Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Трошкови транспорта се скраћују, путеви се скраћују, већи број људи користи путеве, нова радна места се појављују, ... све то се не види на наплатној рампи али постоји чим се квалитет путева побољша.
 
Ем то, ем је и главни аутопут у земљи, Београд - Ниш, рађен заправо по стандардима који у озбиљнијој земљи једва да би испунили услове за мотопут (који, такође, може да има и зауставну траку).
Код Бубањ потока је нпр. нагиб од 11%, а на немачким аутобановима је дозвољено највише 4%. И то није једино такво место.
 
Ako bi se motor put naplacivao onda prihodna strana ne bi bila 0. Doduse verovatno bi putarina bila niza nego za autoput zbog nizeg kvaliteta usluge. Ali ako bi se pravio uspon Ivanjica-Pester kao motorni put sa 100. km/h, ne racunajte da bi to bilo nesto jeftino iako ne bi bio autoput. Pa sam misljenja ako vec dajemo velike pare daj da onda odradimo kako treba. A one krivine pre Bubanj potoka su stvarno lose odradjene, mozda treba tunel.
 
Prosli su izbori, srecom mozemo da zaboravimo par godina na pricu o autoputu ka Ivanjici.
 
Bio sam baš prošli petak u Ivanjici, ljudi se tamo nadaju autoputu, smatraju da će im on doneti neki boljitak.
Juče je vlada na razgovoru sa Azerbejdžancima spominjala mogućnost da se nakon što se sledećeg meseca završi deonioca Ljig-Preljina, nastavi saradnj sa njima na deonici Preljina-Požega. To je prvo pominjanje ove deonice od strane naših zvaničnika posle duže vremena.
 
Ući u pregovore sa vladama BiH i RS da se put preko Užica i Mokre gore produži do Sarajeva, jedino takav put može biti isplativ. Previše smo ulagali u Montenegro da nam ni ponovna aneksija ne bi to vratila.
 
Jedva cekam da puste ovo, jeste da 40km nije nesto puno ali cesto idem.Bg-Zlatibor i obo ce mi znaciti.
Kada bi pustili Lajkovac-Preljina to bi se vec fino osetilo, a cenim da na to ne treba da cekamo 5 godina.

Ja se zavrsetku celog puta od.Beograda do Pozega ne madam pre 2020 a plasim se da je i to optimisticno.
 
Autoput Beograd - Preljina će mnogo da znači za zapadnu Srbiju i za sve koji putuju sa severa u taj deo Srbije zbog bezbednost, brzine, konfora i lakoće putovanja.

Ali me mnogo nerviraju dve stvari:
1. zašto je naplatna rampa već kod Jakova
2. sledeće godine kada bude gotov autoput od Obrenovca do Preljine, da li će se na taj autoput moći ući kod Obrenovca ili tek kod Uba
 
Moci ce se uci kod Obrenovca, tj kad se gleda iz pravca Bg-a (Barica), par stotina metara pre ulaska u Obrenovac (i mosta preko Kolubare) je sa leve strane puta pocetak autoputa od Obrenovca ka Ubu. Deonica pocinje tik pored sadasnjeg puta pa nema razloga da se tu ne prikljuci pre izgradnje Surcin-Obrenovac. A i kad se izgradi ta deonica sa desne strane puta ce biti petlja za ukljucenje ka autoputu za Ub i Surcin.
 
Bojim se da od tog uključenja na autoput ka Preljini nema ništa dok se ne sagradi petlja, a petlja će se tek graditi sa deonicom prema Surčinu...
 
Jeste u pravu si za petlju ali zasto privremeno prikljucenje ne bi bilo isto kao ovo sto se zavrsava sad kod Dica za ulaz iz Ljiga na autoput ka Cacku?
 
Da li će put Barič - Obrenovac nadvožnjakom prelaziti preko autoputa ili će autoput prelaziti preko saobraćajnice Barič - Obrenovac?
Jer ako se autoput podiže mislim da su male šanse za privremeno uključenje...

Da li neko zna zašto je naplatna rampa već kod Jakova?
Mislim da to uopšte nema smisla. Obrenovac pripada Beogradu, a neko ako želi iz Batajnice, Zemuna ili Novog Beograda brzo do Obrenovca mora da plati upotrebu autoputa. Dok naprimer naplatne rampe na autoputu za Zagreb i Novi Sad su posle Šimanovaca i Stare Pazove. Pa i nova naplatna rampa Vrčin na autoputu za Niš nije najsrećnije postavljena zbog Mladenovca, koji meni iskreno uopšte ne pripada pod Beograd, trebalo bi ga izdvojiti iz Grada Beograda kao i Lazarevac. Jer ako želimo da poštujemo sve građane Grada Beograda, naplatna rampa bi trebala da bude Lajkovca zbog Lazarevca, a ne kod Jakova. Ili naplatne rampe Šimanovci i Stara Pazova pomeriti bliže gradu, da budu kod Dobanovaca i Batajnice.
 
Napokon se malo zacrnilo i severno od Ljiga :)

Izgleda da na nekim mestima i dalje postoje problemi sa eksproprijacijom... neverovatno.

1z4h5yc.jpg
 
i Grocka i Mladenovac i Lazarevac su BG opštine. to ne znači da do njih treba da bude AP džabe.
i mali požarevac pripada BG-u pa će se i posle izmeštanja naplatne rampe plaćeti putarina.
pitanje je da li Beogradu treba da pripadaju opštine kao što su Mladenovac, Lazarevac ili Obrenovac ili im treba dati status grada ili opštine van BG-a.
mislim da bi tako bilo bolje i za njih jer bi imali svoj novac. ovako im ostaju mrvice i zavise od gradske vlasti koje je za njih slabo briga.
vinjete su prava stvar koja bi sve to rešila i motivisala ljude da što više koriste AP.
da li plaćali izgradnju i održavanje AP kroz putarinu ili kroz porez, svejedno to moramo svi platiti.
AP BG-Preljina će plaćati kroz porez i građani apatina, kikinde, vršca i sombora koji ga verovatno nikada ili skoro nikada neće koristiti.
GSP plaćamo svi kroz porez (više od polovine budžeta GSP-a ide iz budžeta a manji deo je naplata karata) pa i oni kao ja koji ga nikad ne koriste.
bolje je pitanje zašto trošimo pare na izgradnju naplatnih rampi i plaćanju radnika koje naplaćaju karte a ne uvedemo vinjete.
zašto ubrzavanje transporta koje smo skupo platili izgradnjom AP usporavamo naplatom putarine.
 
Kartograf, deluje da nema drugog objasnjenja. Mislim jeste da tuda krivuda jedna recica i pravi probleme ali sitno je to da bi se ostavljalo za kasnije ili sta vec. Za utehu je da je tu ravno kao tepsija pa kad konacno rese probleme brzinski ce pregaziti mini deonicu.
 
Ja ne znam ko bi se normalan odricao svojih resursa. Ni Bg svog prostora, proizvođača struje, hrane, šuma, izletista... a ni oni Bg tržista za svoje proizvode, pristup velikom Bg budžetu za gradnju svoje infrastrukture (mnogi delovi Bga su ni iz ničega nikli zahvaljujući ponajviše parama iz prošlosti ljudi iz gradskih jezgara Bg i Zemuna)... To je sinergija gde dvoje zajedno mogu napraviti više nego dvoje odvojeno.
Ja sam pre da zaposlimo 10.000 nasih ljudi na autoputevima, uključujući naplatne rampe i damo im posao i hleb nego da uvozimo opremu za vinjete i dajemo poslove strancima. Autoputevi po meni ne trebaju biti profitabilni nego na nuli - od prihoda se treba isplatiti: gradnja (krediti), plate ljudima koji tu rade, održavanje i eventualno odvajanje za nove autoputeve. Cena putarina bi samo to trebala uračunati u sebe, ali ne i punjenje budžeta. Ti putevi trebaju biti cenovno dostupni svima i u svrsi razvoja, a ne opterećenja građana i privrede, jer ako su preskupi onda građani i privreda moraju to ukalkulisati u svoje troškove robe, poslovanja... što nam svima ukupno podiže cene u zemlji (slično kao i ako je cena goriva jeftinija, od poljoprivrede do ostalih proizvoda sve će biti jeftinije nego kad cena goriva poskupi i onda lančano sve povuče gore).
Mislim da ovaj AP neće plaćati građani Apatina, Sombora, Kikinde... nego će se on sam isplatiti od svoje putarine i manjim delom izdavanja/prodaje zemiljišta u okviru AP, tipa pumpi, restorana...
Što se tiče slika Kartografa, super su. Kolko vidim ovo je gore do Bogovađe. Šteta što google maps odavno svoje nije ažurirao. A i ono što se tiče eksproprijacije je naš problem. Čitao sam na SSC komentare gde kritikuju Kineze, da neće završiti na vreme i sl. Ali kao što ovde vidimo, a i kao što smo videli kod Pupinovog mosta, uglavnom su naše vlasti pravile probleme sa kašnjenjem u eksproprijaciji kao i naše firme u završetku ostatka severne tangente, dok su Kinezi svoje i pored toga završili na vreme. Moje iskustvo sa CBRC I Shangdong je da plaćaju svoje obaveze u dan (naravno kad se odradi posao) i da ozbiljno rade. Ako neko usporava siguran sam da su to pre naši, nego Kinezi.
 
Ima jos bolji kineski fazon, ajde da iskljucimo tesku mehanizaciju i damo radnicima lopate i mnogo cemo vise ljudi zaposliti.

Stvarno covek treba biti mazohista da bi citao tvoje postove.
 
Ne bi sa radi lopatama ali ne zna da napravi masine, nema evrice za uvoz masina, ima nezaposlenost... a zelje velike-hoce puteve, zeleznice, mostove, tunele, vinjete...Maltene da lici na vic o malom Perici
 
Autoput kroz Beograd se održava iz budžeta grada, tako da nije fer da je na nekim delovima autoputa kroz Beograd njegova upotreba džaba, a na nekima da se plaća putarina. Zašto je autoput džaba do Stare Pazove i Šimanovaca i kroz Beograd, a nije do Obrenovca, Lazarevca i Mladenovca? Mislim da to nije fer prema nekim građanima grada Beograda.


http://www.putevi-srbije.rs/index.php/a ... C5%A1tenje
JP „Putevi Srbije“ saopštava da je ukupno ostvaren prihod od naplate putarine u 2015. godini iznosio 16.800,98 miliona dinara.

Ako sam dobro izračunao to je oko 136,6 miliona EUR.
Mislim da je to sasvim dovoljno novca za izgradnju (otplata dugoročnih kredita) i održavanje autoputeva u Srbiji.

Ja sam za to da ostane firma 'Koridori Srbije' ili da se osnuje nova 'Autoputevi Srbije' koja bi se bavila izgradnjom, održavanjem i naplatom upotrebe autoputeva.

Inače sam protiv vinjeta, zato što mnogo ljudi vrlo retko koriste autoput. Vinjete odgovaraju najviše beograđanima koji imaju / imaće autoputeve na sve strane i ljudima koji žive uz autoput dok za sve ostale to nije pošten način naplate upotrebe autoputa.
 
Ja se apsolutno slažem sa Stomatologom. Imao sam tu diskusiju kod pomeranja naplatne rampe Bubanj potok gde sam bio za to da se rampa pomeri iza skretanja za Mladenovac jer je Mladenovac time, kao deo Bg-a, diskriminisan plaćenjem putarine u odnosu na neke druge opštine. Ne ulazeći u to šta bi bilo kad bi bilo, tj. dal Mladenovac treba biti Bg ili ne, ja govorim o trenutnom činjeničnom stanju dok on to jeste. Isto tako i ovde, naplatna rapma je trebala biti iza Obrenovca ka Ubu. Naplatne rampe u Šimanovcima i Pazovi su dobro pozicionirane jer te opštine ne pripadaju Bg-u. Ali neke ljude čiji džep ne dotiče taj problem apsoputno briga da li će Obranovčani ili Mladenovčani plaćati putarine da bi ušli u svoj grad ili gubiti vreme na naplatnim rampama u sezoni kad su gužve. Sit gladnom ne veruje, onaj sa NBg, Zemuna, Zvezdar, Voždovca... smatra da je ok da se on sleti na autoput kroz grad a da oni iz drugih delova grada isti taj prolaz treba da plaćaju.
 
Promasujete ociglednu poentu-da je put kroz Beograd gradski a Koridor 11 vangradski. A ako neko iz Obrenovca smatra da je ovo skupo, bezobrazno ili nesto trece neka koristi postojece puteve. Naravno da naplata puta treba da bude na pocetku , ne vidim kako to moze biti sporno.
 
Vrh