Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

kako izgleda stanje na terenu na deonicam agdje se radi? Ima li ikakve sanse da na ljeto putujem nekom od dionica autoputa? Makr koji km :)
 
MilisaV":2ite9bc8 je napisao(la):
Građani ove zemlje trebaju biti bitniji od građana evropslih zemalja turskog porekla. Prema tome prvo napraviti puteve koji koriste građani srbije, a evropa nek sama gradi puteve koji koriste njihovi građani.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Nije bitno poreklo gradjana Eu za ostalo se slazem. Mi puteve treba da gradimo zbog nas i nasih gradjana, jos ako to odgovara i putnicima evropskog kontinenta u tranzitu onda jos bolje.
 
Milisave, zamisli ovu tragediju: idu kola završenim " koridorom 11" a u kolima sede mađar, turčin i albanac. Nema Srbina u kolima !!??
Kola sa strancima idu srpskim autoputem!
 
Naravno da nije bitno poreklo, ali je bitno to da jedan prava pretežno koriste državljani eu, a drugi državljani srbije. Pri tome opterećeniji je onaj koji koriste građani srbije.

Zdrav razum nalaže koji put treba da ima prioritet.

I stvarno ne vidim ništa loše što sam rekao da k10, pravce nis-bugarska i nis-makedonija koriste eu drzavljani turskog porekla.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Нема смисла Милисаву потурити неки екстремни национализам или расизам. Ко га је пажљиво читао зна да је дечко супротност таквим идеологијама. Сликовито објашњава, или ми ( за нас ) - или они ( брига о угађању другима )

За мене то нема дилеме, једино бих размотрио да ли би наплата завршеног к10 брже градила к11. Можда се већи интерес ( наш ) крије иза обрта уложених средстава.
 
dedinje":jwijyk5d je napisao(la):
Čudi me kako neverovatno lako odbacujete odnosno uopšte ne reagujete na tekst ing. Borislava Stojkova. Meni možete svašta da kažete i da sam glup, da ništa ne razumem i da mrzim taj deo Srbije. Ajde recite tako nešto akademiku Stojkovu. Kod nas je niska saobraćajna kultura. Kome ne odgovara dobar put 1x3 taj je loš vozač.

Ja isam rekao ni da si glup niti da mrzic taj deo srbije, vec da po mom misljenju gresis.
Sama situacija gde ljudi zadnjih godina beze od preopterecene magistrale na regionalne i lokalne puteve je dovoljni pokazatelj opterecenosti ovog pravca.

Sto se akademika tice, Jel to ovaj gospodin:

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/349964 ... -8000-evra

Daj link ka clanku, ako nije.
Ako jeste nisam zainteresovan da dalje polemisem o toj izjavi.
 
Slazem se borcanac milisav je sjajan ali moj odgovor je vise ukzivao da i bez spominjanja bilo koga ko prilazi u tranzitu a da nije nas drzavljanin njegov post bi imao potpuno isto znacenje. Sustina je apsolutno tacna po meni
 
Игоре.
Слажем се и са суштином написаног и са чињеницом да је неспретно поредио. Мој коментар се више односио на писање члана Дедиње, обзиром да си ти нормалном мером указао на једну можда сувишну реч, одредницу порекла. И та је више описна, па и тачна у већој мери, али је истина да је сувишна, из разлога што може да дође до различитих интерпретација.

Што се економије тиче, услова живота...па и градње путева. Ја сам пристрасан и дајем подршку домаћем елементу, приоритет домаћем живљу, материјалима, фирмама... али то сам већ пар милиона пута рекао... :D
 
Pridružujem se pitanju:

"kako izgleda stanje na terenu na deonicam agdje se radi? Ima li ikakve sanse da na ljeto putujem nekom od dionica autoputa? Makr koji km :)"

Ima li neko informacije, da li je ovo realno? Ako pogledamo rokove na koridor10.rs videćemo da bi mnoge deonice trebalo da budu gotove do sredine 2014. Hm, ovo je pitanje za temu koridor 10, kopiraću ga tamo.
 
Nije baš najjasnije kako bi to izgradnja Koridora 4, pre Koridora 10 preuzela saobraćaj sa Koridora 10 u korist Koridora 4 i obrnuto? Kada tada će oba koridora biti gotova i putnici neće birati po tome koji je koridor sagrađen prvi, već šta ima je isplativije i kraće. Bugarima i Rumunima ide na ruku i to što će ući u Šengen zonu pre nas, tako da će se vožnjom kroz RO i BG izbeći višednevno čekanje na Horgošu…
 
Pa naravno, tačno je sve što pišeš. Koridor IV je duži ali nema zadržavanja na granicama pošto su sve zemlje kroz koje prolazi u EU.
Koridor X je daleko povoljniji, lakši za vožnju ali se dugo čeka na granicama. Itekako je važno da li će koridorom proći dnevno 100 ili 300 šlepera. U pitanju su stotine miliona evra. Što se tiče "koridora 11" njega će mnogo koristiti Crnogorci. Da li su oni stranci?
 
Gradjani Srbije placaju istu putarinu kao i stranci, pored toga odvajaju novac za izgradnju puteva, i sa tog aspekta prioriteti se sami namecu. mislim da bi veca korist bila od povecanja privrednih aktivnosti i razvoja turizma koji bi dosli sa koridorom 11 od same naplate putarine vozacima u tranzitu. Dovrsetak koridora 10 vise je potrebno zbog bezbednosti u saobracaju nego sto bi to donelo neko povecanje broja putnika.
 
Svi zaboravljaju da čak i bez ulaska u Šengen, put preko Bugarske i Rumunije već sad podrazumeva da nema carinskih pregleda. Samim ulaskom u EU ukidaju se barijere za prevoz robe, a kasnije ulaskom u šengensku zonu potpuno se ukida provera putnika. Tako da je već sada zadržavanje robe između Bugarske i Rumunije svedeno samo na pregled pasoša vozača, dok kod nas ide kompletna procedura, i dok je to tako teret (a on donosi najveći prihod) će polako "bežati" tamo. Naša traljavost će to samo posstaći.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Koliko sam ja video, taj pur kroz BG i RO je prilicno los. Jeste napravljen most na Dunavu, ali put do mosta je star i krivudav posebno u Bugarskoj.
Mislim i da koridor 10 nece znacajnije biti ugrozen ako se zavrsi do 2016 kako je planirano.
Pravac ka Grckoj ne zavisi samo od nas jer Makedonija niti je zavrsila svoj deo auto puta, a i kaska sa pregovorima o pristupanju EU.

Sa druge strane, treba li gradjane Srbije deliti na bitne i manje bitne u zavisnosti dal su na putanji kojom stranci prolaze?

Koliko je velikim gradovima potreban metro sistem, toliko je na nivo zemlje potrebno imati mrezu kvalitetnih zeleznickih i drumskih koridora.

Jadranski pravac je jedan logican pravac koji postoji vekovima. Najveci protivnici ovog pravca zanemaruju to. Takodje pravac koridora kroz BiH jako traljavo napreduje, pa postoji sansa da nas autoput privuce deo tog medjinarodnog saobracaja.

I naravno, najvaznije je sto je gradjanima Srbije potreban ovaj auto put. Oni ce ga koristiti, i oni ce i otplacivati kredit za njega.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
To je tačno za koridor kroz BiH. Ali što se EU tiče, a to znači prevoza velike količine robe, i on je izbačen iz planova. Glavni koridor od Madjarske ka moru po novim rutama, a to znači da će EU samo to finansirati, su samo Rijeka - Zagreb -Budimpešta i sporedni pravac koji se od ovog osnovnog odvaja ka Osijeku i Pečuju. Druga grana koja polazi iz Pešte je ovaj koridor 4. Kroz Hr EU planira da finansira samo železnicu, jer su putevi gotovi. Koridor kroz Bugarsku i Rumuniju im je postao prioritet, pa su planirana veća sredstva. Pri tome im je on zapravo najbitniji zbog Turske jer je robna razmena EU sa Turskom ogromna. Grčka je trenutno mnogo manje atraktivna, a Bugari ionako grade auto put ka Grčkoj. Koliko im je bitan taj koridor pokazuje i to što su nemačke železnice u svim zemljama osnovale svoju firmu i garantuju transport pod njihovom kontrolom do Turske. Mi im ni to ne možemo garantovati, a vozove kroz Srbiju smeju da vuku samo naše lokomotive koje se menjaju par puta i sve traje užasno dugo, a na ovom drugom pravcu oni provuku sve do kraja, plate koriscenje infrastrukture. Oni su i glavni ulagači u žel. Rumunije. Tako da za naš koridor nije sve propalo, ali daleko od toga da je preterano atraktivan, bilo putni, bilo žel. Stvari će se popraviti tek našim ulaskom u EU (ili potpisivanja ugovora kakve sa EU imaju Norveška ili CH) i ukidanjem sadašnjih višesatnih čekanja robe na granicama.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Istina je da vozove kroz našu zemlju, za sada, smeju da vuku naše lokomotive ali se one više ne menjaju. Naime, ukinut je strogi posed lokomotiva i sada jedna lokomotiva vuče voz od granice do granice, ili od Subotice do Niša. Nekada se lokomotiva menjala u Novom Sadu, pa u Beogradu, nekada i u Lapovu, pa onda u Nišu. Toga više nema i vozovi znatno brže prolaze kroz našu zemlju.
 
Treba razgraničiti da je Koridor X pan-evropski koridor, a da je tzv. Koridor XI put od značaja za Srbiju. Koridor X ide svojim tokom i za sada je dosta urađeno (naravno moglo je mnogo brže), a Koridor XI mora da se sagradi i ne samo taj već i veza Pojate - Prejina itd. Jednostavno, moderni saobraćaj zahteva modernije puteve. Pre su npr. kamioni išli maksimalno 70-80km/s, a sada je uobičajeno da tutnje 120 km/s, automobili su jedva razvijali do stotke, sada znamo koliko su brži i bezbedniji.
 
Prema proceni stručnjaka saobraćaj na k11 će iznositi oko 3000 vozila za 24 časa što znači u proseku jedno vozilo svakih 30 sekundi. Autoput se pravi kada je saobraćaj oko 15000 vozila za 24 časa. Na pravcu Beograd-Požega autoput je potpuno nepotreban i to je bacanje para. Naravno ovo ne znači da autoput neće biti potreban za jedno 20 do 30 godina. Za sadašnje potrebe sasvim je dovoljan dobar i moderan magistralni put 1x3. On omogućuje brzu vožnju i preticanje. Jasno, jedino nije moguće istovremeno preticanje na istom mestu dva vozila koja idu u suprotnim pravcima. Loš i krajnje neodgovoran vozač naravno da će uči u "makazice" i izazvati tragediju. Za takve vozače (ubice) nije dovoljno ni 2x5. Ako na putu 1x3 bude mrtvih to će biti krivica loših vozača i eventualno nespravnih kola. Dobar magistralni put 1x3 sigurno neće biti kriv. Ako je u pitanju magla ili poledica kriv je vozač koji nije prilagodio brzinu. Sa parama koje su date za "k11" još 2013 mogao je biti završen k10 a onda bi gradili dalje.
 
Daj izvor gde pise 3000 vozila fnevo i za koju deonicu. Ibarska magistrala, konkretno delovi koji se grade debelo prelaze 3000vozilq dnevno. Nisam kuci pa ne mogu sad da trazim linkove ali u ponedeljak dobijas zvanicne podatke sa sajta putevi srbije o brojanju saobraćaja. Deonica pozega- boljare nece biti gradjena u skoroj buducnosti pa nju izuzmi iz brojanja saobracaja.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Put se gradi radi brzeg razvoja kraja a ne samo zbog statistike ,taj auto put je trebao odavno biti izgradjen
 
1x3 to da se brze gine kao na obilaznici ili 3x3 ili moto put 2x2 a ta kombinacija 1x3 je za nas neprihvatljiva
 
Aman koji to strucnjak kaze da je saobracaj 3000 vozila???
Daj sad link ka tom genijalnom strucnjaku. Brojanja saobracaja pokazuju sasvim drugacije rezultate i o tome imas linkove na nekoj od prethodnih stranica. 2x1 +1 je najnebezbednija varijanta za opterecene putne pravce. Ne znam ko ti je toliko napunio glavu pogresnim analizama.

Od 8 do 12 hiljada vozila zavisno od dela magistrale, to su cinjenice.
Ca, UE, KV, VA, i ostala manja mesta cine preko 600 do 700 hiljada stanovnika - radnika, studenata. Po tebi njima nije potrebno graditi Autoput, ali koridor X deonica Nis - Dimitrovgrad sa 5000 vozila jeste?
Izvini 'Dedinje', ali zaista ne razumem kojim rezonima i argumentima se vodis.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ko je jednom putovao petkom posle radnog vremena u pravcu cacka ibarskom sve mi je jasno, nikakve analize strucnjaka mu ne trebaju. Dalje, izgradljom korodora 11 samo bi se povecao obim saobracaja. Pricao sam sa poznanikom koji ima vikendicu na zlatiboru, i kaze samo da se izgradi koridor 11 eto ga skoro svaki vikend tamo ovako mu je mrsko da se maltretira sa porodicom pa ponekad ode, a koliko je takvih.
 
dedinje":1f5s7hrv je napisao(la):
Prema proceni stručnjaka saobraćaj na k11 će iznositi oko 3000 vozila za 24 časa što znači u proseku jedno vozilo svakih 30 sekundi. Autoput se pravi kada je saobraćaj oko 15000 vozila za 24 časa. Na pravcu Beograd-Požega autoput je potpuno nepotreban i to je bacanje para. Naravno ovo ne znači da autoput neće biti potreban za jedno 20 do 30 godina. Za sadašnje potrebe sasvim je dovoljan dobar i moderan magistralni put 1x3. On omogućuje brzu vožnju i preticanje. Jasno, jedino nije moguće istovremeno preticanje na istom mestu dva vozila koja idu u suprotnim pravcima. Loš i krajnje neodgovoran vozač naravno da će uči u "makazice" i izazvati tragediju.

E, to smo imali (pre)dugo vremena prema Novom Sadu, a kasnije i prema Subotici. Bilo ne ponovilo se. Posebno ovaj deo prema Novom Sadu. Svakog dana je bilo nezgoda. Imaš i sada isto to na obilizanici oko Beograda. Ne znam odakle ti ideja za tako nešto prema Čačku gde se na Ibarskoj gine non-stop. Pusti statistike, znamo koliko su naši vozači vešti i kakve kante voze, a i koje je opterećenje na Ibarskoj...
 
Vrh