Pravo oko potrošnje. jasno je da se na AP troši više benzina. pri 120km/h potrošnja je barem 2l veća nego na ibarskoj magistrali pri 60-70km što je prosek. e sad ko ne ume da vozi i gleda samo u prvi sledeći auto, ne drži rastojanje pa stalno koči i dodaje gas, koči pred krivinom pa naglo dodaje gas na izlasku, pa troši više to je druga priča. ali taj će možda i AP voziti u četvrtoj jer neće znati da ima i petu a negde i šestu brzinu.
dakle realno je da na 115km imate dodatnih 300 din više za benzin.
Ali Ljig - preljina je AP 10km kraća što je ušteda od oko 100 din za benzin. Barič - Ljig je slična dužina pa nema takve uštede.
malo matematike i dođemo da je sa putarinom od 230 din, AP do ČA skuplje ići 430 din u jednom smeru ili kada uračunamo i troškove benzina nekih 25% skuplje nego ići ibarskom.
naravno ako se uzme i to da se AP auto znatno manje haba (posebno što je novi put(asvalt) u pitanju), daleko veća bezbednost, ušteda skoro 50% vremena, nema dileme šta je bolja varijanta.
vožnja AP će biti pravo uživanje jer će biti poluprazan, nov asvalt, odlično obeležen, obezbeđen noom ogradom, prelepi predeli...
ali i ibarska će se bitno isprazniti i biće lepo i njome voziti kome se ne žuri.
međutim puno ljudi u Srbiji jedva sastavlja kraj sa krajem (vozi punta i golfa dvojku) i nema novca da ulaže u bezbednost, ni u kupovinu boljeg auta, ni u nove gume, ni u sedišta za decu, pa ni u bezbedniji put tj korišćenje AP.
i imaćemo situaciju da se AP kreće 35% prometa BG-ČA a ibarskom 65% (barem je 30% lokalni saobraćaj koji ne može na AP i 35% sirotinje koja nema za AP). a skupo smo platili AP. i sada šta raditi. naplata je nedovoljna za vraćanje kredita+održavanje. ako povećate putarinu, promet će još opasti a time i prihodi. a AP se gradi da bi ga što više ljudi koristilo.
imaćemo situaciju da smo dali puno para za novi lepi auto, ali s ipak vozimo biciklom jer je jeftinije, a ponekad kad želimo da se častimo provozamo se malo i novim autom i uživamo.
AP je kao i auto najskuplji kad se ne koristi.
da bi ga koristili, ključno je stimulisati i naše i strane građane da ga koriste.
to se radi pomoću vinjeta.
godišnja vinjeta treba da bude oko 40€ što je 10 puta BG-ČA-BG... 7 dana - 10€
http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186
Švajcarksa za 13 meseci 40CHF
ko kaže da je mnogo 40€ godišnje za vinjetu (zeleni karton je 2000 din), taj auto slabo koristi.
ko retko ide neka kupi sedmodnevnu vinjetu i opet neće manje para dati nego na putarinu.
ušteda je ogromna i za državu...
zar nije bolje da ti koji rade naplatu u kućicama a ima ih barem 100 a moža i 200, rade npr na odmaralištima gde čuvaju parkinge, pomažu turistima, daju informacije, čiste, štite ih od drumskih razbojnika, lopova, pomažu ukoliko neko ima problem, ili mu dobro, promovišu turistička mesta i sl.
zar mislite da je bolje da glume automat ili bankomat i udišu izduvne gasove i malo kraduckaju...
zar nije bolje da taj novac koji bacimo na naplatu putarine damo da imamo spasilačke ekipe sa helikopterima duž puteva koji bi spašavali živote.
slažem se da naplatna rampa treba da bude u Bariču a ne u Jakovu.
pretpostavljam da je zbog više prosotra ona u Jakovu predviđena.
što se tiče nadležnosti to se menjalo pa nisam u toku, ali normalno bi bilo da ja AP u nadležnosti republike zajedno sa obilaznicom a da je unutar toga nadležnost grada.
republika se zadužila za AP i grad nema ništa sa tim.
što se tiče Obrenovca, Mladenovca i Lazarevca, bolje bi im bilo da nisu u sastavu BG-a, kao što npr Pančevo to nije a bliže je centru.