Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Može da se napravi svakodnevni protest i jednočasovna blokada ulaza ili garaža i parkinga u ministarstvu građevine i urbanizma, koridora Srbije i ostalih nadležnih institucija.... Novinari će lako od toga doći veću prašinu, nego što se blokira saobraćajni pravac običnim ljudima.
 
Па јаким притиском све може да се постигне. Могао бих и ја да сакупим довољан број људи да блокира све важније саобраћајнице у граду. 10 људи који герилски постављају препреке широм града је довољно, за сат времена обишли би све кључне тачке, мостове, центар и тако стално. Кружиш и блокираш. Можда би прва линија метроа била у Борчи! :D

Али одакле право на толику убеђеност и такву врсту притиска. Шта ако почну да блокирају и људи са друге стране...шта ако се овако буде решавало свако спорно питање. Шта ако онај што жури искористи право да се брани оружијем ( сигурно има доста људи који неће одобрити ускраћивање слободе кретања ) шта ако неко страда услед ометања у транспорту медицинској служби?

Шта је са одговорношћу? На страну што наравно свако има своју идеју за коју је убеђен да је баш она права.
 
Mirni i nenasilni protesti sve je to regulisano ,skupovi gradjana se prijave policiji 48 h priej istih ,a mogli bi malo u ministarstvima da nesjede na usima citaju mejlove ,odgovaraju na pozive , kad organizuju javnu raspravu da to bude u adekvatnom prostoru ne u podrumu da je dostupna svima a ne tamo na nekoj oglasnoj tabli iza nekih vrata najavis javno slusanje kako se to sad popularno kaze
 
Obezbeđeno ućešće za Koridor 11
IZVOR: TANJUG

Beograd -- Ministar Velimir Ilić kaže da je predlogom budžeta obezbeđeno učešće Srbije od oko tri milijarde dinara za gradnju dela Koridora 11 sredstvima kineskog kredita.




On je najavio da će radovi krenuti najkasnije početkom naredne godine.

Ministarstvo građevine i urbanizma će u 2014, prema projekciji, raspolagati sa 4,2 milijarde dinara, u odnosu na 1,58 milijardi u ovoj godini, koliko je predviđeno rebalansom budžeta.

Ilić je kazao da će Skupština Srbije 19. novembra ratifikovati sporazum o kineskom kreditu od 333,7 miliona dolara za izgradnju autoputa od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga u dužini oko 50 kilometara, a Srbija u tom kreditu učestvuje sa 10 odsto novca.

Prema njegovim rečima, ako Srbija posle toga uplati prvih oko osam miliona evra već sutradan bi mogli da počnu radovi.

"Kinezi su već prisutni i njihova firma (Šandong haj-spid grupa) je već oformljena u Srbiji i sprema se za radove, koji mogu da počnu za 15 ili 20 dana, ako mi damo početni avans", naglasio je Ilić dodajući da se radovi mogu očekivati najranije krajem novembra ili početkom decembra.

On je rekao da je zadovoljan što su podržani kapitalni projekti u njegovom resoru i zahvalio na podršci predsedniku Srbije Tomislavu Nikoliću, premijeru Ivici Dačiću, prvom potpredsedniku vlade Aleksandru Vučiću i ministrima.

"Uvek bi moglo i više, tako da generalno ne možemo biti zadovoljni, jer uvek može da bude više para u budžetu, više investicija i radnih mesta, više stanova...", naveo je ministar građevine.

On je rekao da mu je, ipak, žao što nije bilo mogućnosti da se više novca u budžetu za iduću godinu obezbedi za stanogradnju, ali da će biti pronađeni drugi načini da se to nadomesti.

"Ova vlada ima ozbiljne namere da rastereti budžet i da se investicije rade koncesiono", naglasio je Ilić podsetivši da je prethodnim vladama predlagao koncesije, ali da za to nije bilo razumevanja, pa su neke koje su bile ugovorene i propale, na primer za gradnju autoputa Horgoš - Požega.

Sadašnja vlada, kako je rekao, prihvata koncesioni model gradnje, s obzirom da se tako ne opterećuje budžet i država se ne zadužuje, pošto se koncesije same finansiraju, a tako se otvaraju nova radna mesta. Ilić je rekao da je veoma zadovoljan što se autoput Ljig - Preljina, koji grade Azerbejdžanci sa našim preduzećima, realizuje sa više od 10 odsto pre roka.

"Krenućemo i sa dve koncesije (za gradnju autoputa od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege) i završićemo ono što smo obećali, a to je hilljade novih radnih mesta i posla za građevinare i putare", istakao je ministar.
 
Mala gruba finansijska matematika za levu LOS ili desnu DOS obalu save autoputa Beograd-Surčin:

LOS: 100.000.000 € ili 100M€ (neki izračunali oko 150M€) + Autoput Surčin - Vojvođanaska, 30-50M€ + Potrebni autoput Beograd - Ljig 100-200M€ ili Beograd - Obrenovac 100M€ + u budućnosti reparacija klizišta duboko oko 50-80M€ + izgubljeno građevinsko/poljoprivredno zemljište oko Umke oko 10M€ + Izgubljena cena na gorivo, amortizaciju i vreme građana ?00M€ + izgubljeno poljoprivredno zemljište na LOS ?00M€ + ? (dodajte Vi)
LOS (najpovoljnija varijanta) = 250M€
LOS (najnepovoljnija varijanta) = >350M€

DOS: 100M€ + 100M€ ako proradi ponovo klizište+ ? (dodajte Vi)

LOS - DOS = 50M€ - 250+M€

Pri tome sam se trudio da navijam za LOS, a ovu razliku plaćamo mi građani srbije
 
Мало је збуњујућу, пробај да напишеш једно испод другог. Иначе, према информацијама које су ми помињали Умљани, ЛОС је скупљи за 135.000.000 евра од ДОС.
 
Pa nije malo zbunjujuce , nego dosta . Ajde ovako da probamo .

LOS je naslicniji projektu SMT sa mostom Zemun Borca . Cena tog projekta je oko 200 000 000 eur. Po meni moze biti samo jeftiniji , tako da je prica o 350 000 000 eura kao najnepovoljnijoj varijanti , dosta pogresna .

DOS treba da se radi u punom profilu 8 km i u tom delu ima sanaciju klizista i 6 km poluprofila . Takodje ima eksproprijaciju objekata i zemljista . Ono sto je problem je kliziste koje sa ciframa moze da osciluje i to mnogo . Ako sam dobro shvatio najjeftinija varijanta sanacije klizista je oko 100 000 000 eur .

Dakle moj je zakljucak leva obala 200 000 000 eura , bez mnogo oscilacija , desna obala minimum 200 000 000 eura , a moze biti dosta skuplje .
 
У обе варијанте клизиште мора да се среди, то јест да се у њега уложи. Тако да је то аргумент као за канализацију у Гроцкој, просто нема везе.
 
Ovde sam po dosta pitanja laik , ali ako neko zna odgovor voleo bih da znam .

Prvo pitanje je : zasto mora da se sanira ?

Drugo pitanje je : ako bi se radio autoput preko klizista , da li bi sanacija klizista kostala kao da se ne radi autoput?

Da odmah odgovorim da je moje misljenje da ne .
 
pogledaj potop sela zavoj na youtubu.


da sutra ne bude potop grada obrenovca.
 
Evo ga i preporuceni klip

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qb6DZacZNfI[/youtube]
 
Погледај и ајкулу, други део. Као и ратнике подземља...
А после пар кадрова Завојског филма, јасно је да терен и околности ни не личе. Као ајкула и Завој, са клизиштем у Умци.
 
Borčanac,

Nemoj biti ironičan. Potpuno prekidanje toka Save je realan a ne američki SF scenario. Tačno je, nije se do sada dogodio, i može da se ne dogodi sledećih 100 godina, ali isto tako može da se dogodi i sutra i šta ćemo onda?

Autoput će se izvesno graditi i to treba iskoristiti i za sanaciju klizišta "u cugu" makar bilo i skuplje. Zašto? Zato što se u protivnom sanacija klizišta kao zaseban projekat neće NIKADA realizovati.
 
Зашто да не будем ироничан када поредимо да се са старе планине обрушио обронак у кањон. Са чињеницом да релативно низак терен клиза у једну од већих река. Како си сигуран да је могућ тај сценарио?


Највиши врхови у Завојском атару су Белан 1576м, Стажиште 1492, Ормановска чука 1168, Дикин врх 1011 метара
Па то брдо колико год било, пало је у мали кањон. Шта год да је аргумент, ово није. И клизиште ће бити плаћену у односу на било који избор стране. Ни са ДОС није бесплатно, а питање је да ли би било јефтиније заједно радити.

Још једно питање је хоће ли у случају ДОС, к11 користити обилазницу до Вршца. Или је то нека друга траса?
До Остружнице, па ка Винчи или како?

Лос ми је јасан правац, онај преко марса. :)
 
Borcanac lokal patrioto ti bi da prije iz borce dodjes preko novg mosta do zemuna onda vamo preko novog mosta ka jadranu na kuipanje ,a ko sisa ove sa umke .Sanirati kliziste jer nikad nece naci za shodno dok se sava ne pregradi
 
Бадава оптужујеш директоре. Јесам, само не локал. Свако решење које ће да повеже земљу до задње тачке Баната па тако и до Темишвара, на најјефтинији, најбољи начин, подржаћу. Да читаш видео би да сам се определио да овај аутопут не бих ни градио у овим условима, а ти ми качиш пристрасност.
Хоћу чврсте аргументе па у недостатку истих разбијам монотонију...слошило ми се после гомиле страница понављања истих, бледих ( а острашћених ) аргумената.
Ето зар није било боље да ми нормално одговориш, питања имаш, можда би се и сложили. Овако, сад ја тебе треба да прозивам нешто, спуштам...
Сад би ти за ове са Умке, а ове из Уљме ко шиша :p

Држава је направила своју процену, нећу да се правим паметан па да копирам сада тоне ствари овде зато што знам да сте прочитали. Чиме се то оспорава?
Да напишем да је ЛОС од ДОСа повољнији за 1 000 000 000 000 и да чврсто стојим иза тога, или да напоменем да ће Европа плутати ако се Фрушка гора обруши у Сурчин и Шабац склизне у Ваљево на кафу :?
Жао ми је због ове замагљујуће еуфорије, и због тога што си ме сврстао Вељи уз раме :)
 
Kako rece SV SAVIC,
"Klizište, bez obzira na kuće, mora da se zaustavi, plovnost Save je ugrožena kao i potencijalna opasnost od poplava a da ne pričam o koliko hektara zemljišta je neiskorišćeno/beskorisno.
Klizište je akutno baš zbog Save, koja urušava obalu svojum tokom.
Desna strana autoputa je kraća, ima već jedan deo izgrađen (Ostružnica), ima petlju (Ostružnica), nema mosta i prirodnije je usmeren ka centru Beograda i NBG (preko mosta na adi)."

Kako rece GOJE,
"BG obilaznica već postoji a svakako je planirana normalna veza kineskog mosta sa Vojvođanskom ulicom do obilaznice, pa put preko desne obale Save predstavlja optimalniji put čak i za tranzitne putnike i stanovnike NBG. Nekima preko mosta na Adi, a nekima preko obilaznice. Diskusija o levoj obali kao bližoj je veštačka."
"Koridor preko desne obale je odavno planiran i dobrim delom izgrađen. Pravac je potpuno logičan, veza sa obilaznicom takođe. Petlja sa obilaznicom takođe. Put preko leve obale zahteva novi projekat, novi most, novu petlju, dužu trasu."

"Famozno klizište postoji pa postoji. Da li neko misli da će izgradnjom levog koridora taj problem sam od sebe da nestane? Pa valjda je logično da taj problem jednom rešimo. Postoji tačan prikaz (negde na ranijim stranama), gde je tačno klizište. Tu se ne radi o celoj trasi već o nekoliko kilometara. Postoji i način kako da se klizište trajno sanira. Ne vidim zašto da guramo taj problem pod tepih kad izgradnjom koridora preko desne strane, možemo jednim udarcem da ubijemo 2 muve."

Sve je ovo tacno, a i Velja Ilic je do pre par godina bio za DOS varijantu, a sta se to desilo da je sada za LOS varijantu, saznacemo jednog dana, samo da ne bude kasno.

Zagovaraci LOS varijante kazu, da ta varijanta ima vezu sa obilaznicom (kod Surcina) oko Beograda, a ja se pitam zasto je onda petlja u Ostruznici napravljena onako velika, zato sto je tada bila vazeca varijanta DOS, kao i novi most na Adi koji je trebao da primi saobracaj iz pravca Obrenovca.

Gospodin Velja Ilic kaze
"Sadašnji most na Adi je bio za projekat desne obale auto-puta, ali je pre pet godina auto-put prebačen na levu obalu tako da je most koji povezuje Čukaricu i Novi Beograd "ISPAO IZ IGRE". Ali, kako je naveo, Demokratska stranka insistirala je na njegovoj izgradnji.

- Gradiće se most kod Bariča, isti kao što je most na Adi - rekao je ministar Ilić. - Istog profila na koji će se preneti saobraćaj iz Surčina i koji će imati istu petlju kao i most na Adi. "

Gospodin Cuckovic, predsednik opstine Obrenovac, apeluje DA SE PRESTANE SA BLOKADOM PUTA Umka-Obrenovac
http://www.obrenovac.rs/index.php?optio ... Itemid=214

Kao prvo Obrenovcani i sada imaju most preko Save (pored TENT-a), kao vezu sa Surcinom, ali nju retko koriste (osim kad idu do Surcina, Dobanovaca, Pazove.....), jer je logicno da niko ko je pri svesti i zdravom razumu, nece ici preko Surcina, ako ide u stari deo Beograda - juzno od Save.

A o Cuckovicu procitajte i ovo
http://www.e-novine.com/srbija/vesti/89 ... Palme.html

MOZDA JE I GOSPODIN CUCKOVIC ZA DOS VARIJANTU, ALI MU JE TAKVA FUNKCIJA DA TO NESME JAVNO DA KAZE.

Gradjani Umke su do sada imali 5 blokada puta, ali to u medijima nije propraceno ( TV ) , bilo je nesto u stampanim medijima, ali na TV u udarnim terminima nije bilo.

Da li mozemo da se organizujemo (oni koji su za DOS varijantu ) da odemo do Umke da pomognemo tom narodu kada sledeci put bude pravio blokadu, kakvo je vase misljenje ?
Pozdrav
Ziks
 
bboris7":1a0983lb je napisao(la):
Pa nije malo zbunjujuce , nego dosta . Ajde ovako da probamo .

LOS je naslicniji projektu SMT sa mostom Zemun Borca . Cena tog projekta je oko 200 000 000 eur. Po meni moze biti samo jeftiniji , tako da je prica o 350 000 000 eura kao najnepovoljnijoj varijanti , dosta pogresna .

DOS treba da se radi u punom profilu 8 km i u tom delu ima sanaciju klizista i 6 km poluprofila . Takodje ima eksproprijaciju objekata i zemljista . Ono sto je problem je kliziste koje sa ciframa moze da osciluje i to mnogo . Ako sam dobro shvatio najjeftinija varijanta sanacije klizista je oko 100 000 000 eur .

Dakle moj je zakljucak leva obala 200 000 000 eura , bez mnogo oscilacija , desna obala minimum 200 000 000 eura , a moze biti dosta skuplje .
Збузујућа је количина нагађања и у овом осту, и у посту @SVSAVIC. :notok: А нарочито изношење ових подвучених података, који уопште нису тачни! Обалоутврда треба да буде дугачка 4, а не 6 километара, а количина материјала за насипање ЛОС и ДОС је малтене иста. Једино што у ДОС треба да се у већој мери користи камен, али у већој мери крупније, јефтиније гранулације и могућност превоза истог јефтинијим, речним транспортом. Уз све то за ДОС је земљиште је већ скоро 3 деценије уназад или експроприсано, или изузето из реституције. Како је неко био запазио, огромна петља Остружница није безвезе направљена таква 1990-тих.

Чучковић":1a0983lb je napisao(la):
За општину је јако значајно што је Национални савет за инфраструктуру којим је председавао тадашњи председник Тадић донео одлуку да траса иде левом обале Саве, да њу прати градска железница и пруга која ће у будућности грађанима Обреновца омогућити још бржи и бољи превоз до града.
http://www.e-novine.com/srbija/vesti/89 ... Palme.html
Могу рећи да сам се разбеснео када сам прочитао ову глупост Чучковића, а по свему и Тадића. :bash: Требало ми је добрих пола сата да се смирим. :kafa:

-1- Са западне стране Београдског железничког чвора имамо само јадна два колосека на прилазу граду, а са јужне, уколико злотвори не одлуче да склоне Топчидерске колосеке (пу пу злу не требао да навлачимо још аутомобила), са југа имамо чак 4 колосека. Повећање капацитета тешке железнице са западне стране би коштало ко Светог Петра кајгана.
-2- Преко обалоутврде би требало свега 17 километара пруге да се повеже Обреновац
-3- За робни саобраћај центар система је Макиш, а не Сурчин. Најкраћа веза је преко обалоутврде.
-4- Ако се жели да се избегну карактеристике брдске пруге у Равници, рампа пруге према мосту би требала бити по 2 километра са обе стране обале.
-5- Железничке пруге у плодним равницама имају малу трајност доњег строја, због премеканог тла за осовинско оптерећење од 22,5 тоне по осовини. На десној обали, а нарочито на обалоутврди, колосек је много стабилнији.
-6- Пруга на обалоутврди доводи путнике из Обреновца директно у делове града где је кретање аутомобила и аутобуса отежано, и једина је варијанта којом је могућа веза Београд - Обреновац пола сата, приградском железницом, као јединим видом саобраћаја којим је то технички изводљиво.
-7- Пруга на обалоутврди је далеко повољнија за укључивање Обреновца у систем брзог међуградског железничког превоза. Сама траса аутопута је таква да би пругом могла бити постигнута брзина чак 180км/с без технике самонагињања. Правац приласка међуградског воза са југа је много "природнији", и омогућава интеррегионални воз Нови Сад - Београд - Ваљево - Ужице.
 
Pitao sam : Zasto se MORA sanirati kliziste ?

Milisav rece da pogledam film , a Igor bi ljubazan da mi ukaze kako lako da ga pronadjem , Iako sam to gledao pre nekih petnaest dana , pa mi ni tada nije bilo jasno kakve veze ima taj film sa ovim problemom .

Borcanc bi ironican , pa mu Stf skrenu paznju da to nije u redu , ali Milisavu ne rece da je film vec neko stavio na forum , a ne daj boze da mu je receno da film nema veze sa ovim slucajem .

Stf opet naglasi da zaustavljanje toka save nije naucna fantastika , nego realan scenario . Ko je bio na terenu u tom delu , moze reci samo da je obrnut slucaj izvesniji .

Ziks je citirao druge , a malo (vezano za kliziste) licnog misljenja izneo .

Uglavnom ne saznah odgovor.
 
Karlo ne volim velike postove , mislio sam da ce da se podrazumeva .

u recenici :

"DOS treba da se radi u punom profilu 8 km i u tom delu ima sanaciju klizista i 6 km poluprofila . Takodje ima eksproprijaciju objekata i zemljista . "

8 km je pun profil autoputa od Obrenovca do pocetka sadasnjeg poluprofila . Koliko znam na tom delu je i kliziste i kao sto si rekao duzina je 4 km . Drugi deo od 6 km je poluprofil autoputa koji ce se praviti pored postojeceg poluprofila . Nadam se da je sad malo jasnije .

Na kraju nije to ni toliko bitno , jer su u pitanju proizvoljne cifre .

Ono sto , cini mi se nije proizvoljno , jeste poredjenje LOS sa SMT i mostom Zemun - Borca . Ta dva projekta su dosta slicna .

Da li mozemo reci da bi i cena kostanja bila slicna ?
 
bboris7":3fle11dv je napisao(la):
Pitao sam : Zasto se MORA sanirati kliziste ?


Uglavnom ne saznah odgovor.

Sava podliva DOS i postoji opasnost od velikog odrona ili klizišta. Pri tom će doći do naglog zaustavljanja toka save (tu je sava najuža i najbrža), i mogućeg nastanka poplava.
Drugo, plovnost je ugrožena zbog navedenog
Treće, ako dođe do poplava, ugroženi su izvori pijaće vode za BG.
I dobijanje stabilnog građevinskog i poljoprivrednog zemljišta.
 
bboris7 reče,

Pitao sam : Zasto se MORA sanirati kliziste ?
Pogledajte vesti od 21.06.2011., mada je to pogresno napisano da je "sanacija klizista", a ustvari je sanacija kolovoza. Procitajte KOMENTARE pa ce vam sve biti jasan odgovor na pitanje "Zasto se MORA sanirati kliziste"

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/261363 ... sta-Umka-3

A evo šta kažu Obrenovčani za klizište
http://www.obrenovac.rs/index.php?optio ... Itemid=214

DHSS iz Obrenovca trazi ....
http://www.beta.rs/default.asp?tip=arti ... 5533%3B%AD

Procitajte i ovde nesto o celoj ovoj stvari
http://www.magazin-tabloid.com/casopis/ ... =242&cl=20

Pozdrav
Ziks
 
@bboris7
Ево ти њихови контакти, па их испрозивај, објасни им да немају појма, да су џаба свој живот и каријеру посветили некој струци, и на крају им предложи да се запослиш, јер једино својим богатим знањем их можеш спасити од пропасти.
http://www.highway.rs/kontakt/index.html
http://www.jcerni.org/sr/contact.html

Наравно, објасни им и да опширна и детаљна објашњења немају никакву вредност, зато што не волиш да читаш било шта што је дугачко. :laugh:
 
Ne znam da li ovde uopste nekog jos i zanima sam autoput ili njegova izgradnja, ali imate na skyscraper-u novije slike tunela itd...
 
Vrh