Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ko ti brani da vozis 80 ili 100 na autoputu? To je potpuno legalno i u skladu sa svim propisima.
Inace, sto se tice izegavanja autoputa, iskreno na nekim delovima stvarno ne vredi placati za autoput. Npr kada idem od Subotice ka BG, uvek do Backe Topole idem "starim" putem koji je ravniji i noviji i bolji nego autoput. Posle se ukljucim na autoput. Prosle godine sam na autoputu iskrivio dve felne R18 i otisla mi je desna poluosovina jer su kod NS zbog radova ostavili poprecnu rupu (iseceno kao po gradu sto rade zbog cevi) bez ikakvog obelezja, ili upozorenja! Bruka. Da sam imao vremena, stvarno bi stao da zovem policiju da naprave izvestaj da pokrenem tuzbu za nadoknadu stete.
 
Mirko Alvirovic je u patroli ka Cg rekao da ce putarina na 40km Ljig-Preljina biti 80 din tj 2 din/km. E sad, ako su lagali mene i ja lazem vas...
 
Pravo oko potrošnje. jasno je da se na AP troši više benzina. pri 120km/h potrošnja je barem 2l veća nego na ibarskoj magistrali pri 60-70km što je prosek. e sad ko ne ume da vozi i gleda samo u prvi sledeći auto, ne drži rastojanje pa stalno koči i dodaje gas, koči pred krivinom pa naglo dodaje gas na izlasku, pa troši više to je druga priča. ali taj će možda i AP voziti u četvrtoj jer neće znati da ima i petu a negde i šestu brzinu.
dakle realno je da na 115km imate dodatnih 300 din više za benzin.
Ali Ljig - preljina je AP 10km kraća što je ušteda od oko 100 din za benzin. Barič - Ljig je slična dužina pa nema takve uštede.
malo matematike i dođemo da je sa putarinom od 230 din, AP do ČA skuplje ići 430 din u jednom smeru ili kada uračunamo i troškove benzina nekih 25% skuplje nego ići ibarskom.
naravno ako se uzme i to da se AP auto znatno manje haba (posebno što je novi put(asvalt) u pitanju), daleko veća bezbednost, ušteda skoro 50% vremena, nema dileme šta je bolja varijanta.
vožnja AP će biti pravo uživanje jer će biti poluprazan, nov asvalt, odlično obeležen, obezbeđen noom ogradom, prelepi predeli...
ali i ibarska će se bitno isprazniti i biće lepo i njome voziti kome se ne žuri.
međutim puno ljudi u Srbiji jedva sastavlja kraj sa krajem (vozi punta i golfa dvojku) i nema novca da ulaže u bezbednost, ni u kupovinu boljeg auta, ni u nove gume, ni u sedišta za decu, pa ni u bezbedniji put tj korišćenje AP.
i imaćemo situaciju da se AP kreće 35% prometa BG-ČA a ibarskom 65% (barem je 30% lokalni saobraćaj koji ne može na AP i 35% sirotinje koja nema za AP). a skupo smo platili AP. i sada šta raditi. naplata je nedovoljna za vraćanje kredita+održavanje. ako povećate putarinu, promet će još opasti a time i prihodi. a AP se gradi da bi ga što više ljudi koristilo.
imaćemo situaciju da smo dali puno para za novi lepi auto, ali s ipak vozimo biciklom jer je jeftinije, a ponekad kad želimo da se častimo provozamo se malo i novim autom i uživamo.
AP je kao i auto najskuplji kad se ne koristi.
da bi ga koristili, ključno je stimulisati i naše i strane građane da ga koriste.
to se radi pomoću vinjeta.
godišnja vinjeta treba da bude oko 40€ što je 10 puta BG-ČA-BG... 7 dana - 10€
http://www.amss.org.rs/index.php?option ... Itemid=186
Švajcarksa za 13 meseci 40CHF
ko kaže da je mnogo 40€ godišnje za vinjetu (zeleni karton je 2000 din), taj auto slabo koristi.
ko retko ide neka kupi sedmodnevnu vinjetu i opet neće manje para dati nego na putarinu.
ušteda je ogromna i za državu...
zar nije bolje da ti koji rade naplatu u kućicama a ima ih barem 100 a moža i 200, rade npr na odmaralištima gde čuvaju parkinge, pomažu turistima, daju informacije, čiste, štite ih od drumskih razbojnika, lopova, pomažu ukoliko neko ima problem, ili mu dobro, promovišu turistička mesta i sl.
zar mislite da je bolje da glume automat ili bankomat i udišu izduvne gasove i malo kraduckaju...
zar nije bolje da taj novac koji bacimo na naplatu putarine damo da imamo spasilačke ekipe sa helikopterima duž puteva koji bi spašavali živote.
slažem se da naplatna rampa treba da bude u Bariču a ne u Jakovu.
pretpostavljam da je zbog više prosotra ona u Jakovu predviđena.
što se tiče nadležnosti to se menjalo pa nisam u toku, ali normalno bi bilo da ja AP u nadležnosti republike zajedno sa obilaznicom a da je unutar toga nadležnost grada.
republika se zadužila za AP i grad nema ništa sa tim.
što se tiče Obrenovca, Mladenovca i Lazarevca, bolje bi im bilo da nisu u sastavu BG-a, kao što npr Pančevo to nije a bliže je centru.
 
Sa nekim delovima se slažem. Sa nekim ne:
1. Kritikovati promet i skupoću ovog autoputa (Surčin-Preljina) pored manje prometnih, skupljih, dužih, a ranije građenih: Ns-Su, Ni-Bul, Ni-Mkd , je po meni nerazumno.
2. Ne razumem kako može biti ista potrošnja kada voziš po krivinama i brdima, i kad konstantnom brzinom voziš po pravom i ravnom? Ja sam lepo rekao da na autoputu možeš voziti 150,120,200 km/h ali tamo IMAŠ opciju da voziš optimalnom brzinom (npr. 80 km/h) sve vreme i smanjiš potrošnju. Postoje 2+1 traka i imaš autonomiju za svoj željen način vožnje. Na Ibarskoj sa kolonama, krivinama, naglim preticanjima... NEMAŠ jer si u 1 traci nemaš nezavisnost nego ti način vožnje zavisi od ostalog saobraćaja (iza, ispred, suprotni smer). Opcija manje potrošnje na AP postoji a dal će je vozač iskoristiti to je njegova volja.
3. Ko kaže da je Pančevu bolje što nije u sastavu Bg-a? Evo moja baba od preko 90 godina, njeno poreklo je iz Pančeva, imam kuću u centru, i ona na primer misli da je Pančevo pre II sv rata rata bilo mnogo razvijenije u odnosu na ostale delove ex Yu, a da je ovakvom situacijom zaostalije u odnosu na pre. Živela je posle rata u Tuzli i uvek kaže kada sam iz Pančeva došla u Tuzlu, Tuzla je bila kasaba, nije bilo pekara, prodavalo se na zemlji, nosile se feredže... Do 80ih Tuzla se izgradila, a Pančevo ništa, ostalo isto. Ako je Pančevo zadnjih 70 godina ostalo maltene na nuli u odnosu na pre toga, da li je moguće da bi gori rezultat od nule bio da je bilo u sastavu Beograda (kao što je uostalom i bilo između I i II sv rata)? Teško. Nije da bi se možda razvijalo kao, takođe panonski NBg, ali bi sigurno više napredovalo nego ovako. Dakle argument da je Pančevu bolje (?! šta bolje) što nije u sastavu Bg-a je po meni netačna.
4. Oberenovac, Mladenovac i Lazarevac trebaju biti u sastavu Bg-a. Mnogi ljudi iz tih mesta rade, prodaju, svakodnevno putuju u Bg-a, mnogi iz Bg-a kupuju hranu odatle, imaju vikendice, kuće, placeve, idu na izlete... u te krajeve. Ti delovi grada su vrlo povezani i nerazumno bi bilo to sad kidati. Lakše je da BG i Obrenovac izgrade put u Obrenovcu nego sam Obrenovac, imamo primere tako malih samostalnih opština u Srbiji koji nemaju dovoljno para za svoju infrastrukturu. Ovde postoji sinergija 1+1>2. Obrenovac će sada dobiti autoput koji je dosta i Bg gurao. Dobiće još jedan most preko Save. Priča se i o novoj fabrici u Bariču. Grad im je obezbedio prvi most preko Save pre par godina za vreme Đilasa. Lazarevac će takođe ovim dobiti autoput. Mladenovac nema autoput ali ima dobar put od autoputa do grada. I mnogo bolje puteve nego okolni Aranđelovac koji je svojevremeno želeo da se priključi Beogradu. Dosta ljudi radi po Bg-u. Mislim ne razumem zašto bi se razdvajali i slabili, tu bi izgubili i jedni i drugi. Idi reci Novom Sadu da se odrekne Pančeva, Pazove ili tako nečega pa ćeš da vidiš kad bi do dozvolili. Nikad. Lako je onima koji nišda nisu dobili da poklanjaju. Liči na Čedu kad se razmeće poklanjanjem Kosova, a hiljade i hiljade drugih ljudi stotinama godina ginule da bi on delio šakom i kapom. Lako je poklanjati, odricati se, davati, teško je nešto dobiti,zaraditi, pridobiti.
 
Ja se ozbiljno pitam koliko ti imas godina. Pancevo je u cak i u staroj Jugoslaviji bilo medju razvijenijim gradovima, u svakom smislu - privrednom, kulturnom, obrazovnom. To sto je sad privreda propala, je sasvim druga tema.
 
Ma sta 80, 60 vozis na autoputu i milina.
 
Smatram da je bespredmetno diskutovati da li je neophodan auto-put do Čačka. Srbiji trebaju autoputevi na svim krakovima Koridra X i ovaj do Čačka. Tu su i priključni putevi od auto-puteva do većih gradova. Potpuna je neozbiljnost što još uvek ne mogu da urade ono parčence do Kragujevca.
 
Ne govorimo o tome da li je milina voziti 200km/h ili 80km/h, rec je o tome da li zelis da ustedis ili ne. To sto se ne vozi magistralom nego autoputem ne znaci da moras voziti odma 120 ako ides tim putem. Ako zelis da smanjis sebi troskove vozis brzo koliko ti odgovara. Poredite babe i zabe. Dodajete troskove, a realno mogu biti isti ili se smanjiti (ako zanemarimo cenu putarine). Retko ko ibarskom vozi normalno zato i jeste tako nebezbedna i svaki dan imas neki udes. Dati nesto vise za svoju bezbednost se definitivno isplati.

Kad smo kod toga da li nam trebaju autoputevi, ja bih rekao da trebaju i da bi bilo dobro zavrsiti obilaznicu oko Subotice, i neki brzi put Subotica-Sombor i spojiti na autoput u HR
 
Mekbejn ne brini se za godine, imam par vekova predaka u i oko Pančeva. Ništa ne pričam napamet. Drugi deo što si rekao, je potvrda silazne sudbine Pančeva, a koju Samarićanin pogrešno smatra kao dobru. Smatram da bi se slično ponovilo i u navedenim gradskim opštinama koje su pomenute da treba da izađu iz Bg-a. S druge strane zajednica Bg-a i Zemuna je iznedrila NBg, pa je uporedite sa prostorom između razdvojenih Pa i Bg (tipa Krnjaču) i videćete koja je administrativna organizacija dala bolje rezultate, razdvojenost ili spojenost. Znajući istoriju odnosa Bg i Pa iz istorije moje porodice (pradeda iz okoline Pa u Bg, pradeda iz Bg u Pa, baba iz Pa u Bg...), ja nemam sumnju da su ti gradovi prirodno spojeni, a neprirodno razdvojeni. Ali ok neki ljudi su od skoro u Bgu, generaciju, dve, pa ne znaju istoriju ovih krajeva...
Ftj, možeš i ford tabanus... A ako želiš optimum brzina vs potrošnja vozićeš konstantno 80/90 km/h.
 
Pa tom logikom nek se spoji sve do Preljine u Beograd, em ce AP da bude dzabe, em cemo izmedju da iznedrimo jedan Manchester sa industrijom.
 
Autoput treba da se placa i na teritoriji BG i van BG.
Ako je besplatan u BG, zasto nije na delu NS, od Kovilja do NS, to sve pripada NS-u, onda ce i Cacak traziti da bude bespl. do Preljine.

Najpostenije je da se AP izdrzava od putarine, ko se najvise vozi, najvise izdvaja za odrzavanje, besplatne stvari na kraju budu najskuplje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396865#p396865:2r9wnxvh je napisao(la):
Earthmoving » 11 Jul 2016 08:37 pm[/url]":2r9wnxvh]Mirko Alvirovic je u patroli ka Cg rekao da ce putarina na 40km Ljig-Preljina biti 80 din tj 2 din/km. E sad, ako su lagali mene i ja lazem vas...
Ne verujem da ce biti 80 dinara, Simanovci - Sremska Mitrovica je isto 40 km, ali 170 dinara putarine.
 
Mislim da je u Ns i bilo je par inicijativa da autoput do Kovilja bude besplatan.
Karikiranje je da se spoji sve do Preljine. Ne postoji definicija optimalnosti ali za grad od skoro 2 miliona ljudi kao što je Bg, mislim da je 30-50 km u radijusu od centra optimum kako bi tolko stanovništvo imalo određenu autonomiju u hrani, prosotru, resursima... A izuzev Pa, Bg otprilike tolku teritoriju i obuhvata. Teritorija Bg-a je njen veliki resurs koja zajedno čini jednu celinu koja pruža gotovo sve mogućnosti svim stanovnicima te celine : reke (Sava, Dunav, Tamiš. Kolubara...), planine (Kosmaj, Avala), šume (npr Bojčinska), jezera, delove za voće i povrće (Mladenovac, Grocka), žitnice (Palilula, Zemun, Surčin), stara arheološka nalazišta ((Vinča)Grocka), struju (Lazarevac, Obrenovac)... samo nam još more fali , sve imamo :) To bi trebali da cenimo i čuvamo posebno kad znamo da je 90% Zemlje nenaseljivo (mora, pustinje, goleti...) ili jako teško za život. Samo nam fali malo više posla, bolja infrastruktura (u čemu će pomoći ovaj autoput kad Kinezi završe svoje deonice) i sređeniji prostor (šira naselja, manje divlje gradnje i načičkavanja postojećih naselja). Ali za život i uživanje u Bg-u skoro imamo sve, ne vidim ko bi se pametan odricao nekih od ovih resursa grada...
Ali otidoh previše u off sa ovim diskusijama, pa ovde stajem na te teme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396937#p396937:21xza14h je napisao(la):
Earthmoving » Uto Jul 12, 2016 10:56 am[/url]":21xza14h]kako bi tolko stanovništvo imalo određenu autonomiju u hrani, prosotru, resursima...

???
 
možemo celu Srbiju nazvati Beogradom i onda bi to bio jedan Pariz po broju stanovnika.
ne oseća se onaj u Baćevcu da živi u milionskom gradu bez obzira što ima BG table. piše mu i na tabli da je do BG-a XX km.
ma ni u borči bez kanalizacije ne osećaju da su u BG-u. vide BG preko reke.
nije poenta u tome.
poenta je u raspodeli budžeta koje opštine ili gradovi imaju i autonomiji šta sa tim novcem.
srbija je generalno u tom pogledu centralizovana zemlja zbog straha od odcepljenja .
ali to ima negativne kosenkvence, kao što su npr da određene sredine dobijaju infrastrukturne projekte koji im nisu potrebni a koji su realno od značaja za celu Srbiju, ali im deca idu u škole sa poljskim WC-om, lokalni putevi se raspadaju i sl
Građani određene opštine ili gradića najbolje znaju koji su im prioriteti i kako najbolje raspodeliti budžet.
u BG-u je paradoks da opštine imaju besmisleno male budžete a da Grad ima "ogroman" budžet.
i onda vi na lokalu birate pajace koji ništa ne mogu da urade jer nemaju sredstva i sve zavisi od velikog tate bilo premijera bilo gradonačelnika (skupštine grada). često se i neke opštine kažnjavaju jer su glasale kontra od republike/grada.
u tom smislu je bolje da veće sredine kao što su ML, OB, LA i PA iako su blizu imaju samostalnost.
a to što neko prodaje na pijaci u BG-u nije argument. prodaje i onaj iz Pazove, opova, kovačice pa nije u BG-u.
inđiji ništa ne fali što nije ni u BG-u ni u NS, zar ne?
generalno OB, PA, ML, LA imaju najzagađenije sredine tj najgoru industriju i bolje bi bilo da se ne bave poljoprivredom za sve nas a kamo li da dovoze u BG da to prodaju.
što se tiče brzine i uštede goriva, najbolje je vozito 60-80km/h sa stanovišta potrošnje (zavisi od snege autombila) i to se sve može i na ibarskoj.
ako voziš 60 na sat biće tečna vožnja jer niko nije sporiji.
ali graditi AP da bi neko vozio po polupraznom AP 80km/h da bi imao da plati putarinu je besmisleno.
sad sam stigao iz BG u ČA i nije velika gužva a radni dan je i kao "sezona". prosek 70km/h 4.9l/100km prosek (dizel) (klima naravno na max jer je napolju pakao)
kineski deo se radi, kamioni idu, uključenje kod Dića je gotovo ali je stavljena privremeno bankina da ne može da se skrene.

P:S. NBG (gde živim) nije nastao iz sinergije Zemuna i BG-a, ali da ne objašnjavam ima na internetu sve.
 
Што се тиче територијалне организације, сматрам да је Београд у оваквом облику лоше решење, и да би било корисније имати Београдски округ, као што имамо остале округе, који би чинили градови/општине Младеновац, Лазаревац, Обреновац, Сопот, Барајево, Гроцка и Сурчин, као и Град Београд који чине градске општине Стари град, Савски венац, Врачар, Вождовац, Звездара, Чукарица, Раковица, Земун, Нови Београд и Палилула, с тим што би можда ваљало основати и општине Батајница и Борча у оквиру окргуа, као и можда још пар градских општина, а не би било лоше ни Панчево укључити у тај округ.
 
Potpisujem do reci Dosljakov predlog.
Samaricanin, isto kao sto ti mozes reci da ovi delovi ne budu Bg, tako moze sad neko treci doci i reci ajd da Bg bude par km oko Kalisa do Slavije i to je to, sve ostalo da budu posebni gradovi i da do kraja obesmislimo dezintegraciju grada. A ti ces onda reci,ne treba da ima 10 km okolo, ja cu reci 30-50km, neko treci nesto trece... ne vidim svrhu? Uporedi odnos teritorije i broja stanovnika Zrenjanina, Niksica... i videces da Bg ovakav kakav je po broju stanovnistva raspolaze sasvim adekvatnom teritorijom (Sem sto mozda fali Pa da bi bila prirodna celina 3 grada na 2 reke)
 
Moze da se zatvori tema. Apsolvirali smo da se autoput placa, da se trosi puno goriva i da kamiondzije ne idu takvim putevima. Dakle, promasena investicija. Pusti Srbi, sto se ne ugledaju na Rim, tamo sve uske ulice i kaldrma i svima dobro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396865#p396865:l9cs3ll4 je napisao(la):
Earthmoving » 11 Jul 2016 08:37 pm[/url]":l9cs3ll4]Mirko Alvirovic je u patroli ka Cg rekao da ce putarina na 40km Ljig-Preljina biti 80 din tj 2 din/km. E sad, ako su lagali mene i ja lazem vas...


Kad se sabere i podeli više deonica ispada neki prosek od oko 3 centa po km, uostalom videćemo uskoro.

Sa trenutnim prihodima mi možemo bez problema vraćati kredite za autoputeve, čak ima prostora i za nove investicije. Ono što mene brine je što se prihodi od autoputeva koriste i za održavanje ostalih državnih puteva tako da je trenutno nemoguće izračunati gde nam je crvena granica za zaduživanje.

Ako neko zna, postoji li još neka zemlja sa naplatom putarina a da ta sredstva koristi za održavanje nekih drugih puteva a ne samo autoputeva.
 
To ce biti neka promotivna cena samo da bi ljude skrenuli sa ibarske. Posle ce biti druga cena.

Zamislite vi sad ovu situaciju. Idete od Su do NS platite 100 rsd za celi put. A vracate se nazad i idete starim putem sve do Srbobrana (oko 50km) i tamo se ukljucite na AP ka Su i platite 340 rsd (punu cenu). Ova drzava mora da propadne zbog takvih debila koji rade u drzavnim firmama.
Ocekivao sam da ce odma nakon izbora naplatna rampa biti montirana kod Su, ali izgleda ni za to nisu azurni pa ce sada Turci placati 1/4 cene koju bi inace placali za AP
 
ako govorimo o ekonomskoj isplativosti AP BG-ČA, nju je uradio saobraćajni fakultet CIP i utvrdio ono što i mi laici vidimo po prometu da izgradnja nije ekonomski opravdana.
zatim je Velja to bacio u fioku i dao koncesiju sa sve putem od mađarske granice da bi umanjio tu neisplativost tj da bi bilo ko hteo koncesiju jer pare koje da ne može da izvuče samo iz ovog tzv koridora 11.
dakle u pitanju je čisto politička odluka.
uporedio bih to sa odlukom da BG ima jednu od najvećih sportskih dvorana u evropi. ona je koštala mislim oko 50M €.
i pravi gubitke godinama i uvek će praviti jer mi nemamo para da platimo kartu koliko mora da košta u takvom objektu samo da bi se održavala a o povratu investicije da ne govorimo.
ali mi kao ponižen i siromašan narod smo hteli da imamo nešto najveće i spremni smo to da platimo.
da lepo je otići u nju i biti ponosan tih 2 sata ali posle iste se pola bG-a vrati svojim kućama sa septičkim jamama jer para nema za kanalizaciju.
mislite da je normalno da BG ima halu za 20k gledalaca a Pariz koji ima gomilu manifestacija svake godine da ima manju.
samo ova investicija AP nije 50m€ već 800M € do čačka. i gubitak nije godišnji 1M već značajno veći.
samo taj AP bez održavanja da bi vratio investiciju za 20god (što je neka normalna kapitalizacija) bez kamata mora godišnje da zaradi 40m €.
ako je u jednom smeru putarina 4€, mora imati godišnje 10 miliona prolaza cele putanje BG-ČA ili ČA-BG, tj dnevno 27.4k prolaza.
videćete po podacima da neće imati više od 25% tog potrebnog prometa. dakle bez kamata bi trebalo 80 godina da se otplati bez da se stanovništvo iseljava. a ako uzmete i kamatu (a svaki kredit ima kamatu) na 80god cifra se duplira i praktično nikad ne možete otplatiti ni u teoriji.
a dodajte tu i održavanje koje je neophodno. i videćete (da se malo našalim) da je bilo jeftinije preseliti kompletan čačak između obrenovca i uba nego ovo graditi :)
hrvati su se tako primili pa pukli i sada su u pat poziciji, i mi umesto da kažemo da nećemo biti ludi kao oni i naučićemo iz njihove greške, mi ne možemo da izdržimo da oni imaju bolje puteve i slupaćemo pare koje nemamo u iste te AP.
mi treba da se merimo sa bugarskom koja je od 1996 smanjila stanovništvo za 2M ili 20-25%
isto čeka i nas. pa za koga onda gradimo te poluprazne AP koji će biti prazni.
što više budemo se zaduživali i gradili deca i unuci će nam se pre iseliti iz zemlje.
za kineze ili migrante koji će doći da popune praznu teritoriju blizu srca Evrope?
strpimo se i pustimo ih da oni naprave.

mali off ali koristan.
put od topole do rudnika se kompletno radi (proširivanje, ivičnjaci, asvaltiranje, saniranje klizišta). nemojte ići tuda sledeća 2-3 meseca.
ja sam išao uveče pa sam brzo prošao ali verujem da je preko dana baš problem.
 
AP do Pozege(i do Sevojna) je na granici opravdanosti, a ova fantazija za Ivanjicu itd naravno nije ali to se nece ni praviti.
A ljubitelji prazne ibarske ce brzo da promene pesmu. I u mnogo ozbiljnijim zemljama se drzava koristi prljavim trikovima da obezbedi svoj deo.
Znaci daleko od onoga kako su Hrvati pukli.
 
Ne razumem kako nije isplativa gradnja autoputa Bg-Ča, a jeste polupraznih: Ns-Su, Ni-Bulg i Ni-Mkd, i to kao prioritetnijih, a često i skupljih.
 
NS-SU, NS-MKD i NI-BUG su takođe u ovom trenutku neisplativi.
međutim, prevashodno su neisplativi zbog trenutne pozicije u kojoj smo mi vam EU i imamo granciu a konkurencija BG i RO nemaju granicu.
i naravno bahatosti naših carinika koji doživljavaju veliko uzbuđenje što više maltretiraju strance a posebno kamiondžije i autobuse.
u sledećih 20god se to može promeniti na jednu ili drugu stranu (ili da se ukine i nama granica ili da se njima uvede, što je nažalost sada izglednija varijanta).
drugi razlog je što naša vlast uvek ima malograđansku svest da je bolje da oderemo one koje moraju da prođu ili kupe benzin nego da se ponašamo tržišno i uskladimo putarine / vinjete i cenu benzina na nivo koji omogućava optimalnu popunjenost AP i takvu cenu koja u zbiru maksimizira ukupan profit i naplaćeni PDV. ( da ne govorimo da kad stranac troši svoje devize za putarinu ili gorivo to pozitivno utiče na stabilnost dinara i vodi se praktično kao izvoz)
dakle to je koridor kojim EU ide na more u grčku, turci kući i albanci u albaniju ili kosovo. dakle ima perspektivu posebno ako budu električna vozila dominantna pa cena km padne, ljudi će više putovati i koristiti te AP.
nije se morala bušiti grdelica i sićevačka klisura jer je to kratko rastojanje gde se ne dobija mnogo vremenski a jako je skupo ali mi smo galantni i nije nam teško da platimo, posebno kad ne plaćamo mi nego naša deca, unuci i paunuci. biće ponosni na nas kakvi smo lafovi bili i neće im teško pasti njihova beda jer smo mi znali i umeli da živimo punim plućima.
koridor 11 je možda trebalo razmisliti da od preljine ide ka Novom pazararu pa na kosovo ka prištini, to bi donelo još neki promet tom putu pa možda opravdalo delimično njegovo postojanje barem u letnjim mesecima (bilo bi sigurno kraće 100km u odnosu na varijantu preko niša).
a crnogorci ako bi da spajaju neka finasiraju preko peštera do Novog pazara ako budu imali sredstava.
ja im želim da budu bogati i da se spoje sa Srbijom AP.
 
Vrh