To je tačno za koridor kroz BiH. Ali što se EU tiče, a to znači prevoza velike količine robe, i on je izbačen iz planova. Glavni koridor od Madjarske ka moru po novim rutama, a to znači da će EU samo to finansirati, su samo Rijeka - Zagreb -Budimpešta i sporedni pravac koji se od ovog osnovnog odvaja ka Osijeku i Pečuju. Druga grana koja polazi iz Pešte je ovaj koridor 4. Kroz Hr EU planira da finansira samo železnicu, jer su putevi gotovi. Koridor kroz Bugarsku i Rumuniju im je postao prioritet, pa su planirana veća sredstva. Pri tome im je on zapravo najbitniji zbog Turske jer je robna razmena EU sa Turskom ogromna. Grčka je trenutno mnogo manje atraktivna, a Bugari ionako grade auto put ka Grčkoj. Koliko im je bitan taj koridor pokazuje i to što su nemačke železnice u svim zemljama osnovale svoju firmu i garantuju transport pod njihovom kontrolom do Turske. Mi im ni to ne možemo garantovati, a vozove kroz Srbiju smeju da vuku samo naše lokomotive koje se menjaju par puta i sve traje užasno dugo, a na ovom drugom pravcu oni provuku sve do kraja, plate koriscenje infrastrukture. Oni su i glavni ulagači u žel. Rumunije. Tako da za naš koridor nije sve propalo, ali daleko od toga da je preterano atraktivan, bilo putni, bilo žel. Stvari će se popraviti tek našim ulaskom u EU (ili potpisivanja ugovora kakve sa EU imaju Norveška ili CH) i ukidanjem sadašnjih višesatnih čekanja robe na granicama.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk