Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

stex_pb

Advanced
Učlanjen(a)
04.08.2019.
Poruke
2.140
Pohvaljen
4.965
Beogradska obilaznica je ceo saobraćajni sistem, nije isto što i put koji prolazi pored nekog grada pa je i on kao "obilaznica". odlučeno je da se ne naplaćuje verovatno zbog ogromne koncentracije vozila iz samog grada. Zamislite da se postave neke rampe u svoj toj gužvi, pa obilaznica bi bila gora nego kroz centar grada da se ide.

Tom logikom autoput pored svakog grada bi mogao da se ne naplaćuje jer je isto obilaznica. I ne neće ići kamioni kroz grad zbog 120 dinara više. A a još više neće ići kad se otvori dalje od Pakovraća.
 
Poslednja izmena:

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.113
Pohvaljen
29.792
Odlučeno je na pritisak Đilasa, inače je trebalo da se naplaćuje. I dobro je odlučeno, jer ovako dobijamo značajnu regionalnu saobraćajnicu, a ne puki tranzitni put. Ono što nije dobro, to je bar po jedna traka manje po smeru već na srednji rok.

Poređenja sa Čačkom nemaju osnova.
 

overdrive

Higher intermediate
Učlanjen(a)
11.07.2021.
Poruke
1.352
Pohvaljen
1.205
То не може да се наплаћује јер све те саобраћајнице користе становници Београда, не зато што је то луксуз, већ нужда.
 

Earthmoving

Expert
Učlanjen(a)
22.01.2016.
Poruke
7.413
Pohvaljen
16.274
Lokacija
Lion
I malo je glupo porediti Čačak, grad sa 100.000 stanovnika koji će uskoro završetkom autoputem ka Kraljevu imati puno obilaznicu oko grada, od koje 70% autoput, sa 15x većim Beogradom koji će uskoro imati tek pola završene obilaznice, a da stigne celu kao Čačak trebaće mu najmanje još 10 godina.
 

Earthmoving

Expert
Učlanjen(a)
22.01.2016.
Poruke
7.413
Pohvaljen
16.274
Lokacija
Lion
E ovako za one koje se prave da ne razumeju: u selu gde imam plac ima npr 10km asfaltnog puta x 3m širine = 30.000m2 puta. Tuda prođe dnevno 200 vozila, dakle 150m2 po vozilu. U prevodu - nema gužve. S druge strane po istom parametru u Beogradu ima recimo 10m2 po vozilu, u prevodu - gužva.
Jel ti sad sa primerom 'plaćanja nužde' hoćeš reći da onaj što ima 150 je 15 puta više platio od onoga što ima 10? Kako je više platio, porezom, putarinom, čime?
 

ivchonny

Higher intermediate
Učlanjen(a)
19.05.2017.
Poruke
958
Pohvaljen
2.238
Samo što je toalet u privatnom vlasništvu, a autoput nije.

Javni interes je da Beograd ima obilaznicu na kojoj se ne plaća putarina, i to ti odgovorno kažem kao rođeni Čačanin.

Za potrebe Čačka sasvim je dovoljan i tzv. kružni put, a za Beograd nemaš neku alternativu.
 

mvbg1

Advanced
Učlanjen(a)
14.10.2011.
Poruke
2.458
Pohvaljen
5.802
Počinje da se naplaćuje deonica od Pakovraća do Preljine??
Zašto se naplaćuje obilaznica od 11km oko Čačka a desetine (možda i stotinu) km obilaznica oko i kroz Bgd se ne naplaćuju? Bgd - Obrenovac takođe bez naplate.
Opet će kamioni/automobili kroz grad...a Čačak je ionako uvek medju 3 najzagadjenija grada u Srbiji
Cirkus
U bre,sinovac. 👀🙄🙄🙄
 

MiraC

Advanced
Učlanjen(a)
30.10.2017.
Poruke
2.002
Pohvaljen
3.540
Ja sam isto mislila dok nisam imala priliku da vidim guzvu u vreme spica u Bg...
U Ca imaju svoju staru obilaznicu, a ako neko hoce Pakovrace Preljina jer je blize, mora platiti 40din ili koliko vec, makar imaju i tu opciju, dva pravca ka istoj tački - Preljina.
Ovo ce imati i vise smisla kad se stanice presele u Konjevic/ce kada ce lokalnima jednostavno biti logicnije preko obilaznice a ne AP
 

Mac

Intermediate
Učlanjen(a)
07.05.2019.
Poruke
118
Pohvaljen
354
 

Jakovljevic

Intermediate
Učlanjen(a)
03.06.2016.
Poruke
282
Pohvaljen
435
У буџету за 2023. годину нема пара за деоницу Пожега Дуга Пољана...

За све остале деонице које се тренутно граде имамо одвојена средства, мада за ово немамо. Можда се чека усвајање споразума о кредиту, али како се чини нема пара за то у 2023. години
 

Cheyenne

Intermediate
Učlanjen(a)
20.05.2020.
Poruke
429
Pohvaljen
923
Ama bas nista ne znaci ni da stave sredstva do Duge Poljane. Postoje stavke u budzetu 2022 za Pozega - Kotroman i za BG - ZR, pa nista od tog nije realizovano. Vrlo neozbiljno.
 

Earthmoving

Expert
Učlanjen(a)
22.01.2016.
Poruke
7.413
Pohvaljen
16.274
Lokacija
Lion
Trenutno se radi oko 350km brzih puteva (Sr Rača-autoput, Lo-Ša-Ns, Nbg-Surčin, Obilaznica Resnik- B Potok, Ča-Požega, Požarevac-Golubac, Niš-Prokuplje, Moravski), i većina bi trebala biti završena u naredne 2 godine, tako da je po meni ok zbog racionalizacije radnika (da se Srb ne puni nepotrebnim stranim radnicima), mašina, svega, da se ostalo nastavi posle toga. Mada bi bilo dobro da Obilaznica B Potok-Pančevo i ovo od Požege ka Pešteru krene i ranije. A Karađorđe, nastavak Va-Lo, Zrenjanin, So-Ki, Zaječar, Kotroman, Vršac, Kg-Knić-Kv, Raška koji su spominjani i koji bi skratili putovanja za pola sata, nažalost da sačekaju 2 godine. Mada je neizvesno zbog dešavanja u Svetu šta će biti za 2 godine, dal će biti para, rata, dal će Kina i dalje nam davati kredite za autoputeve i sl. Ali i ovih 350km je super za Srbiju, pa da se skoncentriše prvo njih završi.
 

Алтаир

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.04.2021.
Poruke
1.507
Pohvaljen
3.376
Да, бићемо срећни ако се ово започето заврши, јако срећни! Без обзира што би сви волели да крене мрежа путева на све стране, од тога нема ништа!
 

Алтаир

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.04.2021.
Poruke
1.507
Pohvaljen
3.376
Читам сад разне текстове са свих страна света, до 2030-е мало ко ће возити ауто....требаће велике паре за то! Обилазница око БГа би требало да је приоритет, у овом делу према Реп. Србској и ЦГ, део до Мачката и тунел Кадињача, на истоку би било лепо да ураде тунел испод Честобродице, на северу до Зрењанина, шта ће и да ли ће бити од тога видећемо. Рат ће се са Украјине свакако проширити! Са тиме иду и даља поскупљења, отежавање функционисања ланаца снадбевања, даље генерисање енергетске кризе, наметање климатске агенде, изазивање глади све остало што су још у Протоколима објавили. Колико ће ово наши наметници гурати лудачку агенду видећемо као и колико ће је људи прихватити!
 

Earthmoving

Expert
Učlanjen(a)
22.01.2016.
Poruke
7.413
Pohvaljen
16.274
Lokacija
Lion
Ako nema nafte ili vozila usled prekida lanca snabdevanja i resursa za proizvodnju kola, džabe autoputevi. Srbija je tu vrlo osetljiva jer nema naftu, pa je železnica bar neka alternativa, mada poluinvalidska jer skoro svaka kuća ima put, a žel stanice su ihaha daleko od 90% domaćinstava. Po meni najbolje rešenje vađenje litijuma samo za domaće potrebe, ne kopanje Srbije za izvoz, i ostali lanac u samoj Srbiji: solarni paneli, fabrika elektrovozila (uključujući i elektroskutere i elektrobuseve) i mobilnih telefona. I 80% ekonomskih problema Srbije rešeno, suficiti, nezavisnost, priliv umesto odliva bogatstva za naftu, ostajanjem više novca u zemlji i rast plata... 👌
 

milaki990

Higher intermediate
Učlanjen(a)
18.05.2015.
Poruke
822
Pohvaljen
1.735
Mislim da sa projektima koji se grade neće biti većih problema i da će biti završeni. Upitni su mi samo Fruškogorski i Požarevac - Golubac. Ostalo što se trenutno gradi mislim da će se bez problema završiti uz veća ili manja kašnjenja.

Što se tiče Zrenjanina, autoput je potreban, doduše više ka Kaću i Novom Sadu nego prema Beogradu. Isuviše je frekventan taj put. Medjutim, problem se javio u poslednjih par meseci jer su i kinezi stopirali izgradnju fabrike guma kompanije Ling Long. Za sada na 6 meseci, a vrlo moguće i duže. To će sigurno odložiti odluku o kreditu za taj put i početak same gradnje.
 

Niko Kažanegra

Higher intermediate
Učlanjen(a)
24.08.2017.
Poruke
1.053
Pohvaljen
1.825
А зашто се толико потенцира да је приоритет пут Зрењанин - Нови Сад ? Садашњи пут је сасвим ок , асфалт је одличан и ја стварно не видим да је то неки приоритет. Много је гора ситуација на Ибарској,рецимо од Лазаревца до Београда + тај јужни улаз у Београд што не могу да ураде по 2 траке од Метроа до Трговачке....
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
15.113
Pohvaljen
29.792
Због индустрије (Линглонг), процењују да ће имати укупно 1.000 камиона дневно из Зрењанина.
А ово за Ибарску око Београда си тако у праву...
 

Niko Kažanegra

Higher intermediate
Učlanjen(a)
24.08.2017.
Poruke
1.053
Pohvaljen
1.825
Да,то нисам узео у обзир...Слажем се за то....Желео бих само да поново питам министарство ,Путеве Србије ,када мисле да изместе шлепере са Ибарске магистрале као што су годинама најављивали. Сваки дан стотине шлепера крстаре Ибарском,избегавајући аутопут а најгоре је што камиони који превозе камен ( Ива аграр Лајковац нпр) возе у колонама, врло често претоварени итд....
 

milaki990

Higher intermediate
Učlanjen(a)
18.05.2015.
Poruke
822
Pohvaljen
1.735
Sadašnji put jeste ok u smislu kvaliteta asfalta ali ne zadovoljava potrebne kapacitete. Ogromna je zaista frekvencija vozila i sva sreća pa je izvorno napravljen da može da primi 3 vozila (iako ima dve trake) i da je generalno pregledan. A vozi se uglavnom 100-110+.

Motoput je spominjan i mnogo pre LingLonga samo je poslednjih godina pominjan češće. Zrenjanin je uvek bio jak industrijski grad, u top 3 u SFRJ.
 

Cheyenne

Intermediate
Učlanjen(a)
20.05.2020.
Poruke
429
Pohvaljen
923
Zanimljivo da su novembarskim reprogramom budzeta za 2022 planirana sredstva za autoput BG-ZR-NS prebacena na dodatne troskove autoputa do Pozege, BG obilaznice i Surcin - NBG. Dakle, bilo je para samo su preusmerena pa je ZR po stoti put izvisio. Voleo bi da nam ministarstvo kaze zasto je doslo do neplaniranog povecanja od cak 21 milijarde dinara. I to samo u 2022.
 
Vrh