Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Самарићанине, Кинези, услед суфицита, заиста имају пара за бацање, и много важније од чувања новца им је да одрже привредни раст, а то ће тешко учинити ако не упосле грађевинску индустрију која је за кратко време саградила 120.000 км (!!!) аутопутева. Ту негде и опипавам логику градње овако скупих пројеката.
 
Kinezima je cilj da se vremenski smanji putovanje robe sto znaci da ce usled toga se desiti jos veca akomulacija i veci mesecni suficit, tako da verujem da je ovo pun pogodak jer ovime em investiraju visak novca , em pomazu da se smanji vremenski transportni jaz izmedju zapada i Kine. Kinezima svaka cast , vazno je da sto pre Srbija zauzme svoju poziciju u svemu ovome jer svet za 5 godina uopste nece biti isti a za Srbiju je vrlo vazno da udje u taj razvojni voz i blizu saradnju sa Kinom i Rusijom i ostatkom Azije i ne treba da se uopste kao i do sad da se obazire na potpuni haos koji se desava u Evropi vec da diversifikuje razvojnu zavisnost od Evropskog kontinenta i preusmeri se rastuce divove koji imaju i para a i ideja. (mozda je offtopic ali morao sam ovo da izbacim iz sebe) :)
 
A mozda bar i drac ne odgovaraju tim brodovima koji putuju iz kine pa se zato ceka pretovar. jer prije neki dan je msc catrina dosao u bar za fiat i nije mogao da uplovi dje uplovljava grimaldi koji obicno vozi fiat. A drac je jos plici

Послато са Smartphone_6.1 уз помоћ Тапатока
 
То вероватно може да се продуби. Препуштање Луке Бар Кинезима у замену за довршетак аутопута видим као једини начин да Црна Гора тај посао изгура.

Уз, можда, и препуштање аеродрома и железничке инфраструктуре приде.
 
dobri_samaricanin":2fxdcu20 je napisao(la):
realno kinezi, niti bilo ko drugi, koncesiju ne mogu da uzmu jer nema i neće biti dovoljnog prometa.
čak ni kad bi im dali i od beograda kompletno.
sećate se velje i koncesije od subotice do čačka da bi se opravdala izgradnja od 800M.
ovih 1.6M jedino ako daju i ceo K10 u koncesiju tj ako pucaju sebi u zdravu nogu.
a ta priča da će kinezi nešto da ulažu zbog puta svile i sl na svoju štetu je nerealna.
kinezi su vredan i pametan narod i neće lako baciti pare koji su njihovi građani zaradili radeći po 14 sati dnevno da bi se srbi koji rade 5-6 sati dnevno vozikali lakše u slobodno vreme kad jednom godišnje krenu na more.
jedino ako mi budemo plaćali penale zbog manjka saobraćaja a to će nas zakopati više nego crnu goru njihov nesrećni deo.
naša nesreća je što oba koridora prolaze kroz potencijalno ratno područje (preševska dolina, i pešter) i što je malo dovoljno da se taj AP prekine.
ko normalan bi davao svoj novac u investiciju sa povratom od 20 godina na tako rizičnom mestu.
mi svakako ne treba ni da počnemo da gradimo dalje dok CG ne završi komplet svoj deo od bara do boljara.
jer je besmisleno.
kad oni završe onda da se dogovorimo da oni finansiraju barem pola cifre da im ne stoji prazan AP od njive do mora bezveze.
pa ako se dogovorimo lepo, ako ne, nikom ništa.
Slicne komentare sam citao i na portalima dnevnih glasila.
Kako mali perica zamislja da fukcionise svet.
Ali ajmo stvari posmatrati iz drugog ugla.
Jesmo li mi platili jedan jedini cent Hrvatskoj ili Madjarskoj za povezivanje na evropsku mrezu koridora?
Jer veruj mi da je od petlje Zupanja autoput ka Srbiji gotovo prazan, kao i u Madjarskoj od odvajanja za Arad.
Pa ipak, eto ti pravci su uradjeni i mi se vozimo njima, vise nego domaci putnici (posebno u HR zbog cene putarine).

Ok, kinezi imaju neku svoju filozofiju i nase je da gledamo da ugovor ne bude stetan po nas.
Moramo uzeti u obzir i tradicionalno dobre odnose kroz istoriju, te pored ekonomske racunice i ogromnog suficita (koji nije dobar kao ni deficit) i to mozda ima doprinos za ovakvu odluku.
Takodje, ja sam iskreno ocekivao da Kinezi u nekim svojim planovima "objedine" kompletan autoput Bg - Bar.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kina em što ima ogromne trgovisnke suficite u razmeni sa svetom od skora ima i sve veće i veće prihode od kamata na ulaganje tih viškova. Njima sve više i više kaplju prihodi od kamata iz celog sveta, kao što rekoh prvo od američkih obveznica, a sada kada ulažu stotine i hiljade milijardi širom sveta, to su desetine milijardi dolara godišnje samo od kamata. I ne samo to, kupuju rudnike i sirovine širom sveta, veoma su pristuni u Africi, a u tom kontekstu bi gledao i preuzimanje Bora posbno jer litijum jonske baterije koje će se sve više koristiti za nova elektrovozila sem folija litijuma koriste i folije bakra. U Kini se dosta koriste elektrovozila, npr pre 10 godina kad sam bio u Naningu na jugu većina je vozila bicikle, a danas tamo većina koristi električne motocikle.
Još jedna off zanimljivost: u jednom gradu su sada besplatno po celom gradu postavili bicikle. To znači da možete gde god da uzmete bajz, vozite i ostavite gde želite, a posle ga uzme drugi i vozi, pa treći i tako dalje. Krađe nema jer niko ne želi da kupi bicikl kada ih svuda po gradu ima besplatno (a plus navigacijom se obeležen može lako naći). Gradska vlast je angažovala jednu kompaniju da održava i poravlja bicikle. Takođe, kaže da skoro niko više ne koristi novac ni kartice nego sve plaćaju nekom aplikacijom preko mobilnog telefona.
 
svet je pun regiona koji vape da neko dodje i uloži novac.
puno projekata koji bi doneli novac ali nema ko da uloži.
i onda se sete da ulože novac u najpliću luku u evropi sa najtežim terenom za provlaćenje AP preko terena koji je zavejan 1/3 godine i sl., sa nestabilnom političkom situacijom
nemaju oni šta da ulažu,
dovoljno je da čekaju da probadnemo do kraja mi, makedonci, grci, bugari... i daćemo im sve za džabe uz doplatu kao što smo za železaru i za fiat.
zašto da troše novac?
bolje za taj novac da kupe deonice uspešnih firmi.
roba danas puno putuje avionom, jer je cena avio prevoza danas dosta niska.
džabe im da naprave AP kada će kamioni da stoje danima u boljarama i čekaju da se završi papirologija.
ako hoće da roba stigne brzo u EU, mogu brodom do Rijeke i roba je u EU i nema granica.
zar nije bolje da naprave brzu železnicu kroz rusiju i dođu do evrope nego da grade po brdovitom balkanu.
videli ste sa južnim tokom.
neće gas da ide kroz balkaske zemljice kojima to ne daju mama i tata.
lepo se dogovore rusi sa mamom i tatom i diretno njima gas, kakva bugarska, kakva srbija, kakva makedonija.
 
Ne kupuju Kineske firme luke po Evropi da bi "otvarali nove puteve" za svoju robu. Vec ulazu u transport i spediciju kao unosan posao. Ulaganje u luke im otvara mogucnost da favorizuju njihove brodove, transportere i speditere. Sto posredno vuce neke druge grane njihove privrede npr. brodogradnju. Kupovinom luke mogu da garantuju za uspeh jer imaju robu. Isto su radili Arapi u osamdesetim i devedesetim. Imali su ogroman kapital za takvu kupovinu i ulagali tamo gde mogu da garantuju visok pretovar nafte i naftnih derivata. Malo spuste cene da zeznu konkurentske luke i eto im extra profita kad drugi transporteri dodju kod njih.

Te nase teorije o njihovim strateskim ulaganjima su mastarije. Da tako nesto postoji uzeli bi Bar-Boljare u koncesiju. Ovako grade jednu deonicu od 40 km u klasicnom kreditnom aranzmanu. Niska kamata i uslov da Kineska operativa gradi. Vrlo oprezno ugovaranje garancija i dolarska klauzula. A opet rizicno ulaganje. Da bi isfinansirala ovo parce auto puta, Crna Gora u zadnjih godinu dana dize akcize na svu akciznu robu. I znacajno povecava inflatorni pritisak. U slucaju nekih politicko ekonomskih turbulencija Crna Gora ce se naci u ozbiljnim problemima oko vracanja kredita.
 
Od Obrenovca ka jugu, 11.5.2017
d0786d763ddafa93db3830446ebffe91.jpg
 
:kk: Odlična slika, vidi se veliki deo deonice od Obrenovca ka Ubu. Da ga nisu ovako iskrivili u ravnici skratili bi jedno 2,3 km do Uba.
 
Juče smo ovde pisali o projektu One belt - one road (jedan pojas - jedan put) gde Kina investira stotine milijardi dolara u infrastrukture zemalja Azije, Evrope i Afrike, a danas izlazi vest da će Vučić upravo tokom posete Kini sledećih dana i prisustvovati ovom međunarodnom forumu, što nagoveštava da spominjana kineska investicija od 3,2 milijrde u srpske infrastrukturne projekte o kojim bi sporazumi trebali biti potpisani ipak ima veze sa kineskim projektom One road one belt. http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1259586
 
Po ovim slikama izgleda da je kineski plan da im grčki Pirej bude čvorna luka za Evropu. Ali vidimo i da im je Jadran važan morski ulaz u Evropu pa moguće da bi koristili još neke pomoćne luke gde bi Bar mogao imati ulogu, a iz njega i autoput i pruga ka Srbiji. Srbija im je takođe i na južnom kopnenom planiranom koridoru (preko Turske). Tu je autoput Koridor 10 skoro gotov ali ostaje da se izgradi brza pruga ka Pireju i Turskoj (pored planirane Beograd-Budimpešta). Dakle, prema ovoj strategiji, imaju dva ulaza u Evropu, severno preko Rusije i južno preko Balkana. Srbija im je tu značajna jer kroz nju prolazi i kopneni put ka Evropi od čvorne luke Pirej i kopneni put iz Turske. Ovako gledajući, ima smisla zašto Kinezi planiraju da opreme Srbiju infrastrukturom. E sad to su sve planovi, videćemo kako će se realizovati. Da sam Zapad ovo bi mi delovalo kao pretnja mojoj hegemoniji. U donjem današnjem Guardianovom članku (ko zna engleski nek pročita), se kaže da je plan Kine da svake godine upumpava po neverovatnih 150 milijardi dolara u ove projekte. https://www.theguardian.com/world/2017/ ... initiative
 
тај исти Запад може само да се покрије ушима и ћути. ионако је завистан од кинеске робе
 
Pozdrav svima! Godinama pratim forum. Napokon, evo ga i prvi post. Nas par imamo ideju da pokrenemo gradjansku inicjativu za izgradju petlje na ukrstanju deonice Beograd-Obrenovac sa DPII R267 izmedju Jakova i Boljevaca. Ovde je prvi draft (!!!) inicijative. Pa ako je neko zaintersovan da doda jos neki argument zasto bi trebalo podrzati inicijativu, znacilo bi nam puno! Hvala unapred!

_________________________________
ИНИЦИЈАТИВА
за иградњу петње Бољевци-Јаково на аутопуту Београд-Пожега

Планом издрадње деонице аутопута Београд-Обреновац са мостом преко Саве није предвиђена изградња петње са државним путем Р267. Ова иницијатива се подноси надлежним институцијама и доносицома одлука у сврху правовременог планирања изградње петље на месту укрштања новог аутопута са д.п. Р267 између насеља Јаково и Бољевци.
Разлози због којих треба израдити ову петњу:
- У случају потребе за алтернативним правцем у смеру ка Обреновцу приликом застоја оставља се могућност да се возила преусмете на мост код Т.Е. Никола Тесла преко насеља Бољевци и Обреновац
- У случају застоја на наплатној рампи у близини Јакова у правцу ка Сурчину, оставња се могућност преусмеравања саобраћаја на саобраћајницу кроз Јаково
- Омогућавање прикључења на аутопут би предтавњао репарацију за негативне еколошке ефекте који ће аутопут имати на животну средину у Бољевцима и Јакову (загађење ваздуха, загађење буком, нарушавање екосистема атара с обзиром да нису предвиђени зелени мостови)
- Смањење оптерећења преоптерећених саобраћајница кроз насеља Ледине, Сурчин и Јаково укључујући алармантан интензитет теретног саобраћаја од отварања моста преко Саве код Обреновца.
- Уштеде горива и времена која ће се остварити сваким коришћењем ове петње јер је најближи прикључак на обилазницу око Београда на излазу из насеља Сурчин удаљен преко 10 километара до које је врло често просечна брзина вожња мања од 30 км/ч.
- Отварање могућности за економски развој овог дела Београда кроз смањење времена путовања од града до околниз села за око 3 до 4 пута. Узимајући у обзир потенцијал за развој наутичког и руралног туризма у јужним насељима градске општине Сурчин.
- Смањење интезитета саобраћаја на државним путевима кроз поменута насења би допринело и безбедности грађана међу којима су и хиљаде деце која се свакодневно самостално крећу кроз насења уз и преко тих саобраћајница ка локалним школама

_________________________________

p.s. Onaj ko je imao priliku da se provoza od grada do Jakova i Boljevaca kroz preopterecen Surcin i okolinu, moze vrlo lako da razume potrebu za ovom petljom. Hvala jos jednom!
 
Incjativu zreba da prati i neka karta grafika a na forum su dobro dosle i koja fotografija dobro dosao na bb
 
hajde da vidimo koje su to najve'e luke u regionu.
Bar - 0.8M tona godišnje - nema AP do evrope, i košta 3Milijarder € da se sagradi - od beča 1.120 km
Kopar - 18M tona godišnje - ima AP, do beča 490 km
Split - 0.3 M tona godišnje - ima AP, do beča 764 km
Rijeka - 11.2 M tona godišnje - ima AP, do beča 516km
Solun - 18M tona godišnje - ima AP, do beča 1.255km
Pirej - ima AP, 38M tona godišnje, do beča 1.717 km
Drač - nema AP, 1.6M tona godisnje, do beča 1.234km

i sada da ste na mestu kineza, koju biste luku izabrali kao Hub za Evropu u mediteranu?
i da li ima neko kome bi Bar bio u top 4 od ovih 7 luka?

koliko vidim na graficima, ni na jednom njihovom putu nas nema.
ova brza pruga od budimpešte do beograda je kao neko slepo crevo.

što se tiče peticije, prvo dobrodošao na forum.
sama peticija nema mnogo smisla kako smo pisali i ranije.
jer ako bi se to usvojilo, ne bi bilo argumenata da na se prave i petlje za Piroman, stubline, Zvečka, crvena jabuka, ruklanda, Bogovođa, Boljkovci, brđani....
i onda umesto AP imamo ulicu (samo semafori fale), i košta kao dva normalna AP.
siguran sam da Boljkovci i Jakovo imaju većih infrastrukturnih problema koji su realni i na kojima treba da insistiraju građani i da pišu peticiju.
npr, zašto se ne bi grejali jeftino na toplu vodu iz TENT-a? zašto ne bi imali kanalizaciju? ...
sa prilaznom "ulicom" JG - Surčin građani Jakova i Boljevca dobijau mnogo bržu vezu sa centrom grada što je odlično.
 
Peticija nije opravdana i bilo bi suludo praviti tu petlju. Posebno je interesantan argument "cak 10 km je udaljen ulaz na autoput". Nije to cak-to je SAMO.
 
Roba bi iz bara isla brodskim kontejnerima zeljeznicom
Ako bi isla kamionom od bara do podgorice 1h kad zavrse ovo parce ap to je jos 1i 30h i do granice sa srb neka je jos 2 h to je sto se tice cg
 
Poljska kompanija OT Logistics je ponudila 7.1 miliona € (uz obavezu ulaganja 17 miliona €) za kupovinu 30% akcija Luke Bar.
OT Logistics je ozbiljna kompanija i stoga ne vjerujem da bi tek tako bacili oko 25 miliona €, ukoliko je perspektiva barske luke nikakva!
S druge strane Crna Gora je u poslednjem trenutku (prije par nedjelja) odbila ponudu Poljaka, što je navodno izazvalo veliko nezadovoljstvo bivšeg premijera Đukanovića.
Očito, neke igre se igraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451028#p451028:2sxhz6zw je napisao(la):
vjslv » 12 Мај 2017 10:21 pm[/url]":2sxhz6zw]Pozdrav svima! Godinama pratim forum. Napokon, evo ga i prvi post. Nas par imamo ideju da pokrenemo gradjansku inicjativu za izgradju petlje na ukrstanju deonice Beograd-Obrenovac sa DPII R267 izmedju Jakova i Boljevaca. Ovde je prvi draft (!!!) inicijative. Pa ako je neko zaintersovan da doda jos neki argument zasto bi trebalo podrzati inicijativu, znacilo bi nam puno! Hvala unapred!

_________________________________
ИНИЦИЈАТИВА
за иградњу петње Бољевци-Јаково на аутопуту Београд-Пожега

Планом издрадње деонице аутопута Београд-Обреновац са мостом преко Саве није предвиђена изградња петње са државним путем Р267. Ова иницијатива се подноси надлежним институцијама и доносицома одлука у сврху правовременог планирања изградње петље на месту укрштања новог аутопута са д.п. Р267 између насеља Јаково и Бољевци.
Разлози због којих треба израдити ову петњу:
- У случају потребе за алтернативним правцем у смеру ка Обреновцу приликом застоја оставља се могућност да се возила преусмете на мост код Т.Е. Никола Тесла преко насеља Бољевци и Обреновац
- У случају застоја на наплатној рампи у близини Јакова у правцу ка Сурчину, оставња се могућност преусмеравања саобраћаја на саобраћајницу кроз Јаково
- Омогућавање прикључења на аутопут би предтавњао репарацију за негативне еколошке ефекте који ће аутопут имати на животну средину у Бољевцима и Јакову (загађење ваздуха, загађење буком, нарушавање екосистема атара с обзиром да нису предвиђени зелени мостови)
- Смањење оптерећења преоптерећених саобраћајница кроз насеља Ледине, Сурчин и Јаково укључујући алармантан интензитет теретног саобраћаја од отварања моста преко Саве код Обреновца.
- Уштеде горива и времена која ће се остварити сваким коришћењем ове петње јер је најближи прикључак на обилазницу око Београда на излазу из насеља Сурчин удаљен преко 10 километара до које је врло често просечна брзина вожња мања од 30 км/ч.
- Отварање могућности за економски развој овог дела Београда кроз смањење времена путовања од града до околниз села за око 3 до 4 пута. Узимајући у обзир потенцијал за развој наутичког и руралног туризма у јужним насељима градске општине Сурчин.
- Смањење интезитета саобраћаја на државним путевима кроз поменута насења би допринело и безбедности грађана међу којима су и хиљаде деце која се свакодневно самостално крећу кроз насења уз и преко тих саобраћајница ка локалним школама

_________________________________

p.s. Onaj ko je imao priliku da se provoza od grada do Jakova i Boljevaca kroz preopterecen Surcin i okolinu, moze vrlo lako da razume potrebu za ovom petljom. Hvala jos jednom!

@Вјслв, добро дошао на форум.
Што се иницајативе тиче мислим да од тога нема ништа, јер као прво и најважније деоноица тог дела аутопута је већ планирана и изпројектована, а као друго изградњом петље се не добија ништа. Слажем се са @Добри_Самарићанином и @АлександромГрф, да иницијатива није оправдана и да нема смисла.

Наравно ви као удружење можете да покренете ту грађанску иницијативу, а то треба да доставите Путевима Србије (инвеститору) и ЦИП-у (пројектанту). Ви можете да оснујете и некакво удружење, као они са Петловог брда за оне бориће, али ће те само на себе навући гнев и губити драгоцено време и своје и инвеститору и пројектанту.

Смањење саобраћаја кроз Ледине и Сурчин ће бити, али не изградњом те петље што желите да се изгради, него изградњом трасе аутопута од кружног тока код Војвођанске улице па даље према будућој петљи на обилазници код Сурчина. За тих "преко" 10 км које наводиш, нисам те најбоље разумео, јер та будућа петља код Сурчина је за обилазницу која иде према Бубањ потоку тј. то је аутопут А1, а ти говориш да се изгради петља на делу будућег аутопута А2 који води према Обреновцу, Убу, Чачку, итд.

Загађење ваздуха имаш и сад на регионалном путу 267 од Сурчина-Јакова-Бољеваца-Прогара, а што се тиче буке биће изграђени зидови букобрана на деловима будућег аутопута где су насеља. Да би се изградила та петља потребно је урадити још и експропријацију земљишта, јер она захтева и одређену површину.

Колико знам наплатна рампа код Јакова се неће градити, него ће она бити одмах после петље "Обреновац", мада је та наплатна рампа код Јакова уцртана у пројекат.

Будући аутопут у том делу


windows 7 screenshotcertificity.com

Траса од будућег моста изнад обилазнице и железничке пруге, почетак код насеља Јаково
upload imgcertificity.com

Обилазак око насеља Јаково, на цртежу се види и наплатна рампа "Јаково".
image url uploadcertificity.com
 
Ako sam dobro razumeo najbliži izlaz na autoput obilaznicu oko Beograda i na autoput ka Čačku za stanovnike Surčina i Jakova će biti čvor Surčin 1?
Dok čeona naplatna rampa koja je planirana kod Jakova za autoput Beograd - Čačak se pomera posle petlje Obrenovac gledano iz pravca Surčina, što znači da će vožnja autoputem na deonici Surči - Obrenovac biti besplatna i da će se graditi jedna naplatna stanica manje (za petlju Obrenovac)?

 
nisam znao ovaj podatak za Poljake i luku Bar.
međutim cifra koja se pominje je smešna,
vrujem da za te pare ne bi moglo da se kupi ni 30% marine port Montenegro u tivtu a kamo li neke ozbiljnije luke.
izgradnja Luke Bar pa i dela pruge kroz CG je bila više politička nego ekonomska odluka.
i sada imamo kao rezultat plitku luku, koja nema mnogo prostora da se širi.
teško tj skupo je povezati AP sa nekim koridorom.
železnica postoji ali je u lošem stanju,
teren je težak i ne mogu se ni modernizacijom pruge povećati brzine na neke "evropske"...
teren je pod rizikom za jače zemljotrese (kako luka tako i železnica).
radne snage nema mnogo (posebno ne u letnjoj sezoni).
zato i postoji postojeća pat pozicija gde država gubi novac posedovanjem luke.
ne može dobiti ništa prodajom a ne može ni neko treći mnogo investirati.
i onda će to tako da stoji, došli poljaci pa je "okrečili" za 17M € ili ostala ovako da je so nagriza.
verovatno je racionalno da naprave luku tj marinu u kojoj bi pristajali kruzeri i jahte bogataša,
i napraviti za njih neke luksuzne objekte, heliodrom, možda mali aerodrom između luke i kamenoloma i to je to...
 
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... uteva.html
Memorandumi o saradnji sa kineskim kompanijama na izgradnji puteva
NEDELJA, 14. MAJ 2017, 11:45 -> 12:16
IZVOR:TANJUG
Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović i ministar privrede Goran Knežević potpisali su u Pekingu, u prisustvu premijera Aleksandra Vučića, sa kineskom kompanijom China Road and Bridge Corporation Memorandume o saradnji na projektima izgradnje puteva u Srbiji i Protokol o saradnji na razvoju Kinesko-srpskog industrijskog parka. Pred nama sada najteži zadaci, poručio predsednik Vlade Srbije.
Memorandume sa China Road and Bridge Corporation (CRBC) potpisala je potpredsednica vlade Zorana Mihajlović, koja je i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za projekte izgradnje auto-puta preko Čačka do granice za Crnom Gorom i izgradnju Fruškogorskog koridora, ukupno vredne oko 2,5 milijardi evra.
Kada je reč o Koridoru 11, potpisan je memorandum za dve deonice, Preljina-Požega i Požega-Boljare, ukupne dužine od oko 140 kilometara, čija će izgradnja početi naredne godine.
Prve procene govore da je vrednost tih radova oko 2,1 milijadu evra.
U Srbiji je prošle godine na Koridoru 11 pušten u saobraćaj auto-put Ljig-Preljina u dužini od 40 kilometara, a u novembru će u saobraćaj biti pušten ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 kilometra.Radovi na deonici auto-puta od Surčina do Obrenovca su u toku i biće završeni 2019.
U Saobraćajnom institutu CIP je završen generalni projekat za auto-put Požega-Boljare, što je veoma teška deonica preko Pešterske visoravni. Auto-put će biti u punom profilu, sa šest traka i imaće čak 51 tunel i 97 mostova. Pošto će se za svaki tunel graditi po dve tunelske cevi, tuneli će ukupno biti dugi oko 50 kilometara, a mostovi oko 20 kilometara. Prihvaćena je trasa koja je kraća za 40 kilometara i jeftinija za oko 400 miliona evra i ide od Požege do Arilja, Ivanjice, Duge Poljane i Boljara.

Drugi memorandu Mijahlović potpisala je za projekat izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma (Fruškogorski koridor), vredan oko 400 miliona evra. Reč je o izgradnji brze saobraćajnice, odnosno auto-puta sa po dve trake u dužini od 37 kilometara. Predviđena je gradnja tunela kroz Frušku goru koji će biti dug 3,5 kilometara i auto-putem od Rume do Novog Sada putovaće se svega dvadesetak minuta. Planirano je da se kasnije izgradi i nastavak brze saobraćajnice do Šapca i Loznice.

Protokol o saradnji na razvoju Kinesko-srpskog industrijskog parka između Republike Srbije - grada Beograda i CRBC, potpisao je ministar privrede Srbije Goran Knežević, takođe u prisustvu premijera Vučića.
Vučić: Pred nama sada najteži zadaci
Nakon potpisivanja sporazuma, premijer Vučić je rekao da su pred nama sada najteži zadaci koji nam mogu doneti i najbolje rezultate i dodao da će izgradnja pruge Beograd-Budimpešta, koju je i predsednik Kine Si Đinping označio kao prioritetni zadatak za inicijativu "Jedan pojas jedan put", predstavljati novi standard za građane naše zemlje. Izrazio je zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom sa kompanijom CRBC. "Očekuje nas izgradnja pruga, puteva, mostova, a vaše kompanije su se pokazale kao prirodni saveznik za izgradnju putne infrastrukture. Veoma smo zadovoljni našom saradnjom", naglasio je Vučić i dodao da je za Vladu Srbije jednako važna i deonica puta Preljina-Požega u dužini od 31 kilometar. "Nadamo se da ćemo uskoro potpisati i ugovor za ovu deonicu Koridora 11", istakao je premijer. "Vaša Vlada je vrlo efikasna i uvek je bila velika podrška našoj kompaniji", rekao je predstavnik CRBC Ven dodajući da njegova kompanija ceni saradnju sa Srbijom i da se nada da će imati što više projekata.
 
Vrh