Earthmoving
Expert
Evo mog pogleda na retrpospektivu gradnje autoputeva u Srbiji
- početak70ih, prve gradnje autoputa kroz Beograd
- kraj sedamdesetih, gradnja ka Nišu i Zagrebu
- 80-e gradnja ka Ns-u
- 90-e, tu se gradnja zbog sankcija, promene ekonomskog sistema, ratova, nemaštine jako usporava i neki ranije planirani autoputevi ne mogu da se realizuju. Radi se dalje od Ns-a ka Su, i od Ni ka Le. Započinje Bg obilaznica (stubovi preko autoputa Bg-Zg, Ostružnički most koji se ruši u bombardovanju). Posle bombardovanja prioritet dobija obnavaljenje uništenog umesto gradnja novog.
- 00-e, druga traka Bg-Su, mnogo energije potrošeno za nastavak južnog i istočnog kraka K10 (Le-Mkd granica i Ni-Bug granica). Điđićeva ministarka Marija Rašeta Vukosavljević govori da K11 neće ići ni preko Ča ni preko Ue, već direktno od Valjeva na Požegu. Koštuničin Velja koji je iz Čačka jako gura K11. Zapadne bankarske institucije ne žele da finansiraju ovaj projekat. Pokušava se da koncesijom Alpina & Porr ubiranju putarinu na Bg-Su odakle bi finansirali deo izgradnje Bg-Pž. Veliki otopor Čanka i ekipe. Posao oko 1,5 mlrd evra i Alpina&Porr ne može da obezbedi bankarske garancije, koncesija propada. 08-a, avgust, Tadić u istorijskoj poseti Kini gde se dogovaraju i otvaraju vrata za sve projekte koje Kina sada gradi i finansira (Pupinov most, K11: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig).
- 10-e. Puštaju se delovi Bg obilaznice. Tadić i Mrkonjić započinju Ub-Lajkovac, konačno kreće K11. Tadić i Jeremić dogovaraju sa Azerima da Azvirt gradi Ljig-Preljina. Tadić pada sa vlasti, Vučiću treba vremena da sabere i nastavi započeto, gubi koju godinu nikakve nove veće gradnje se ne potpisuju, samo druga greda Ostružničkog mosta i 8km dole kod Bujanovca. Međutim u 2016. nastavlja i potpisuje sa Kinezima Surčin-Obrenovac, moguće potpisivanje sa Kinezima i Azerima završetak Bg obilaznice. Privode se kraju radovi na K10 gde se očekuje da ceo istočni i južni krak budu gotovi krajem 2017, kao i deo do Kg. U 2017. se očekuje da bude povezano Obrenovac-Čačak. Takođe obećava u ekspozeu da će naći sredtva da se izfinansira Ča-Pž tokom ovog mandata. Intenzivira se priča oko Ns-Ru, kao i Ni-Pš. Ima određenih planskih aktivnosti sa Rumunima i za Pa-Vš.
- početak70ih, prve gradnje autoputa kroz Beograd
- kraj sedamdesetih, gradnja ka Nišu i Zagrebu
- 80-e gradnja ka Ns-u
- 90-e, tu se gradnja zbog sankcija, promene ekonomskog sistema, ratova, nemaštine jako usporava i neki ranije planirani autoputevi ne mogu da se realizuju. Radi se dalje od Ns-a ka Su, i od Ni ka Le. Započinje Bg obilaznica (stubovi preko autoputa Bg-Zg, Ostružnički most koji se ruši u bombardovanju). Posle bombardovanja prioritet dobija obnavaljenje uništenog umesto gradnja novog.
- 00-e, druga traka Bg-Su, mnogo energije potrošeno za nastavak južnog i istočnog kraka K10 (Le-Mkd granica i Ni-Bug granica). Điđićeva ministarka Marija Rašeta Vukosavljević govori da K11 neće ići ni preko Ča ni preko Ue, već direktno od Valjeva na Požegu. Koštuničin Velja koji je iz Čačka jako gura K11. Zapadne bankarske institucije ne žele da finansiraju ovaj projekat. Pokušava se da koncesijom Alpina & Porr ubiranju putarinu na Bg-Su odakle bi finansirali deo izgradnje Bg-Pž. Veliki otopor Čanka i ekipe. Posao oko 1,5 mlrd evra i Alpina&Porr ne može da obezbedi bankarske garancije, koncesija propada. 08-a, avgust, Tadić u istorijskoj poseti Kini gde se dogovaraju i otvaraju vrata za sve projekte koje Kina sada gradi i finansira (Pupinov most, K11: Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig).
- 10-e. Puštaju se delovi Bg obilaznice. Tadić i Mrkonjić započinju Ub-Lajkovac, konačno kreće K11. Tadić i Jeremić dogovaraju sa Azerima da Azvirt gradi Ljig-Preljina. Tadić pada sa vlasti, Vučiću treba vremena da sabere i nastavi započeto, gubi koju godinu nikakve nove veće gradnje se ne potpisuju, samo druga greda Ostružničkog mosta i 8km dole kod Bujanovca. Međutim u 2016. nastavlja i potpisuje sa Kinezima Surčin-Obrenovac, moguće potpisivanje sa Kinezima i Azerima završetak Bg obilaznice. Privode se kraju radovi na K10 gde se očekuje da ceo istočni i južni krak budu gotovi krajem 2017, kao i deo do Kg. U 2017. se očekuje da bude povezano Obrenovac-Čačak. Takođe obećava u ekspozeu da će naći sredtva da se izfinansira Ča-Pž tokom ovog mandata. Intenzivira se priča oko Ns-Ru, kao i Ni-Pš. Ima određenih planskih aktivnosti sa Rumunima i za Pa-Vš.