Ajd polako.
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
čačak- požega je preskupo, mislim da je oko 300M € za 30km što je bacanje para zbog kojih bi nas naša deca sa pravom pljuvala, a o unucima i da ne govorim. grci i hrvati koji su tako bacali pare sad se grdno kaju. treba graditi lagano moravički koridor a obilaznicu oko čačka proširiti na 2+2 trake što je prilično jeftino, denivelisati neke raskrsnice i napraviti kružne tokove umesto semafora. isto tako i dalje ka užicu.
mi sve gradimo ili-ili, uvek neka revolucija. ili AP ili katastrofalni magistralni put.
Prvo, za neke pravce se hrvati kaju(A5), ali za neke bogami ne (A1).
Iako je kostao 'boga oca' A1 je omogucio da stotine hiljada poljaka, ceha, slovaka za normalno vreme stignu na jadran.
Jeste, to je samo u letnjim mesecima, ostatak godine je A1 poluprazan, ali fakat je da nema ta letnja tri turisticka meseca hrvatska bi mogla da proglasi bankrot jos pre nekoliko godina.
-Prosiriti postojecu obilaznicu oko cacka je "nemoguca misija".
Mislim , naravno da je sve moguce, ali bi kostalo znatno vise nego severna veza u punom profilu autoputa sa sve novim mostom preko zapadne morave, na izlazu iz cacka prema pozezi.
Zasto onda ulupati pare u nesto sto ne resava problem?
Tranzitni saobracaj bi fakticki i dalje isao kroz grad (dobro, obod grada), ogranicenje bi svakako moralo da bude 50, pesaci, biciklisti su i dalje zajedno sa tranzitom???
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
razvijene zemlje imaju i 2+2 puteve kao i 1+1 ali sa širokim trakama da može da se bezbedno vozi 100 ili 110km/h. ispraljati krivine i puteve gde je to moguće, praviti obilaznice, tunele... prosek bg-zlatibor je 60km/h. podignimo to na 80km/h i to je sasvim dovoljno. ne moramo da skupo platimo da bi prosek bio 100km/h.
Haha, pa nije to bas tako jednostavno prijatelju.
Da se razumemo, slazem se da gde nema potrebe za klasicnim autoputem treba graditi moto put (2+2), kao i nove, brze magistralne puteve. Ali u ovom konkretnom slucaju i oni bi podrazumevali novu trasu kroz brda, planine i useke.
Kako drugacije mislis da ispravis put kroz Ovcarsko-Kablarsku klisuru?
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
besmisleno je davati 10M po km i kopati kroz planine a za te pare cela vojvodina i mačva mogu da se premreže AP, jer je cena 5 puta niža.
Hmmm..
Malo ti je logika 'pomerena', ili imas neki licni interes.
Naime, putevi se grade tamo gde ima potreba ili se ocekuje povecanje potreba.
Praviti kilometre autoputeva da bi statistika pokazala vecu cifru je suludo.
Po tvojoj logici ispada da nismo trebali praviti ni autoput BG-Nis dalje od petlje "Lasta", jer tu vec krece brdski teren, a o begaljickom brdu sa konstantnim klizistem i da ne govorimo...
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
ljudi beže sa juga ka severu što zbog siromaštva što zbog pritiska Albanaca na jugu i muslimana u raškoj. to putevi neće promeniti. ulagati tamo gde je sigurno i tamo gde ima naroda a ne kao na Kosovu ostaviti milijarde uloženih dolara da propadnu jer ih čak ni Albanci ne koriste.
Zapadna Srbija je jedan od regiona iz kojih ljudi najmanje odlaze!
Pri tom ljudi u tom kraju su se relativno dobro 'snasli' u novim 'kapitalistikim' uslovima.
Samo na osnovu maline drzava svake godine ima devizni priliv od 300-500 miliona €.
Tu su jos i kombinati iz Sevojna, uspesna i iz godine u godinu rastuca tekstilna industrija.
Sa druge strane, pola Vojvodine je pusto i ekonomski mrtvo, ali po tvojoj logici ajmo premreziti Vojvodinu jer je 'jeftino', a zanemarimo gradjane jugozapadne srbije, jer za jednom godisnje do Zlatibora mi mozemo i konjskom zapregom
Salim se malo, ali poenta je da bili koja opcija (autoput, motoput (2+2), ili brz i bezbedan magistralni put) izmedju Cacka i Pozege nije jeftin. Ali je potreban, neophodan iz mnogo razloga.
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
Zalažem se za sistem vinjeta i za potpuno ukidanje akciza na gorivo. mi kao tranzitna zemlja moramo imati najjeftiniju putarinu i najjeftinije gorivo kako bismo privukli strance da prolaze i sipaju gorivo kod nas. i što više stanica za punjenje električnih vozila jer imamo jeftinu struju i na tome možemo da zaradimo.
E sad si me nasmejao
Ukidanje akciza za gorivo?
Hahahaha
Evo ja te podrzavam, ali taj film necemo gledati ni ti ni ja u nekoj doglednoj buducnosti.
Ne samo u Srbiji, vec nigde u Evropi.
Drzava se ne odrice "zlatne koke".
Prica o stanicama za punjenje elektricnih vozila...
Pa prilicno precenjena prica, sobzirom na autonomiju elektricnih automobila, a pri tom cena el. Energije ce se popeti u nebesa masovnijim koriscenjem ovog pogona u drumskom saobracaju.
U svakom slucaju to je ne tako bliska buducnost i zaista je glupo pricati o tome u nekom razvojnom periodu od narednih 10 godina.
dobri_samaricanin":1coyjgo2 je napisao(la):
naplatne rampe su relikt 20tog veka i potpuno su besmislene i prevaziđene. što manje zaustavljanja. ili sistem vinjeta ili satelitsko praćenje vozila i naplata po pređenom km preko nekih vrsta tagova.
Pristalica sam vinjeta ili madjarskog 'matrica' sistema ocitavanja registarskih tablica, ali naplatne rampe svakako nisu 'relikt 20-tog veka' jer ih i dan danas ima u dobrom delu evrope.
I jedan i drugi sistem imaju svoje prednosti i mane.
Satelitsko pracenje?
Zasto? Prezires privatnost?
Moje neko vidjenje je da je obilaznica oko Cacka jedan od prioritetnijih poslova (svakako ne najprioritetniji).
Nakon njene izgradnje, logicno bi mi bilo da se odradi juzni krak od petlje Preljina, makar nekih 10km, kao zacetak (vec pomalo zaboravljenog) Moravskog koridora, mada verujem da ce se pre nastaviti ka pozezi i dalje ka C.Gori i to u aranzmanu sa Kinom.
Licno smatram da od Pozege treba graditi 2+2 i ka Uzicu i BiH, i ka IC i granici sa CG, jer bi se na taj nacin znacajno ustedelo kako na izgradnji, tako i na odrzavanju puta.
Naravno, nikakav problem nije da i takav put iako nije autoput bude pod naplatom koriscenja.
Primer je Austrija, gde bez vinjete ne smete ni na 'autobahn' niti na 'schnellstrasse'.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk