Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Samo još jedan podatak vezano za deo "Koridora 11" kroz CG. Prema datoj tabeli (prošla strana) izračunao sam da bi preostalih 75 km do Srbije koštalo oko 1,05 milijardu evra, naspram 800mil evra za 43 km koja se sada grade.
Obrazloženje:
43km Smokovac-Mateševo košta oko 800 miliona evra. 41% od 43km su mostovi, vijadukti tuneli (m,t,v), tj. oko 17km. 65% od 800mil je cena za mostove, vijadukte, tunele, tj. 520mil za 17km m,v,t i 280mil za 25km ostalog tenerena. 520mil:17km=30mil/km zateren m,v,t i 280mil:25km=11mil/km. E sad ako bi iste cene vazile i za ostatak puta do Srb:
34km Mateševo-Berane. 24% su m,t,v, tj. 8km x 30mil/km=240mil za teren gde su m,t,v. 76% je ostali teren, tj. 25km x 11mil/km = 275 mil za ostali teren. 240mil+275mil= 515mil
41km Berane/Srb granica. 12% su m,t,v, tj. 4,92km x 30mil/km=147mil za teren gde su m,t,v. 88% je ostali teren, tj. 36km x 11 mil/km =396 mil za ostali teren. 147mil+396mil=543mil
515mil+543mil=1,05 miliardi evra
 
Оног тренутка кад направе деоницу од Матешева до Берана, у Србији добија на значају пут Краљево - Нови Пазар - Мехов крш (- Беране), а траса преко Златибора губи на значају.
Мада, и са завршетком деонице Смоковац - Матешево порашће атрактивност поменутог пута преко Краљева, а тиме и могућности да се ка Црној Гори вози - Нишким аутопутем (посебно ако заврше и Крагујевац - Баточина).
 
Da, zanimljivo. Mada ne moraš ići do Kv niškim autoputem nego ovim novim čačanskim jer je Preljina-Kraljevo svega 30tak km, a i put je odličan, širok i prav. Kraće je 30tak km nego preko Kg a i faliće samo 30km autoputa do Kv (ako se ide preko Čačka).
A za ono dalje, merio sam i ispada da su obe varijante (preko Zlatibora i preko Kv, Novog Pazara i Berana) vrlo slične kilometraže do Mateševa/Kolašina. Samo nikad nisam išao tim putem od Pazara do Berana pa ne znam u kakvom stanju.
 
Добар је то пут. Проблем је од Андријевице до Матешева (прошао једном у животу и то у прошлом веку), преуско, али мислим да може да се прошири на 6 метара и онда би било задовољавајуће (у питању је кратка деоница).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389383#p389383:1hydcceq je napisao(la):
vlasta » 02 Jun 2016 10:20 am[/url]":1hydcceq]Ako je tema:

Autoput Beograd-Požega (Koridor 11)

molimo da se uljezi prevedu u odgovarajuće, a već postojeće teme !!!
Ajde sad pogledaj sta se podrazumjeva pod koridorom 11.

:violina:
 
Ajde probaj ponovo, pazljivo procitaj naziv teme pre toga a po potrebi i odguglaj sta se podrazumeva pod koridorom 11.
Osim toga čak i da Koridor 11 nema krajnju tačku u Baru, a ima je, nije off topic kada se na temi o jednoj saobracajnici diskutuje i o povezanim saobracajnicama, ni jedna saobracajnica nije sama sebi cilj i svaka se naslanja na niz drugih i tek sa njima dobija punu svrhu.
 
Tema se zacrveni i dobije novu stranu, ja jedva docekam da je otvorim, kad ono...
Glupost ne mozemo zabraniti ali politiku i jeftin (kvazi)nacionalizam bi trebalo, modovi ugrejte levi klik...
 
Svojevremeno sam na ovu temu vodio polemiku sa nekim forumašima. Smatrao sam, a i sad smatram, da je autoput bg.-požega nepotreban već da je dovoljno napraviti dobar put prvog reda. Dalje, naglasio sam da obavezno treba prvo završiti koridor X. Drugi forumaši su pisali kako će koridor X biti gotov do 2012 i da neće biti "preklapanja" odnosno istovremene gradnje dva autoputa. Da nisu date ogromne pare za koridor "11" koridor X bi bio davno kompletno završen i donosio bi veliki prihod od putarine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389630#p389630:1b8b0u5q je napisao(la):
dedinje » 03 Jun 2016 10:03 am[/url]":1b8b0u5q]Svojevremeno sam na ovu temu vodio polemiku sa nekim forumašima. Smatrao sam, a i sad smatram, da je autoput bg.-požega nepotreban već da je dovoljno napraviti dobar put prvog reda. Dalje, naglasio sam da obavezno treba prvo završiti koridor X. Drugi forumaši su pisali kako će koridor X biti gotov do 2012 i da neće biti "preklapanja" odnosno istovremene gradnje dva autoputa. Da nisu date ogromne pare za koridor "11" koridor X bi bio davno kompletno završen i donosio bi veliki prihod od putarine.
Ovo može da izjavi samo neko ko nikada ne putuje Ibarskom. Da li ti znaš koliko je kamiona tu, više nego na A1 severno od NS.
 
Možda sutra bude nekih novih vesti, slika, filmova. Najava na sajtu Vlade Srbije:
Вучић и Михајловић обилазе радове на изградњи Коридора 11 у суботу, 4. јуна, у 10 часова.
 
17 godina sam radio u Prištini i Kosovaskoj mitrovici tako da možete da zamislite kako slabo znam Ibarsku magistralu. Koridorom X putuju i kamioni šleperi iz Bugarske, Makedonije, Grčka i Turske plus i oni sa Bliskog istoka. Jedan forumaš mi je još u onoj prvoj polemici (pre nekoliko godina) napisao "mi gradimo autoputeve za naše ljude a ne za grke i turke". Mislio je time da naglasi da je koridor "11" važniji od koridora X. Od tada me je prošla volja za bilo kakvu polemiku o ovoj temi.
 
Пут од Београда до Чачка има знатно већи саобраћај него онај од Ниша до Димитровграда. Па ипак се тај од Ниша до Димитровграда први гради. И био би завршен у исто време и да није грађен пут за Чачак. Где је онда поента? Нема је, као и обично.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389699#p389699:33ayvj8y je napisao(la):
dedinje » 03 Jun 2016 04:48 pm[/url]":33ayvj8y]17 godina sam radio u Prištini i Kosovaskoj mitrovici tako da možete da zamislite kako slabo znam Ibarsku magistralu. Koridorom X putuju i kamioni šleperi iz Bugarske, Makedonije, Grčka i Turske plus i oni sa Bliskog istoka. Jedan forumaš mi je još u onoj prvoj polemici (pre nekoliko godina) napisao "mi gradimo autoputeve za naše ljude a ne za grke i turke". Mislio je time da naglasi da je koridor "11" važniji od koridora X. Od tada me je prošla volja za bilo kakvu polemiku o ovoj temi.
To kako je bilo u Slobino vreme nema mnogo veze sa uvim danas. Radnim danom se do Čačka ide 50 do 60 kmh u koloni.
 
Dedinje, postoji razilka između "mi" i "oni" jer smo "mi" (Srbija) primorani da otplaćujemo kredit za autoput kroz poreze i ostalo, a "oni" (Turci i ostali) nisu. Putarine plaćamo oboje, ali "oni" ako neće da plate prosto zaobiđu, a mi i ako zaobiđemo, kroz namete (PDV-a, carine i ostalo) smo primorani da otplaćujemo kredit. A ako već mi plaćamo onda treba da gradimo ono što nama najviše treba. Ako je promet srpskih vozila na Bg-Ča npr 5 puta veći nego na Ni-Pi onda je logično da Srbija prvo treba graditi prvi, pa tek onda drugi autoput.
Znači problem je što smo MI primorani da otplaćujemo interese Turaka ili EU. I naravno, Ni-Pi je Srbija ali on se ne gradi jer je najprometniji po broju srpskih vozila nego što je panevropski koridor koji spaja Tursku i EU. Znači prvesntveno za njihove interese.
Evo "Koridor 11" bi trebao da spoji Srb sa Ruminijom, isto kao Koridor 10 Srb sa Bugarskom, ali EU to ne interesuje da finansira.
 
Earthmoving (kakav "nick name"?!) koridor X je panevropski koridor i kao takav ima apsolutnu prednost. Pošto njega koristi stotine teških kamiona iz zemalja koje sam pomenuo on će doneti ogroman prihod putarine . Pa još prihod od motela, benzinskih pumpi, prodavnica duž autoputa itd. koridor "11" je potreban Srbiji i Crnoj gori. Naravno, i on je važan i koristan ali neuporedivo manje od koridora X. Nema nikakve potrebe da on bude autoput pošto je razlika u ceni između autoputa i dobrog puta prvog reda ogromna. Koridor "11" treba graditi nakon potpunog završetka koridora X. To je i naša međunarodna obaveza. Na nekim deonicama koridora "11" saobraćaj jeste vrlo intenzivan dok je koridor X opterećen celom dužinom.
 
U svakom slučaju koridor 11 nije kriv što X nije završen na vreme...
 
Vučić sa Mihajlovićevom i kineskim i azerbejdžanskim amabasadorom obišao radove. I dalje je rok za Azerbejdžansku deonicu 25. avgust, a za kineske sledeća godina: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1139670
Ono što je meni bilo zanimljivo: "...Podsetivši da jedino deonica od Surčina do Obrenovca, koja će Koridor 11 povezati sa Beogradom, još nije ugovorena, Vučić je rekao da očekuje da će i to biti završeno prilikom posete kineskog predsednika Si Ðinpinga Beogradu...". A poseta je ovog meseca.
 
Dedinje legitimno je da ti misliš da je recimo gradnja Ni-Pi na koridoru 1o važnija za Srbiju nego gradnja Bg-Ča. Ali tvoje mišljenje je samo jedno od 7 miliona mišljenja u Srbiji. Isto kao i moje. Mogli bi da uporedimo krajem sledeće godine kad obe deonice budu završene (i Bg-Ča i Ni-pi ) promet ove dve deonice pa da vidimo ko je bio u pravu, koji deo ima veći promet i koji donosi veće prihode od putarine. Takođe mogli bi da uporedimo i odnos tablica koje koriste ova dva pravca jer ipak Srbija milijardama evra plaća ove autoputeve, pa je glupo da tolko daje za nešto što će uglavnom koristiti stranci. Logično je da prvo sebi popločaš dvorište pa tek onda nekom drugom.
A ono "naša međunarodna obaveza"... Bilo bi lepo da nas neko pre toga pita dal preuzimamo neku međunarodnu obavezu... Ono čisto reda da radi da još postoji privid demokratije da se ljudi nešto pitaju ako će već tolke pare morati da crnče da vrate. Nismo mi Amerika pa da naštampamo dolare i vratimo "obaveze", mi moramo za te dugove u dolarima ili evrima debelo da se preznojimo i sa kamatama preplatimo.
 
Subota 02.06.2016. Ovaj usek deluje da je tunel "Golubac",ar km posle Dića, a druge 2 slike u ravnici su negde između Obrenovca i Uba verovarno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389841#p389841:cp6097xu je napisao(la):
Earthmoving » 04 Jun 2016 01:33 pm[/url]":cp6097xu]Dedinje legitimno je da ti misliš da je recimo gradnja Ni-Pi na koridoru 1o važnija za Srbiju nego gradnja Bg-Ča. Ali tvoje mišljenje je samo jedno od 7 miliona mišljenja u Srbiji. Isto kao i moje. Mogli bi da uporedimo krajem sledeće godine kad obe deonice budu završene (i Bg-Ča i Ni-pi ) promet ove dve deonice pa da vidimo ko je bio u pravu, koji deo ima veći promet i koji donosi veće prihode od putarine. Takođe mogli bi da uporedimo i odnos tablica koje koriste ova dva pravca jer ipak Srbija milijardama evra plaća ove autoputeve, pa je glupo da tolko daje za nešto što će uglavnom koristiti stranci. Logično je da prvo sebi popločaš dvorište pa tek onda nekom drugom.
A ono "naša međunarodna obaveza"... Bilo bi lepo da nas neko pre toga pita dal preuzimamo neku međunarodnu obavezu... Ono čisto reda da radi da još postoji privid demokratije da se ljudi nešto pitaju ako će već tolke pare morati da crnče da vrate. Nismo mi Amerika pa da naštampamo dolare i vratimo "obaveze", mi moramo za te dugove u dolarima ili evrima debelo da se preznojimo i sa kamatama preplatimo.

Earth,
Ti stranci plaćaju putarinu, dakle do je izvoz usluga i devizni prihod. Nemoj pogresno da me razumes meni je lično bitnija veza sa CG ali mislim da je zaista neuporedivo porediti ova 2 koridora.

Moje laičko mišljenje je isto da je ka CG trebalo raditi put rezervisan za motorna vozila, izmestiti ga izvan naseljenih mesta, par najvaznijih raskrsnica denivelisati. Put kojim u kontinuitetu mogu da vozim 80-100 kmh je sasvim dovoljan.

Saobracaj bi bio manji nego na sadasnjoj ibarskoj jer bi makar lokalan saobracaj ostao na postojecoj magistrali. Još ako bi se sa tog puta sklonili spori kamioni...

Naravno autoput je bolji ali.... ja ne vozim Mercedes iako znam da je odlican :)
 
Dobro, ali ja se ne slažem. Mislim da će se pokazati da je Bg-Ča profitabilan autoput i da ce imati veci promet vozila (ukupnih, a posebno nasih) nego recimo Ni-Pi na koridoru 10.
Put za motorna vozila je za državu čist trošak, a autoput sem troška donosi i sigurne godišnje prihode. Tačno je i da su inicijalni troškovi viši ali posle nekog vremena on vraća uloženo a nakon toga donosi zaradu. Mnogo je bezbedniji. Brži je. Znači ima sve prednosti.
Što se tiče izvoza usluga na koridoru 1o (a biće ga valjda i na Bg-Ča): priliv novca od plaćana putrina stranaca i pratećih stvari - odliv novca na otplatu kredita = -minus. Ok je da imamo minus (nekoliko decenija dok se ne isplati) za potrebe nasih ljudi ali nije ok da pravimo minuse za potrebe stranaca.
 
Earth. zaprepastio si me kao onaj forumaš u prošloj polemici na istu temu . Po tebi je važna nacionalnost putnika koji se voze autoputem?! U prethodnoj polemici napraviuo sam šalu. Zamisli: idu kola putem Čačak - Beograd a u kolima 4 osobe. Dva Albanca, Grk i Bugarin voze se putem koji je napravljen parama srpskog naroda a u kolima nijedan srbin? Kakva strahota!? Ni-Pi? Pa autoput Niš - Pirot (Sofija) koji ide strateški poznatom Nišavskom dolinom je glavna veza jugoistočne Evrope i Bliskog istoka. Zato ga je Evropa i uvrstila u koridor X.
 
johnest-hon kaže: Koridor "11" nije kriv što koridor X nije završen na vreme. Itekako je "kriv". Da su novac dat do sada za koridor "11" dali za koridor X ovaj bi bio davno završen. Ko vodi rat na dva fronta gubi.
 
Vrh