Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Udurženje građevinskih inženjera i Inženjerska akademija izračunali su da će ranije usvojeno rešenje (leva obala) državu koštati 138,7 mil EUR, dok bi deonica desnom obalom uključujući i sanaciju klizišta, koštala oko 115 mil EUR. Njihovo mišljenje je bilo da treba graditi jeftiniji i kraći autoput.


Koridor 11 kroz Beograd ići će levom obalom Save - Stručnjaci i dalje polemišu da li je to najbolje rešenje

Na potezu od Obilaznice Beograda do Obrenovca projektovane su dve varijante autoputa do Južnog Jadrana i to: varijanta autoputa desnom obalom reke Save od Ostružnice do Obrenovca (14,5km), u okviru koje je predviđena i sanacija klizišta "Umka-Duboko", i varijanta autoputa levom obalom reke Save od Surčina do Obrenovca (17,6km).


Kako su ranije pisali beogradski mediji, oni koji se zalažu za to da klizište treba izbeći svaki put kada je to moguće, jer je duboku kliznu površinu od 19 metara teško zaustaviti, kao prednost varijante preko Surčina i Jakova ističu direktnu povezanost sa obilaznicom oko Beograda i aerodromom. Potom, izlaze ka ulicama Jurija Gagarina i Vojvođanskoj u Novom Beogradu. Kao prednost uzima se i činjenica da se celokupan teretni saobraćaj iz pravca južnog Jadrana preko saobraćajnice T-6 i novog mosta Zemun–Borča preusmerava ka Pančevu i Banatu.

Na ovoj trasi, nema objekata za rušenje i manje je zagađenje zbog nenaseljenosti.


http://novosti.rs/vesti/naslovna/aktuel ... oridora-11
CENA
U CIP kažu da će levom obalom Save autoput u dužini od 17 kilometara biti stabilan. Gradio bi se most na Savi, dužine 1.410 metara, a cena izgradnje ove deonice autoputa orijentaciono iznosi 105 miliona evra. Izgradnja autoputa na desnoj obali od Ostružnice do Obrenovca, prema idejnom projektu, koštala bi oko 110 miliona evra.

Лицитира се разним ценама, доказује се мишљењем појединачних стручњака. Као да је довољно уписати у заглавље стручна белешка. Изоставља се, да се бројни органи и институције занимају овим питањем. Изоставља се чињеница да је Београд пребацио мало тежиште у равничарске делове, да је теже организовати кредитне линије, да је можда то и прећутни услов кинеза да споје своје радове у Земуну и Банату. Да је мања експропријација левом обалом, да се отварају нови потенцијали, у односу на очување и побољшање постојећих на десној обали. Треба узети у обзир и чудну превртљивост политичара, могућност да се обави више послова у цугу и за што мање новца а што више користи. Али и будућа кретања у развоју града, наставку овог пута ка Темишвару... Можда је и још приземнији интерес од услова инвеститора у питању, можда Вељу чека нека озбиљна провизија, можда од истог некога који је вукао да се Борчански мост трасира овако, ко зна...
Некада ми се чини да су размишљања неких овде исправна али за период пре 45 година, сада мало другачије делују ствари, предвиђања, колико год се некоме нешто допадало или не, треба отворено процењивати све.


Мене занима више колико је то повољан камен из Голубца, која од контроверзних опција и цена је боља или јефтинија. Никако као Гоје да изјавим да је супротна страна произвољна и лаички оријентисана.
Због Директора и сличних морам да н...им задужењима, сем железнице на истом потезу. Да не будем опет оптужен за локал патриотиозам ( а да се погледа мапа видело би се да је и мени мања километража ДОС ) што би рекао 2012 - :kafa: -

Некада када прочитам чисту провокацију од поста, као што је Гоје саставио свој... Дође ми да само напишем - Веља и ја...ЈАЧИ смо од вас :p
 
Samo da kažem da taj put ka Temišvaru nema apsolutno nikakvu opravdanost kao autoput.
Brza magistrala da, sa obilaznicama oko naselja. Ali za veći deo tog pravca je i sadašnji 1+1 profil dovoljan.
 
Борчанац":cvhh4jcs je napisao(la):
Никако као Гоје да изјавим да је супротна страна произвољна и лаички оријентисана

Некада када прочитам чисту провокацију од поста, као што је Гоје саставио свој... Дође ми да само напишем - Веља и ја...ЈАЧИ смо од вас :p

Taman posla da je provokacija. Radi se o reakciji na odličan Karlov post, koji je bio odgovor na potpuno laičke i proizvoljne postove u vezi procene sanacije klizišta (tipa: kilometar preko klizišta je uporediv kilometru mosta Beška ?!?!).

Inače, ne shvatam kako varijanta DOS, ugrožava vezu Banata i puta ka Temišvaru. Pa DOS je vezan na obilaznicu, a valjda je potpuno normalno da i kineski most bude kvalitetno vezan na obilaznicu. Obilaznica tome i služi!!!
 
Па некако провокативно је звучало, сада када објасниш детаљније други контекст има :)

А за Банат и Срем, који су у оптицају одговор је и за тебе и за Мекбејна. У Румунији послује неколико десетина хиљада италијанских фирми којима би по неким теоријама одговарало да стижу додатним начинима до луке у Бару. Претпоставка је да ће се на тој траси брже развијати и инвестиције него на оној одбаченој. Поготово што другачије делују саобраћајно и Срем и Банат са овом трасом и без ичега, мислим да више добијају него што би Умка добила. Такође и преко Умке треба да се буде повезан на обилазницу, тако да том логиком нема конкуренције странама :)
Ја се базирам наравно на изјаве званичника ( који се ипак питају више него ми ) шта планирају да граде.
Наравно опет кажем да ми је жао што се још задужујемо, тако да нисам сигуран како ће нам се исплатити сви ти путеви. Који год били, ако буду били...
А за Карлов пост, наравно браво. И када греши, труди се да донесе што више података и не чини ми се да граби неке стране у расправама сем када верује да је то исправно гледиште. + му је као и обично уписан
 
Od obilaznice do ulaska u grad DOS je izgrađen u poluprofilu i ekspropirjacija je završena, kao i pripadajuća petlja za vezu sa obilaznicom. Takođe, vezua sa Kineskim mostom preko mosta na Adi će biti gotova u bliskoj budućnosti.
U slučaju LOS varijante, po idejnom projektu, koji je po svim paramterima nova urbanistička nakaza NBG-a, dolazi nam ogromna eksproprijacija koja mora da se radi od nule.

Veza sa Kineskim mostom, za koju se tvrdi da LOS ima a DOS nema ja vidim u obilaznici. Kako se i LOS i DOS kače na istu, ne vidim po čemu LOS ima prednost u tom slučaju. Posle završetka sektora 7 obilaznice (Bubanj potok-Vinča) DOS će Pančevu biti neuporedivo bliži nego LOS

Od obilaznice pa na dalje, opet, do Umke postoji poluprofil i gotova eksproprijacija.
 
Ono što upada u oči je da je DOS planiran i prirodan potez, a LOS nekakvo polurešenje gde su sva opravdanja iznuđena.

A sad stvarno malo mogu sebi da dozvolim i stvarne provokacije (ne zamerite) ;)

LOS = Leva odokativna skarabudževina
 
@Borčanac

Tačno je to za broj italijanskih firmi. Međutim treba proći tim potezom i videti količinu saobraćaja.
Slažem se da bi AP ubrzao razvoj tog kraja, ali mislim da mi kao država nismo u prilici da se razbacujemo novcem, a taj pravac svakako ne vidim kao prioritetan.

Relacija NS - ZR jeste odavno zrela za brzi put 2+2.
Ali dalje ka Rumuniji, čak i kad sabereš putnike i od Zrenjanina i od Vršca ka Temišvaru, ne opravdava AP. A tek Pančevo - Vršac da i ne pominjem.
 
Борчанац":f5eydj2o je napisao(la):
Изоставља се чињеница да је Београд пребацио мало тежиште у равничарске делове, да је теже организовати кредитне линије, да је можда то и прећутни услов кинеза да споје своје радове у Земуну и Банату. Да је мања експропријација левом обалом, да се отварају нови потенцијали, у односу на очување и побољшање постојећих на десној обали.
To "тежиште према равничарским деловима" је у већој мери политичка одлука него одраз спонтаног развоја. Од 1945. па надаље, нова елита није марила за делове града са старим Београђанима, а посебно је зазирала од , насеља где је у ДСР становништво било масовно учествовало у Краљевој војсци у отаџбини. У најмању руку, таква насеља су имала мало својих представнике у КПЈ, а ни ти нису били у истој из идеала већ због личног интереса. И дан данас наши владари су углавном деца функционера КПЈ, која пројекте вуку према насељима у којима су наследили станове од родитеља. Последице:
- Нови Београд и по неко ново насеље су једини делови града у којима су примењиване тековине савременог урбанизма.
- Иако је управо у социјализму било најлакше порушити куће да би се направила основна мрежа булевара, то је са десне стране Саве урађено једино приликом градње аутопута, а и то се радило пре свега како би се повезали браћа Македонци. Булевар ослобођења, Булевар до Цветка, Јужни булевар до Грчића Миленка, све су то широки булевари од пре ДСР. Раковица са 100.000 становника дан данас нема ни један једини булевар.
- У општини Барајево, дан данас од 13 насеља само 3 партизанска имају директну везу са Београдом: Барајево, Мељак и Вранић. Монархистичке Умка и Мала Моштаница не само да су биле поштеђене свих развојних пројеката, него им је чак и пруга укинута 1968.

Сами Кинези су хтели да граде Винчански мост, али Ђилас је инсистирао на мосту Земун - Борча. Услов за финасирање моста Земун - Борча је био да то буде део Коридора 11, и да аутопут из Обреновца буде најкраћим правцем усмрен на исти.

Садашња "тежиште ка равничарским деловима" је последица деценија развијања саобраћајне и комуналне инфраструктуре у тим деловима града, односно запостављање у другим деловима града. Градња у тој равници се углавном дели на или прескупу градњу у мочварама, или уништавање најквалитетнијег пољопривредног земљишта. Уосталом, уколико би аутопут стварно ушао из Срема, имали би глупаву ситуацију да 3 аутопута прилазе из Срема, а само један из Шумадије, и остаје питање: да ли је ико разматрао иоле равномеран развој.

Узгред, шта сами Кинези пишу: :dil:
http://www.bloomberg.com/news/2012-09-2 ... hways.html
http://www.bloomberg.com/news/2013-06-2 ... -says.html
http://inserbia.info/news/2013/06/china ... imir-ilic/
http://voiceofserbia.org/content/dinkic ... on-dollars
http://www.globalconreview.com/news/chi ... es-serbia/
http://www.globaltimes.cn/content/82415 ... olS8Cfl6b8

Борчанац":f5eydj2o je napisao(la):
Кад већ помињеш железницу:

Брзи воз растојање Обреновац - Сурчин - Прокоп прелази за најмање 25 минута, Обреновац - Умка - Железник - Прокоп за најмање 22 минута, а Обреновац - Умка - Макиш - Савски трг за најмање 15 минута.
Теретни воз преко обалоутврде од Обреновца до Макиша има 20 километара, а преко Сурчина 31 километар.
Приградском возу преко обалоутврде треба 33 минута од Обреновца до Вуковог споменика, а преко Сурчина 41 минут.
Трошкови изградње пруге преко Сурчина су огромни у односу на обалоутврду. Сам нови железнички мост би изашао око 10 милиона евра, али би прилазне рампе морале бити по 1,7 километара са обе стране равнице, од чега по пола на вијадукту, а по пола на насипу. Савска комисија не би дозволила да се направе ниски мостови попут Остружничког и Старог железничког. Прилази мосту, би, дакле, коштали 15-20 милиона евра, а још што осим Јакова и Бољеваца пруга иде далеко од насеља, а још што би морали тунеле испод писте аеродрома, и да рушимо у насељу Радиофар, а још што она јадна два колосека на западном делу чвора не би могла да приме саобраћај, и што би повећање капацитета Земун - Прокоп коштало једно 100.000.000 евра, а са југа одавно имамо 4 колосека.

Аутомобилска секта ауторитета у планирању није у студију оправданости укључила железнички и водни саобраћај. Када би то било укључено, обалоутврда би по ефектима далеееко иза себе оставила ЛОС.

А про Коридора 11, сматрам да треба од Стублина преко садашњег Обреновачког моста до обилазнице направити мотопут, односно пут резервисан за саобраћај моторних возила, а одатле до Војвођанске нови пут 1+1, направљен тако да се у каснијој фази може проширити на 2+2, како би олакшао живот Сурчинцима и Доњем Срему.
 
stf":14ygl9o0 je napisao(la):
Od obilaznice do ulaska u grad DOS je izgrađen u poluprofilu i ekspropirjacija je završena, kao i pripadajuća petlja za vezu sa obilaznicom. Takođe, vezua sa Kineskim mostom preko mosta na Adi će biti gotova u bliskoj budućnosti.


od obilaznice do grada je igrađen put za saobraćaj motornih vozila u profilu 2+2, ne polu profil. od obilaznica do umke je neki nazovi polu profil.

ukidanjem semafora kod ade, šećerane i ruske na cela deonica bi mogla da ostane samo sa dva semafora od mostarske petlje do obilaznice.

od obilaznice do grada postoji i jedan semafor koji bi mogao da se lako reši potkopavanjem puta koji seče put obilaznica-sajam.
 
20 i 21 novembra u Umci je u toku celog dana trajala povremena blokada puta, koju su organizovali radnici "Beograd puta". Naime juce je pocelo grebanje i asfaltiranje delova puta M19 na delu klizista, pa su se mnogi ucesnici u saobracaju pitali da ne blokiraju gradjani Umke ponovo taj put. Cekanja u koloni su bila i do 20 minuta, a to ce se dogadjati i dalje (kao i do sada) na svaka 2-3 meseca.
Nisu mi jasni gradjani Barica i Obrenovca, kao ni njihov predsednik Opstine, sto kritikuju blokadu puta u Umci, a da i dobiju jos jedan novi most preko Save, oni ce i dalje ici putem kroz Umku za Beograd.

http://www.e-novine.com/srbija/vesti/89 ... Palme.html
http://www.youtube.com/watch?v=L1_zj7yux6g
Pozdrav
Ziks
 
MilisaV":3n80b27a je napisao(la):
stf":3n80b27a je napisao(la):
Od obilaznice do ulaska u grad DOS je izgrađen u poluprofilu i ekspropirjacija je završena, kao i pripadajuća petlja za vezu sa obilaznicom. Takođe, vezua sa Kineskim mostom preko mosta na Adi će biti gotova u bliskoj budućnosti.


od obilaznice do grada je igrađen put za saobraćaj motornih vozila u profilu 2+2, ne polu profil. od obilaznica do umke je neki nazovi polu profil.

ukidanjem semafora kod ade, šećerane i ruske na cela deonica bi mogla da ostane samo sa dva semafora od mostarske petlje do obilaznice.

od obilaznice do grada postoji i jedan semafor koji bi mogao da se lako reši potkopavanjem puta koji seče put obilaznica-sajam.
Zapravo, ipak je u pitanjue poluprofil, malo specifičnih dimenzija 3+1 zaustavna. To se može videti i na nadvožnjaku koji prelazi preko Obrenovačkog i nadovezuje se na Radničku prilikom čije izgradnje je ostavljen koridor za drugu traku autoputa.
 
Karlo del Ponte":1524v4b0 je napisao(la):
Борчанац":1524v4b0 je napisao(la):
Изоставља се чињеница да је Београд пребацио мало тежиште у равничарске делове, да је теже организовати кредитне линије, да је можда то и прећутни услов кинеза да споје своје радове у Земуну и Банату. Да је мања експропријација левом обалом, да се отварају нови потенцијали, у односу на очување и побољшање постојећих на десној обали.
To "тежиште према равничарским деловима" је у већој мери политичка одлука него одраз спонтаног развоја. Од 1945. па надаље, нова елита није марила за делове града са старим Београђанима, а посебно је зазирала од , насеља где је у ДСР становништво било масовно учествовало у Краљевој војсци у отаџбини. У најмању руку, таква насеља су имала мало својих представнике у КПЈ, а ни ти нису били у истој из идеала већ због личног интереса. И дан данас наши владари су углавном деца функционера КПЈ, која пројекте вуку према насељима у којима су наследили станове од родитеља. Последице:
- Нови Београд и по неко ново насеље су једини делови града у којима су примењиване тековине савременог урбанизма.
- Иако је управо у социјализму било најлакше порушити куће да би се направила основна мрежа булевара, то је са десне стране Саве урађено једино приликом градње аутопута, а и то се радило пре свега како би се повезали браћа Македонци. Булевар ослобођења, Булевар до Цветка, Јужни булевар до Грчића Миленка, све су то широки булевари од пре ДСР. Раковица са 100.000 становника дан данас нема ни један једини булевар.
- У општини Барајево, дан данас од 13 насеља само 3 партизанска имају директну везу са Београдом: Барајево, Мељак и Вранић. Монархистичке Умка и Мала Моштаница не само да су биле поштеђене свих развојних пројеката, него им је чак и пруга укинута 1968.

Сами Кинези су хтели да граде Винчански мост, али Ђилас је инсистирао на мосту Земун - Борча. Услов за финасирање моста Земун - Борча је био да то буде део Коридора 11, и да аутопут из Обреновца буде најкраћим правцем усмрен на исти.

Садашња "тежиште ка равничарским деловима" је последица деценија развијања саобраћајне и комуналне инфраструктуре у тим деловима града, односно запостављање у другим деловима града. Градња у тој равници се углавном дели на или прескупу градњу у мочварама, или уништавање најквалитетнијег пољопривредног земљишта. Уосталом, уколико би аутопут стварно ушао из Срема, имали би глупаву ситуацију да 3 аутопута прилазе из Срема, а само један из Шумадије, и остаје питање: да ли је ико разматрао иоле равномеран развој.

Узгред, шта сами Кинези пишу: :dil:
http://www.bloomberg.com/news/2012-09-2 ... hways.html
http://www.bloomberg.com/news/2013-06-2 ... -says.html
http://inserbia.info/news/2013/06/china ... imir-ilic/
http://voiceofserbia.org/content/dinkic ... on-dollars
http://www.globalconreview.com/news/chi ... es-serbia/
http://www.globaltimes.cn/content/82415 ... olS8Cfl6b8

Борчанац":1524v4b0 je napisao(la):
Кад већ помињеш железницу:

Брзи воз растојање Обреновац - Сурчин - Прокоп прелази за најмање 25 минута, Обреновац - Умка - Железник - Прокоп за најмање 22 минута, а Обреновац - Умка - Макиш - Савски трг за најмање 15 минута.
Теретни воз преко обалоутврде од Обреновца до Макиша има 20 километара, а преко Сурчина 31 километар.
Приградском возу преко обалоутврде треба 33 минута од Обреновца до Вуковог споменика, а преко Сурчина 41 минут.
Трошкови изградње пруге преко Сурчина су огромни у односу на обалоутврду. Сам нови железнички мост би изашао око 10 милиона евра, али би прилазне рампе морале бити по 1,7 километара са обе стране равнице, од чега по пола на вијадукту, а по пола на насипу. Савска комисија не би дозволила да се направе ниски мостови попут Остружничког и Старог железничког. Прилази мосту, би, дакле, коштали 15-20 милиона евра, а још што осим Јакова и Бољеваца пруга иде далеко од насеља, а још што би морали тунеле испод писте аеродрома, и да рушимо у насељу Радиофар, а још што она јадна два колосека на западном делу чвора не би могла да приме саобраћај, и што би повећање капацитета Земун - Прокоп коштало једно 100.000.000 евра, а са југа одавно имамо 4 колосека.

Аутомобилска секта ауторитета у планирању није у студију оправданости укључила железнички и водни саобраћај. Када би то било укључено, обалоутврда би по ефектима далеееко иза себе оставила ЛОС.

А про Коридора 11, сматрам да треба од Стублина преко садашњег Обреновачког моста до обилазнице направити мотопут, односно пут резервисан за саобраћај моторних возила, а одатле до Војвођанске нови пут 1+1, направљен тако да се у каснијој фази може проширити на 2+2, како би олакшао живот Сурчинцима и Доњем Срему.


Одговор на први део твог поста је да си у праву. Јесте политички. Али то је сада ту, Сремски и Банатски део највише расту, привредника привлаче, инвестиција, популације. И то мора да се испрати, политички или не, то је тако и ту је, не може да се игнорише. Можда би још боље и повољније било да нису ни градили леве обале, ни нови ни трећи БГД. Имали би сконцентрисан град, са по једним мостом на обе реке, изграђен, целовит... Али нису!

А други део си ме вероватно погрешно разумео. Нисам мислио на изградњу пруге ЛОС или ДОС, већ на подизање Београд-Бар на највиши могући ниво.

Жив био, и хвала за линкове!
 
Ljudi, ko je ovde ..., ili ja nesto ne razumem ??

Da li neko zna koja je varijanta puta E763 u GUP-u ??
Ja sam nesto nasao na sajtu Urbanistickog zavoda Beograda - Generalni plan Beograda 2021, gde je ucrtana DOS VARIJANTA, pa mi nije jasno da li je to vazeci plan ili je Velja po nekom drugom planu objavio koncesiju za LOS.
Plan je potpisao Antic ( sadasnji ministar saobracaja) novembra 2009.
Poz.
 
stf":3fiahllp je napisao(la):
MilisaV":3fiahllp je napisao(la):
stf":3fiahllp je napisao(la):
Od obilaznice do ulaska u grad DOS je izgrađen u poluprofilu i ekspropirjacija je završena, kao i pripadajuća petlja za vezu sa obilaznicom. Takođe, vezua sa Kineskim mostom preko mosta na Adi će biti gotova u bliskoj budućnosti.


od obilaznice do grada je igrađen put za saobraćaj motornih vozila u profilu 2+2, ne polu profil. od obilaznica do umke je neki nazovi polu profil.

ukidanjem semafora kod ade, šećerane i ruske na cela deonica bi mogla da ostane samo sa dva semafora od mostarske petlje do obilaznice.

od obilaznice do grada postoji i jedan semafor koji bi mogao da se lako reši potkopavanjem puta koji seče put obilaznica-sajam.
Zapravo, ipak je u pitanjue poluprofil, malo specifičnih dimenzija 3+1 zaustavna. To se može videti i na nadvožnjaku koji prelazi preko Obrenovačkog i nadovezuje se na Radničku prilikom čije izgradnje je ostavljen koridor za drugu traku autoputa.


znači od obilaznice do beograda je planiran put 2x(3+1). nisam to znao. s obzirom da je autoput kroz grad 2+1 ovo mi deluje previše dobro.
 
Дана 2.12.2013. у понедељак, у 19:00 биће одражана трибина:

АУТОПУТ И ПРУГА БЕОГРАД - ОБРЕНОВАЦ

Место: Хотел Обреновац
 
Karlo del Ponte":27q977uu je napisao(la):
bboris7":27q977uu je napisao(la):
Pa brate lako bi ja naucio da koristim Google Earth , kada bi ti naucio da razmisljas , jer po onoj staroj narodnoj , tebi se ne isplati govoriti , tebi sve treba da se crta ..
Нема потребе, све је већ одавно нацртано :mrgreen: :gobb:
svsavic":27q977uu je napisao(la):
Evo ovde ima objašnjenja:

VZiO.jpeg

VZja.jpeg

VZjX.jpeg

VZlr.jpeg

VZlP.jpeg

VZmC.jpeg

Иначе. као што се види са слике, обалоутврда се прави у реци, а на на самом клизишту. За 3.700.000 кубика песка је, са обзиром да се користи песак са леве обале, и користи техника којом је још 1930-тих насипана мочвара на Новом Београду, цена уградње песка је испод 2 евра по кубику, односно насипање највећег, пешчаног дела масе кошта мање од 7,4 милона евра. За оних 1.500.000 кубика камена је нађен јефтин (а довољно квалитетан) камен код Голубца, који би се превозио најјефтинијим речним саобраћајем.

Лева обала Саве решава:
-1- Аутопут

Десна обала Саве решава:
-1- Аутопут
-2- Реку
-3- Железницу
-4- клизиште.

Узгред, са обзиром да су нас тада посећивали ванземаљци, који су нам изузетно скупе објекте градили за џабе, између два светска рата је изграђен ултра-гига-мега научно фантастични објекат обалоутврда на десној обали Саве у центру Београда. :mrgreen: Наравно, имали су далеко напреднију технику него што је данас имамо. :mrgreen:

Sad kad rece Goje da je ovo kruna cele diskusije onda prosto covek nema sta da kaze , a pogotovo da ulazi u neku dalju polemiku , ali ajde ipak da iznesem , opet naravno , svoje misljenje .

Ne znam kako se doslo do ovih podataka o kubicima kamena i peska pa bi me i to zanimalo .

Ja ovako vidim tu racunicu :

Ako je zamisljeni jednakostranicni trougao , koji predstavlja presek kamene obaloutvrde , dimenzija dno 40 m i visina 30 m (sto je prosecna dubina save u tom delu) , onda je povrsina tog trougla 600 m2 . Kada to ponozimo sa 4000 m , koliko je duzina obaloutvrde dobijamo 2, 4 miliona kubika kamena . Opet moje misljenje je da je to minimum i da to moze da ide i do 5 miliona kubika kamena .

Za pesak 3,7 miliona se slazem , ali opet mislim da je to minimum i da moze da ide takodje do 5 miliona kubika peska.

Slazem se da je pesak dosta jeftiniji od kamea , ali cifra od 2 eur mi izgleda nestvarno.

Ako uzmemo da je kamen nekih 20 eur po kubiku ( mada opet mislim da je skuplji ) , dobicemo cifru od 48 000 000 eur za kamen u najjeftinijoj varijanti od 2,4 miliona kubika , pa do citavih 100 000 000 eur u najgoroj varijanti od 5 milona kubika kamena .

Ako uzmemo da je pesak 5 eur ( opet , mislim da je skuplji ) dobijamo nekih 18 000 000 eur ,a u nepovoljnijoj varijanti 25 000 000 eur.

Znaci po meni , ako bi cifre bile 20 eura po kubiku kamena i 5 eur po kubiku peska , najpovoljnija varijanta bi bila oko 66 000 0000 , a najnepovoljnija 125 000 000 eur.


Sto se tice vremena nasipanja ovog kamena , u najboljem slucaju to bi trajalo za kamen 5 godina i za pesak 2 godine , a u najgorem cak do 15 godina ukupno ....

Hocu jos da kazem , da mene uopste ne zanima da li ce put ici levom ili desnom obalom , ali ne zelim da se ponovi jos jedan "most na adi" i da od pocetnih 150 000 000 eur dodjemo do 500 000 000 eur...
 
MilisaV":2jd08stc je napisao(la):
znači od obilaznice do beograda je planiran put 2x(3+1). nisam to znao. s obzirom da je autoput kroz grad 2+1 ovo mi deluje previše dobro.
Specifično je, mada ulaz u grad kod Čukaričke padine je koliko se sećam 4+4 ili čak 5+5 ...
 
mekbejn":3itlsh9r je napisao(la):
@Borčanac

Tačno je to za broj italijanskih firmi. Međutim treba proći tim potezom i videti količinu saobraćaja.
Slažem se da bi AP ubrzao razvoj tog kraja, ali mislim da mi kao država nismo u prilici da se razbacujemo novcem, a taj pravac svakako ne vidim kao prioritetan.

Relacija NS - ZR jeste odavno zrela za brzi put 2+2.
Ali dalje ka Rumuniji, čak i kad sabereš putnike i od Zrenjanina i od Vršca ka Temišvaru, ne opravdava AP. A tek Pančevo - Vršac da i ne pominjem.

Treba gledati unapred (a to je taman dok uopšte i počnu da grade taj pravac). Nekada nisi mogao da vidiš nigde rumunski kamion, a danas, kao posledica EU integracija, kada voziš pravcem Beograd - Budimpešta (M5), RO tablice su, uz TR, najbrojnije… I ta famozna luka Konstanca u koju su se srbi kleli kada je bila u igri kupovina Luke Bar je takođe na pravcu tog zamišljenog autoputa prema Temišvaru…

A i za srpsku privredu je to korisno, jer pošto od neke ozbiljne saradnje sa hrvatima nema ništa niti će biti, potrebno je okrenuti se velikim tržištima na istoku, a Rumunija i Bugarska su ogroman potencijal uz Mađarsku. Jedino treba da uđemo u tu EU konačno, da bi bili ravnopravni sa njima.
 
Ајде да мало завиримо са друге стране будућег аутопута, односно шта су Црногорци урадили до сада на предрадњама за будући аутопут Бар-Бољаре:

Kinezima predat ugovor za izgradnju auto-puta
PODGORICA – Ministarstvo saobraćaja i pomorstva predalo je danas kineskim partnerima ugovor o izradi glavnog projekta o izgradnji, nabavci i ugradnji opreme za auto-put Bar-Boljare, odnosno prioritetne dionice Smokovac – Ulač – Mateševo.
Ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović, saopštio je da se očekuje da će kineski partneri odgovoriti na njihov ugovor i zahtjeve tokom praznika i da će oko 10. januara početi da pregovaraju do konačnog potpisivanja ugovora.
- Ovo prati i rad na finansijskom sporazumu, pa su kolege iz Ministarstva finansija počele pregovore sa Exim bankom. Takođe, rade se pripreme na izradi Zakona o auto-putu, koji će se naći pred poslanicima u parlamentu – dodao je Brajović.
On je podsjetio da je za pravni osnov za realizaciju projekta uzet međunarodni sporazum koji je Skupština ratifikovala između Crne Gore i Kine.
- Morali smo da donesemo izmjene i dopune sporazuma koje se odnose na projekat auto-puta, što je usaglašeno i čije se potpisivanje očekuje. Vodili smo pregovore oko okvirnog sporazuma i koji je ispregovaran i parafiran, koji ćemo nakon izmjena i dopuna sporazuma potpisati sa Kineskom kompanijom za telekomunikacije i infrastrukturu (CCCC) – rekao je Brajović.

http://www.pobjeda.me/2013/12/30/kinezi ... m=dlqsmbad`^c_`dQPiskbklb0
 
Да ли и Румуни показују неко интересовање, потезе, припреме?
 
Vrh