Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Beogradska obilaznica je ceo saobraćajni sistem, nije isto što i put koji prolazi pored nekog grada pa je i on kao "obilaznica". odlučeno je da se ne naplaćuje verovatno zbog ogromne koncentracije vozila iz samog grada. Zamislite da se postave neke rampe u svoj toj gužvi, pa obilaznica bi bila gora nego kroz centar grada da se ide.

Tom logikom autoput pored svakog grada bi mogao da se ne naplaćuje jer je isto obilaznica. I ne neće ići kamioni kroz grad zbog 120 dinara više. A a još više neće ići kad se otvori dalje od Pakovraća.
 
Poslednja izmena:
Odlučeno je na pritisak Đilasa, inače je trebalo da se naplaćuje. I dobro je odlučeno, jer ovako dobijamo značajnu regionalnu saobraćajnicu, a ne puki tranzitni put. Ono što nije dobro, to je bar po jedna traka manje po smeru već na srednji rok.

Poređenja sa Čačkom nemaju osnova.
 
То не може да се наплаћује јер све те саобраћајнице користе становници Београда, не зато што је то луксуз, већ нужда.
 
I malo je glupo porediti Čačak, grad sa 100.000 stanovnika koji će uskoro završetkom autoputem ka Kraljevu imati puno obilaznicu oko grada, od koje 70% autoput, sa 15x većim Beogradom koji će uskoro imati tek pola završene obilaznice, a da stigne celu kao Čačak trebaće mu najmanje još 10 godina.
 
E ovako za one koje se prave da ne razumeju: u selu gde imam plac ima npr 10km asfaltnog puta x 3m širine = 30.000m2 puta. Tuda prođe dnevno 200 vozila, dakle 150m2 po vozilu. U prevodu - nema gužve. S druge strane po istom parametru u Beogradu ima recimo 10m2 po vozilu, u prevodu - gužva.
Jel ti sad sa primerom 'plaćanja nužde' hoćeš reći da onaj što ima 150 je 15 puta više platio od onoga što ima 10? Kako je više platio, porezom, putarinom, čime?
 
Samo što je toalet u privatnom vlasništvu, a autoput nije.

Javni interes je da Beograd ima obilaznicu na kojoj se ne plaća putarina, i to ti odgovorno kažem kao rođeni Čačanin.

Za potrebe Čačka sasvim je dovoljan i tzv. kružni put, a za Beograd nemaš neku alternativu.
 
Počinje da se naplaćuje deonica od Pakovraća do Preljine??
Zašto se naplaćuje obilaznica od 11km oko Čačka a desetine (možda i stotinu) km obilaznica oko i kroz Bgd se ne naplaćuju? Bgd - Obrenovac takođe bez naplate.
Opet će kamioni/automobili kroz grad...a Čačak je ionako uvek medju 3 najzagadjenija grada u Srbiji
Cirkus
U bre,sinovac. 👀🙄🙄🙄
 
Ja sam isto mislila dok nisam imala priliku da vidim guzvu u vreme spica u Bg...
U Ca imaju svoju staru obilaznicu, a ako neko hoce Pakovrace Preljina jer je blize, mora platiti 40din ili koliko vec, makar imaju i tu opciju, dva pravca ka istoj tački - Preljina.
Ovo ce imati i vise smisla kad se stanice presele u Konjevic/ce kada ce lokalnima jednostavno biti logicnije preko obilaznice a ne AP
 
 
У буџету за 2023. годину нема пара за деоницу Пожега Дуга Пољана...

За све остале деонице које се тренутно граде имамо одвојена средства, мада за ово немамо. Можда се чека усвајање споразума о кредиту, али како се чини нема пара за то у 2023. години
 
Ama bas nista ne znaci ni da stave sredstva do Duge Poljane. Postoje stavke u budzetu 2022 za Pozega - Kotroman i za BG - ZR, pa nista od tog nije realizovano. Vrlo neozbiljno.
 
Trenutno se radi oko 350km brzih puteva (Sr Rača-autoput, Lo-Ša-Ns, Nbg-Surčin, Obilaznica Resnik- B Potok, Ča-Požega, Požarevac-Golubac, Niš-Prokuplje, Moravski), i većina bi trebala biti završena u naredne 2 godine, tako da je po meni ok zbog racionalizacije radnika (da se Srb ne puni nepotrebnim stranim radnicima), mašina, svega, da se ostalo nastavi posle toga. Mada bi bilo dobro da Obilaznica B Potok-Pančevo i ovo od Požege ka Pešteru krene i ranije. A Karađorđe, nastavak Va-Lo, Zrenjanin, So-Ki, Zaječar, Kotroman, Vršac, Kg-Knić-Kv, Raška koji su spominjani i koji bi skratili putovanja za pola sata, nažalost da sačekaju 2 godine. Mada je neizvesno zbog dešavanja u Svetu šta će biti za 2 godine, dal će biti para, rata, dal će Kina i dalje nam davati kredite za autoputeve i sl. Ali i ovih 350km je super za Srbiju, pa da se skoncentriše prvo njih završi.
 
Да, бићемо срећни ако се ово започето заврши, јако срећни! Без обзира што би сви волели да крене мрежа путева на све стране, од тога нема ништа!
 
Читам сад разне текстове са свих страна света, до 2030-е мало ко ће возити ауто....требаће велике паре за то! Обилазница око БГа би требало да је приоритет, у овом делу према Реп. Србској и ЦГ, део до Мачката и тунел Кадињача, на истоку би било лепо да ураде тунел испод Честобродице, на северу до Зрењанина, шта ће и да ли ће бити од тога видећемо. Рат ће се са Украјине свакако проширити! Са тиме иду и даља поскупљења, отежавање функционисања ланаца снадбевања, даље генерисање енергетске кризе, наметање климатске агенде, изазивање глади све остало што су још у Протоколима објавили. Колико ће ово наши наметници гурати лудачку агенду видећемо као и колико ће је људи прихватити!
 
Ako nema nafte ili vozila usled prekida lanca snabdevanja i resursa za proizvodnju kola, džabe autoputevi. Srbija je tu vrlo osetljiva jer nema naftu, pa je železnica bar neka alternativa, mada poluinvalidska jer skoro svaka kuća ima put, a žel stanice su ihaha daleko od 90% domaćinstava. Po meni najbolje rešenje vađenje litijuma samo za domaće potrebe, ne kopanje Srbije za izvoz, i ostali lanac u samoj Srbiji: solarni paneli, fabrika elektrovozila (uključujući i elektroskutere i elektrobuseve) i mobilnih telefona. I 80% ekonomskih problema Srbije rešeno, suficiti, nezavisnost, priliv umesto odliva bogatstva za naftu, ostajanjem više novca u zemlji i rast plata... 👌
 
Mislim da sa projektima koji se grade neće biti većih problema i da će biti završeni. Upitni su mi samo Fruškogorski i Požarevac - Golubac. Ostalo što se trenutno gradi mislim da će se bez problema završiti uz veća ili manja kašnjenja.

Što se tiče Zrenjanina, autoput je potreban, doduše više ka Kaću i Novom Sadu nego prema Beogradu. Isuviše je frekventan taj put. Medjutim, problem se javio u poslednjih par meseci jer su i kinezi stopirali izgradnju fabrike guma kompanije Ling Long. Za sada na 6 meseci, a vrlo moguće i duže. To će sigurno odložiti odluku o kreditu za taj put i početak same gradnje.
 
А зашто се толико потенцира да је приоритет пут Зрењанин - Нови Сад ? Садашњи пут је сасвим ок , асфалт је одличан и ја стварно не видим да је то неки приоритет. Много је гора ситуација на Ибарској,рецимо од Лазаревца до Београда + тај јужни улаз у Београд што не могу да ураде по 2 траке од Метроа до Трговачке....
 
Због индустрије (Линглонг), процењују да ће имати укупно 1.000 камиона дневно из Зрењанина.
А ово за Ибарску око Београда си тако у праву...
 
Да,то нисам узео у обзир...Слажем се за то....Желео бих само да поново питам министарство ,Путеве Србије ,када мисле да изместе шлепере са Ибарске магистрале као што су годинама најављивали. Сваки дан стотине шлепера крстаре Ибарском,избегавајући аутопут а најгоре је што камиони који превозе камен ( Ива аграр Лајковац нпр) возе у колонама, врло често претоварени итд....
 
Sadašnji put jeste ok u smislu kvaliteta asfalta ali ne zadovoljava potrebne kapacitete. Ogromna je zaista frekvencija vozila i sva sreća pa je izvorno napravljen da može da primi 3 vozila (iako ima dve trake) i da je generalno pregledan. A vozi se uglavnom 100-110+.

Motoput je spominjan i mnogo pre LingLonga samo je poslednjih godina pominjan češće. Zrenjanin je uvek bio jak industrijski grad, u top 3 u SFRJ.
 
Zanimljivo da su novembarskim reprogramom budzeta za 2022 planirana sredstva za autoput BG-ZR-NS prebacena na dodatne troskove autoputa do Pozege, BG obilaznice i Surcin - NBG. Dakle, bilo je para samo su preusmerena pa je ZR po stoti put izvisio. Voleo bi da nam ministarstvo kaze zasto je doslo do neplaniranog povecanja od cak 21 milijarde dinara. I to samo u 2022.
 
Vrh