Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396601#p396601:1910n945 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Jul 09, 2016 5:01 pm[/url]":1910n945]
Ja sam pre da zaposlimo 10.000 nasih ljudi na autoputevima, uključujući naplatne rampe i damo im posao i hleb nego da uvozimo opremu za vinjete i dajemo poslove strancima.

Naplatne rampe treba skinuti, uvesti vinjete. Nije tacno da ljudi kod vinjeta nemaju sta da rade. Samo ih treba raspodeliti na druge poslove. Uvesti stroge novcane kazne za prekrsaj ako vas uhvate bez vinjete. U AT uzmu 6mil godisnje samo od kazni. Uvesti sistem za evidentiranje pekrsaja, koji bi strance na granici pri izlasku iz zemlje kaznio za brzu voznju ili bilo sta drugo (imaju Madjari i drugi u EU). Podici ogranicenj na 130 kmh na autoputu gde je to moguce. Osnovati novo preduzece za odrzavanje i bezbednost puteva. Ljude koji su radili na naplatnim rampama prebaciti u kontrolore vinjeta na autoputu ili u novo preduzece za odrzavanje.
Ako ste isli kroz Hr, ili po EU, svugde postoje vozila koja svakodnevno kontrolisu stanje i bezbednost puteva. Zato npr predjem 2000 km kroz Hr i nikakvih problema na putu, a cim sam presao granicu u Bajmoku mi pukne guma od nekog metalnog sran** koje je tako lezalo na sred puta koje nocu nema sanse da vidis. O putu da ne pricam. Mislim da je Kolinda Grabar izbacila kamenje sa bubrega od granice do Subotice. :laugh:
Ti sto svakodnevno obilaze puteve, cak i metlaju ako je nekome nesto spalo sa kamiona ili auta, ako se na nekom mestu nasao sut, ili ako je traktorista izasao na put a nije ocistio gume. Takodje javljaju u firmu u slucaju bilo kakvih rupa itd vezano za odrzavanje i odma izlazi ekipa koja sanira pre nego sto neko polupa auto ili sleti s puta i slicno. Takodje treba poboljsati kontrolu uradjenih poslova i sve vratiti na ponovno izvodjenje ako ne zadovoljava. Mogu da navedem 10000 primera gde su nesto dobro i novo sje**********. Navescu samo da npr u HR da bi neko po gradu ili van grada sekao put (zbog polaganja cevi ili kablova), za to mora traziti dozvolu ministarstva!!! I tek kad se utvrdi da ne moze bas nikako drugacije onda se daje dozvola. A ne kao kod nas, puteve ore ko hoce kad hoce i gde hoce. Nakon toga se slegne i unistavas auto narednih 30 godina kad opet npr ulica dobije novi asfalt.
Policiji narediti da potpuno primenjuje sve zakone i dati ovlascenja i obicnoj policiji da kaznjava a ne samo saobracajnoj. Da kaznajva i za ako je neko nepropisno ostavio auto "samo da skokne do prodavnice ili kladionice" a svojim vozilom ugrozava odvijanje saobracaja itd. Smanjiti cene kazne za osnovne neke prekrsaje da se ne isplati opdmicivati policajca a policajcu dati recimo 300 rsd na platu za svaku kaznu. Ako se prekrsaj ponovi povecati cenu kazne itd. Promeniti zakon o video dokazu, uvesti video kamere u sva policijska vozila.

Da mi da neko ministarstvo saobracaja za god dana bi se preporodili :D

Mislim da je takvo preduzece prioritet.
 
Apsurd je da plaćaš putarinu, a ne izlaziš sa teritorije grada. Ne radi se o tome da li je putarina 5 ili 500 dinara, nego o tome da država hoće da ti uzme, pošto-poto. Da može i ovaj vazduh koji dišeš bi ti naplatila.

Ne mislim da putarina ne treba da postoji, ali isto tako ne mislim da bi trebalo da se naplati sve što može, a i ono što ne može, da se napravi da može.
 
Prihodi od putarine u 2015. oko 140 miliona evra (http://www.putevi-srbije.rs/index.php/a ... C5%A1tenje). Kolko smo te godine imali, oko 650km autoputeva? To mu dođe oko 215.000 evra po kilometru godišnje (140 mil : 650 km). U 2016. i 2017. trebalo bi se otvoriti još oko 200km (100km Obrenovac-Preljina i oko 100km od oba kraka koridora 10). Znači prihodi bi se u 2018. mogli približiti 170-200 miliona evra godišnje. Cifra deluje obećavajuće za vraćanje kredita za autoputeve i korektno održavanje.
Ako bi se sagradili svi (manje prometni) autoputevi o kojima se proteklih godina pričalo (Ni-Pš, Moravski koridor, Ča-Cg, Pž-Ue, Pn-Za, Ns-Ru-Ša-Lo, Pa-Vš) čini mi se da bi max godišnji prihod od putarine u Srbiji bio oko 250-300 miliona evra (jer su ovi putevi manje prometni od postojećih). Po sadašnjim cenama. A da bi se prihodi toliko podigli, bilo bi potrebno uložiti oko 3 milijarde evra u izgradnju pomenutih puteva.
 
A prihod Slovenije sa vinjetama u 2012. 298 mil evra (582 km). Dok hrvati na 1250 km zaradili 282 mil evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396647#p396647:2scwp152 je napisao(la):
Blade » Ned Jul 10, 2016 1:23 am[/url]":2scwp152]Apsurd je da plaćaš putarinu, a ne izlaziš sa teritorije grada. Ne radi se o tome da li je putarina 5 ili 500 dinara, nego o tome da država hoće da ti uzme, pošto-poto. Da može i ovaj vazduh koji dišeš bi ti naplatila.

Ne mislim da putarina ne treba da postoji, ali isto tako ne mislim da bi trebalo da se naplati sve što može, a i ono što ne može, da se napravi da može.

Niko ne kaze da moras imati vinjetu na bas svim delovima autoputa. Npr u Hu, onaj ko ide do prve petlje za Segedin od granicnog prelaza Horgos (sve do pocetka ove godine) nije bio u obavezi da kupuje i ima vinjetu za taj deo autoputa. Mislim da i dalje ako ides do iskljucenja na prvoj pumpi da ti ni sada ne treba. Dakle stavis znak gde pocinje i gde zavrsava i gotovo.
Takodje mogu se uvesti vinjete po okruzima. Npr vinjeta za Severno-Backi okrug i da je godisnja cena vinjete 10-20 eur... itd. To sve imas i u Hu.
Nije poenta u otimanju od gradjana vec je poenta u tome da nemas guzve i kolone vec da svako moze SMS-om uzeti vinjetu bez zaustavljanja i maltretiranja. To bi dodatno povecalo prihode jer bi se vise njih odlucilo da ide kroz Srbiju. Kada su najvece guzve, putnici u tranzitu od severa do juga izgube barem 2 sata u cekanju na naplatnim rampama. Jedina dobra stvar koja je ovde na severu uradjena je sto je otvoreno vise manjih granicnih prelaza pa se rasteretio Horgos. To bi trebalo svugde napraviti gde je granicni prelaz na autoputu. Usput bi trebali smanjiti cene goriva makar toliko da budu najmanje u odnosu na tranzitne drzave pa da svi koji su u tranzitu sipaju gorivo kod nas, a ne kao sada. Nikada valjda u istoriji gorivo u HU nije bilo jeftinije nego kod nas jer je kod njih PDV dugo 27% dok je kod nas bio 18% pa sada 20%. Tako da mislim da svako ko je iole racionalan sipa u HU pa opet u MK ili nekoj drugoj drzavi pri ulasku. Trenutno stanje je totalni promasaj.

Puteve u Hr i puteve kod nas generalno ne vredi ni porediti. Trebalo bi se moliti da nasi prvog prioriteta budu kao njihovi drugog.
Evo par slika sa raznih strana kroz Hr iz licne arhive:
image.jpg

3.jpg

4.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 
Putarina je posteniji nacin naplate nego vinjete jer platis tacno kolko koristis. Po meni svrha autoputeva ne treba biti punjenje drzavnog budzeta vec razvoj kvaliteta zivota i poslovanja domaceg stanovnistva. A cini mi se da su sistemi za naplatu u Slo i Madj napravljeni kao perfidni nacini za dranje stranaca jer te zemlje koriste svoju tranzitnu poziciju. Naizgled drugacije od onog sistema koji smo mi imali pre 15tak godina kada je jeftinija putarina bila za nasa, a skuplja za strana vozila, ali kad se pogleda kolko recimo Madjar po ceni vinjete koristi kilometara godisnje a kolko koristi neko sa strane, dobije se ista sustina, tj razlicita cena u odnosu na br predjenih kilometara. To se posebno vidi po povoljnijim godisnjim vinjetama u odnosu na nedeljne jer su namenjene njihovim gradjanima uglavnom. Pametno su zaobisli da javno ne istaknu dvojne cene. Ali ako ce prihodi rasti vecim placanjem stranaca a ne domaceg stanovnistva u Srbiji, to je dobro za nas-mi placamo isto a stranci vise.
 
Moje iskustvo sa vozacima i vlasnicima kamiona kaze da i kada bude gotov taj K11, oni ce da voze Ibarskom magistralom samo da ne plate putarinu. spremni se da zrtvuju svoje vreme i zivce zarad para
 
Ja sam još uvek protiv vinjeta, jer to nije poštena naplata putarine. Većina građana Slovenije je protiv vinjeta, vinjete su uvedene kao prelazno rešenje, zato što je pravi cilj da se u Sloveniji uvede satelitsko-elektronska naplata putarine. Protiv vinjeta u Sloveniji se ne bune samo ljubljančani koji imaju autoput na sve četri strane Slovenije i imaju obilaznicu oko Ljubljane u obliku prstena koju svakodnevno koriste, a za nju je potrebna vinjeta. U Sloveniji nema niti jednog kilometra autoputa ili motoputa za koji nije potrebna vinjeta.

Prihodi autoputeva u Sloveniji su veliki zbog celogodišnjeg ogromnog tranzita robe (HU - IT) i turista (AT - HR).

To što će kamioni i dalje ići ibarskom magistralom da bi uštedeli 500 ili 1000 RSD, iskreno nemam ništa protiv, neka idu ali nadam se da će građani ići autoputem i tako prvenstveno misliti na svoju bezbednost i konfor putovanja. I u Sloveniji i u Hrvatskoj imaš još uvek dosta ljudi koji idu magistralnim putevima jer ne žele da plaćaju putarinu ili vinjetu, to je normalno.

Još uvek mi nisu jasni ljudi koji kažu da je normalno da se upotreba autoputa od Novog Beograda do Obrenovca plaća. Ako Grad Beograd plaća održavanje autoputa na teritoriji grada, onda svi građani grada trebaju da imaju istu privilegiju u besplatnom korišćenju istog. Zašto je upotreba autoputa do Stare Pazove, Šimanovaca, kroz ceo grad, Vrčina besplatan. A neko ko ide do Malog Požarevca (Mladenovca) ili do Obrenovca ili Lazarevca mora da plati upotrebu autoputa koji se takođe nalazi na teritoriji Grada Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396647#p396647:2jshr9yq je napisao(la):
Blade » Sun Jul 10, 2016 12:23 am[/url]":2jshr9yq]Apsurd je da plaćaš putarinu, a ne izlaziš sa teritorije grada. Ne radi se o tome da li je putarina 5 ili 500 dinara, nego o tome da država hoće da ti uzme, pošto-poto. Da može i ovaj vazduh koji dišeš bi ti naplatila.

Ne mislim da putarina ne treba da postoji, ali isto tako ne mislim da bi trebalo da se naplati sve što može, a i ono što ne može, da se napravi da može.

nema tu ničeg apsurdnog, ti plaćaš brzi put. Ako ti se ne sviđa ti lepo ideš sporim putem i problem rešen. Ima dosta gradova koji imaju saobraćajnice kroz sam grad, npr Tel Aviv, i to se plaća.
 
To što nedge ima, ne znači da bi i kod nas trebalo da bude isto. Dosta mi plaćamo i država ima prevelike prihode od nas u odnosu kolike su nam plate. Neki forumasi su pomenuli kolika je dobit od putarina? I gde su te pare i šta se sa njima radi i gradi? Za većinu onoga što se gradi se dizu krediti.

Niko ne može ili bar vrlo teško može da me ubedi da sa novcem koji mi državi uplaćujemo kroz razne dažbine, putarine i ostalo, ne mogu da se pokruju troškovi onoga što nam država daje, a da joj dobit nije velika. I isto tako teško neko može da me ubedi da sa tim novcem ne mogu da se grade saobraćajnice ili nešto drugo, a da se ne dizu krediti u meri kao sada. Ne prestajem da da budem fasciniran činjenicom koju količinu novca ova država može da smandrlja.

Ljudi moji...Kada krenem na more, platim putarinu kroz našu zemlju skoro 1000 dinara, samo ja. A koliko takvih vozila tog dana prođe tuda i njihovi vozači plate isto kao ja. Jel vi znate koje su to pare na dnevnom nivou? Mesečnom? Godišnjem?

Nisam ja za to da auto-put bude besplatan, taman posla, samo da se ne preteruje. Čudo nisu krenuli da grade naplatnu rampu kod Arene.

Mada, iskren da budem...Kada bi video da država koristi pare od putarina i druge prihode u prave stvari. tj. u korist svojih građana, ne bi mi bilo žao da postoji i ova rampa koju sam pomenuo.
 
Зато сам ја пре за мото путеве, без наплате. Аутопутеви нека буду за међународни транзит, па нека плаћају и странци што користе наше друмове, а мото путеви ће користити становништву и домаћој привреди.
 
Има ваљда пара и у буџету. Како се граде обични путеви, магистрале и булевари? По мени је ауто пут промашај ако ће га камионџије заобилазити због путарине. А добра повезаност градова и региона нам је потребна више него икада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396570#p396570:10sbabjj je napisao(la):
Stomatolog » 09 Jul 2016, 12:51[/url]":10sbabjj]Da li će put Barič - Obrenovac nadvožnjakom prelaziti preko autoputa ili će autoput prelaziti preko saobraćajnice Barič - Obrenovac?
Jer ako se autoput podiže mislim da su male šanse za privremeno uključenje...
auto-put će prelaziti preko tj. iznad puta BARIČ-Obrenovac, s tim što se postojeće skretanje za Mislođin ukida i pomera bliže Bariču.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396738#p396738:25murjn2 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 11, 2016 1:00 am[/url]":25murjn2]Има ваљда пара и у буџету. Како се граде обични путеви, магистрале и булевари? По мени је ауто пут промашај ако ће га камионџије заобилазити због путарине. А добра повезаност градова и региона нам је потребна више него икада.
Nisam siguran u to da će kamiondžije zaobilaziti. To niko ne može da garantuje, ali auto put donosi novac
 
Veruj da mnoge kamiondžije zaobilaze auto-put zbog putarine, pošto u firmi neće da im daju pare za istu. A vozači neće da plaćaju iz svog džepa, što i ne trebaju. Izračunao u firmi neki ,,stručnjak,, da je veliki rashod plaćanje putarine za vozila. To što se na mnoge stvari rasipa, nije važno, ali bitno je da se ustedi na putarini, servisima za vozila i sličnom što je zaista bitno za bržu isporuku robe.
 
Brža isporuka robe nije magistralnim putevima, ako ćemo pošteno, već auto putem. Problem je što oni hoće da se j... a da im ne u.. , mislim na gazde, i jare i pare, a za jedno moraće da se odluče
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396769#p396769:378ckvyy je napisao(la):
bobcha78 » Pon Jul 11, 2016 12:42 pm[/url]":378ckvyy]Brža isporuka robe nije magistralnim putevima, ako ćemo pošteno, već auto putem. Problem je što oni hoće da se j... a da im ne u.. , mislim na gazde, i jare i pare, a za jedno moraće da se odluče

Ja o tome i govorim.
 
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/a ... C5%A1tenje
JP „Putevi Srbije“ saopštava da je ukupno ostvaren prihod od naplate putarine u 2015. godini iznosio 16.800,98 miliona dinara.
Ako sam dobro izračunao to je oko 136,6 miliona EUR.
Mislim da je to sasvim dovoljno novca za izgradnju (otplata dugoročnih kredita) i održavanje autoputeva u Srbiji.
Stanje autoputeva u Srbiji je katastrofa, iskreno može nas biri sramota.

Obične puteve treba održavati od poreza na gorivo i od registracije vozila, a ne od novca koje zarade autoputevi.
 
Ako država rebne velike putarine, za očekivati je da deo ljudi neće koristiti autoput ali ne samo ovde nego svuda u svetu. Da se držva ne bi oslilila sa putarinama dobro je što u blizini postoji konkurencija u vidu stare Ibarske magistrale. Najbolje putarine i najveće dranje i može na deonicama na kojima nema alternativnih puteva. Međutim pominjana putarina od 80 din za putnička vozila za 40 km Ljig-Preljina (Mirko Alvirović: Patrola do Herceg Novog 2016, na10:10 https://www.youtube.com/watch?v=8NiPX6-7Cag), tj 2 din/km je za mene lično prihvatljiva, ja bi po toj ceni koristio autoput. Na strani 103 sam pravio kalkulaciju kole bi bile putarine po izlazima sa ovog autoputa kad se završi ako bi svuda važilo 2din/km. U tom slučaju bi Surčin-Preljina bilo oko 230 din što je za mene opet prihvatljiva cena za mnogo veću bezbednost, uštedu 2 sata i manje umaranja (bez krivina, kolona, problema sa preticanjem, kamiona koji mi proleću na metar-dva od mene brzinom preko 80km/h iz suprotnog pravca, konstanija brzina).
Čak verujem da bi ujednačenijom vožnjom i uštedeo možda 1 L goriva na tih 115km (Surčin-Preljina), čime bi totalni trošak korišćenja autoputa bio svega 100 din skuplji (230din-130din) od Ibarske. A za tu cenu se ne bi dvoumio i sigurno bi koristio ovaj autoput.
 
Само што Сурчин није баш близу из свих делова града...
 
Ta cena putarine je pusta zelja. Naravno kao i to da ti je na autoputu manja potrosnja nego na ibarskoj.
 
Sada na Ibarskoj imas dosta kocenja zbog guzve, jakog ubzavanja za brzo preticanje, krivina pre kojih kocis a posle kojih ubzravas, po koji semafor... Na autoputu ces moci da konstantno vozis npr 100km/h sa blagim krivinama usponima i padovima, mnogo blazim ubrzavanjima kod preticanja i kocenjima... Te dve vrste voznji ne mogu imati istu potrosnju. Neko na autoputu moze i juriti 150 ali ako zeli ima opciju da vozi optimalnije i konstantije i ustedi gorivo.
 
Tom brzinom na autoputu mozda ako vozis autobus. Automobili pravljeni u ovom veku nisu predvidjeni da tom brzinom voze na autoputu dok ce pri 120 kmh potrosnja biti definitivno veca nego kad vozis ibarskom. Jos kad je velika guzva pa se preticanje ne isplati da i ne govorim.
 
Putarina na relaciji autoputa Beograd - Cacak ce biti sigurno izmedju 300 i 400 dinara...
 
Vrh