Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Izjava novog ministra danas, interesantne brojke i rokovi završetka tunela:

- Na tom potezu imamo Tunel Laz, gde je urađen iskop 82 odsto, procenjen datum probijanja tunela je mart 2023. godine za desnu cev i maj 2023. godine za levu tunelsku cev.
Zatim tu je i tunel Munjino brdo, tu je iskop 62 odsto, ukupno je urađeno preko 54 odsto radova, procenjen datum probijanja tunela je maj 2023. godine. Imamo i petlju Preljina – tunel Laz, od petlje Preljina do petlje Pakovraće saobraćaj je pušten u rad, dok se od petlje Pakovraće do tunela Laz izvode radovi. Kod Lučana se takođe izvode radovi i rešavaju se problemi pristupa usled nerešene eksproprijacije, takođe i kod Prilipca...
 
Ka gostunu u prekidu....


 

Prilozi

  • Screenshot_2022-11-20-10-26-53-400_com.facebook.lite.jpg
    Screenshot_2022-11-20-10-26-53-400_com.facebook.lite.jpg
    68,3 KB · Pregleda: 386
Nešto što takođe treba razmotriti kada se diskutuje o trasi ovog autoputa. Mislim da je pametnije da se trasa ne provlači po ovakvim usecima. Koliko god da se brdo podupre priroda je neumoljiva. A imamo već primere, Grdelica, Bancarevo...
 
Put između Brodareva i Gostuna porilično je specifičan jee se sa jedne strane nalazi kanjon Lima, a sa druge nestabilno brdo koje praktično potkopano da bi se provukao put. Niz godina unazad tu se događaju problemi u vidu odrona na put, ili odrona samog puta ka Limu. Vwć nekoliko godina tamo se saobraćaj na nekim mestima odvija uz semaforsku regulaciju. Danas su putari to prilično brzo raščistili i uspostavili saobraćaj. Dešavalo se i da obustave traju danima. A šta ćemo kada se jednom dogodi da se odron sruči na vozila? Bojim se da tu ne postoji jednostavnije rešenje od promene trase tih nekoliko kilometara, bežanjem u brdo i tunel(e), ili da se, opet sa neizveanim ishodom, cela deonica stavi pod galeriju. Ostaje i dalje uzak, vijugav put, nadvijen nad ambis Lima.
 
Zašto se ovde ide ovako duboko...?
Trasa je u konstantnom padu od tunela Laz sve do petlje Lučani sa visinskom razlikom od oko 190m.

Ovo mesto na fotografiji je bio put Lučani Tijanje tačno na 420 mnv i tu se mora skunuti preko 30 metara da bi se trasa koliko toliko ravnomerno spuštala do 310 mnv u polju gde je petlja Lučani.
Inače usek je sirine oko 200m jer je tu oduvek bilo klizište.

Ako neko ima bilo šta od projektne dokumentacije za ovaj duboki usek molio bih ga da postavi ovde.
 
Шта мислите, хоће ли бити довољно саобраћаја од Пожеге до границе са ЦГ? За Београд - Пожега нема зиме, има довољно саобраћаја + ауто-пут је том делу Србије био заиста преко потребан и због приврере и туризма. Петље Прељина и Пожега на себе вежу Чачак, Краљево, Ужице. Пожега - Златибор, мање од 50км. Ако се рачуна на Нови Пазар, не иду сви на север. Ко из Пазара иде на југ и исток Дуга пољана - Пожега му не значи ништа јер превише кружи. Доста људи ће и даље ићи на Краљево. Рецимо, ко из Пазара иде на север, Нови Пазар - Адрани - Прељина - 130 км. Нови Пазар - Дуга Пољана - Пожега - Прељина - 150 км. 20 км краће + мање пара за путарину. Не кажем да неће бити људи који ће бирати ауто-пут јер не нешто брже и свакако безбедније од ибарске али не треба рачунати на превише саобраћаја из Пазара. Много је смисленије а и самим пазарцима више значи да се среди правац Нови Пазар - Краљево, што је свакако много јефтиније од деонице ауто-пута Пожега - Дуга Пољана. У летњој сезони би саобраћаја и било због црногорског приморја, сви би, логично, бирали ауто-пут али проблем је све остало ван сезоне.
 
Pa nije baš da bi samo stanovnici Srbije jedini generisali saobraćaj i da je smer BG - primorje sve što postoji :)
 
Po ovoj informaciji zaključujem da će ovogodišnji prihod od putarine dostići a možda i prebaciti 300 miliona eura jer je ostalo još mesec dana a i katolički božić kad je baš najezda.
 
Samo nisu rekli koliki su rashodi
Čitao sam nekad davno da su EU zadovoljni kad im na operativne troškove naplate(ljudi,sistem,satelit itd) ode do 5-10% od ostvarene naplate u zavisnosti od kompleksnosti sistema.

E sad ako uzmemo da je u JPPS direktno u naplati zaposleno 1500 ljudi ajde da zaokružimo na 2000 sa onima koji su tu indirektno ukljuçeni pa puta bruto plata od recimo 100.000 dinara dolazimo do maksimalno 20- 24 miliona eura godišnje.
E sad na to treba dodati održavanje celokupnog sistema naplate koju po tenderu iz 2019 iznosio oko 2 miliona godišnje za sve autoputeve,tagove,kamere za brzinu rampe,kućice itd dolazimo do cifre od oko 26 miliona što mu dodje ispod 10% ukupne naplate.

Ovo je neka moja gruba računica jer znam da su plate inkasanata ispod 500 eura ali ne mogu tvrditi koji je tačan broj zaposlenih,možda sam preterao sa cifrom od 2.000.
 
Poslednja izmena:
Zaposlenih ima 2.085 a gubitak u 2021.god je 5 milijardi dinara
 
Zaposlenih ima 2.085 a gubitak u 2021.god je 5 milijardi dinara
Mislim da ih u naplati nema toliko,moj post je u smeru priče koliko se novca ubere na rampama i koliko od toga su troškovi operative.Sami Putevi imaju gomilu sektora a u njihovoj nadležnosti su i magistralni putevi ,zimska služba,itd.
Evo isečka iz 2020 o broju zaposlenih.
Screenshot_2022-11-28-22-24-30-80_a27b88515698e5a58d06d430da63049d.jpg
 


Al je poskupela u celoj državi. Živel Srbija
 
Biće teretnog saobraćaja od luke Bar
На луку и терет се највише и рачуна. Београд и север сада највише ради са Ријеком, пошто је Црна Гора постала иностранство сада им је свеједно радили са Ријеком или Баром + до Ријеке је све ауто-пут и није велика разлика у километражи. Када се уради комплетан ауто-пут биће скоро дупло краће него до Ријеке тако да има смисла. Треба узети у обзир и то да контејнери све више прелазе на железницу.
 
Počinje da se naplaćuje deonica od Pakovraća do Preljine??
Zašto se naplaćuje obilaznica od 11km oko Čačka a desetine (možda i stotinu) km obilaznica oko i kroz Bgd se ne naplaćuju? Bgd - Obrenovac takođe bez naplate.
Opet će kamioni/automobili kroz grad...a Čačak je ionako uvek medju 3 najzagadjenija grada u Srbiji
Cirkus
 
Na žalost, kad bi nam zagađenje od saobraćaja bio jedini problem bilo bi odlično.
Prođoh pre par dana od Surčina do Obrenovca i autoput izgleda odlično. Nakon dve godine korišćenja. Kakva su iskustva sa ostatkom do Čačka? Osim naravno glinene deonice.
 
Zato što je Bg najsiromašniji deo Srbije po broju stanovnika/vozila po površini putne mreže. Pa umesto da mu naprave stotine km bulevara i prstenova da se gužva smanji kao onima sa bogatijim infrastrukturom, daje se neka slabija kompenzacija da se bar Obilaznica i sl neplaća.
 
Vrh