Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
dedinje":3czp7oln je napisao(la):
Ima duhovitih forumaša - svi se slažu da autoput Beograd - Bar treba graditi samo ne znaju zašto? Ja znam zašto ga sada ne treba graditi. Zato što još nije završen koridor X koji je "žila kucavica" Srbije i koji je povezuje sa svetom i svet sa njom. Kad se završi Koridor X onda se može graditi za Bar ali obavezno istočna varijanta preko peštera i ivanjice. Ona je dosta kraća i jeftinija a to je uslov i da se dobiju krediti. Inače pešter je kraj bez puteva i autoput će ga preporoditi. Užice ima prugu Beograd Bar i odličan magistralni put koji se stalno obnavlja (grade se vijadukti i tuneli). Pa i Crnogorci su svoj deo planirali do Boljara što znači da računaju sa onom varijantom preko peštera.
+1
Коридор 10 је битнији. Касније се може градити аутопут ка Чачку, па кад буде пара, даље ка Црној Гори.
 
A evo sta su govorili moji profesori... Koridor 10 ne treba drzava da finansira, vec autoput ka Cacku, a Evropa ce sama dati pare za koridor 10 jer je on njima mnogo vise potreban nego nama, ovako im samo cinimo uslugu. Siguran sam da mnogo vise domaceg saobracaja prolazi izmedju Ljiga i Gornjeg Milanovca nego izmedju Subotice i Novog Sada.... Ja sam za da se grade oba :)
 
prostorni planer":2ut3uy11 je napisao(la):
A evo sta su govorili moji profesori... Koridor 10 ne treba drzava da finansira, vec autoput ka Cacku, a Evropa ce sama dati pare za koridor 10 jer je on njima mnogo vise potreban nego nama, ovako im samo cinimo uslugu. Siguran sam da mnogo vise domaceg saobracaja prolazi izmedju Ljiga i Gornjeg Milanovca nego izmedju Subotice i Novog Sada.... Ja sam za da se grade oba :)
То сам и ја писао пар пута на овим страницама.:D А нисам професор.:lol:
 
Ако ће дати паре, што већ није дала? Чекајући Поклоноа, Европа ће нас заобићи.
 
Jedna stvar mi nije jasna, oko koncesije: ranije je postojala priča da će se ceo pravac Horgoš - Požega dati na koncesiju. Mnogi su se bunili, pogovoto vojvođani, i to je propalo.
Sad meni nije jasno, što se to ne bi razdvojilo, pa opet pravac Beograd - Čačak (Požega, Užice, gde god) dao na koncesiju? Nema dovoljno prometa? Nema zainteresovanih? Ne bi mogle da se kradu pare?
Koji je stvarni razlog?
 
prostorni planer":2bdjcd4q je napisao(la):
Pa sto da da kad ce glupa Srbija uzeti kredit da ispuni njihove zelje
Не вреди се инатити, зато смо ту где смо. Ако ми сами не регулишемо путну мрежу, Европа ће нас заобићи. Постоје планови о томе већ 30 година, тако да ја не бих спавао на уво "Европа ће да попизди од лоших путева у Србији, па ће да нам џабе изгради целу путну мрежу". То је неозбиљно размишљање.
 
"Европа ће дати паре за Коридор 10" значи да ће кредитирати, а не бесповратно финансирати. Као што видиш, све деонице, изузев остатка аутопута у Војводини (који је и најјефтинији), финансирају ЕИБ и ЕБРД. Али то подразумева међународне тендере, где наше фирме немају шансе да постану главни извођачи.

Зато је и Коридор 11 започет из сопствених средстава. По скраћеном поступку ангажујеш домаћу механизацију, надајући се да ћеш миц-по миц завршити посао за коју годину.
 
Niti je koridor X toliko vazan, niti je u toliko lošem stanju da bi se neko iz Evrope nervirao oko toga. Mozda Grci, ali to samo govori o tome da desetka nema neki globalan znacaj.

Kroz Poljsku prolaze mnogo bitnije saobracajnice pa je opet putna mreza u relativno gorem stanju nego u Srbiji.
 
@Wile- Uopste nisam mislio da ce nam izgraditi celu putnu mrezu, vec samo dati pare za zavrsetak koridora. Kako nam je Grcka davala bespovratna sredstva, kad bi postali kandidati za EU otvaraju se predpristrupni fondovi CITAJ BESPOVRATNI :D za infrastrukturne projekte, ciji je cilj ujednaceni razvoj EU i kandidata, ako se ne varam
 
Сизиф лепо рече да ће кредитирати. А што се тиче тих претприступних фондова, питање је колико је у њима остало. Разлика између Литваније и Бугарске је огромна...
 
Zato Bugari sad imaju neku vrstu sankcija, jer su njihovi politicari i ostala garnitura nakrali milijarde iz predpristupnih fondova, u tome je osnovna razlika u velicini kradje. Sigurno bi se i nasi nafatirali... A sto se fondova tice od 2013 pocinje novi ciklus i nova sredstva, ovi fondovi su planirani za period od 2007-2013. i imali su ako se ne varam oko 300 milijardi evra sredstava. Verovatno ce toliko imati i sledeci, nadam se, a nama je dovoljna i stotina tog fonda, da zavrsimo puteve uz uslov bez da se krade :cool:
 
prostorni planer":3ovj5jbe je napisao(la):
a nama je dovoljna i stotina tog fonda, da zavrsimo puteve uz uslov bez da se krade :cool:
Jedno je potpuno sigurno - u Pančevu i na teritoriji opštine Pančevo neće biti rekonstruisan ni jedan milimetar puta sve i da nam pare padaju sa neba! Toliki su ološi na funkcijama ovde već decenijama!
Takođe je očajan putni pravac BG - NS preko Batajnice, Pazove, Inđije...
 
Neće to izgleda ni u CG tako lako:

Bar-Boljare: Ništa od kineske ponude za autoput Autor/izvor: SEEbiz
Datum objave: 29.04.2011. - 21:30:28
PODGORICA - Pregovori o izgradnji autoputa Bar-Boljari sa kineskim kompanijama biće vjerovatno prekinuti, jer odgovarajuća finansijska ponuda nije dostavljena, javila je Mina- business. Iz Vlade nijesu željeli da kažu da li su kineske kompanije, predvođene Poly grupom, dostavile ponudu ili ona nije odgovarajuća.

»Odlučeno je da se prvo Vlada na sjednici u četvrtak upozna sa izvještajem o pregovorima, pa tek onda javnost«, rekli su agenciji Mina-business iz Vlade.

Iz Vlade su nedavno kazali da će prihvatiti jedino valjanu kinesku ponudu, odnosno isključivo formu privatno javnog partnerstva.

Ministar saobraćaja i pomorstva, Andrija Lompar, ranije je rekao da su kineski partneri ponudili dva nova modela za izgradnju autoputa koja odstupaju od privatno-javnog partnerstva i koncesije. Ponuđeni modeli sadrže dugoročne kredite sa rokom od 19,5 godina, koji su se po finansijskom modelu približili privatno-javnom partnerstvu sa finansijskim obavezama, uz malo povećanje tih obaveza u prvim godinama, nakon puštanja autoputa u funkciju i smanjenju u kasnijim godinama.

U Vladi su odlučni da se mora raditi o privatno-javnom partnerstvu na finansijskom modelu kroz plaćanje na 30 godina.

Savjet za izgradnju autoputeva odlučio je u decembru da obustavi tendersku proceduru sa grčko–izraelskim konzorcijumom Aktor HCH i da što prije počne pregovore sa kineskim kompanijama o izgradnji autoputa Bar-Boljari.

Vlada je kineskim kompanijama početkom godine dala rok od četiri mjeseca da dostave kompletnu finansijsku ponudu sa garancijama da mogu graditi autoput.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=06&dd=03&nav_id=516309

Srbija | petak 3.06.2011 | 00:06
Koridor 11 ipak izbegava klizište
Izvor: Politika

Beograd -- Autoput iz Beograda ka Južnom Jadranu najverovatnije će ići levom obalom Save preko Surčina i Jakova, novog mosta na ušću Kolubare u Savu do obrenovačke petlje.

To znači da put ne bi išao preko klizišta Duboko.

Idejni projekat nove trase za problematičnu deonicu Beograd – Obrenovac pre nekoliko dana je, kako piše Politika, dobio zeleno svetlo Državne revizorske komisije.

Ostalo je da se ovo rešenje uporedi sa varijantom autoputa uz desnu obalu Save preko Bariča i Umke, koja je pre nekoliko godina urađena po nalogu tadašnjeg ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića. Kada analiza bude gotova izbor trase pašće na investitora, odnosno preduzeće Koridori Srbije.

Sudeći po onome što je Mihajlo Mišić, direktor ovog preduzeća prošle nedelje rekao, može se pretpostaviti ishod. On smatra da autoput treba trasirati levom obalom Save.

"Klizište treba izbeći svaki put kada je moguće, pogotovo kada je reč o dramatičnom klizištu koje ima oblik tektonskog poremećaja. U prostornom planu Srbije postoje dve ravnopravne varijante autoputa. Republička revizorska komisija će reći koja je najpovoljnija", rekao je Mišić.

Zašto su Velimira Ilića saradnici ubedili da se radi samo jedna varijanta i to preko klizišta, iako su se koncesionari i finansijeri autoputa Horgoš – Požega protivili, nikada nije javno izrečeno. Spekulisalo se da kamenolomski lobi navodno navija za trasu preko desne obale Save budući da u nasip koji treba da zaustavi klizište treba ugraditi oko dva do pet miliona tona kamena, što bi kamenolomima u zemlji obezbedilo unosan posao za nekoliko godina. Pitanje je da li Srbija ima toliko kamena.

Mišić ne misli da je kamenolomski lobi to izdejstvovao. "Izgradnja autoputeva je ogroman posao i trenutno jedini gde se vrte neke pare u ovoj zemlji. Čim povučete neki potez odmah se pojavi neko ko kaže da neko lobira", kaže Mišić.

Ipak, sama činjenica da je Nacionalni savet za infrastrukturu predložio da se ispita i druga varijanta ukazuje da je bilo nekih propusta. Sa ekonomskog aspekta obe varijante su približne vrednosti. Autoput preko desne obale košta oko 140 miliona evra, a preko leve je za dva miliona evra jeftiniji.
Prvo pravilo - zaobići klizište

Dragoljub Jarić, šef projektnog tima CIP-a, koji je analizirao obe i uradio novu varijantu uz levu obalu reke, kaže da ona jeste za tri kilometra duža i iznosi 17,2 kilometra, ali ima i niz prednosti.

Povezuje se direktno sa obilaznicom oko Beograda i ostvaruje direktnu vezu sa aerodromom. Potom ima izlaze ka ulicama Jurija Gagarina i Vojvođanskoj u Novom Beogradu. A sav teretni saobraćaj koji dolazi iz pravca Južnog Jadrana preko saobraćajnice T6 i novog mosta Zemun – Borča preusmerava ka Pančevu i Banatu.

Prema Jarićevim rečima na njoj nema objekata za rušenje, dok bi izgradnja autoputa desnom obalom Save iziskivala rušenje velikog broja kuća.

"Prvo pravilo pri projektovanju je da se zaobiđe klizište. I to treba učiniti. Drugo, autoputevi se ne grade kroz naseljena mesta, jer su veliki zagađivači", navodi naš sagovornik.

Duboku kliznu površinu od oko 19 metara, teško je fundirati, što daleko poskupljuje radove pri građenju i kasnijem održavanju. Da bi zaustavili klizište, projektanti Instituta za puteve predvideli su postavljanje kamenog nasipa posred rečnog korita.

"Problem je kako nabaviti predviđenu količinu kamena i šta ako ne bude mogao da se doveze rekom. Jer kamenolom Jelenska stena u Nacionalnom parku Đerdap godišnje proizvodi 82.000 tona kamena. Ostatak kamena bi trebalo obezbediti iz drugih kamenoloma i prevesti ga kopnenim putem, što poskupljuje transport", objašnjava Jarić.
 
relja":13vh3w7k je napisao(la):
Dragoljub Jarić, šef projektnog tima CIP-a, koji je analizirao obe i uradio novu varijantu uz levu obalu reke, kaže da ona jeste za tri kilometra duža i iznosi 17,2 kilometra, ali ima i niz prednosti.

Povezuje se direktno sa obilaznicom oko Beograda i ostvaruje direktnu vezu sa aerodromom. Potom ima izlaze ka ulicama Jurija Gagarina i Vojvođanskoj u Novom Beogradu. A sav teretni saobraćaj koji dolazi iz pravca Južnog Jadrana preko saobraćajnice T6 i novog mosta Zemun – Borča preusmerava ka Pančevu i Banatu.

Prema Jarićevim rečima na njoj nema objekata za rušenje, dok bi izgradnja autoputa desnom obalom Save iziskivala rušenje velikog broja kuća.
Мука ми је више од форсирања НБГ-а. Повраћа ми се од њиховог стратешког развоја само 5% површине велеграда.
Ово само значи да немају намеру да граде мост код Винче у наредних 50 година минимум. Јер, очигледно не рачунају постојање обилазнице са десне стране Саве. :bash:
 
stf":vztkpmpq je napisao(la):
Мука ми је више од форсирања НБГ-а. Повраћа ми се од њиховог стратешког развоја само 5% површине велеграда.
Ово само значи да немају намеру да граде мост код Винче у наредних 50 година минимум. Јер, очигледно не рачунају постојање обилазнице са десне стране Саве. :bash:


"Ma hajte molim Vas, kakav velegrad" :)

Trasa tog autoputa se sigurno neće određivati prema vezama sa postojećim ulicama.
Gledaće se faktori koji su navedeni u članku, kao i to kome pripada zemljište na kojem će da se gradi, a mogu da se kladim da je to gospodin Čume.

A kao što znamo, ideja o produženju Jurija Gagarina postoji samo u diskusijama na internet forumima, ne postoji niti u jednom planu. Na moju žalost.

Uostalom, da li postoji neki rok za most kod Vinče? Za konkurs, idejni projekat....?
 
има идејни пројекат, који је представљен пре 4, 5 година, који је планирао да мост буде 3+3 са железничком пругом у средини (тј. проширени Панчевац)
 
Jurija gagarina stoji ucrtana na GUP-u da ide tacno na taj koridor 11.Kapiram da je jos jedan faktor jer ce tu biti autobuska stanica na NBG pa ce pristup autoputu biti ocas posla.
 
relja":3b9uhdcd je napisao(la):
Trasa tog autoputa se sigurno neće određivati prema vezama sa postojećim ulicama.
Gledaće se faktori koji su navedeni u članku, kao i to kome pripada zemljište na kojem će da se gradi, a mogu da se kladim da je to gospodin Čume.
Управо је то у питању. + бесконачно. Уместо да саграде још један мост у граду, они ће паралелно са мостом на обилазници и са мостом Сурчин-Обреновац градити још један мост. Имамо ми пара за бацање...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh