bboris7":1mnxsq3h je napisao(la):
Sto se tice ovih geografskih podataka , ja koristim Google Earth , da ne bude zabune . Za ovakve podatke on je solidno precizan i ako pricamo o istoj lokaciji , kao najugrozenijoj na tom delu ( negde izmedju Umke i Barica ) reka Sava je siroka 250 metara , a ja sam uzimao visinsku razliku na tacki koja je 100 metara udaljenja od obale , jer je to ono sto bi u nekoj predvidjenoj katastrofi trebalo da prekine tok reke Save .
Онда, брате, научи да га користиш! Чак и на њему, уколико зумираш можеш видети да је 180 метара.
Само клизиште се 1927-1929. просто заобишло градњом Ћирине пруге кроз тунел. Међутим, градњом Ђердапа, пола токова подземних вода у Србији се пореметило, поред свега и код Умке. Још нисам утврдио зону утицаја на реци Сави, али на Дунаву то је Старог Сланкамена. Сама река Сава има разлике водостаја 8-10 метара, а сам процес копања корита у кривини приказан је на следећој слици. Слика није измишљотина, прецртана је из уџбеника бродарске школе. Највећи ризици су управо у перидима високих водостаја, када је иначе повећана опасност од поплава. У оквиру пројекта са обалоутврдом су предвиђене и дубинске дренаже, које би преусмериле најинтензивније подземне водотокове, како не би храниле клизећи слој клизишта.
bboris7":1mnxsq3h je napisao(la):
Nagadjanje oko cifre i nije toliko sporno jer je za mene pravljenje autoputa na klizistu od 4 km , kao da se pravi most od 4 km , a sobzirom da je most beska koji je 2 km procenjen na 150 000 000 eura , eto odmah cifre od 300 000 000 eura za ova 4 km . a gde su petlje , ostali delovi autoputa , eksproprijacije ...
Мост код Бешке је чак 45 метара изнад водотока, и као такав је екстреман пример. Али то је једноставнији тип моста, са низом греда. Мост у близини ушћа Колубаре, како је предвиђено пројектом ЛОС због кривине речног тока морао би да има слободну ширину барем 150 метара, висину бар 15 метара изнад пловног пута. То значи минимална дужина рампи на прилазима 600 метара.Са Обреновачке стране, како се не би правио "ролер костер", вијадукт ће требати да буде дугачак бар пола километра. Уколико би био мешовити друмско-железнички (са обзиром да је Чучко поменуо и железницу преко Сурчина), утолико ће бити скупљи. Ту би рампе требало да буду дуге минимално по 1700 метара са сваке стране, од чега би по пола било на вијадукту, а пола на насипу. Утолико ми оцена да се на мост са приступима троши 120.000.000, уопште не чини сумњивом.
За обалоутврду од 80.000.000 евра ћу попричати са инжењерима хидроградње. Сама обалоутврда није научна фантастика. Градили су их још Феничани и Римљани, а малтене цело десно савско приобаље у Београду је обалоутврда.