Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

proizvoljnih?!


obilaznica u svom trenutnom profilu je jedan od najsmrtonosnijih puteva u srbiji. pet saobraćajnih nesreća mesečno

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/372572 ... nici-smrti

a koliko je pametno rusima što su napravili ovakav put verovatno ćemo gledati u još nekim youtube kompilacijama sa ruskih puteva.

i btw trasa auto puta i trasa železnice su različite od požege pa na dalje. železnica ide ka užicu, dok buduća trasa auto puta ka arilju, ivanjici, sjenici i dalje boljari pa cg.

tako da jedno drugom ne mogu biti konkurencija.

ka auto putu će gravitirati i gradovi novi pazar, raška, tutin.....
 
Борчанац":wllc6tan je napisao(la):
А да ли би сметало по две траке у правцу, па још одвојене физички? Једну за гурање имамо и сада :)


smetalo.


ovo treba da bude obavezno. plus sve denivelisane raskrsnice.


minimum što treba za pravac požega-boljare je put rezervisan za saobraćaj motornih vozila sa po dve trake fizički razdvojene i denivelisane raskrsnice.
 
MilisaV":378mx2lf je napisao(la):
proizvoljnih?!


obilaznica u svom trenutnom profilu je jedan od najsmrtonosnijih puteva u srbiji. pet saobraćajnih nesreća mesečno

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/372572 ... nici-smrti

Не знам ја о чему ти причаш Милисаве.Обилазница нема никакве везе са путем од Пожеге ка Цг граници као што ни српски патент - полуаутопут нема везе са здравим разумом нити са било којим магистралним путем. Тако да ипак ти мене мани произвољних предвиђања пошто очигледно немаш никакав одговарајући податак којим можеш поткрепити свој став а да је везан за дату трасу. Бројке демантују оправданост аутопута а број страдалих није драстичан поготово не на потезу после Пожеге којим би ишао тај аутопут. Са друге стране,пруга није конкурентна на датој деоници али јесте конкурентна ако ћемо гледати крајње одредиште тог измишљеног коридора.

Дакле,уозбиљи се,какви клипови из Русије,каква обилазница? Дај ми бројке које оправдавају аутопут на најтежем терену на Балкану за такав подухват?
 
Ja sam pričao da su brzi putevi 1+1 sa zaustavnim trakama najsmrtonosniji u srbiji i kao primer naolveo obilaznicu koja je do sada uzela mnogo života. Pre vise godina imali smo i polu autoput bg ns koji je isto odnosio mnogo života. Tako da ovaj profil brzog puta, odnosno puta rezervisanog za saobraćaj motornih vozila, koji se gradio u sočiju po meni ne dolazi u obzir.

Ono što po meni treba je put kao na deonici radnička-ostružnički most ili batočina-kg, sa svim raskrsnicama denivelosanim.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ама не можеш да поредиш највеће слепо црево на Балкану,полуизграђену обилазницу са огромним оптерећењем и низом проблема са слабо-прометним путем кроз висоравни,крш и села.
 
Pa ta poluizgrađena obilaznica je zapravo to što je izgrađeno u sočiju. A obilaznica je jedan od najopasnijih puteva u srbiji. Još jedan takav put u dužini od 100 km nam ne treba. A u tim visoravnima i kršu žive građani srbije i nalazi se dosta srpskih gradova. Oni nemaju ni železnicu ni dostojan put. A dalje se put nadovezuje na nama najbližeg suseda, od koga bližeg nemamo

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
jel ima neko kartu auto puta beograd-boljare u nekoj dobroj rezoluciji?
 
MilisaV":74v7hy2o je napisao(la):
da se tako gradi to bi bio još jedan put smrti ala obilaznica. brz put sa po jednom trakom u smeru je veoma opasan.

+1

to je bilo prvo sto sam pomislio kad sam video slike.
 
MilisaV":207exxw2 je napisao(la):
jel ima neko kartu auto puta beograd-boljare u nekoj dobroj rezoluciji?

Милисаве, ја имам само ову карту, а резолуција је јако мала 112 кб.


Аутокарта добре резолуције има од Београда до Пожеге и већ је на теми.
Учитај: на страни 43 viewtopic.php?f=9&t=1440&start=1050
 
Дошао је тренутак да се извиним свим форумашима, и да исправим самог себе!

Данас сам организовао турнеју "књигу читај а сељака питај", како бих дошао до правих информација, и сада ћу исправити неке своје претпоставке и лупетања.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
1) Од Шабца па све до ушћа у Дунав, река Сава је управо најужа код Дубоког. Такође, дубина реке расте према десној обали.
2) У Дубоком је пад према сави углавном 10-15%.
3) Дубоко има око 150 стамбених објеката. Уз трошак од по просечно по 50.000 евра по новосаграђеном објекту, укупан трошак расељавања је 7-8 милиона евра.
+
Ово је све тачно. Дубина Саве код дувоког је око 25 метара. Шта више, корито реке мало по мало подлокава десну обалу, и ту лежи опасност.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
4) Зона клизишта је око километар
-
Зона клизишта је око 4 километра
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
5) Клизиште је толико, да санирање само приобалног дела не би гарантовало безбедност кућа 200 метара изнад.
+
Већина кућа је већ исељена. Већина људи је оставила оно у шта су деценијама улагали, и предвиђа се да ће након планиране обалоутврде терен да се слаже наредних 30 година.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
6) Ако би се аутопут правио уз саму обалу велике реке, морао би да буде на насипу висине минимално 3 метра, а због аутопута ширине бар 24 метра на врху (са банкинама) Имајте на уму да се земља у близини реке не може прописно сабити, и да ће бити неопходно довлачити материјал који би био квалитетна подлога.
+
Једина олакшавајућа околност је могућност довлачења материјала јефтиним речним транспортом.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
7) За разлику од села Завој, Дубоко је обрасло у шуму, која клизиште држи под контролом од екстремних померања. Оно што је још карактеристично за Завој су овце, које су најтемељнији ждерачи растиња (чупају и корење), и иза неконтролисане испаше оваца често долази до одрона и клизања терена.
-
Клизиште је дубоко 70 метара, и ту шума само до некле олакшава ствар. У делу Барича су на време на једном делу раселили насеље и пошумили. Много струнији људи од мене су оценили да је клизиште специфично.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
8 ) Највећа померања терена је овде управо изазвао пут, и куће настале око пута.
Ово је тек делимично тачно. Клизиште је вишеслојно, и ово је везано само за више слојеве истог.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
9) Ни највећи, најшири аутопут друмски саобраћај из правца Обреновца неће спасити од београдских гужви.
+
Једину предност коју ће локално становништво имати је већа безбедност становника самих насеља, смањење буке и вибрација избацивањем камиона и већине аутобуса. Загађење се мало удаљава од кућа, али постаје интензивније. Број саобраћајних незгода се смањује у локалу, али се повећава у целом систему. :violina:
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
Последично:
10) Ради аутопута морало би да дође до померања обале према реке на месту где је река дубока и уска. Само материјала за насипање на том делу је потребно барем 400.000 кубика. Не рачунајући минимално 15.000 кубика бетона... Мислим да само тих око километар не може бити мање од 30.000.000 евра, само више.
11) Треба још 1,8 километара насипа кроз Умку, те нешто мање насипања на 1,3км од Дубоког према Баричу, али то су исто у питању десетине милиона евра.
-
У питању је 3.000.000 кубика материјала, 4 километра обалоутврда, цена преко 100.000.000 евра.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
12) Уз трошак од по просечно по 50.000 евра по новосаграђеном објекту, укупан трошак расељавања је 7-8 милиона евра, уз 100% спасавање људи са клизишта Дубоко.
+
Премда се већина људи иселила, и не очекује нешто оволико амбициозно.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
А ако ћемо о саобраћајној повезаности и развоју, још 1920.-тих је направљена одлична саобраћајница, која клизиште обилази тунелом између Руцке и Мале Моштанице. Затворена је за саобраћај 1968. године, али је и дан данас најперспективнија саобраћајница за обреновачки правац. Такође, за такву саобраћајну везу се за разлику од друмова и путева, много лакше долази до инвестиционих фондова, јер пред инвеститорима није тешко доказати енергетску, еколошку, социјалну, функционалну и последично економску одрживост.
Аргументи који су везани за обалоутврду, све више ме оријентишу на то да променим предлог пруге за Обреновац трасом аутопута.

У Остружници се налази слепи колосек оријентисан на потенцијалну пругу за Обреновац, и могуће је да постоји пројекат пруге преко обалоутврде. То је велика шанса:
- Да се направи потпуно равничарска пруга Београд - Ваљево. Самим тим теретни возови на тој релацији могу бити тежи и економичнији, па се повећава конкурентност железничког "Коридора 11".
- Да се ослободи пруга Ресник-Лазаревац тако да на истој може бити успостављен интервал 30 минута, чиме се стварају предуслови за прибеоградски регионални развој и развој предграђа оријентисаних на железницу.
- Могућност повезивања Беовозом (БГ:возом, Марсовозом) са Раковицом и Врачарским тунелом, линијом бржом од раније предлагане лаке железнице.
- Могућност скраћења времена вожње брзих возова на југоисточном правцу, и даље повећање конкурентности железнице
- Железница уз реку као посебан доживљај. Могућност интеграције речног туризма са туризмом јужно од Саве посредством железнице.
Karlo":onfysok1 je napisao(la):
А про аутопута, ја сам одувек доводио у питање оправданост било ког новог аутопута у Србији, јер ионако је друмски саобраћај највећи губиташ српске економије.
+
Ово и даље стоји.

Грешком сам едитовао стари пост, уместо да напишем нови, али ни овако није лоше. Погледајте на овој теми страна 47 пост 4. одозго. Иначе, 3. новембра 2013. у 19:00 је састанак везан за захтев Умљана за ДОС. Ја ћу доћи, и вечерас ћу вас известити.
 
plećko":3u7mwu2p je napisao(la):
http://www.obrenovacdanas.com/ipak-ima-nade-za-stanovnike-umke/
Ovo je takvo glupiranje i spin da je to strasno.

Inace, danas 3.11.2013. sam bio na sastanku. Prema tvrdnjama gradjana, udruzenje "Nasa Umka" su par jajara koje je vecina gradjana prozrela i okrenula im ledja. Oko 100 prisutnih gradjana je odlucilo da naprave novu grupu gradjana, za koju mislim da ima nade.

Predocio sam im mogucnosti grupisanja snaga sa razlicitim inicijativama, na primer biciklisti zbog krajnje interesantnog koridora, uz Savu, "Udruzenje ljubitelja zeleznice" zbog potencijalne pruge, arhitekte sa Beobilda, kojima moze biti interesantna prica oko uredjenja priobalja, Zastitimo Zvezdarsku sumu i Zeleno naselje Petlovo brdo, kao inicijative vezane za zanemarivanje prava gradjana i pogresne odluke na podrucjima klizista.

Prilikom mog predstavljanja, kada sam pomenuo mogucnost gradnje pruge na obaloutvrdi, kojom bi se do Vukovog spomenika stizalo za 22 minuta, dobio sam aplauz.

U cetvrtak u 17:00 ce biti novo blokiranje obrenovackog puta. Dodjite da se upoznate sa ljudima.
 
+1 Karlo, lepo objasnjeno i hvala sto si spomenuo arhitekte sa Beobuilda. :kk:
 
Karlo del Ponte":31kt0crl je napisao(la):
U cetvrtak u 17:00 ce biti novo blokiranje obrenovackog puta. Dodjite da se upoznate sa ljudima.


podržavam građane umke, ali nikako ne podržavam blokiranje puteva.
 
MilisaV":3kc11qrp je napisao(la):
Karlo del Ponte":3kc11qrp je napisao(la):
U cetvrtak u 17:00 ce biti novo blokiranje obrenovackog puta. Dodjite da se upoznate sa ljudima.
podržavam građane umke, ali nikako ne podržavam blokiranje puteva.
Једино у том случају треба осмислити на који други начин скренути пажњу? Ја сам био на њиховом састанку, и сугерисао сам да блокирања раде викендом, јер тада људи не журе толико, а и лакше је скупити више људи. Блокирање до некле има смисао, јер скреће пажњу Баричана и Обреновчана у чију користи иде обалоутврда.

Међу грађанима има људи који мало превише шире причу, по неке мало параноичне дезинформације, и вуку на вишу политику, али је народна маса довољно отворена да прихвати добронамерне сугестије, уколико се пруже простим, сељачким, њима блиским језиком. Чињеница да се скупила већа маса незадовољних је добра прилика да својим добронамерним утицајем задржимо причу у домену грађанске политике везане за решења добра по становнике посавине.

Мени самом пада на памет један алтернативни концепт блокаде путева, где неће бити циљ заустављање кретања, већ скретање пажње свима који пролазе туда на проблеме ЛОС-ДОС, магистрале кроз центар насеља, земљотресе под утицајем шлепера и Ласте итд. Попричати са сваким у колони возила, а онда га пустити да настави својим путем.
 
Blokada puta = Onemogućavanje osnovne ljudske slobode kretanja.

Ma koliko bio za varijantu DOS, jako sam protiv blokade. To je fantastičan način da obične ljude (koji su u velikoj većini baš za njihovu varijantu), odvrate od toga. Jedino što se blokadom postiže je nerviranje vozača, komšija. Pa da li imate ideju kako izgleda ići sa malom decom u vikendicu u Barič, ili vraćati se sa napornog službenog puta i čekati da se grupa ljudi (čije je jedino dostignuće da vas što više nerviraju) skloni sa puta?

Ako je nekome stalo da skrene pažnju na svoj problem, onda neka blokira instituciju koja je za to nadležna i neka prostestvuje svakodnevno tamo.

I ponavljam: gade mi se svi koji blokiraju put, gadi mi se i ono što se odaziva na ime Maja Nikolić, gade mi se i svi koji lične interese proturaju u ime opšteg dobra - ali i dalje sam za DOS!!!
 
Peti oktobar pros DOS je davno puko , Karlo svaka casti ,Nazalost blokada puta je jedini nacin skretanja paznje jer normalna komunikacija izmedju gradjana i institucija nazalost nepostoji .Ako dodju do usiju PPV imaju veliku sansu da se problem konaco rijesi a ne da cekamo da se na Savi stvori prirodno akumulacjono jezero kao prije nekoliko godina na Tari u CG.
 
Da li znas neki konkretan detalj vezan za to prirodno jezero na Tari? Neke proverene informacije? To je jedan od dobrih argumenata, sa kojima Umljani mogu da pojacaju bazu argumenata.

Jedan od alternativnih nacina skretanje paznje je organizovanje koncerata. Zvezdarska suma je od poznatih bendova dovela Rambo Amadeus i Beogradski sindikat.
 
Иако сам и сам против блокаде путева, морам да признам да је то готово једини начин да "институције" обрате пажњу. Иначе их неинтересује.

Примера ради, становници једног дела Калуђерице су годинама имали проблем са водоснадбевањем. Пробали су све могуће нивое комуникације, па и медијске притиске и ... ништа .... проблем је годинама опстајао. Када су пролетос изашли на друм иблокирали цео исток града сутрадан је почела изградња новог водовода која је при крају ...

Институције, тј. импотентна држава је крива за блокаду друма као средство грађанске борбе.
 
Da, ali zašto se blokira put koji koriste ljudi, umesto blokade institucija.
 
Daj predlog koju instituciju i na koji nacin blokirati a da to osjeti PPv i ekipa mozda ulaz u zgradu vlade da odma kazem da nevrijedi zakazu istu u palati Srbija i propade cjela stvar
 
Vrh