Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Oni planiraju da taj auto - put, severno od Podgorice, ide pored Bioča pa kanjonom Male Rijeke? Zar nije tamo prevelik uspon?
 
Uspon je svuda veliki . Mislim da se od Podgorice koja je na oko 40 metara nadmorske visine , negde pre Kolasina izlazi na skoro 1000 metara . Slicno je i prema Bioci . Jedino je mozda konfiguracija terena bolja ...

Mene u principu zanima , kako ce mala Crna Gora da finansira taj projekat , jer koncesija nece da se radi , zbog broja vozila, a citav projekat (od granice do Bara ) bi kostao mozda i dve milijarde eura .

To bi bilo , kao kada bi Srbija radila auto put u vrednosti od 20 milijardi , sto je cini mi se skoro nemoguce .
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=801132

K11: Prvo hrast, sad lekoviti izvor
Izvor: Beta

Beograd -- Radove na trasi Koridora 11 su nakon čuvenog hrasta, zaustavila izvorišta pijaće vode, za koje lokalni meštani veruju da ima lekovita svojstva.

Kako je saopšteno, radovi na trasi budućeg auto-puta Beograd-Južni Jadran, kroz takovski krak pojavila su se izvorišta zdrave pijaće vode.

Kako su rekli stručnjaci beogradskog građevinskog preduzeća "Ratko Mitrović" mine i teške građevinske mašine koje iskopavaju duboke rupe za nadvožnjake presecaju "vodene žice" i na trasi su se pojavila čitava jezera.

Najveći izvor čiste planinske vode pronađen je u Brđanima ispod brda Zrnac, ali je on zatrpan po dogovoru izvođača radova i vlasnika parcela kako bi se nastavili dalji radovi na Koridoru.

Kako je za agenciju Beta izjavio vlasnik parcele Miloš Bradonjić (48) kada se svi radovi završe izvor će ponovo biti otvoren i kaptiran, te će voda moći da se koristi.

"Nakon završetka auto-puta svi izvori će se otčepiti i ovaj kraj će dobiti novu blagodet - zdravu planinsku pijaću vodu koja će moći i da se flašira", ocenio je Bradonjić.

Meštani su ubeđeni da ova voda ima i lekovita svojstva, jer se nalazi između banje Gornja Trepča i izvorišta Savinac koji je lekovit.

U blizini tih izvora, a posebno na Zrncu, nigde blizu nema objekata koji bi mogli da budu potencijalni zagađivači izvorišta jer je reč o nepristupačnom terenu.

Ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Milan Bačević tokom jučerašnjeg boravka u opštini Gornji Milanovac posebno je istakao da su u tom kraju nedovoljno istražena izvorišta vode i da je to velika razvojna šansa Srbije.
 
Jako su pametni što su zatvorili izvor. Pitanje je da li će opet naći vodu kada ga otvore, jer ona može naći drugi put. A drugo, voda može naći put ispod trase autoputa i napraviti klizište. Kao da ne znaju da klizišta i tako nastaju.
A o izvorištima i velikim razvojnim šansama ne bih trošio reči. Neka se prvo iskoristi ono što se ima a razborazbih izvorišta, što lekovitih što termalnih, ima na desetine i njihova voda otiče a može da donese višestruku korist.
 
A cijela fabrika vode gotova stoji zxatvorena 10 godina kod prokuplja milan toplica
 
Arapi se uključuju i u izgradnju puteva u Srbiji
22. Januar. 2014 Izvor : Tanjug
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id= ... =Ekonomija

Ministar građevine Velimir Ilić potpisaće sutra u ime vlade memorandum o saradnji sa kompanijom GIDC - zajedničkom firmom Vlade Srbije i kompanije "Global Capital Advisors Management" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Zaključkom Vlade Srbije usvojen je tekst memoranduma kojim je precizirano da će kompanija GIDC preuzeti finansiranje investiciono-tehničke dokumentacije kojom bi se utvrdila prostorna, ekološka, društvena, finansijska i ekonomska opravdanost investicije za izgradnju deonice autoputa na Koridoru 11 Požega-Boljare, u dužini od 106,8 kilometara.

Ilić će u vladi potpisati memorandum sa direktorom privrednog društva za razvoj industrijskih i infrastrukturnih projekata u Srbiji - GIDC Sašom Milovanovićem, saopštilo je Ministarstvo građevine.

Ministarstvo građevine i kompanija "Global kapital advajzers menadžment" potpisali su u avgustu 2013. memorandum o saradnji, a ta kompanija iz UAE je najavila velike investicije u Srbiji.

Ilić je tada rekao novinarima da je reč o ulaganjima kompanije GCAM u projekte kao što su Kargo centar Lađevci, stanogradnja, turizam, autoputevi i agrobiznis.

Te investicije će, kako je objasnio, biti realizovane kroz zajedničko finansiranje putem Fonda u koji će ova kompanija iz Emirata uložiti prvih 10 do 15 miliona evra.
 
Prvi put se ppminju aktivnosti na deonici požega-boljare. Pozitivno sam iznenađrn.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ostaje još uvek nerešeno pitanje Ljig-Obrenovac-Beograd
Takodje postoje indicije da će se rešiti problem klizišta Umka na jedan od tri načina. Šipovima (najmanje verovatno) pomeranjem korita Save i najverovatnija mostom na sremsku stranu i priključenje na obilaznicu (nova petlja preko puta Ostružnice)

To su reči jednog od izvodjača radova.
 
Ljig-obrenovac je resen. Deonice obrenovac-ub i lajkovac-ljig grade kinezi. Deonicu ub-lajkovac domaće firme.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Moravac":36pv7hmn je napisao(la):
Ostaje još uvek nerešeno pitanje Ljig-Obrenovac-Beograd
Takodje postoje indicije da će se rešiti problem klizišta Umka na jedan od tri načina. Šipovima (najmanje verovatno) pomeranjem korita Save i najverovatnija mostom na sremsku stranu i priključenje na obilaznicu (nova petlja preko puta Ostružnice)

To su reči jednog od izvodjača radova.

Ovo su dobre novosti ako su pouzdane :D
 
Арапи граде Коридор 11

– Партнери Србије из УАЕ заинтересовани су да граде деоницу Коридора 11, дугачку 107 километара, као и тзв. Моравски коридор, од Појата до Прељине – изјавио је министар грађевине Велимир Илић.

Он је потписао Меморандум о сарадњи с компанијом ГИДС – заједничком фирмом Владе Србије и компаније „Глобал Цапитал Адвисорс Манагемент” из Уједињених Арапских Емирата, која ће с 15 до 20 милиона евра финансирати изградњу пројекта техничке документације за изградњу Коридора 11 од Пожеге до црногорске границе.

Заједничка компанија ГИДС ће урадити и студију о изградњи тог дела аутопута према Црној Гори и предложити модел јавно-приватног партнерства.

Илић је рекао да су партнери из УАЕ заинтересовани и да граде ту деоницу Коридора 11, дугу 107 километара, као и за изградњу тзв. Моравског коридора, од Појата до Прељине.

Он је додао да је Министарство грађевине објавило тендер за избор консултанта, који ће направити предлог концесионог уговора за изградњу Коридора 11, од Београда до Обреновца.

Izvor - Dnevnik http://www.dnevnik.rs/ekonomija/arapi-grade-koridor-11

Poenta vesti je u stidljivoj, boldovanoj recenici na kraju teksta.
 
"Evropska unija je postavila kao razvojni prioritet cele Evrope povezivanje svih evropskih država mrežom autoputeva i druge infrastrukture.Utvrđena je defintivna mreža od 10 koridora čiju realizaciju finansira EU. Preko Srbije su postavljena dva koridora: koridor 7 (reka Dunav) i koridor 10. Naša nesistematičnost i neodgovornost je doprinela da se sredstva namenjena za te koridore ne koriste na vreme i na pravi način. Ponuđne fondove državni organi Srbije preusmerili su na tzv. koridor 11 očekujući da će EU prihvatiti i proširiti ranije utvrđenu mrežu od 10 koridora. Umesto koncentrisanja na ono što nam je ranije nuđeno, a to su bitni koridori 7 i 10 sada se koncentrišemo na nešto što je nekome ministru palo na pamet. I gle čuda, EU menja svoju politiku oko koridora. Umesto 10 sada je u njihovom programu za finansiranje samo 9 koridora. KORIDOR 10 JE ELIMINISAN i EU ne namerava da ga finansira do 2030 godine. Šansu koju je Srbija do juče imala (da efikasno završi koridor 10) ispuštena je. Umesto toga Srbija svojim snagama i nepovoljnim finansijskim kreditima finansira "koridor 11" koji nije uspela da unese u mrežu evropskih koridora. Za to vreme EU ubrzano završava koridor 4 (preko Mađarske i Bugarske) koji nam je konkurentan i zbog koga će Srbija izgubiti stotine miliona evra godišnje od putarine."

Ovo je odlomak iz članka pod naslovom "Planovi i prioriteti - primer koridora". Tekst je objavljen u Politici a autor je Birslav Stojkov, redovni profesor univerziteta i redvni član Akademije inžinjerskih nauka Srbije
 
@dedinje.
Za mene je to glupost. Koridor 10 je "maltene gotov". Sigurno da bi islo brze sa parama iz EU, ali sa druge strane, Koridor 11 je uzasno bitan za taj deo Srbije. Bez dobre infrastrukture nema ni napretka, to je svuda tako a veliki gradovi u tom delu su povezani samo nekim nebezbednim magistralama.
Dacu primer iz Ivanjice, tamo su nekada radile velike fabrike i firme koje danas stoje prazne izmedju ostalog zato sto je neefikasno i presporo doci kamionima do tamo.
Sto vise gradova bude povezano autoputem kroz celu zemlju, to bolje.
 
uostalom kojim to evropskim parama se gradi takozvani "koridor 11". deonice obrenovac-ub i lajkovac-ljig finansiraju kinezi, deonicu ub-lajkovac finansiramo sami, a deonicu ljig-preljina finansiraju azeri.


što se tiče koridora 10 kroz našu zemlju, na njemu se trenutno ne radi samo na dve lokacije, kod grdeličke klisure i deo koji je trebao biti finansiran iz helenik plana (srpska kuća - levsoje), pa su grci to odustali zbog krize.
 
Koridor 10 nije "malte ne" gotov. Rečeno je da će biti završen tek 2016. Ostalo je dosta deonica među kojima i najteža kroz Grdeličku klisuru. Koridor 11 je ilegalno ime koje smo izmislili i pokušali da nametnemo Evropi. Taj deo Srbije ima sasvim pristojnu infrastrukturu. Naravno, autoput će tu dobro doći ali trebalo je prvo potpuno završiti koridor 10. Na ibarskoj magistrali su česte nesreće. Uzrok su najčešće alkoholisani mlađi ljudi koji bi u tom stanju izazvali nesreću i na autoputu širokom 100 metara. Fabrikama i industriji svakako su potrebni dobri putevi ali one nisu propale zbog nedostatka istih. Opšte je poznato da je sunovrat Srbije posledica ratova i mafijaške tranzicije. Nedostatak autoputeva tu nije mnogo doprineo. I najbogatije zemlje dobro razmisle pre nego se odluče za izgradnju autoputa obzirom koliko je to ogromna investicija. Put Beograd-Požega (i dalje do granice sa CG) trebao je imati tri trake ali ne 2x3 (autoput) nego 1x3. Dve trake za svaki pravac i srednja za preticanje. Zašto ne komentarišete tekst stručnjaka kome sam pogrešno napisao ime i koji se zove Borislav Stojkov. Brine me što je EU digla ruke od koridora 10. Da li neko zna više o tome?
 
Gresis u mnogo cemu dedinjac. Pogledaj gde su skoncentrisane najvece investicije zadnjih godina? Uz auto put. Sta je jedna od obaveza Srbije u vezi Fiata? Autoput Batocina-Kragujevac.
Razlog pogibeljnosti Ibarske je njena preopterecenost, itd...


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
tačno.

kreni do čačka 140 km treba debelo preko dva sata.


pri tome put bg-čačak ima više saobraćaja nego recimo niš - makodnska granica ili niš - bugarska granica.

ja bih baš dao prioritet auto putu ka čačku nego preostalim delovima koridora 10.
 
Београд-Чачак тешко испод 2:15 (то ми је најбрже што сам стигао, углавном је 2:30), и још идем преко Младеновца и Тополе јер је мања гужва, а и ближе ми је из Јерковића
 
Čudi me kako neverovatno lako odbacujete odnosno uopšte ne reagujete na tekst ing. Borislava Stojkova. Meni možete svašta da kažete i da sam glup, da ništa ne razumem i da mrzim taj deo Srbije. Ajde recite tako nešto akademiku Stojkovu. Kod nas je niska saobraćajna kultura. Kome ne odgovara dobar put 1x3 taj je loš vozač.
 
dedinje":2fl6d937 je napisao(la):
Čudi me kako neverovatno lako odbacujete odnosno uopšte ne reagujete na tekst ing. Borislava Stojkova. Meni možete svašta da kažete i da sam glup, da ništa ne razumem i da mrzim taj deo Srbije. Ajde recite tako nešto akademiku Stojkovu. Kod nas je niska saobraćajna kultura. Kome ne odgovara dobar put 1x3 taj je loš vozač.

Problem je sto su u Srbiji generalno losi vozaci, bolje receno opasni vozaci tako da nasem nacinu voznje vise odgovara 2x2 nego 1x3.
 
Alo, 'srbohejteri' (ovo je sala) ;)
Ako je ta varijanta 2x1+1 tako dobra, kako to da je ne praktikuju u razvijenoj zapadnoj Evropi, gde su eto i vozaci kvalitetni i disciplinovani?
Ibarska magistrala je jedan od najopterecenijih saobracajnih pravaca u Srbiji, verujem da van sezone ne zaostaje gotovo nista za pravcem Nis-Beograd. Od Cacka do Rudnika je 90% formirano naselje, a kasnije, od Lazarevca pa sve do lipovacke sume je kompletno u naselju, tako da odavno nije 'magistrala' vec fakticki ulica. Kada bi se svi ucesnici u saobracaju na njoj striktno pridrzavali ogranicenja brzine, do Cacka bi se putovalo preko 3 sata. Pricati da je taj autoput nepotreban moze samo neko ili neobavesten, ili zlonameran.
I realno da vam kazem, zabole me dupe dal je za EU prioritet neki drugi put! Meni su peioritet gradjani Srbije koji placaju izgradnju tih puteva.
Ako EU treba neki put, neka ga svojim novcem pravi. Ali ne kreditom koji nam pokrivaju maskom "donacije" vec svojim sredstvima.
Do tada, mene koridor 10 zanima da bi Vranjanac brzo isao na sever, Pirocanac bezbedno na zapad, Loznicanin na severoistok.
Istom logikom su mi bitni Valjevci, Novopazarci, Cacani, Kraljevcani, Uzicani! I nekada, nadam se skoro Vrscani, Zajecarci i Borani.

Dakle, do Pozege autoput, odatle dva kraka brze saobracajnice 2x2 !
Jedan ka Uzicu, Zlatiboru, Priboju i dalje ka Sarajevu (BiH), a drugi preko Ivanjice i N. Pazara ka C. Gori.
Posebno vazno: Sva manja mesta koja nisu na trasi povezati brzim magistralnim putevima pored kojih ni pod razno nebi smelo da se dozvoli bilo kakva gradnja!!!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Građani ove zemlje trebaju biti bitniji od građana evropslih zemalja turskog porekla. Prema tome prvo napraviti puteve koji koriste građani srbije, a evropa nek sama gradi puteve koji koriste njihovi građani.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Vrh