Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483571#p483571:2f7zi1ko je napisao(la):
Veliki Vracar » 09 Oct 2017 10:14[/url]":2f7zi1ko]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483567#p483567:2f7zi1ko je napisao(la):
Pegasus » 09 Oct 2017 08:50 am[/url]":2f7zi1ko]
Dok se ne napravi deonica Surcin-Obrenovac, a za to cemo cekati jos 3godine,

Још две године :grand:


Jos nesto vise od 2 godine po roku, a dosadasnje iskustvo nam govori da treba da budemo srecni ako bude gotova ta deonica za 3god
 
Branko,

Znaš li možda nešto više o rokovima,tj kada se planira početak radova,kraj i slično....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483624#p483624:2xzi7vb7 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Pon Okt 09, 2017 1:44 pm[/url]":2xzi7vb7]Branko,

Znaš li možda nešto više o rokovima,tj kada se planira početak radova,kraj i slično....
Niko, ništa novo u odnosu na diskusiju od prošlog puta.
PDR (Plan detaljne regulacije) obilaznice je stavljen na javni uvid, verovatno nekad u maju 2017. i rok od 30 dana je sigurno istekao. U zavisnosti od primedaba na PDR zavisi dalja dinamika. Ako se radi o velikoj izmeni može da potraje, ali ako su izmene manjeg obima uskoro može da se očekuje usvajanje PDR-a. Ali to je tek osnova za početak daljeg rada na projektu obilaznice itd.
Isprati usvajanje budžeta za 2018., možda budu dodeljena neka sredstva za izradu Idejnog rešenja i Idejnog projekta. Ako ne budu, moliti se da će JP Putevi to da radi.
Ono što je sigurno, Opština Lajkovac ne može da isfinansira izgradnju obilaznice bez pomoći države. Da li će to neko videti kao prioritet i obezbediti pare, videćemo. Bez toga, obilaznica će biti samo još jedan od nerealizovanih planova.

Inače, prema zapisnicima sa sastanaka planera i Opštine, ne zna se ni profil obilaznice (da li samo 2, 3 ili 4 trake). To je ostavljeno za projekat da se definiše, ali mislim da je predviđena regulacija dovoljna za 4 trake.

Moj utisak: sve to je na dugom štapu, sigurno ne u narednih 4-5 godina.
 
Samo još da dodam.
Smatram da je projekat obilaznice oko Lajkovca veoma logičan sled dešavanja, i što se tiče AP i veze na njega, po prioritetu odmah iza završetka deonice AP od Ljiga do Obrenovca. Ja lično nemam nikakve koristi od toga jer ne planiram da koristim petlju u Lajkovcu uopšte, ali smatram ga veoma opravdanim i neophodnim.
Veoma sam pozitivno iznenađen da je država isfinansirala i izgradila tu devijaciju i vezu sa AP kod Lajkovca unapred i time na neki način sebi dala domaći zadatak da se obilaznica uradi što pre. Navijam da tako bude.
Isto mišljenje imam i za obilaznicu kod Gornjeg Milanovca.
 
Izgleda da su turci zainteresovani za izgradnju ap Pozega - granica sa Republikom Srpskom, 60km - 830 mil. evra, sutra ce nesto da potpisu.
 
kamo srece da iskamcimo od brata erdogana da kesira put sarajevo-pozega-cacak-pojate i da sredi sve puteve u sandzaku :D
 
Drumovi se pozeleli turaka... pa se turci vracaju :D

I bolje da njihov spoj sa Sarajevom i Bosnom ide preko 100% srpske zemlje nego da se dole prave neke transverzale.
 
Sreda":2wkwe2pg je napisao(la):
Izgleda da su turci zainteresovani za izgradnju ap Pozega - granica sa Republikom Srpskom, 60km - 830 mil. evra, sutra ce nesto da potpisu.
Prosecna cena 14miliona?
Neka hvala, sa kamatama ce to izaci na paprenu cenu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483588#p483588:znwr2486 je napisao(la):
Branko_UE » Pon Okt 09, 2017 10:28 am[/url]":znwr2486]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483583#p483583:znwr2486 je napisao(la):
StaraMo » Pon Okt 09, 2017 11:17 am[/url]":znwr2486]Pitanje za upućene ,zašto petlja Lajkovac ima onu devijaciju? Jel to neka buduca obilaznica oko Lajkovca ka Ćelijama ili je nešto drugo u pitanju?

Послато са SM-J320F уз помоћ Тапатока

Planirana obilaznica oko Lajkovca

Planirana-namena-povrsina.jpg

Da ne planiraju da odrade put Valjevo, obilaznica Lajkovac , ibarska pa valjalo bi 2+2 do Orlovače ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483514#p483514:1vcuipfs je napisao(la):
geovuk » 08 Oct 2017 08:15 pm[/url]":1vcuipfs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483485#p483485:1vcuipfs je napisao(la):
marat » Ned Okt 08, 2017 5:24 pm[/url]":1vcuipfs]A poenta linka je?

Na žalost, stradao je jedan radnik u tunelu.

Ufff :( meni se link nije otvorio na tu vjest u stvari nije bilo nikakvo teksta osim upozorenja o pravima DAN-a, zato sam pitao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483688#p483688:1iunb4a8 je napisao(la):
mekbejn » Pon Okt 09, 2017 7:21 pm[/url]":1iunb4a8]Uh, skupo. Jel se bese taj put delom preklapa sa putem ka Zlatoboru?
To prakticno i jeste put ka Zlatiboru.
 
Ja moram jos jednom da se osvrnem na cenu.

Ona iz godine u godinu vrtoglavo raste, jer ocito da su investitori ali i politicka elita videli da se siroke narodne mase "loze" na autoputeve.
Pre desetak godin imadosmo neke cene od 3-4m, pa 6-7m, pa 10-11 i evo ovde stigosmo i do 14m€/km!!!

Hocemo li nastavljajuci tendenciju, Ca-Pozega ugovarati za 16-17, preljina-pojate za 18, a pozega-boljare za preko 25m€???
Mislim se nesto, ima li kraja 'zidanju cena' kilometra autoputa?
Ili ce ovaj narod progutati svaku cifru, jer kada jednom godisnje izadje na AP pomisli da je isti kaocstanovnik razvijenij EU zemalja?





Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
To je zaista preskupo. Pogotovo ako uzmemo u obzir činjenicu da je deo od Užice do Požege skroz ravan i da ne bi trebao da košta više od 5 miliona po kilometru, dođosmo do računice da ostatak košta više od 20 miliona evra. To je čak skuplje od CG deonice.
 
Realno troškovi izgradnje sada sigurno su nešto veći zbog inflatornog gubitka vrednosti valute, pa tako statistički kalkultaori kažu da ono što je koštalo 100 EUR 1.1.2002. sada ima ekvivalentnu vrednost od 129,7 EUR. U prevodu ono sto je kostalo 5 mil eura tada, sada bi moralo da košta oko 6.5 mil eur, a ono što je koštalo 10 mil EUR sada košta 13 mil EUR.

Osim toga pre 15 god mi smo gradili put kroz ravnicu što je neuporedivo jeftinije. Mi smo te trase sada skoro pokrili, od sada pa nadalje svaki km se može očekivati da bude skup.

Na sajtu http://www.worldhighways.com/sections/eurofile/news/european-highway-construction-costs-evaluated/ možete naći podatak da je trenunto najjeftinija gradnja u Danskoj - €5.89 milliona/km, u Hrvatsko j- €6.682 milliona/km, Sloveniji - €7.29 milliona/km i Nemačkoj - €8.24 milliona/km.

Na drugoj strani najskuplja gradnja je trenutno u Austriji - €12.87 milliona/km, pa Mađarskoj - €11.21 milliona/km, Slovačka - €9.56 milliona/km i Češka €8.86 million/km.

Međutim kroz planinske predle cene idu i do: Nemačka - €25.99 milliona/km, Austrija - €24.97 million/km, a zatim po skupoći slede Češka, Slovenija, Hrvatska. Tako da teren strašno utiče na cenu, a kod nas ceo taj potez posle Užica je vrlo nezgodan za gradnju širokih putnih koridora pa i cena mora biti drastično veća nego gradnja kroz Vojvodinu protekle decenije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483707#p483707:23aynm1z je napisao(la):
Žika » Pon Okt 09, 2017 9:02 pm[/url]":23aynm1z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483588#p483588:23aynm1z je napisao(la):
Branko_UE » Pon Okt 09, 2017 10:28 am[/url]":23aynm1z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483583#p483583:23aynm1z je napisao(la):
StaraMo » Pon Okt 09, 2017 11:17 am[/url]":23aynm1z]Pitanje za upućene ,zašto petlja Lajkovac ima onu devijaciju? Jel to neka buduca obilaznica oko Lajkovca ka Ćelijama ili je nešto drugo u pitanju?

Послато са SM-J320F уз помоћ Тапатока

Planirana obilaznica oko Lajkovca

Planirana-namena-povrsina.jpg

Da ne planiraju da odrade put Valjevo, obilaznica Lajkovac , ibarska pa valjalo bi 2+2 do Orlovače ?

Žiko,
U planu je put od Valjeva do veze za AP u Lajkovcu. Imaju 2 varijante ali obe su sa 4 trake. To je u stvari u sklopu rehabilitacije puta Loznica-Valjevo- Lazarevac. Sa obilaznicom oko Lajkovca dobija se veza sa Ibarskom magistralom. Inače, Ibarska magistrala se u okolini Lazarevca izmešta na dva mesta, jedna koja obilazi Stepojevac i druga zbog širenja kopova Kolubara kod Vreoca, ali to nije predviđeno sa 4 trake. Dalje širenje Ibarske nije predviđeno, a objektivno neće ni biti potrebe kada se tranzitni saobraćaj izmesti na AP.
 
[

Žiko,
U planu je put od Valjeva do veze za AP u Lajkovcu. Imaju 2 varijante ali obe su sa 4 trake. To je u stvari u sklopu rehabilitacije puta Loznica-Valjevo- Lazarevac. Sa obilaznicom oko Lajkovca dobija se veza sa Ibarskom magistralom. Inače, Ibarska magistrala se u okolini Lazarevca izmešta na dva mesta, jedna koja obilazi Stepojevac i druga zbog širenja kopova Kolubara kod Vreoca, ali to nije predviđeno sa 4 trake. Dalje širenje Ibarske nije predviđeno, a objektivno neće ni biti potrebe kada se tranzitni saobraćaj izmesti na AP.
[/quote]
Branko,

To kod Vreoca je tacno,ustvari to je vec trebalo biti gotovo,ali jos nije ni pocelo,ali ce biti,ali mi je cudno to sto si napisao za Stepojevac. To nisam cuo,evo sada pitam ove moje Lazarevcane i niko za to ne zna. Da li si siguran,kuda bi onda isla,da li bi zaobisla ceo Stepojevac sa onim glupavim semaforom. Kada bi se radila,znas li nesto vise?
Slazem se da nece biti potrebno magistralu prosirivati kada AP do Surcina bude gotov,ali ceo svaki dan na njoj nam je lutrija....znas i sam....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483790#p483790:n2i109yj je napisao(la):
Niko Kažanegra » Uto Okt 10, 2017 9:17 am[/url]":n2i109yj][

Žiko,
U planu je put od Valjeva do veze za AP u Lajkovcu. Imaju 2 varijante ali obe su sa 4 trake. To je u stvari u sklopu rehabilitacije puta Loznica-Valjevo- Lazarevac. Sa obilaznicom oko Lajkovca dobija se veza sa Ibarskom magistralom. Inače, Ibarska magistrala se u okolini Lazarevca izmešta na dva mesta, jedna koja obilazi Stepojevac i druga zbog širenja kopova Kolubara kod Vreoca, ali to nije predviđeno sa 4 trake. Dalje širenje Ibarske nije predviđeno, a objektivno neće ni biti potrebe kada se tranzitni saobraćaj izmesti na AP.
Branko,

To kod Vreoca je tacno,ustvari to je vec trebalo biti gotovo,ali jos nije ni pocelo,ali ce biti,ali mi je cudno to sto si napisao za Stepojevac. To nisam cuo,evo sada pitam ove moje Lazarevcane i niko za to ne zna. Da li si siguran,kuda bi onda isla,da li bi zaobisla ceo Stepojevac sa onim glupavim semaforom. Kada bi se radila,znas li nesto vise?
Slazem se da nece biti potrebno magistralu prosirivati kada AP do Surcina bude gotov,ali ceo svaki dan na njoj nam je lutrija....znas i sam....
[/quote]

Niko,
Imaš to u prostornom planu opštine Lazarevac. Obilazi se Stepojevac kompletno sa leve strane gledajući iz smera Lazarevca ka Beogradu. Inače je to po prioritetu veće od izmeštanja kod Vreoca.

Link za kartu:

http://www.urbel.com/cms_images/la12_2b ... sluzbi.jpg

Rokovi su naravno nedefinisani. Ovo je pitanje za sve, JP Putevi Srbije jer je Ibarska u njihovoj nadležnosti ali i za Grad Beograd i opštinu Lazarevac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483776#p483776:1qxqng86 je napisao(la):
miki_ns » Uto Okt 10, 2017 8:08 am[/url]":1qxqng86]Realno troškovi izgradnje sada sigurno su nešto veći zbog inflatornog gubitka vrednosti valute, pa tako statistički kalkultaori kažu da ono što je koštalo 100 EUR 1.1.2002. sada ima ekvivalentnu vrednost od 129,7 EUR. U prevodu ono sto je kostalo 5 mil eura tada, sada bi moralo da košta oko 6.5 mil eur, a ono što je koštalo 10 mil EUR sada košta 13 mil EUR.

Osim toga pre 15 god mi smo gradili put kroz ravnicu što je neuporedivo jeftinije. Mi smo te trase sada skoro pokrili, od sada pa nadalje svaki km se može očekivati da bude skup.

Na sajtu http://www.worldhighways.com/sections/eurofile/news/european-highway-construction-costs-evaluated/ možete naći podatak da je trenunto najjeftinija gradnja u Danskoj - €5.89 milliona/km, u Hrvatsko j- €6.682 milliona/km, Sloveniji - €7.29 milliona/km i Nemačkoj - €8.24 milliona/km.

Na drugoj strani najskuplja gradnja je trenutno u Austriji - €12.87 milliona/km, pa Mađarskoj - €11.21 milliona/km, Slovačka - €9.56 milliona/km i Češka €8.86 million/km.

Međutim kroz planinske predle cene idu i do: Nemačka - €25.99 milliona/km, Austrija - €24.97 million/km, a zatim po skupoći slede Češka, Slovenija, Hrvatska. Tako da teren strašno utiče na cenu, a kod nas ceo taj potez posle Užica je vrlo nezgodan za gradnju širokih putnih koridora pa i cena mora biti drastično veća nego gradnja kroz Vojvodinu protekle decenije.


i ne samo inflatorni deo, nego i posledice nasih odluka kao sto su na primer gradnja auto-puta. zvuci smesno ali svaki km auto-puta podize cenu novog auto-puta. mislim poenta i jeste bila u tome da nam standard poraste, zar ne? cena radnog sata raste, iznajmljivanje masina je skuplje, osiguranje je skuplje, prevoz materijala je skuplji... i naravno benefit je veci.
zato je kul da se infr radovi rade dok je cena rada niska.
 
Khmmm, khmmm
Inflaciju ste izracunali i sa 5 na 6,5 (od 2002 do danas) nije isto kao od 5 do 14.

Takodje, vise od trecine puta ide kroz dolinu - kotlinu, gde je izgradnja JEFTINIJA nego kroz vojvodinu!
Jeftinija, jer je jeftinija eksproprijacija, jer se materijal za nasipanje nalazi TU gde se gradi,
Cementara je u kosjericu...
Standard koji se pominje nije porastao i plate radnika (izrazene u €) su manje nego pre 10 godina.
Jedino sto je danas skuplje je gorivo za masine.

Ovaj pravac ima planinskog dela, ali to nisu toliko vrletni predeli da bi u tolikoj meri povecali cenu kostanja, mogao bih se kladiti.

Takodje, porediti sa austrijom i izgradnjom deonica kroz alpe, uz plate radnika do 10 puta (pa navise) vece nego u srbiji, je prilicno...
...neuverljivo. ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
@laki72,

izvini ali nisam složen :)

- Eksproprijacija ne ulazi u cenu koštanja izgradnje autoputa. Ona se posebno finansira iz budžeta.
- Kotlina/dolina već ima izgrađene putne i železničke koridore kao i reke, i najvažnije naselja - što izuzetno komplikuje projektovanje, izvođenje radova...
- Kotline/doline su odlična predispozicija za klizišta i nestabilne kosine, a videli smo koliko je to skup i dugotrajan proces za izgranju.
- Kotline/doline često vijugaju, i za radijuse krivina na autoputu ipak je potrebno povremeno napraviti useke, tunele, vijadukte...
- Takođe česte su promene visina, što opet iziskuje trasiranje sa većim radijusima krivina a manjim nagibima, i nivelaciju terena.
 
Vrh