Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390047#p390047:v5kgkfzz je napisao(la):
Earthmoving » 05 Јун 2016 03:23 pm[/url]":v5kgkfzz]
Bravo za slike Pantograf :kk: A i ono za severnu obliaznicu oko Ča što si rekao si skoz u pravu, izgradjna tih par km bi mnogo značila. Ali mislim da je planirano da se ona radi u okviru denice Ča-Pž koja se nažalost trenutno ne spominje, pa kako sad stoje stvari neće se raditi pre ugovaranja cele deonice :(
Слике из свемира и оно што је рекао/написао је рекао Картограф, а не Пантограф. Можда те на брзину збунило то што обојица имају на крају надимка оно "граф" :D
 
Ne samo koridor 10, nego i 11, je, ako ćemo pošteno trebao odavno da bude završen i baci Ibarsku magistralu u zaborav. Mnogo više zbog bezbednosti, nego zbog količine vozila koja tuda prođe. To je tranzitni put koji povezuje Beograd sa Zapadnom Srbijom i samo kao takav je davno trebao da bude auto-put. Kao što je trebao da bude gotov i Moravski koridor, da spoji dva auto-puta.

A sada bi se verovatno pravili neki novi projekti o kojima nema ni reči.
 
Данас су Путеви Србије објавили јавну набавку за набавку опреме за наплату путарине по отвореном систему наплате, на наплатним рампама (станицама) код Прељине и Такова. Значи путарину за нови аутопут на коридору 11 ћемо плаћати на ове две рампе. Вероватно ће отворени систем наплате (по броју улазака на аутопут, а не по пређеним километрима) бити на снази док се не изгради цео аутопут са свим петљама, од Београда до Чачка.
Отворени систем наплате путерине је још увек на деоници аутопута А1, Ниш-Лесковац.

07.06.16. ЈАВНА НАБАВКА БР. 59/2016 - УВОЂЕЊЕ ОТВОРЕНОГ СИСТЕМА НАПЛАТЕ ПУТАРИНЕ НА НОВИМ НАПЛАТНИМ СТАНИЦАМА ПРЕЉИНА И ТАКОВО

ПОЗИВ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПОНУДА
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... ponuda.pdf

КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦИЈА
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... tacija.pdf

Нешто више о отвореном систему наплате путарине: http://www.satplus.rs/otvoreni-sistem-n ... a-cupriji/
 
Da li neko zna planira li se da zatvoreni sistem naplate važi i na obilaznici oko Niša? Čini mi se da bi ukidanjem rampi kod Leskovca i kod Naisa i pravljenjem dve veće i malih rampi za Niš ovo u potpunosti bilo moguće, a uštedelo bi u proseku verovatno bar 15-20min u transportu, u pikovima eliminisalo gužve itd.

Naravno, mislim na vreme posle završetka oba kraka K10.
 
Za Niš je kao i za Beograd i Novi Sad, planiran besplatni režim autoputa. Zatvoreni sistem naplate planiran je od Leskovca do Preševa, kao i od Niške Banje do Dimitrovgrada.

PS: Da dodam i da sam veliki pobornik sistema vinjeta, uz upotrebu kamera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389920#p389920:exo0sxfs je napisao(la):
Earthmoving » 04 Јун 2016 09:26 pm[/url]":exo0sxfs]drum1 :
"Deonice Koridora 11 Lajkovac - Ljig i Obrenovac - Ub, ukupne dužine oko 50 kilometara, koju grade Kinezi sa domaćim podizvođačima, biće završene do juna 2017"
"Bilo je puno problema, kao i uvek kod gradnje autoputa, očekujemo da ove dve deonice imaju stepen izvršenja do kraja godine od 45 odsto, a da sledeće godine do početka juna ili do kraja juna imamo završene radove"
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1139758
A Bg obilaznica (Surčin)-Obrenovac bi prema današnjim najavama trebali potpisati ovog meseca kada dođe kineski premijer u Srbiju. U nekom od pređašnjih postova sam preneo vest i link.
Nažalost Ča-Pž se trenutno ne spominje.

Хвала! :) Промакло ми је иако сам тражио! :?
 
d995bead3ac4fe3e6d648e8ec93b87ab.jpg
2e63cbe419478243429cec6abbce8dac.jpg
e4891faddf02a18644089a3f0d7158a9.jpg


Mislodjin slikano iz kola. Oko 6-7 radnika na ovom delu, dva bagera i cisterna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
čačak- požega je preskupo, mislim da je oko 300M € za 30km što je bacanje para zbog kojih bi nas naša deca sa pravom pljuvala, a o unucima i da ne govorim. grci i hrvati koji su tako bacali pare sad se grdno kaju. treba graditi lagano moravički koridor a obilaznicu oko čačka proširiti na 2+2 trake što je prilično jeftino, denivelisati neke raskrsnice i napraviti kružne tokove umesto semafora. isto tako i dalje ka užicu.
mi sve gradimo ili-ili, uvek neka revolucija. ili AP ili katastrofalni magistralni put. umesto toga razvijene zemlje imaju i 2+2 puteve kao i 1+1 ali sa širokim trakama da može da se bezbedno vozi 100 ili 110km/h. ispraljati krivine i puteve gde je to moguće, praviti obilaznice, tunele... prosek bg-zlatibor je 60km/h. podignimo to na 80km/h i to je sasvim dovoljno. ne moramo da skupo platimo da bi prosek bio 100km/h.
besmisleno je davati 10M po km i kopati kroz planine a za te pare cela vojvodina i mačva mogu da se premreže AP, jer je cena 5 puta niža. ljudi beže sa juga ka severu što zbog siromaštva što zbog pritiska Albanaca na jugu i muslimana u raškoj. to putevi neće promeniti. ulagati tamo gde je sigurno i tamo gde ima naroda a ne kao na Kosovu ostaviti milijarde uloženih dolara da propadnu jer ih čak ni Albanci ne koriste. na greškama se treba učiti pa ako ništa bar na svojim.
Zalažem se za sistem vinjeta i za potpuno ukidanje akciza na gorivo. mi kao tranzitna zemlja moramo imati najjeftiniju putarinu i najjeftinije gorivo kako bismo privukli strance da prolaze i sipaju gorivo kod nas. i što više stanica za punjenje električnih vozila jer imamo jeftinu struju i na tome možemo da zaradimo.
naplatne rampe su relikt 20tog veka i potpuno su besmislene i prevaziđene. što manje zaustavljanja. ili sistem vinjeta ili satelitsko praćenje vozila i naplata po pređenom km preko nekih vrsta tagova.
 
Naplatne rampe postoje u Italiji, Španiji, Francuskoj (ukinula vinjete), Poljskoj.. nije baš da smo samo mi ostali u 20. veku.

Portugal ima sistem s elektronskom naplatom, ali isto po kilometru.

Super su vinjete, ali ne verujem da mi imamo para za to planinarenje..
 
Što se tiče južne obilaznice oko Čačka mislim da semafori prave gužve, a ne to što je 1+1. 2+2 sa istim tim semaforima bi takođe pravila zastoje. A ako bi se semafori trebali eliminisati (i proširiti na 2+2) onda bi trebalo napraviti masu mostova i nadvožnjaka koji bi bili skuplji nego izgraditi značajno kraću deonicu severne obilaznice koja je deo planiranog autoputa. Plus uložene pare u južnu obilaznicu su čist trošak, a 10tak km severne obilaznice je sem troška i budući prihod od naplate putarina. I ekspropirijacija sadašnje južne duže obilaznice bi bila znatno skuplja jer, em je duža, em su na celoj trasi objekti, a na severnoj nisu. Takođe je korist i gradu Čačku koji sada ima samo južnu obliaznicu, a sa izgradnojm autoputa bi dobio pun krug obilaznice oko grada.
Stoga mislim da je bolje izgraditi severni autoput nego širiti južnu obilaznicu.
Što se tiče cene i zaduženja, mislim da je ova stvar ipak investicija koja će se kroz putarine i druge indirektne prihode i koristi isplatiti našoj deci. Mnogo veći je problem što smo od 2008-2014 uzimali milijarde evra kredita kako bi se isplaćivale penzije ljudima koji su danas mrtvi i koji neće moći da vrate te kredite nego će naša deca. Kao što je i sam Krkobabić čiji je to bio uslov da sa Tadićem uđe u vladu 08e, lepo je primao godinama veću penziju i sad kad je mrtav bole ga uvo ko će danas to otplaćivati. A kolko se tek od tih milijardi se moglo išpartati autoputeva, puteva, pruga, škola, vrtića... To je bilo čisto bacanje para, a gradnja autoputa je investicija koja će se isplatiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390925#p390925:1gs6nxqa je napisao(la):
dobri_samaricanin » 09 Jun 2016 05:31 pm[/url]":1gs6nxqa]čačak- požega je preskupo, mislim da je oko 300M € za 30km što je bacanje para zbog kojih bi nas naša deca sa pravom pljuvala, a o unucima i da ne govorim. grci i hrvati koji su tako bacali pare sad se grdno kaju. treba graditi lagano moravički koridor a obilaznicu oko čačka proširiti na 2+2 trake što je prilično jeftino, denivelisati neke raskrsnice i napraviti kružne tokove umesto semafora. isto tako i dalje ka užicu.
mi sve gradimo ili-ili, uvek neka revolucija. ili AP ili katastrofalni magistralni put. umesto toga razvijene zemlje imaju i 2+2 puteve kao i 1+1 ali sa širokim trakama da može da se bezbedno vozi 100 ili 110km/h. ispraljati krivine i puteve gde je to moguće, praviti obilaznice, tunele... prosek bg-zlatibor je 60km/h. podignimo to na 80km/h i to je sasvim dovoljno. ne moramo da skupo platimo da bi prosek bio 100km/h.
Imas poentu. Ne znam koliko ce da kosta, ali ovo sad stanje je uzasno. Dobrih 45-50 minuta od Preljine do izlaska iz O.K. klisure je stvarno previse.
Prosirivanjem obilaznice oko CAcka na 2+2 tu bi situacija bila bolja, ali opet ostaje klisura, sta cemo s njom?
 
"Dobri_samaricanin".... 100% u pravu, ceo tekst, svaka rec, cestitam ti, ma ko' da si mi brat. Koncizno, jasno, sa razlogom i predlogom sta i kako dalje.
Sad zaista imam nadu da ima jos ljudi koji slicno misle, da ima pametnih i razloznih ljudi. Jos jednom, cestitke na tekstu !!
 
Super su ti vasi predlozi ali na kraju ce da ostane tako sto ce put da dodje do Cacka a dalje nece biti uradjeno nista :mrgreen:
 
Pa koja je cenovna razlika 2+2 saobracajnice i normalnog autoputa u procentima....? I sta bi bilo kada bi ta deonica zahtevala autoput zbog povecanog intenziteta saobracaja, ako vec danas ne zahteva....? Dajte da odradimo jednom posao kako spada a ne polovicno
 
Ajd polako. :)

dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
čačak- požega je preskupo, mislim da je oko 300M € za 30km što je bacanje para zbog kojih bi nas naša deca sa pravom pljuvala, a o unucima i da ne govorim. grci i hrvati koji su tako bacali pare sad se grdno kaju. treba graditi lagano moravički koridor a obilaznicu oko čačka proširiti na 2+2 trake što je prilično jeftino, denivelisati neke raskrsnice i napraviti kružne tokove umesto semafora. isto tako i dalje ka užicu.
mi sve gradimo ili-ili, uvek neka revolucija. ili AP ili katastrofalni magistralni put.

Prvo, za neke pravce se hrvati kaju(A5), ali za neke bogami ne (A1).
Iako je kostao 'boga oca' A1 je omogucio da stotine hiljada poljaka, ceha, slovaka za normalno vreme stignu na jadran.
Jeste, to je samo u letnjim mesecima, ostatak godine je A1 poluprazan, ali fakat je da nema ta letnja tri turisticka meseca hrvatska bi mogla da proglasi bankrot jos pre nekoliko godina.

-Prosiriti postojecu obilaznicu oko cacka je "nemoguca misija".
Mislim , naravno da je sve moguce, ali bi kostalo znatno vise nego severna veza u punom profilu autoputa sa sve novim mostom preko zapadne morave, na izlazu iz cacka prema pozezi.
Zasto onda ulupati pare u nesto sto ne resava problem?
Tranzitni saobracaj bi fakticki i dalje isao kroz grad (dobro, obod grada), ogranicenje bi svakako moralo da bude 50, pesaci, biciklisti su i dalje zajedno sa tranzitom???


dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
razvijene zemlje imaju i 2+2 puteve kao i 1+1 ali sa širokim trakama da može da se bezbedno vozi 100 ili 110km/h. ispraljati krivine i puteve gde je to moguće, praviti obilaznice, tunele... prosek bg-zlatibor je 60km/h. podignimo to na 80km/h i to je sasvim dovoljno. ne moramo da skupo platimo da bi prosek bio 100km/h.

Haha, pa nije to bas tako jednostavno prijatelju. :)
Da se razumemo, slazem se da gde nema potrebe za klasicnim autoputem treba graditi moto put (2+2), kao i nove, brze magistralne puteve. Ali u ovom konkretnom slucaju i oni bi podrazumevali novu trasu kroz brda, planine i useke.
Kako drugacije mislis da ispravis put kroz Ovcarsko-Kablarsku klisuru? :D

dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
besmisleno je davati 10M po km i kopati kroz planine a za te pare cela vojvodina i mačva mogu da se premreže AP, jer je cena 5 puta niža.

Hmmm..
Malo ti je logika 'pomerena', ili imas neki licni interes.
Naime, putevi se grade tamo gde ima potreba ili se ocekuje povecanje potreba.
Praviti kilometre autoputeva da bi statistika pokazala vecu cifru je suludo.
Po tvojoj logici ispada da nismo trebali praviti ni autoput BG-Nis dalje od petlje "Lasta", jer tu vec krece brdski teren, a o begaljickom brdu sa konstantnim klizistem i da ne govorimo...

dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
ljudi beže sa juga ka severu što zbog siromaštva što zbog pritiska Albanaca na jugu i muslimana u raškoj. to putevi neće promeniti. ulagati tamo gde je sigurno i tamo gde ima naroda a ne kao na Kosovu ostaviti milijarde uloženih dolara da propadnu jer ih čak ni Albanci ne koriste.

Zapadna Srbija je jedan od regiona iz kojih ljudi najmanje odlaze!
Pri tom ljudi u tom kraju su se relativno dobro 'snasli' u novim 'kapitalistikim' uslovima.
Samo na osnovu maline drzava svake godine ima devizni priliv od 300-500 miliona €.
Tu su jos i kombinati iz Sevojna, uspesna i iz godine u godinu rastuca tekstilna industrija.
Sa druge strane, pola Vojvodine je pusto i ekonomski mrtvo, ali po tvojoj logici ajmo premreziti Vojvodinu jer je 'jeftino', a zanemarimo gradjane jugozapadne srbije, jer za jednom godisnje do Zlatibora mi mozemo i konjskom zapregom ;)
Salim se malo, ali poenta je da bili koja opcija (autoput, motoput (2+2), ili brz i bezbedan magistralni put) izmedju Cacka i Pozege nije jeftin. Ali je potreban, neophodan iz mnogo razloga.


dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
Zalažem se za sistem vinjeta i za potpuno ukidanje akciza na gorivo. mi kao tranzitna zemlja moramo imati najjeftiniju putarinu i najjeftinije gorivo kako bismo privukli strance da prolaze i sipaju gorivo kod nas. i što više stanica za punjenje električnih vozila jer imamo jeftinu struju i na tome možemo da zaradimo.
E sad si me nasmejao :D
Ukidanje akciza za gorivo?
Hahahaha
Evo ja te podrzavam, ali taj film necemo gledati ni ti ni ja u nekoj doglednoj buducnosti.
Ne samo u Srbiji, vec nigde u Evropi.
Drzava se ne odrice "zlatne koke". ;)

Prica o stanicama za punjenje elektricnih vozila...
Pa prilicno precenjena prica, sobzirom na autonomiju elektricnih automobila, a pri tom cena el. Energije ce se popeti u nebesa masovnijim koriscenjem ovog pogona u drumskom saobracaju.
U svakom slucaju to je ne tako bliska buducnost i zaista je glupo pricati o tome u nekom razvojnom periodu od narednih 10 godina.

dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
naplatne rampe su relikt 20tog veka i potpuno su besmislene i prevaziđene. što manje zaustavljanja. ili sistem vinjeta ili satelitsko praćenje vozila i naplata po pređenom km preko nekih vrsta tagova.

Pristalica sam vinjeta ili madjarskog 'matrica' sistema ocitavanja registarskih tablica, ali naplatne rampe svakako nisu 'relikt 20-tog veka' jer ih i dan danas ima u dobrom delu evrope.
I jedan i drugi sistem imaju svoje prednosti i mane.

Satelitsko pracenje?
Zasto? Prezires privatnost?
;) :D



Moje neko vidjenje je da je obilaznica oko Cacka jedan od prioritetnijih poslova (svakako ne najprioritetniji).

Nakon njene izgradnje, logicno bi mi bilo da se odradi juzni krak od petlje Preljina, makar nekih 10km, kao zacetak (vec pomalo zaboravljenog) Moravskog koridora, mada verujem da ce se pre nastaviti ka pozezi i dalje ka C.Gori i to u aranzmanu sa Kinom.

Licno smatram da od Pozege treba graditi 2+2 i ka Uzicu i BiH, i ka IC i granici sa CG, jer bi se na taj nacin znacajno ustedelo kako na izgradnji, tako i na odrzavanju puta.
Naravno, nikakav problem nije da i takav put iako nije autoput bude pod naplatom koriscenja.
Primer je Austrija, gde bez vinjete ne smete ni na 'autobahn' niti na 'schnellstrasse'.






Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Plus za Lakija, imam isto mišljenje.
Plus i za Kartografa, uvek se obradujem ovim njegovim slikama iako me tamo na temi BnV nazva svakakvim imenima ;) Ako bi još samo nabavio deonicu Bogovađa-Ljig imali bi kompletno stanje deonice.
Inače i jutros na Pinku još jednom Mihajlovićeva potvrdila da je potpisivanje Surčin-Obrenovac sa Kinezima ovog meseca tokom posete njihovog predsednika gotovo izvesno.
 
Valjda ce tu da dodaju gas. Da smo normalni kao sto nismo vec bi se zavrsavala ta deonica a pocinjala Cacak-Pozega, dok bi na deonici Pozega-Zlatibor radili relativno lagano prosirenje na 2+2.
Ono zlo od Pozege ka Ivanjici se ne bi ni pominjalo...

Hvala Laki sto obavljas prljav posao za sve nas ostale. :D :D
 
Bogovađa Ljig lepo napreduje. Nadvožnjak iznad regionalnog puta u Županjcu ka Bogovađi stubovi su mislim već izliveni. Nasipaju sad fini kamen, završetak svih mostovskih konstrukcija realno u prvoj polovini naredne godine. Očekujem da sve tu bude gotovo za cca godinu dana od danas.
 
Koliko ja znam, severna obilaznica oko Čačaka tj autoput je prvo značajno skuplji jer mora ići dužim tunelom ispod Trbušana, drugo ne rešava veliki problem jer ne vodi ljude koji putuju do Čačka bliže odredištu već oko istog. izvinjavam se ako mi podatak za tunel nije tačan ali mislim da je tako a i pogled na mapu Čačka to nedvosmisleno pokazuje.
Što se tiče južne obilaznice ona pored tranzitnog ima i veliki značaj u lokalnom transportu tako da bi njeno proširianje, koje nije skupo jer ne zahteva rušenje objekata već samo otkupljivanje nečijeg dvorišta ili ukidanje bočnih odmorišta, pruge koja se ne koristi i sl. i moglo bi se izgraditi za jednu gradjevinsku sezonu.
Moramo znati da od ukupnog saobraćaja BG-Ča ali i dalje ka Požegi, koji samo na pojedinim mestima dostiže cifru prometa koji opravdava izgradnju AP, bar 50% čini lokalni saobraćaj. čak i da se sav tranzitni saobraćaj premesti na AP cifra koja bi se dobila putarinom bi jedva bila dovoljna za održavanje istog a o opravdanosti investicije tj otplaćivanju uzetog kredita nema ni govora. Naravno da ni svi ljudi na proputovanju neće koristiti AP jer nemaju dovoljno para da plaćaju putarinu. To je nažalost naša realnost a i budućnost, iako sam po prirodi optimista.
Saobraćaj se neće povecati jer se stanovnistvo iseljava i to se nažlost ničim više ne može zaustaviti.
Što se tiče naplatnih rampi koje postoje u dobrom delu zemlaja u evropi to ne znači da one nisu zastareli sistem i da kada danas gradimo puteve treba i njih graditi. Postoji puno matricnih stampaca svuda po evropi ali to ne znaci da treba sada kupiti prevazidjeni matricni stampac kada postoje bolja resenja. Imam komšije koji još uvek imaju nokiu 3210 ali sada kada kupujem telefon sigurno neću kupiti istu jer je komšija ima.
Cena pređenog km na električnu enrgiju je trenutno po cenama struje u srbiji 20x jeftiniji od goriva u srbiji. ne može to nikakva akciza da neutrališe jer auto možete puniti i u svojoj garaži a kada bi cenu struje digli samo 2 puta ona bi i dalje bila 10x jeftinija od goriva ali narod ne bi mogao da plaća ni osvetljenje i kuvanje a kamoli grejanje na struju. tako da se to nikada neće dogoditi. i takodje mi struje imamo više nego sto nam treba i možemo lako proširiti kapacitet a gorivo uvozimo. tako da bi prelazak na elektromobile imao pozitivan makroekonomski efekat.
Moguce je kroz svaku klisuru graditi AP ali to jezivo košta. zar nije bolje kao sav racionalan i bogat svet pravimo prosirenja i ubrzavamo saobraćaj tamo gde to malo košta (a takvih deonica od čačka do užica ima dosta) a da na deonicama kroz klisure usporimo. imao sam prilike da se vozim po austriji do raznih skijalista i tamo je ograničenje 90km/h pa onda 50, pa opet 90 i tako bezbroj puta... ali u proseku ispadne oko 75-80km/h. zašto za bogatog austrijanca u audiju koji svaki vikend ide na skijanje to nije cimanje, zašto ne izbuši tunele, napravi mostove da se ne cima nego da vozi ko čovek 100-120 na sat... zato što znaju da sve to košta i u izgradnji i posebno u održavanju i da bi to svoje nestrpljenje skupo platio i došao na nivo hrvatske ili srbije. zašto bi onda srbin u puntu ili golfu dvojci morao da ima čist i ravan put ko strela kad jednom u 3 godine krene na zlatibor ili u crnu goru na more?
pogledajte ovaj link, ko ima u evropi najviše izgrađenih AP? Španci. i sada to skupo plaćaju jer nema saobraćaja i posle grčke koja se isto tak ozakopala su evropski problem broj 2.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... twork_size
Hrvati su imali rezon da grade srednje skup A1 do splita i da završe jeftin deo ka nama i sloveniji. i te investicije su logične kao i naš koridor 10 i deo ka šidu.
Ali im se onda osladilo i izgradiše još toliko nepotrebnih i preskupih deonica.jer političari su hteli da otvaraju više nego prethodna vlada a građani su bili ponosni jer im je delovalo da su ko nemci. i sada kada su došli krediti za otplatu se gorko kaju, i još mnogo godina će se kajati.
Što se tiče izvoza malina, one se izvoze i regionalnim putem i AP, a cifra izvoza malina je manja nego izvoza softwera kome ne treba AP, tako da je bespredmetno slupati pare da bi se zamrznute maline par sati brže izvezle tj brže došle do granice gde satima/danima čekaju da izađu iz zemlje.
Sevojno koristi železnicu i nema nikakve veze sa AP, niti će ikad imati.
Tekstilna industrija je industrija 18tog veka i svako veće ulaganje u istu, i takmičenje sa azijom gde deca za dolar dnevno prave patike i odeću je imbecilno. mogu se izrađivati manje serije posebnog dizajna a o nekoj masovnosti je smešno pričati.
Inače lično sam vrlo zainteresovan za deonicu BG-Požega i iz sebičnih razloga bih mogao reći da je genijalno da se to napravi ali ekonomska logika kaže da je sve posle ćelija čisto bacanje naših para tj bacanje para naše dece i naših unuka. pošto ne želim da zadužim svoje potomke da bih se udobnije vozio, da sam imao pravo da glasam, glasao bih za AP samo BG-Ćelije i ubrzavanje deonica Ćelije -Preljina- Požega i Ćelije-Valjevo-Požega, kao i AP do Mladenovca i ubrzavanje puta Mladenovac-Topola-Rudnik. time bi se putovanje do ČA produžilo pola sata u odnosu na varijantu sa AP ali bi cela šumadija za manje para dobila odlične lokalne i tranzitne saobraćajnice.
 
Dobri moj samarićanin,
1. Dužina. Severna obilaznica tj autoput bi od petlje Preljina bila dugačka 10 km, a južna je dugačka oko 15 km. Nova bi bila 50% kraća.
2. Vreme. 10km autoputem bi se prelazilo za 5 min, a 15 km sa ograničenjem 60km/h kroz grad sa objektima tik pored puta, parkiranim kolima pored puta i pešacima, kružnim tokovima oko 15-20 min. Možda bi se uštedelo 5 minuta u odnosu na sadašnje stanje. 5 min po kojoj ceni?
3. Trbušani. Mislim da se kod Trbušana ne bi morao graditi tunel nego je dovoljan usek ili blago penjanje i spuštanje autoputa jer nije to baš neka visina.
4. Cena. Proširenje bi podrazumevali bar 2 nova paralelna podugačka mosta: preko pruge i Zapadne Morave. Ne znam kako bi se to isplatilo a 50% kraći autoput sa naplatom putarine ne bi? Ne znam da li na nekim delovima uopšte ima mesta od kućica za prostor kružnog toka 2+2? Placevi pored sadašnjeg puta su pravljeni da se kola parkiraju na prostoru koji bi im se ovim uzeo. Time bi izgubili parking i prostor oko placeva. Neki objekti (sem u delu kod pruge) bi se morali eksproprijatisati. Gradnja 2 nove trake na 15 km je kao jedna traka dužine 30 km. Gradnja 6 novih traka autoputa na 10 km je kao jedna traka od 60 km. Znači gradnja 2+2 bi podrazumevala čak 50% izgradnje koja je potrebna za autoput. A to bi bio čist trošak bez prihoda dok bi gradnja vrlo prometnog autoputa oko grada Čačka imao i prihode od putarina.
5. Promet. Promet na tih 10km oko ekonomski aktivnog grada kao što je Čačak bi bio itekako intenzivan. Pogledajmo samo da su Čačani na skoro celoj obilaznici plus na ravnici oko Preljine izgradili kilomtre i kilometre industrijskih i komercijalnih objekata pa je već sada potez od skoro 20 km (pre Preljine do ulaska u klisuru) iskorišćen i vrlo prometan. Severni autoput bi rasteretio čitav taj potez i pružio gradu novi prostor za razvijanje ekonomije.
5. Odredište. Ko ide zapadnom ili severnom delu Čačka više bi mu odgovarao autoput.
6. Bezbednost. Sa 2+2 na južnoj obilaznici gde ima dosta kuća, firmi, pešaka, sigurno je da bi se pogoršala bezbednost ljudi koji žive u okolini. Nasuprot tome, izgradnja severnog autoputa koja prolazi kroz manje naseljene krajeve bi povećala bezbednost jer je autoput sam po sebi bezbediniji (više širokih traka, zaustavna traka, razdelna ograda, ograđeni prostor oko autoputa, ne ukrštanje sa drugim pravcima, nema pešaka, biciklista...), a i smanjio bi se promet i rasteretila bi se južna obilaznica.
 
моје мишљење је да су цео пут до Чачка могли да ураде до Мораве (закључно са мостом) и да ту стану, па после даље ка Пожеги. мада се мени чини да то нису урадили јер нису сигурни куда ће до Пожеге, тј. да ли тунел кроз Јелицу или долином кроз село Паковраће
 
Da bolje da je ugovoreno sa tih 10km do Zapadne Morave, odatle je ipak manja gužva ka Požegi, i svega 5-10 minuta razlike sa ili bez autoputa (a u odnosu na visoku cenu gradnje), pa nije hića, moglo se dalje raditi kada se bude imalo para. Mada mislim da se već zna tačno mesto mosta i ostatak rute
 
Vrh