenovac početi kasnije. Takođe, vidi se i gde će tačno biti most, a to je tik levo od ovih pomoćnih puteva koji se vide na slici, a na koje će se nastaviti pomoćni mostovi (sa obe strane Save dok će u sredini biti ostavljen prostor za prolaz brodova) koji će biti pored glavnog mosta. Ova slika ipak dosta bolje deluje od one sa početka gradnje Pupinovog mosta jer su tamo imali problema sa eksproprijacijom na Zemuskoj strani (raseljenje ljudi u Prigrevici) pa je ta strana kasnila u početku, dok ovde vidimo da lepo ravnomerno izvođači prilaze reci sa obe strane bez problema. Vide se i oba kampa, sa obe strane Save. Dosta vidljiv napredak za svega 2-3 meseca od početka gradnje.
 
...ali je to jedino sto u sustini i postoji sa Obrenovacke strane mosta. Osim toga stari put treba da skoci preko autoputa i iza toga ima tek nekoliko metara do sastava sa postojecom deonicom. Mislim, "postojecom".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452072#p452072:1lxcfpo4 je napisao(la):
Earthmoving » 18 Maj 2017, 09:34[/url]":1lxcfpo4]Dal mi se učinilo ili prenose te metalne cevi iz bivšeg kampa kod Pupinovog mosta gde su ih za taj most koristili pa posle odložili pored kampa, da bi ih sad preneli i koristili u Savi,
Kako radi ovo nabijanje šipova? Jel ovo vibrator koji je dole kablom na struju povezan koja onda napaja elektromotor u vibratoru koji onda vrti ekscentar koji onda đuska ;) i svojom težinom vibratora nabija onda cevi u zemlju? Pošto gore su sajle i kuka, one nisu čvrte da bi nabijale.
"zemljo" to mi je rekao i jedan radnik na gradilištu da su ove cevi već upotrebljavane tj. korišćene ali nije rekao gde.
Evo i dva kratka video zapisa o ovom žutom vibratoru https://youtu.be/tVp_44QC9c0
https://youtu.be/EgQZCc_YHus :sesir:
 
U, super Plećko, pa ovo su tvoji snimci :) Ako hoćeš nekad da stvavis snimak preko celog ekrana ukucaj: [YouTube]pa ovde izmedju kopiras ceo link[/YouTube]
 
Što se mene tiče: ovo je vest godine! Bilo bi dobro kad bi se radilo fazno, tako da se prioritetno radi i otvori deonica Preljina-Pakovraće, i time obiđe Čačak sa severne strane, a zatim lagano do Požege (bez sikiracije).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452079#p452079:2gietqc0 je napisao(la):
Kartograf » Thu May 18, 2017 10:33 am[/url]":2gietqc0]Evo i prve satelitske slike (15.05.2017.) gde se vidi početak radova na obalama Save:


file.php

Kako se na ovom snimku lepo vidi mutna i štrokava Kolubara. Retko grozna reka, posebno ovde u donjem toku oko ušća u Savu. Mnogo nam je zla donela 2014. godine (baš ovih dana je bila godišnjica poplava).

Inače, juče sam prošao preko Pupinovog mosta, kineski kamp sa borčanske strane je i dalje tamo, a takođe i gomila cevi za pomoćni most. Izgleda da nisu baš sve preneli u Obrenovac.
 
Vezano za Kineze na "Koridoru 11" i šire, i njihov plan sa završenog foruma One belt one road (Jedan pojas, jedan put) da ulože stotine milijardi evra u infrastrukturno povezivanje sveta. Ideja je jednostavna: Kina ima novac (od suficita trgovinom svojim industrijskim proizvodima sa svetom), a veliki deo sveta je u stagnaciji (između ostalog i što se bogatstvo odlilo u Kinu (i sem nje kao industrijske sile i u energetske zemlje izvoznice nafte i gasa)). Kina će im dati novac koji će oni trošiti između ostalog i na kupovinu kineskih proizvoda, čime će sem razvoja infrastrukture tih zemalja i Kina imati rast svoje proizvodnje. (Takođe, i te zemlje će imati rast svojih privreda usled ulaska para i veće potrošnje (kupovine) ne samo kineskih nego i svojih i drugih proizvoda i usluga, tj ovo će povući rast BDP-a celog sveta, čak i Amerike, Japana, EU jer oni prodaju puno građevinskih mašina). Naravno, ima i drugih koristi za Kinu poput ubiranja kamata na uložene pare, smanjenja troškova trgovine i ubrzanje vremena transporta, ne drže sva jaja u istoj korpi. Genijalna i dugoročna strategija. Isto tako će i Srbija osetiti ekonomski rast kao i rast standrda usled ulaska kineskih para u infrastrukturne objekte, prvo u građevinarstvu, tj. poslovima i zapošljavanju oko tih projekata i u tim krajevima, a zatim će odatle dobar deo novca slivati i u druge oblasti što će pogurati rast srpskog BDP-a i dovesti do boljeg života. To je ono što se može očekivati narednih 5 godina u Srbiji (posebno u krajevima kojima prolaze putevi koji će se graditi) ako se ovi projekti zaista realizuju, tj ako ne bude nekih nepredviđenih prepreka. Kako su radili Pupinov most, kako rade Obrenovac-Ljig i sada veoma brzo i novu deonicu Surčin-Obrenovac, a vrlo brzo nadam se i obilaznicu oko Beograda, deluje da su Kinezi čvrsti u nameri da izguraju to što su zacrtali. Takođe pod velikim su pritiskom da se ne obrukaju jer ceo svet gleda. Ovo je jedan od najvećih projekata u ljudskoj istoriji. I zato i ako bude nekih problema i ako neke stvari završe kasnije ili ne završi do kraja baš sve što je sada grandiozno zamišljeno, po meni ovaj projekat zaslužuje veliku podršku i poštovanje.
 
I samo da dodam da su i zemlje izvoznice energenata imale veliki prliv bogatstva ali su ga one koristile za druge stvari, ne ovako kao Kina. Šta je uradila Saudijska Arabija sa tolim parama za dobrobit čovečanstva sem što je finansirala muslimanske fanatike širom sveta i kupovala američko oružje? Emirati su pravili bahanalije od Dubaija i svojih gradova. Rusija je pare od gasa ulagala u vojsku i razvoj naoružanja uglavnom. Znači uglavnom su samo gledali svoje interese. Kina sa druge strane zaslužuje pohvalu jer je ipak dobar deo svog teškim radom stečenog bogatstva (a ne time što im u dvorištu curi nafta) podeli po svetu i za interes drugih zemalja. Dobro, bilo je tu malo piraterije, malo kopiranja, malo ovoga malo onoga ali ako se ovo realizuje onda je sve to služilo dobroj svrsi :) Ili bar boljoj od one na šta su pare bacale zemlje izvoznice energenata u prvom redu Saudijska Arabija. Ovaj projekat One road one belt bi sa svojim autoputevima, brzim prugama, lukama i ponajviše planiranim industrijskim zonama duž tih koridora, trebao da napravi od sada siromašnih zemalja Azije, poput Pakistana i drugih centralnoazijskih država, zemlje u kojima se mnogo bolje živi, ne odlazi iz njih i iskorenjuje siromaštvo putem razvoja. Diva ideja, i sasvim realna.
 
davanje kredita za nerentabilne infrastrukturne projekte malim državama nije human čin, već siguran "dobrovoljni" put te male države u dužničko ropstvo tj neka vrsta neokolonijalne okupacije.
to ropstvo je gore od vojne okupacije,
jer vojne okupacije se možete uz velike žrtve osloboditi za par godina, a za oslobađanje iz dužničkog ropstva su potrebne generacije.
evo primer hrvata da ne idemo daleko.
oni iako su bogom dani za turizam i imaju 10 Milijardi € prihoda godišnje (trećina našeg BDP-a), njihovi AP su ih zavili u dužničko ropstvo.
sada će da prodaju HEP (njihovu elektroprivredu) da plate kamatu za godinu-dve...
naftnu industriju su već prodali.
sledeće je vodovod i kanalizacija.
hipermarkete će im uzeti rusi.
i rezultat je da ironijom, ljudi beže iz takve zemlje istim tim AP koje su ponosno gradili i otvarali.
a složili bismo se svi ovde da ako je neka zemlja imala ekonomsko opravdaje da gradii AP, to je bila Hrvatska.
Sledeća je na redu Crna Gora, a mi se svojski trudimo da ih stignemo, tj da uzmemo barem bronzanu medalju.
BIH bi nam se rado pridružila, ali je teren težak i nisu složni pa im sporije to ide.

put topola-rudnik je sjajno rekonstruisan. skoro je potpuno završen.
voleo bih znati koliko je to koštalo, nisam našao taj podatak.
 
a znate li zasto je uradjen put rudnik topola? da nas vlast zavara na trenutak kada tuda prolazimo, da pomislimo da smo u svajcarskoj ili austriji :bash:
 
@Eartgmoving
Da li ti zaista verujes da Kina investira za "dobrobit covecanstva" i "interese drugih drzava" ? :D ;)

Ajd ljudi, nismo deca da verujemo u bajke...

Uostalom, bili bi budale kada bi tako radili, jer ni jedna drzava nije, ne radi, niti ce raditi tako.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I šta kažeš, autoput na kom se naplaćuje putarina je ekonomski neisplativ, a Rudnik-Topola koji si pomenu i na kom se ne naplaćuje putarina je ekonomski isplativ? Za tebe je 100-60 neisplativo, a 0-10 je isplativo.
Laki, ja mislim da Kina investira prvenstveno iz svojih interesa (ekonomske sam gore objasnio, a postoji i taj da se u lepom svetlu drugima prikaže kao novi svetski lider), ali da je to win-win situacija i za ostale. Kineska filozofija je malo drugačija od Evropske i to ima veze sa njihovim pogledom na svet ali ovo nije mesto da o tome dublje pišem. Zato ta filozofija može da ima 1,5 milijardi ljudi na relativno maloj teritoriji a da se ne pobiju, za razliku od nas kojih je bilo svega 22 miliona u ex Yu pa se svako sa svakim ubijao i svađao.
 
Kineska filozofija je jako opasna po sve osim po Kineze. Neki su to već ukapirali ali generalno je već kasno.
Dobili su sve tehnologije kroz zajedničke firme koje su zapadnjaci morali da osnivaju na kineskom tlu. Pitanje je dana kada im više neće trebati već ih jednostavno proteraju.
 
Vrh