Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nenad na jednom mestu svoje hijerarhije značaja puteva veoma greši. On stavlja put Bepgrad-Čačak i Čačak - granica CG ispred koridora X koji je apsolutni prioritet celom dužinom od Horgoša do makedonske granice i od Niša do bugarske granice. To je koridor velikog međunarodnog saobraćaja, u velikoj meri skoro je gotov a Mrkonjić je rekao da ćemo od putarine imati godišnje prihod od nekoliko milijardi evra. Koridoru X pripada teška deonica Leskovac-Levosoje a nju Nenad stavlja na 5 mesto (?!)
 
Najbolja je ova vest od lajkovca do uba ce ove godine 10tak km da naprave.do pozege 2020 ocekujem autocestu.
 
Daleko od toga da je najbolja vest izgradnja puta od Lajkovca do Uba. Ta mesta su već povezana putevima a cela zapadna Srbija ima prugu Beograd-Bar kao i odličan magistralni put Beograd-Ljig-Čačag-Požega-Užice-more. Naravno nijedan put nije suvišan i to važi i za put Lajkovac-Ub. Radi se od strogim priroritetima. Apsolutni prioritet je koridor X. On povezuje razne krajeve Srbije međusobno i povezuje Srbiju sa raznim zemljama - i susednim i ostalim. Ima međunarodni značaj i može biti izvanredan izvor prihoda. Kad on bude završen (a pri kraju je) onda se mogu graditi ostali putevi.
 
Да, и мени личи на то да је неко побркао приоритете, али нека. Нека се гради.
 
Počinje izgradnja autoputa do CG

Kopaonik -- Izgradnja prve deonice autoputa Beograd - južni Jadran trebalo bi da počne krajem maja 2010, kaže ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović.
Kalanovićeva je kazala da će se prvo graditi deonica od 12,5 kilometara izmđu Uba i Lajkovca, za koju je izdvojeno dve milijarde dinara iz budžeta Srbije.

Za tu deonicu, istakla je Kalanovićeva, postoji završen projekat sa tehničkom dokumentacijom i trenutno se intenzivno obavlja eksproprijacija.

"Ako sve bude kako treba, u aprilu bi trebalo da se raspiše tender, a krajem maja da počnu radovi", navela je ministarka i dodala da je
planirano da izgradnja te deonice bude dvogodišnji projekat.

Kalanovićeva je navela i da su raspisani tenderi za izradu projektne dokumentacije za deonice Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, kao i da deonica od Beograda do Obrenovca još nije spremna ni za tendere za izradu projektne dokumentacije.

"Prema opštim studijama izvodljivosti deonice autoputa do Crne Gore, od Beograda do Obrenovca trebalo bi da se gradi levom obalom reke
Save", kazala je ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović.

Ukupna dužina autoputa Beograd - južni Jadran je 455 kilometara, od čega kroz Srbiju prolazi 255 kilometara.
Izvor: Beta (B92)
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=11&nav_id=416994

Ali 2 godine...
 
Što reče neko, te pare bolje da su utrošene na obilaznicu. Njena izgradnja ne donosi dobrobit samo Beogradu i Beograđanima već i svima koji prolaze od severa ka jugu i od zapada ka istoku.

true story
 
vrachar":2jv69fc8 je napisao(la):
2 godine za jednu traku :laugh:
Kako? Mislis zbog vec postojece ibarske magistrale?
Ta deonica, Ub-Lajkovac, ne prati ibarsku magistralu, tako da ako hoce autoput od 12 km, morace da grade oba smera izmedju Uba i Lajkovca. Ali svejedno, rok od 2 godine je predugacak za 12km, cak i da je pun profil.

I da, naravno, mnogo bi bilo korisnije da su te 2 milijarde usmerili na obilaznicu, recimo sektore 5 i 6.
 
2 godine za 12,5 km? po toj računici, 255 km kroz Srbiju bi bilo gotovo za 40 godina. živi bili pa videli :grand:
 
To ce biti gore i od obilaznice...

Polu-autoput narednih 20 godina :D
 
vrachar":2203wh0y je napisao(la):
Drugim recima, para za obilaznicu ima.
Para nema, jer bi inace 12 km uradili za tri meseca......
 
За Батаја-Добановци има, и то у пуном профилу. Проблем је у тајФунској зајебанцији са експропријацијом, а коју неко, из одређених разлога, толерише. Што се остатка тиче, ту већ можемо да дискутујемо.
 
Ljudi našao sam na nekom sajtu stručna beleška
objekat : AUTO PUT E-763, BEOGRAD-JUŽNI JADRAN, DEONICA BEOGRAD - POŽEGA, DEO PUTA BEOGRAD- OBRENOVAC


Зашто десном а не левом обалом реке Саве!?
Идеја о изградњи аутопута Београд - Обреновац, десном обалом Саве и даље долином Колубаре, најкраћим путем до Јужног Јадрана је стара више деценија. На овом правцу, од Умке до Барича су се препречила стара клизишта „Умка“ и „Дубоко“. У протеклом периоду (последњих 20 - 30 година), разматрано је више варијантних, пројектних решења провођења аутопута: два моста на Сави са преласком на равничарску леву обалу, делимично или потпуно измештање реке, обалом реке у ножици клизишта у комбинацији насип – мост (по важећем ГУП-у из 1983. год.), модификованом варијантом ГУП-а са тунелом у залеђу клизишта „Дубоко“, дугачки мост у зони ножице клизишта, брдска варијанта и др. Коначна одлука о варијанти у зони
клизишта, тада, није донета, али је изграђен полуаутопут до насеља Умка. Током 2000.године. Институт за путеве је урадио Генерални пројекат, а потом 2007. г. Идејни пројекат, којим је решио (рационално а сигурно), проблем санације поменутих клизишта, што је омогућило и трасирање аутопута, овим коридором.
Изградњом аутопута дуж десне обале Саве, деценијама неупотребљив терен, насеље и инфраструктура у зони клизишта Умка и Дубоко би се санирало, што би даље омогућило решавање услова урбанизације за неколико стотина кућа (односно, добило би се преко 200 ha употребљивог грађевинског земљишта), затим даљи развој овог инфраструктурног коридора, санирао пловни пут реке Саве, као и постојећи магистрални пут М-19, Београд – Обреновац на потезу Умка – Дубоко, потом омогућила изградња гасовода, система телекомуникација, електроводова и др.
Истичемо, да се израдом (пројектоване) регулационе грађевине (обалоутврде), као примарне санационе мере дуж десне обале Саве и проширењем корита, дуж леве обале, више-струко побољшавају сви хиодраулички параметри водотока и уклања основни узрочник настанка и развоја процеса клижења. Овим санационим мерама се постижу следећи ефекти: ширина воденог огледала се повећава са 200 на 450 m, површина протицајног профила расте са 3000 на 5500 m2, брзина течења се смањује за дупло, тј. са 1,8 на 0,9 m/s, вучне силе се умањују за три пута са 7,5 на 2,5 N/m2 а транспортна способност за суспендовани нанос се умањује шестоструко, тј. са 6000 на 1000 kg/s.
Напомињемо, да је ова траса унета (усвојена), и у важеће урбанистичке планове (Просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора, Београд – јужни Јадран, деоница: Београд – Пожега „Сл. Гласник РС. бр. 37/2006 и Генерални урбанистички план Београда до 2021. године).
На основу детаљних анализа свих релевантних чинилаца, поуздано се може тврдити да ће износ индиректне економске користи, бити већи од директних, ако се аутопут гради овом варијантом.
Са друге стране (евентуалном), изградњом аутопута дуж леве обале Саве, дошло би до девастирања еколошки исправног терена, трајно би се уништило обрадиво земљиште, угрозио деценијама грађен мелиорациони систем „Галовица“ у Бољевачком пољу. Без обзира на предвиђене мере заштите – и даље би постојала опасност загађења изворишта пијаће воде и будућег водопривредног објекта „Зидине“. Иначе, ово извориште је по посебном пројекту, који је финансирао град Београд, последњих десетак година, освежавано водом из реке Саве, да би се исто користило у наредних 10 - 20 година, као потенцијално извориште значајнијег капацитета.
Додајмо још, да у случају промене варијанте на деоници: Остружница – Обреновац, санирање клизишта „Умка“ и „Дубоко“, које би се обавило независно од изгрдње аутопута, изазвало би знатно веће трошкове од оних предвиђених у склопу изградње аутопута.
Поред тога, неопходно је остварити директну везу између обилазнице Београда и (путне) мреже Новог Београда у дужини од око 7 km, што додатно оптерећује варијанту левом обалом реке Саве.
У случају промене варијанте на деоници: Остружница – Обреновац, варијантом Обреновац – Сурчин, за 66% саобраћајних токова (према транспортном моделу Београда), би се повећала дужина путовања за 9,38 km. Ово би, због повећаних трошкова експлоатације и трошкова времена путовања, у COST-BENEFIT анализи, учинило да је варијанта преко Остружнице (десна обала Саве) повољнија чак и да је до 25% скупља од варијанте: Остружница – Сурчин1.
И поред веома компетентних и јаких, искључиво стручних аргумената, све су гласније жеље о преласку аутопута на „сремску“ страну. Сматрамо да би се овим преласком пропустила историјска прилика, да се реше вишедецинијски проблеми изазвани
клизиштима „Умка“ и „Дубоко“. У супротном, град Београд, ће свакако, у будућности морати да се суочи са свим овим проблемима и да их решава по истим или сличним принципима (решењима) који су предложени Идејним пројектом провођења наведеног аутопута, што треба, да имају у виду, сви они, који треба да доносу одговарајуће одлуке.


За пројектантско – истраживачки тим
Завода за геотехнику
Института за путеве а.д.
Мр Владета Вујанић, дипл.инж.геол.
ДИРЕКТОР ЗАВОДА ЗА ГЕОТЕХНИКУ

U nastavku ima slike nivelacije terena sređivanje klizišta Duboka novi vodeni tok reke Save sve to sam stavio na jednu sliku jer te slike iz ovog dokumenta nisam mogao da skinem pa evo ono što sam ja odradio dabiste lakše razumeli.

http://img54.imageshack.us/img54/5417/slika001.jpg
 
Wile E. Coyote":21iu3nbs je napisao(la):
Да, и мени личи на то да је неко побркао приоритете, али нека. Нека се гради.
potpisujem
 
dragan44":2fujujmx je napisao(la):
Evo uspeo sam da sredim ove dve slike pa ih prilažem u originalu tako da bi vam sve bilo jasnije.

http://img251.imageshack.us/img251/3245/slika002r.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/6762/slika003i.jpg
Напокон да неко постави аргументовану студију. Предлог Завода за геотехнику делује сувисло и сведочи да и даље има стручњака са визијом која траје дуже од једног изборног циклуса. Ко није путовао ка Обреновцу не схвата какав би се капиталан посао обавио санирањем клизишта (па још у склопу градње аутопута - две муве једним ударцем). Међутим, нисам оптимиста. Газдарица Верица (Калановић), која је приграбила кључеве од касе, због нечега је ревитализовала опцију "леве обале Саве". А знајући какве су бездушне бештије ови из Г17 плус када су паре у питању, нисам оптимиста. Брига њих за дугорочан интерес, ако се он не може остварити за две (па самим тим нема ни сликања и пресецања врпце), већ тек можда за три-четири године. Дај Боже да грешим, па да ће остатак коалиције оличен у Тадићу и Дачићу извршити притисак, али зарад очувања већине у парламенту они су способни да прогутају свашта. А Млађини су доказали да умеју да уцењују.
 
Pozdrav,

ima neko koji precizniji plan od ovog???

68152_grafika_hf.jpg
 
Fenomenalna mapa,dobro nas podseti!Dakle rade se etape od petlje do petlje,sada se radi samo ona od uba do lajkovca
 
put je dugačak 147 km. realno vreme gradnje je 2 do 2 i po godine zbog konfiguracije terena. oni će ovo da grade najmanje 30 godina :grand:
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh