Udurženje građevinskih inženjera i Inženjerska akademija izračunali su da će ranije usvojeno rešenje (leva obala) državu koštati 138,7 mil EUR, dok bi deonica desnom obalom uključujući i sanaciju klizišta, koštala oko 115 mil EUR. Njihovo mišljenje je bilo da treba graditi jeftiniji i kraći autoput.
Koridor 11 kroz Beograd ići će levom obalom Save - Stručnjaci i dalje polemišu da li je to najbolje rešenje
Na potezu od Obilaznice Beograda do Obrenovca projektovane su dve varijante autoputa do Južnog Jadrana i to: varijanta autoputa desnom obalom reke Save od Ostružnice do Obrenovca (14,5km), u okviru koje je predviđena i sanacija klizišta "Umka-Duboko", i varijanta autoputa levom obalom reke Save od Surčina do Obrenovca (17,6km).
Kako su ranije pisali beogradski mediji, oni koji se zalažu za to da klizište treba izbeći svaki put kada je to moguće, jer je duboku kliznu površinu od 19 metara teško zaustaviti, kao prednost varijante preko Surčina i Jakova ističu direktnu povezanost sa obilaznicom oko Beograda i aerodromom. Potom, izlaze ka ulicama Jurija Gagarina i Vojvođanskoj u Novom Beogradu. Kao prednost uzima se i činjenica da se celokupan teretni saobraćaj iz pravca južnog Jadrana preko saobraćajnice T-6 i novog mosta Zemun–Borča preusmerava ka Pančevu i Banatu.
Na ovoj trasi, nema objekata za rušenje i manje je zagađenje zbog nenaseljenosti.
http://novosti.rs/vesti/naslovna/aktuel ... oridora-11
CENA
U CIP kažu da će levom obalom Save autoput u dužini od 17 kilometara biti stabilan. Gradio bi se most na Savi, dužine 1.410 metara, a cena izgradnje ove deonice autoputa orijentaciono iznosi 105 miliona evra. Izgradnja autoputa na desnoj obali od Ostružnice do Obrenovca, prema idejnom projektu, koštala bi oko 110 miliona evra.
Лицитира се разним ценама, доказује се мишљењем појединачних стручњака. Као да је довољно уписати у заглавље стручна белешка. Изоставља се, да се бројни органи и институције занимају овим питањем. Изоставља се чињеница да је Београд пребацио мало тежиште у равничарске делове, да је теже организовати кредитне линије, да је можда то и прећутни услов кинеза да споје своје радове у Земуну и Банату. Да је мања експропријација левом обалом, да се отварају нови потенцијали, у односу на очување и побољшање постојећих на десној обали. Треба узети у обзир и чудну превртљивост политичара, могућност да се обави више послова у цугу и за што мање новца а што више користи. Али и будућа кретања у развоју града, наставку овог пута ка Темишвару... Можда је и још приземнији интерес од услова инвеститора у питању, можда Вељу чека нека озбиљна провизија, можда од истог некога који је вукао да се Борчански мост трасира овако, ко зна...
Некада ми се чини да су размишљања неких овде исправна али за период пре 45 година, сада мало другачије делују ствари, предвиђања, колико год се некоме нешто допадало или не, треба отворено процењивати све.
Мене занима више колико је то повољан камен из Голубца, која од контроверзних опција и цена је боља или јефтинија. Никако као Гоје да изјавим да је супротна страна произвољна и лаички оријентисана.
Због Директора и сличних морам да н...им задужењима, сем железнице на истом потезу. Да не будем опет оптужен за локал патриотиозам ( а да се погледа мапа видело би се да је и мени мања километража ДОС ) што би рекао 2012 - :kafa: -
Некада када прочитам чисту провокацију од поста, као што је Гоје саставио свој... Дође ми да само напишем - Веља и ја...ЈАЧИ смо од вас