Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo mog pogleda na retrpospektivu gradnje autoputeva u Srbiji
- početak70ih, prve gradnje autoputa kroz Beograd
- kraj sedamdesetih, gradnja ka Nišu i Zagrebu
- 80-e gradnja ka Ns-u
- 90-e, tu se gradnja zbog sankcija, promene ekonomskog sistema, ratova, nemaštine jako usporava i neki ranije planirani autoputevi ne mogu da se realizuju. Radi se dalje od Ns-a ka Su, i od Ni ka Le. Započinje Bg obilaznica (stubovi preko autoputa Bg-Zg, Ostružnički most koji se ruši u bombardovanju). Posle bombardovanja prioritet dobija obnavaljenje uništenog umesto gradnja novog.
- 00-e, druga traka Bg-Su, mnogo energije potrošeno za nastavak južnog i istočnog kraka K10 (Le-Mkd granica i Ni-Bug granica). Điđićeva ministarka Marija Rašeta Vukosavljević govori da K11 neće ići ni preko Ča ni preko Ue, već direktno od Valjeva na Požegu. Koštuničin Velja koji je iz Čačka jako gura K11. Zapadne bankarske institucije ne žele da finansiraju ovaj projekat. Pokušava se da koncesijom Alpina & Porr ubiranju putarinu na Bg-Su odakle bi finansirali deo izgradnje Bg-Pž. Veliki otopor Čanka i ekipe. Posao oko 1,5 mlrd evra i Alpina&Porr ne može da obezbedi bankarske garancije, koncesija propada. 08-a, avgust, Tadić u istorijskoj poseti Kini gde se dogovaraju i otvaraju vrata za sve projekte koje Kina sada gradi i finansira (Pupinov most, K11: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig).
- 10-e. Puštaju se delovi Bg obilaznice. Tadić i Mrkonjić započinju Ub-Lajkovac, konačno kreće K11. Tadić i Jeremić dogovaraju sa Azerima da Azvirt gradi Ljig-Preljina. Tadić pada sa vlasti, Vučiću treba vremena da sabere i nastavi započeto, gubi koju godinu nikakve nove veće gradnje se ne potpisuju, samo druga greda Ostružničkog mosta i 8km dole kod Bujanovca. Međutim u 2016. nastavlja i potpisuje sa Kinezima Surčin-Obrenovac, moguće potpisivanje sa Kinezima i Azerima završetak Bg obilaznice. Privode se kraju radovi na K10 gde se očekuje da ceo istočni i južni krak budu gotovi krajem 2017, kao i deo do Kg. U 2017. se očekuje da bude povezano Obrenovac-Čačak. Takođe obećava u ekspozeu da će naći sredtva da se izfinansira Ča-Pž tokom ovog mandata. Intenzivira se priča oko Ns-Ru, kao i Ni-Pš. Ima određenih planskih aktivnosti sa Rumunima i za Pa-Vš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413781#p413781:2q17mer9 je napisao(la):
gygy11 » 01 Nov 2016 02:16 am[/url]":2q17mer9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413780#p413780:2q17mer9 je napisao(la):
Galeks » 01 Nov 2016 02:06 am[/url]":2q17mer9]Druze ne mogu da pricam sa tobom zato sto si ti ostrascen. Meni je za razliku od tebe svejedno ko je na vlasti. Gledam ono sto se desava.
Mozda su sredstva dogovorena, ali nisu obezbedjena.
Projekat znamo da nije bio tada gotov, a nije ni sada poptuno gotov (barem ne za celu deonicu).
Sta je sa koridorom 10, kolika su tamo kasnjenja bila? Kada je to projektovano i sto to nije radjeno pre 4-5 godina? Pusti me prazne price.
Mnogo ruzno pricas, bas se vidi da si ostrascen i neobjektivan.
Ja upravo i pricam o tome da se pocetak gradnje najavljuje jos odavno, ali ako hoces da se drzimo poslednjih 10 godina, evo i pred 10 godina je pricano kako ce se krenuti za izgradnjom, i pre 9, i pre 8 i pre 7 i eto neko konacno krene, nesto i zavrsi, iz nekih objektivnih razloga kasni i sad je to katastrofa, ma pazi molim te.
Ne, ovo nije katastrofa ma koliko zelis tako da je prikazes.

Ono sto mozemo da diskutujemo je da lose sto se obecava rok i sto se pominju tacni datumi koji se uporno krse, ali ne mozemo u sirem smislu govoriti kako je sad losije nego ranije, kada je ocigledno da nije losije, vec je MNOGO bolje, barem sto se puteva tice.
Toliko si neznanja pokazao u ovom postu da nisi kredibilan za ozbljnu raspravu.
zamisli kakve nebuloze pises, "sredstva su dogovorena ali nisu obezbedjena", ti jednostavno ne znas materiju, glupo je da pricamo ti i ja.
ovo da sam ostrascen, znao sam da ces da napises, uostalom to sam i predvideo u mom postu, to je uvek izgovor kad druga strana nema sta da kaze realno. Ti ne znas ni osnovne stvari, kad je sta zapoceto da se gradi a plediras da ovde dajes ocene o nekom vremenu. Jedostavno, onako surovo da ti kazem, nemas pojma o ovoj temi.
Sve jedno ti je ko je na vlasti, a onda napises potpunu neistinu kako je "eto neko konacno krene, nesto i zavrsi" , sto je nekako potpuna neistina,ali eto tebi nije vazno ko je na vlasti. A mi se ovde svi zakopcavamo na ledjima. :wink:
pozdrav i moja preporuka da ti i ja vise ne debatujemo, mi smo paralelni koloseci.,meni je botova preko glave sa drugog threada pa ne bih i ovaj da smaram sa besmislenim raspravama i ovde.

Ispadoh sad i bot. hahaha pa sjajno. Popij jedan lekic za smirenje i uzivancija.

Ni na jednu stvar ne odgovaras, vec samo furas svoju pricu koja ne pije vodu.

Sve sto govorim i cega se drzim je sledece. Koliko su puta u proslosti projekti uradjeni pa nikad nije krenulo u izgradnju?
Koliko puta su dogovarana sredstva pa nisu povucena, a kamate samo placane?
Koliko puta je najavljivan pocetak pa nije ni krenulo?

Gore od dvomesecnog kasnjenja je desetogodisnji najavljivani pocetak (iako traje i duze, ali eto ti bi da se prica samo za poslednjih 10 godina). Trenutnu vlast mozemo da kritikujemo za mnogo stvari, ali ne i za ovo.

I za kraj ponavljam, ovo nije katastrofa ma koliko zelis tako da je prikazes.
 
Bilo bi dobro ako bi Vučić posle sasatanka u Rigi, na ovom po meni, velikom otvaranju Ljig-Preljina, saopštio da je sa Kinezima dogovorena izgradnja dela Bg obilaznice. Mislim da je otvaranje autoputa dobra prilika da saopšti tu vest ako je ima.
 
Sasvim je moguće da će odraditi kinez i azeri obilaznicu jer su ljudi i mašine već tu, nije mali trošak vraćati ih nazad u njihovu domovinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413848#p413848:ufftyixk je napisao(la):
vucko » 01 Nov 2016 01:18 pm[/url]":ufftyixk]Sasvim je moguće da će odraditi kinez i azeri obilaznicu jer su ljudi i mašine već tu, nije mali trošak vraćati ih nazad u njihovu domovinu.
Dobra prilika za dobrog pregovaraca da to iskoristi i evo predloga. Ne ugovarati velike LOTove, vec sve po 10-15km, a svaki put koristit argument, "ajde da se dogovorimo koliko trazite za 10km od Preljine ka Pozezi" i kad se dogovorimoza cenu, onda predlozimo da "podelimo troskove" koje bi Azeri inace imali kada bi selili masine, nasu polovinu oduzmemo od cene LOTa i ptpisemo ugovor i krenu da rade. Kad zavrse taj LOT onda ugovaramo sledecih 10-15km i svaki put umanjujemo dogovorenu cenu za trosak izmestanja mehanizacije koji bi imao izvodjac i tako. :D

naravno, salim se malo, ali nije losa ideja. :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413787#p413787:2u0gd7qv je napisao(la):
perovicp » 01 Nov 2016 08:13 am[/url]":2u0gd7qv]Potvrda da nastavak ka Požegi neće odmah početi već tek za koju godinu i da postoje i dalje politička trvenja kuda da se nastavi autoput posle požege...

http://www.politika.rs/sr/clanak/366875 ... k-u-Mackat

Osim sto je naslov tendenciozan sto dnevni list Politika sebi ne bi smeo da dozvoli, u clanku se vidi da su opstine Zlatiborskog okruga `saglasne` u zahtevu da `odvuku` autoput ka Zlatiboru.
OPIS-OKRUG-SLIDE_03.jpg

Zlatiborski-okrug-mapa.jpg


Pa zar je neko ocekivao drugacije? :laugh:
U tekstu se dalje navodi kako su Ivanjicani `jedini protiv` !
Ma nije valjda? ;) Pa valjda su to podnosioci predloga mogli i pretpostaviti, jer i oni su nezadovoljni sto aktuelna varijanta nije trasirana kroz nnjihov kraj.
Dalje se u tekstu spominje Nova varos u kontesktu `vecih mesta` sto je realno nikakav argument jer osim Uzica vecih mesta nema ni na jednoj od dve trase koje su u razmatranju.
Takodje, cela prica o `kompromisu preko mackata je vise odraz licemerstva nego li dobre volje i zelje za postizanjem dogovora, al to govori o karakteru predlagaca.
Takodje, i sam `moravski koridor` je vec planiran da ide kroz Uzice tako da je ovo klasican sebicluk, a ne konstruktivan dijalog koji bi doveo do reziltata na opste zadovoljstvo.

Ovde je jasan cilj. Nema tu nikakvog kompromisnog predloga sto se vidi i po ovom citatu:

Na pitanje kuda bi dalje od Mačkata išao put ka crnogorskoj granici, da li preko Zlatibora ili Pešteri, Paunović odgovara da bi odatle, gde je na korak do najposećenije turističke planine, mogao da vodi područjima između Arilja, Ivanjice i Nove Varoši, pa onda na Pešter i do Boljara. – Time bi bio sasvim blizu Zlatiboru, Zlataru, Goliji, a prošao bi i kroz slabo naseljena pešterska područja.
Plan je `dovedem te pred svrsen cilj` u kome bi u jednoj fazi radili deonicu do Mackata a onda naravno nastavili zlatiborskom varijantom, jer normalno da niko normalan nece `vracati` put sa zlatibora natrag na istok ka Goliji i Sjenici.

Umesto da su slozni oko zahteva da se sto pre uradi deo od Preljine do Pozege i time izbegne usko grlo Ovcarsko-kablarske klisure, ovde imamo na delu stari srpski obicaj `da komsiji crkne krava`
 
Мислим да би рационалан компромисни предлог могао бити да се, кад аутопут дође до Пожеге, као први следећи корак граде деонице другог коридора: Пожега - Ужице и Прељина - Краљево. Тако бисмо се аутопутем примакли до оба "улаза" у Црну Гору, Бродарева и Меховог крша, и што је још важније, покрили бисмо и два наша велика града и центра.

Тек у некој наредној фази, без икакве журбе, наставили бисмо ка југу како је и предвиђено, преко Пештера.
 
Ta prica o "vecim" mestima mora da prestane. Kakva bre veca mesta? I koga to zanima ako niko ne putuje od i ka tim "vecim mestima". Po milioniti put, uzmu se podaci o saobracaju i sve ti se kaze samo. Da su ovi pametni, kao sto nisu, i da gradonacelnik Uzica ima ikakvu ideju i viziju, kao sto nema, i da je strucan za bilo sta kao sto nije, lako bi objasnio svima, uz podrsku strucne javnosti, zasto Zlatibor(pa time i Uzice) zasluzuje jacu vezu. Pa da imaju mere i mozga kao sto nemaju, zajedno bi se Cajetina(Zlatibor) i Uzice medijski i politicki borili za autoput do, makar, Sevojna, pa onda recimo prosirenje do Cajetine ili novi put oko Uzica, boljom trasom.

A ove izjave i vesti ne znam cemu sluze stvarno, ovo ni lokalne glasace ne pridobija. Tek o "predlogu" vrednom par stotina miliona vise da ne govorim...
 
E pa prijatelju ja se u nacelu slazem sa tobom, ali postoji izvestan problem u brojanju saobracaja u ovom slucaju.
Ne mogu se porediti babe i zabe.
Dakle, porediti modernizovan magistralni pravac sa putem koji je isti kao i kad je probijan pre vise od 50-60 godina i verovatno je slican ili identican nekom jos starijem...
I to je do Ivanjice, jer je asfaltiranje puta Ivanjica - Sjenica relativno skorijeg datuma.
Po istom osnovu nikada se ne bi trebala graditi veza Zemun - Borca sa Pupinovim mostom jer je pre izgradnje broj putnika tuda bio 0 (nula).

Nadam se da kapiras o cemu govorim. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kada stigne do Požege , ja bi ISTOVREMENO gradio 15km do ispred Užica i 30km do Ivanjice. Mislim da bi to zadovoljilo obe strane, a da za ovih ionako planiranih 15tak km do Užica (80-100 mil evra) država neće propasti. Nako toga ako će se graditi dalje ka CG, opet bi istovremeno gradio Ivanjica-Pešter (40-50km) i južnu obliaznicu oko Užica do Mačakata 5-10km kao deo Moravskog koridora ka Viešegradu, Bosna. I na kraju bi opet istovremeno gradio zadjih 30tak km do Boljara i 40tak km Kotromana na granici sa Bosnom. Time bi svi bili zadovoljni, pare bi se ravnomerno podelile za izgradnju, i u isto vreme bi se završili autoputevi u ovom kraju.
Znači ne mora ili-ili može i-i u zavisnosti koliko ima para da se ravnomerno podeli.
Samom Zlatiboru ne treba autoput, to bi pokvarilo ambijent. Dovoljan im je autoput na par km dole kod Mačkata. Pa autoput ne ide ni kroz NS ni mnoge gradove nego prolazi par km dalje. To je sasvim ok rešenje za Zlatibor.
 
U brate, kad sam sebe pročitam pogubim se po mestima, zato evo slika šta sam hteo reći: istovremena prva, istovremena druga i istovremena treća etapa
 
da umesto jednog ektremno neisplativog puta, pravimo dva takva puta i to u sinhronizovanim fazama???
:bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413889#p413889:1r0avew7 je napisao(la):
laki72 » Uto Nov 01, 2016 7:08 pm[/url]":1r0avew7]E pa prijatelju ja se u nacelu slazem sa tobom, ali postoji izvestan problem u brojanju saobracaja u ovom slucaju.
Ne mogu se porediti babe i zabe.
Dakle, porediti modernizovan magistralni pravac sa putem koji je isti kao i kad je probijan pre vise od 50-60 godina i verovatno je slican ili identican nekom jos starijem...
I to je do Ivanjice, jer je asfaltiranje puta Ivanjica - Sjenica relativno skorijeg datuma.
Po istom osnovu nikada se ne bi trebala graditi veza Zemun - Borca sa Pupinovim mostom jer je pre izgradnje broj putnika tuda bio 0 (nula).

Nadam se da kapiras o cemu govorim. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
To stoji u slucaju svih puteva na kojima nema brojanja saobracaja, a koliko je takvih i kakav je na njima saobracaj? Mi na ovom forumu za par sati cesljanja mozemo solidno precizno da vidimo koliki je realan saobracaj na tim "skakljivim" deonicama i da ga svog saberemo. Znaci bez redukcija na neka ciljna, lokalna putovanja. I opet je taj broj jako mali. Za konkretan dati primer, moguce je, kada bi nam neko dao podatke, utvrditi makar grubu cifru saobracaja Zemun-Borca iako taj (direktni) pravac nije postojao.

Da ne teoretisem vise, okreni, obrni, pravac ka Ivanjici nikad nece biti dovoljno popularan da se tuda pravi bilo kakav ozbiljan put i mislim da je cela prica oko tog pravca pocela i drzi se zbog politickih razmirica na relaciji drzava-Cajetina, od momenta kad je predsednik opstine Cajetina zaratio sa "kontroverznim biznismenima" bliskim vlasti. Od kada su se barem malo "pomirili" po medijima se moze cuti suskanje o trasi k11 preko Zlatibora.

I podvuci cu jos jednom, posle Zlatibora u putnu mrezu do Crne Gore ne treba uloziti ni sto dinara, a ne stotine miliona evra. Postojeci put je sasvim korektan i solidno brz do granice.
 
[/quote]
To stoji u slucaju svih puteva na kojima nema brojanja saobracaja, a koliko je takvih i kakav je na njima saobracaj? Mi na ovom forumu za par sati cesljanja mozemo solidno precizno da vidimo koliki je realan saobracaj na tim "skakljivim" deonicama i da ga svog saberemo. Znaci bez redukcija na neka ciljna, lokalna putovanja. I opet je taj broj jako mali. Za konkretan dati primer, moguce je, kada bi nam neko dao podatke, utvrditi makar grubu cifru saobracaja Zemun-Borca iako taj (direktni) pravac nije postojao.

Da ne teoretisem vise, okreni, obrni, pravac ka Ivanjici nikad nece biti dovoljno popularan da se tuda pravi bilo kakav ozbiljan put i mislim da je cela prica oko tog pravca pocela i drzi se zbog politickih razmirica na relaciji drzava-Cajetina, od momenta kad je predsednik opstine Cajetina zaratio sa "kontroverznim biznismenima" bliskim vlasti. Od kada su se barem malo "pomirili" po medijima se moze cuti suskanje o trasi k11 preko Zlatibora.

I podvuci cu jos jednom, posle Zlatibora u putnu mrezu do Crne Gore ne treba uloziti ni sto dinara, a ne stotine miliona evra. Postojeci put je sasvim korektan i solidno brz do granice.
[/quote]

Pa da do Zlatibora zive stanovnici Srbije, posle je tu Kazahstan. O sasvim korektnom i solidno brzom putu :bash:
 
Pa kome da ga pravis?
Nova Varos, Prijepolje, Priboj, Brodarevo???
Njima?
Pa svakim danom ti gradovi su siromasniji za po kojeg stanovnika koji se pomera bilo gde samo da gravitira Beogradu (Pozega, Cacak, Milanovac) i da se mrdne iz tih rupa. Za par godina u tim gradovima muslimani ce postati vecina, jer jedino oni imaju interesa da ostanu dole.

Druga stvar, ljudi dole lose zive i sa 20 000 din koliko zaradjuje domacinstvo ne verujem da im je do putovanja i uzivanju u novim putevima, dole se cesto vidja primer sipanja goriva u flasu od fante.

AP do Zlatibora, svakako. Zlatibor iz dana u dan postaje sve atraktivniji i ujedno interesantniji i za nas i za strance, svakako bi mu rejting podigao AP, sa druge strane ova slabo razvijena mesta koja sam gore pobrojao imala bi auto put na "samo" 50-60km od grada sto je njima vise nego sovoljno.

Morali bi biti mnogo bogata zemlja pa da radimo ovo sto je Eart ucrtao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413966#p413966:1k8q7n3o je napisao(la):
Tintoreto » Wed Nov 02, 2016 6:32 am[/url]":1k8q7n3o]Pa kome da ga pravis?
Nova Varos, Prijepolje, Priboj, Brodarevo???

Njima?
Pa svakim danom ti gradovi su siromasniji za po kojeg stanovnika koji se pomera bilo gde samo da gravitira Beogradu (Pozega, Cacak, Milanovac) i da se mrdne iz tih rupa. Za par godina u tim gradovima muslimani ce postati vecina, jer jedino oni imaju interesa da ostanu dole.

Druga stvar, ljudi dole lose zive i sa 20 000 din koliko zaradjuje domacinstvo ne verujem da im je do putovanja i uzivanju u novim putevima, dole se cesto vidja primer sipanja goriva u flasu od fante.

AP do Zlatibora, svakako. Zlatibor iz dana u dan postaje sve atraktivniji i ujedno interesantniji i za nas i za strance, svakako bi mu rejting podigao AP, sa druge strane ova slabo razvijena mesta koja sam gore pobrojao imala bi auto put na "samo" 50-60km od grada sto je njima vise nego sovoljno.

Morali bi biti mnogo bogata zemlja pa da radimo ovo sto je Eart ucrtao.

Hajde sada malo razmisli o uzrocima za ovo što si naveo, a ja boldovao, pa pronađi i lošu putnu mrežu kao jedan od razloga.
 
Pa i onome sa Tare, Zlatibora, Užica, Sevojna, Požege, Arilja, Ivanjice, Sjenice, Novog Pazara, Tutina... je neisplativ Pupinov most, pa jbg mora da ga plaća plus mu ni ne treba. Naravno, ja koji živim u Bg-u treba da imam sve bulevare, metro i slično da ne bi gubio vreme u saobraćaju, zato što sam ja ja i volim sebe, a onaj tamo ljakse može da ide i kolskim putevima jer on nije ja pa time nije ni važan. A šta je važno i isplativo određujem ja, njega naravno i ne pitam, jer ja znam i za sebe i za njega šta je bolje. Sačuvaj Bože sebičluka. A za predviđače budućnosti i prometa za 20 godina svaka čast, imaju natprirodne moći da gledaju u budućnost. Još jednom navodim primer Ibarske od Bg-a do Lajkovca gde je danas sve kuća do kuće, a pre izgradnje puta nije bilo desetina današnjih objekata. Ko može to da predvidi?
 
Uopste se ne radi o sebicluku.
Ja sam najmanje jednom mesecno u tom istom Pb odakle su mi roditelji, znam do ro prilike u pomenutim mestima, odlicno poznajem put do dole i tvrdim da je dalji auto put od Zlatibora neisplativ i nepotreban.

Da je teren ravan i "lak" za rad, zasto da ne, ali ne znam da li ste svesni kakve cuke posle nastaju i ako nam probleme pravi ovaj deo oko Ljiga koji je Kalifornija za one cuke, koliko bi nas tek u tom slucaju sacekalo problema i odlaganja rokova. Ne treba se zanositi nerealnim pricama.


FAP ne bi spasio ni AP jer put jeste bitan element u razvoju neke ekonomije ali nije presudan.

Po mom misljenju pametnije je ( posto mladi odlaze iz tih gradova u Bg, stari i nemocni su na selima, ljudi srednjih godina su "ni tamo ni ovamo" u takvim mestima, a posto nemaju fabriku u koju mogu da se zaposle, ne mogu ni da pokrenu neki privatni posao jer su ljudi u takvim mestima losi potrosaci, kao jedinu opciju vide povratak na selo) da damo bas takvim ljudima neku sansu i podsticaj da na selu urade nesto. Ulozimo 10 deo cene tog auto puta da svako selo u tom kraju dobije asfalt, a ne da se ide putevima koji nisu popravljani od prvog buldozera koji je napravio/trasirao taj zemljani put.
Hocemo da gajimo malinu, ok, ide nam dobro, svi pokazatelji su na nasoj strani. Pa ajde onda popularizujte to jos, dajte nekih subvencija + da svako selo koje ima preko 50 000 sadnica koje radjaju MORA da ima asfalt i onda bi mozda barem malo usporili "umiranje" takvih mesta.

Verujte mi da je za jednog prosecnog coveka iz tog kraja mnogo bitnije da mu asfalt stigne do imanja na selu nego cinjenica da ga taj AP povezuje sa Beogradom za dva sata. Jos na sve to da ima AP od Zlatibora do Bga, meni bi to bila skroz ok varijanta.

No dobro, ne bih voleo da budem lose protumacen jer sam ja detinjstvo proveo bas u tim selima kod dede i babe i obozavam ih i uvek rado idem tamo, jer je boravak na selu odmor ua dusu, ali kada god odem glavna tema im je put put i samo put, ali put ka selima.
 
Tintorelo, nisam mislio da si ti sebičan, nego generalno za one što misle tipa: za mene treba, za drugog ne. Ovo drugo, za asfaltiranje ruralnih delova si lepo napisao, potpuno se slažem. Ja ne mislim da svaki grad poput navedenog Priboja (ili Nove Varoš, Prijepolja...) mora imati autoput ali mislim da čitav region treba imati jedan autoput kao žilu kucavicu, bar da im je blizu (30-40 min vožnje) krak Užice-Kotroman na kom bi mogli da se uključe na mrežu autoputeva. Isto važi i za južni pravac.
 
Иако не мислим да је продужетак овог аутопута јужно од Пожеге приоритет (сматрам да је то обнова целокупне железничке мреже у Србији), чини ми се да се овде мало претерује када се пише о некаквој наводној екстремној неисплативости пута од Пожеге до Бољара.

Кључна грешка је, наиме, што се не узима у обзир ефекат те деонице на укупну мрежу аутопутева Србије. Пре свега је реч о утицају новоствореног, индукованог саобраћаја, оног који не би ни постојао - да нема аутопута.
Ево и примера: возач мађарског аутомобила који се одлучи да путује у Црну Гору тек од тренутка када је у целости изграђен аутопут, у Србији плаћа путарину на тој деоници, али и додатно на два и по пута дужој траси од Хоргоша до Пожеге!
Математика нам каже да 1.000 таквих путовања дневно (а биће их, лети и из Чешке, Словачке, Румуније... Суботице...) има исти финансијски ефекат као 3.500 путовања када би посматрана деоница била изолована. Још узмите у обзир да ће многи од тих возача у Србији напунити резервоар, а да су државни намети по литру повелики.

Није то баш тако безнадежно као што изгледа. Мислим да исплативост током летње сезоне због овога уопште није упитна, али не бих потценио ни остатак године. Усмереност Црне Горе, посебно северних крајева кроз које пролази аутопут (Беране и Андријевица) ка Београду је велика, смањиће се потражња за авионским, нажалост и за железничким превозом, даље, треба рећи да је по крајолику Црна Гора међу најатрактивнијим земљама Европе - као што је, рецимо, по мени Голија најлепша планима Србије - па туризам добија велику развојну шансу, током целе године. Не треба заборавити да ће аутопут користити и становништву Скадра на Бојани и северне Албаније као најбржа веза са светом, а богме и за долазак на дубровачку ривијеру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413984#p413984:3hv93cy7 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Nov 02, 2016 9:59 am[/url]":3hv93cy7]Pa i onome sa Tare, Zlatibora, Užica, Sevojna, Požege, Arilja, Ivanjice, Sjenice, Novog Pazara, Tutina... je neisplativ Pupinov most, pa jbg mora da ga plaća plus mu ni ne treba. Naravno, ja koji živim u Bg-u treba da imam sve bulevare, metro i slično da ne bi gubio vreme u saobraćaju, zato što sam ja ja i volim sebe, a onaj tamo ljakse može da ide i kolskim putevima jer on nije ja pa time nije ni važan. A šta je važno i isplativo određujem ja, njega naravno i ne pitam, jer ja znam i za sebe i za njega šta je bolje. Sačuvaj Bože sebičluka. A za predviđače budućnosti i prometa za 20 godina svaka čast, imaju natprirodne moći da gledaju u budućnost. Još jednom navodim primer Ibarske od Bg-a do Lajkovca gde je danas sve kuća do kuće, a pre izgradnje puta nije bilo desetina današnjih objekata. Ko može to da predvidi?
Ne radi se o gledanju u pasulj nego o statistici i prostom predvidjanju. To je osnova za bilo kakvu gradnju infrastrukture, ne razumem zasto te toliko zbunjuje. Svaki objekat ikada i igde je tako napravljen-izracunato koliko ce ljudi prolaziti u nekom periodu i napravljen odgovarajuci put za to opterecenje. Sem ako ne mislis da mi kao ljuta sirotinja treba da bodemo kao corava koka, napravimo puteve sa nadom da ce Prijepolje ili Ivanjica postati turisticki centar Balkana pa sta bude, a milijarda potrosena.

Mozda na kraju tako i bude. Bogati i uspesni sebi takve politicko-ekonomske gafove ne dozvoljavaju, a mi se ipak vodimo nekim drugim vrednostima.
 
Lepo rečeno Panto :kk:
Aleksandre, ne, ok je, ali ja imam drugačija predviđanja od tvojih :) Ima masa razloga zašto verujem da zapadna Srbija, istočna Bosna i sever CG imaju velike potencijale, koji bi se realizacijom ovog autoputa valorizovali. Trenutni promet je samo jedan mali delić cele šire priče, pa bi odluka o gradnji/ne gradnji bazirana na samo jednom deliću bila pogrešna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413499#p413499:38pau3a0 je napisao(la):
Earthmoving » 30 Okt 2016, 10:54[/url]":38pau3a0]Plećko, aj baci pogled kako će da stavljaju grede na most. Da li će ovom incremenatal (postepeno) launching (ne znam kako se prevodi na sprski u ovom kntekstu) metodom: https://www.youtube.com/watch?v=S3Kf9e6JgF4 ili kako?
Evo metode postavljanja greda... Metoda sa četiri krana, dva nabace gradu na kamion, posle ova druga dva sa kamiona na stubove. Imam i video zapis od 5min...
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Bravo Plećko kralju, ubo si pravi dan :kk: Ako imaju spremljene grede, izgleda da će ovo baš brzo da ide. A gde se može pogledati film ?
 
Vrh