Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni po ovom stanju i tempu 2024. deluje najrealnija. Sledeća teško (jedino ako ludački ubrzaju tempo i dovedu 100 mašina, a ni to nije nemoguće kada hoće), a opet nadam se da nije tolko dugačka deonica pa mogu i pre 2025 (ali ni to nije nemoguće ako bude neka kriza).
 
Ja tipujem optimisticno na kraj 2023, opet ce verovatno biti pocetak, prolece 2024 :)
Ako je za utehu, sada idu oni najzanimljiviji radovi, ono sto se "vidi" iz aviona. Ovo do sada je bilo mucenje, nekakvo mrcvarenje, muka oko eksproprijacije, blokade itd...
I meni se licno cini da jos ne rade punom parom, verovatno zbog eksproprijacije i ko zna kakvih problema. Tuneli ce svakako diktirati rok zavrsetka, nema sumnje.
 
Meni je čudno sa Srđanovog snimka zašto slabo rade onu usku strmu klisuricu iznad Lučana? Tu deluje jaruga pa da nema problema s eksproprijacijom, nešto su krenuli pa stali. A ona je tolko strma i uska da lako može produžiti radove zbog odrona. Kao što onomad beše pri kraju Ljig-Preljina kad im se sručilo brdo na trasu tamo iza Takova
 
Na tom delu su pobijeni velik broj shipova, vidi se na snimku ako gledate pazljivo na vecem ekranu sa desne strane na snimku vire shipovi.
 
Meni je čudno sa Srđanovog snimka zašto slabo rade onu usku strmu klisuricu iznad Lučana? Tu deluje jaruga pa da nema problema s eksproprijacijom, nešto su krenuli pa stali. A ona je tolko strma i uska da lako može produžiti radove zbog odrona. Kao što onomad beše pri kraju Ljig-Preljina kad im se sručilo brdo na trasu tamo iza Takova
Moguce da na tom delu imaju kliziste, na 3:24 vidi se kako su deo lokalnog puta zatvorili koji je isao pravo a iznad su napravili "pomocni" ili privremeni put a iznad tog puta su radili neke shipove ne vidi se na snimku, al se vide desno metalne okrugle konstrukcije koje postavljaju tu.
 
Био бих пресретан када би се до Пожеге отворило до краја следеће године, теоретски је могуће, довуку огроман број машина и стручних радника, исплате људима имовину, повећају број радних екипа у тунелима. Али то је исто као веровати да смо економски тигар, Да није издато Косово и Метохија, да ускоро не уводи санкције Русији, да пушта Србе из Цг низ воду, а ускоро и Реп. Србску, да нема 100000 миграната овде, да децу у школама не уче накарадностима. Зато пре 2025-те тешко може бити готово! До тада ови силни путеви се изгледа граде за неке друге народе а ми ћемо их плаћати. Добри ММФ је већ почео са условима. Срећа је, па нам је стабилан буџет и не треба нам ММФ! Да је Бора Станковић сада жив не би изашао никад трезан из кафане. Ово је сада научна фантастика, ко би му поверовао...
 
Kako si majstorski provukao ekstremno desnicarske gluposti u pasusu o mogucem roku zavrsetka deonice do Pozege :)

Kako god, spominje se probijanje prvog tunela za januar mesec, to bi znacilo da im je ostalo 50-tak metara. Mislim da lazu, al ajd, videcemo, sad ce januar.
 
Kako si majstorski provukao ekstremno desnicarske gluposti u pasusu o mogucem roku zavrsetka deonice do Pozege :)

Kako god, spominje se probijanje prvog tunela za januar mesec, to bi znacilo da im je ostalo 50-tak metara. Mislim da lazu, al ajd, videcemo, sad ce januar.
Наведи било коју " глупост " коју сам напоменуо а да није нажалост истинита!?
 
Znaju Kinezi da naprave i čudo ko ovaj put u Kini.

iMarkup_20221212_190849.jpg
 
"Налази се у Енсхи, провинција Хубеи. Сваке године 100-200 људи погине на овом путу. Пут у дужини од 43 километра има две уске траке за саобраћај, има деоница без безбедносних баријера."

- mada slika jeste vestacki pre-izduzena u visinu.
 
Много људи у Србији је, напросто, размажено, нарочито мушкарци бејби бум генерације и мало млађи. И ја сам знао те којима је пут до Златибора био тежак, или "гадан", кад је увелико имао три траке на успону. Свикло да га други вози, и све друго.
 
Mnogo ljudi je i inertno i godinama radi po istim šablonima, tj. ide se jednom godišnje na 10 dana u Grčku, možda 5 dana na Kop ili sl., ostatak ili BG ili kod rodbine/roditelja van BG, izlet do Avale/Kosmaja je događaj. Pričam o ljudima koji imaju mogućnosti da putuju, ne o onima koji prosto ne idu jer nema novca.

Ne padne nikome na pamet da razbije šablon i provoza se do Bijeljine, Divčibara, Vršca, Loznice, Despotovca ili sl., da ne pominjem destinacije na 3+hrs vožnje..
 
Mnogo ljudi je i inertno i godinama radi po istim šablonima, tj. ide se jednom godišnje na 10 dana u Grčku, možda 5 dana na Kop ili sl., ostatak ili BG ili kod rodbine/roditelja van BG, izlet do Avale/Kosmaja je događaj. Pričam o ljudima koji imaju mogućnosti da putuju, ne o onima koji prosto ne idu jer nema novca.

Ne padne nikome na pamet da razbije šablon i provoza se do Bijeljine, Divčibara, Vršca, Loznice, Despotovca ili sl., da ne pominjem destinacije na 3+hrs vožnje..
Sem ako tamo nemaju rodbinu, posla, vikendicu, nece niko jer mu "nepoznato", a i "sta to tamo pa ima". Doduse, jedino Divcibare iz godine u godinu sve vise ljudi ide. Svi ko ovce, kud stado tu i oni.
 
Много људи у Србији је, напросто, размажено, нарочито мушкарци бејби бум генерације и мало млађи. И ја сам знао те којима је пут до Златибора био тежак, или "гадан", кад је увелико имао три траке на успону. Свикло да га други вози, и све друго.
Тај пут је свакако био опасан, а и сада је. Кроз Овачрско-кабларску клисуру је најопаснији, као и на деоници од Ужица до Златибора. Осим тога, опасно је возити и кроз насеља пред сам улаз у Београд: Мељак, Степојевац, Врбовно, Лазаревац.

Најбоље је да те други вози тим путем, односно да идеш аутобусом или возом. Проблем је у томе што аутобус свуда стаје, а воз путује доста дуго и не постоји веза од железничке станице до самог Златибора.
 
Taj put uopšte nije opasan. Odlično obeležen, asfalt je na većini puta u dobrom stanju, usponi sa dve trake. Opasni su divlji ljudi koji po njima voze.

A to da je bolje da te neko drugo vozi, šta kao neko drugi je sigurniji od mene samog? Logike bez.

Kad je tak put stvarno bio opasan, na put smo zimi kretali sa Stojadinom bez zimske opreme i gorivom na flašu. Tada nam nije bio težak.
 
Slažem se ali ne možemo suditi po sebi i svojim vozačkim sposobnostima.
Ovo je iskreno subjektivna kategorija. Šta je za nekoga opasan put, o tome možemo da polemišemo 7 dana.
Neka svako vozi gde se oseća sigurno, i to je to.
 
Realno ko nije siguran u voznju ne treba ni da vozi. Neko vozi bolje neko losije, ali ako nisi siguran u sebe, onda je to problem.
To je isto kao kad je neko plivac ali nije bas skroz. Pa se utopi u dubini koja nije preko glave jer se uspaničio. Tako i nesigurni vozači mogu da naprave opasne greške jer su se uspaničili.
 
Slazem se @stex_pb ali takodje je nerealno ocekivati da svi voze "dobro".
Poznajem masu vozaca koji voze samo u ogranicenim situacijama, tacka A - tacka B, eventualno tacka C. I tako voze godinama.
Opet postoji i druga kategorija vozaca koja misli da vozi "odlicno" ili "dobro" a u stvari su nesigurni vozaci. Voze dobar auto ali ne umeju da vladaju njim.
Zato je neko gore i napisao da je put do Zlatibora opasan, ne zbog samog puta, nego zbog velikog protoka vozila, dosta neiskusnih vozaca, dosta uplasenih, koji voze cak i ispod ogranicenja. To opet iritira one vozace koji su navikli da voze brze, pa dodaju gas i nastanu problemi...

Zar mislis da svi u Beogradu voze dobro? :)
Naprotiv, veliki deo vozaca zapravo ne zna da vozi, nema osnovnu saobracajnu kulturu, ne zna ni da vlada svojim autom, da parkira auto na parking... O cemu onda pricamo :(
 
Некад се у Београду возило дивље, али ипак са умећем - сада је мање дивље, али маса возача је страховито невешта.
Возач вози и у Њујорку и у Жагубици; полувозач само у Жагубици и до Бора, док зна пут. Стексова паралела са полупливачима је добра.
Ови лењо-инертни које ја поменух, ипак, нису ти; већ добрим делом људи који су умели добро да возе.
 
@boocky Sve si u pravu. Uvek je ljudski faktor kriv. Bukvalno svaki put je opasan kada se opasno vozi. I procentualno, što više saobraćaja - više opasnosti. Nevezano za stanje same infrastrukture.
 
Vrh