Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
HaLyl":1iefce2v je napisao(la):
Pa taj pravac je, po meni, daleko korisniji nego za Bar...ako ništa drugo, Crna Gora ima 500-600 hiljada stanovnika, a Bosna 4 puta više. Plus, što bi to bio najkraći put od Turske do Bosne...a i ceo taj deo uz Drinu (sa obe strane) bi konačno imao kvalitetnu vezu sa ostatkom Srbije. Ovaj severni deo Republike Srpske uz Savu je blizu autoputa BG-ZG, ali zato ovi dole nemaju ništa jbg...
Bosna ima 4 i po miliona,mozda si mislio na RS 1.5 miliona.U svakom slucaju mnogo vise nego CG...
 
Potrebna su nam sva tri autoputa (i još ka severu). Ja stvarno ne razumem zbog čega ne bismo radili na putu Beograd-Bar. Kao prvo, najskuplji deo tog puta uopšte nije u Srbiji nego u Crnoj Gori, te za njega mi nećemo plaćati. Drugo, veliki broj naših stanovnika živi u tom delu. Zar treba da ignorišemo jedan vrlo važan deo Srbije? Treće, treba li spominjati turističke potencijale tog kraja? Revitalizaciju, komunikaciju, potrebu za razvojem?

Možemo raspravljati o rasporedu, ali mislim da je idiotski da u 21. veku čoveku treba 12 sati i više da pređe 290 kilometara od Beograda do Herceg Novog. Apsolutno svako kome sam rekao da postoji avio-saobraćaj između Beograda i primorja mi se smejao u lice.

Lično, mislim da bi prioritet trebao biti sledeći:
a) Koridor X - sever
b) Obilaznica oko Beograda
c) Koridor X - jug i istok
d) Beograd-Valjevo (ravničarski deo)
e) Moravska magistrala - Kruševac-Kraljevo- Čačak-Užice
f) Valjevo-Čačak
g) Čačak-Novi Pazar
h) Novi Pazar-Granica sa CG

Kako vam se čini?

Takođe, ne treba samo potencirati Luku Bar, već raditi i na beogradskoj!
 
@Vucko: to to, u pravu si, napravio sam lapsus...mislio sam na 4 miliona stanovnika cele Bosne (nece samo RS koristiti autoput :) )
@jovanovm: potpuno se slazem sa tobom. Nisam ja zastupao ideju da taj pravac ne treba graditi, vec sam i sam imao nekako ovakav raspored prioriteta u glavi.
 
ima i i) i j) i k)
(Vinča) - Pančevo - Vršac - Temišvar
Zrenjanin? - Novi Sad - Ruma - S.Mitrovica - Šabac - Loznica
Požarevac - Kladovo?

i svi su potrebni
 
jovanovm":2kyv38vt je napisao(la):
Lično, mislim da bi prioritet trebao biti sledeći:
a) Koridor X - sever
b) Obilaznica oko Beograda
c) Koridor X - jug i istok
d) Beograd-Valjevo (ravničarski deo)
e) Moravska magistrala - Kruševac-Kraljevo- Čačak-Užice
f) Valjevo-Čačak
g) Čačak-Novi Pazar
h) Novi Pazar-Granica sa CG

Takođe, ne treba samo potencirati Luku Bar, već raditi i na beogradskoj!
Ne bi ja tu nista dir`o...sve bi ovako ostavio.
 
jovanovm":2xav9z1t je napisao(la):
g) Čačak-Novi Pazar
nikako. bolje je da sečeš iz Kraljeva za Novi Pazar, a da se preko Čačka vezuje za Beograd-Bar, jer je mnogo lakše praviti auto-put kroz dolinu Ibra, nego seći kroz Dragačevo, jer bi bilo dosta skupo, jer je jedina ravnica u Dragačevu krug od 2km oko Guče. sve ostalo su brda
 
@Vračar
Mnogo je blizu, ovde takve razdaljine lete samo hopper/čarter avioni, nema redovnih linija... Realno, brzim vozom evropskih standarda bi bilo moguće preći tu razdaljinu za 2 sata.

@JohnnyLee
Ideja je da se jednostavno spoje urbani centri, umesto da se pravi autoput tamo gde je samo lako. Uostalom, zar sadašnja magistrala ne ide tim putem kojim sam predložio? Vozio sam se do NP sad u proleće, prošao kroz Guču... hm... Možda sam nešto permutovao.
 
jovanovm":1jbv28gk je napisao(la):
Ideja je da se jednostavno spoje urbani centri, umesto da se pravi autoput tamo gde je samo lako. Uostalom, zar sadašnja magistrala ne ide tim putem kojim sam predložio? Vozio sam se do NP sad u proleće, prošao kroz Guču... hm... Možda sam nešto permutovao.
permutovao si. kroz Dragačevo je običan regionalni put. konfiguracija je suviše teška za magistralu, a kamoli za auto-put
 
jovanovm":2ba6g8hj je napisao(la):
@Vračar
Mnogo je blizu, ovde takve razdaljine lete samo hopper/čarter avioni, nema redovnih linija... Realno, brzim vozom evropskih standarda bi bilo moguće preći tu razdaljinu za 2 sata.
Koliko km ima vazdušnom linijom između Beograda i primorja? Oko 500 pretpostavljam, što po ovdašnjim standardima nikako nije blizu. No, dobro, Amerikanci očigledno imaju drugačije poglede na svet.
 
nema 500 km sigurno, toliko je skoro autom... ima oko 300 pretpostavljam
 
@Vračar
Pa gore sam napisao, 290km. Hvala, @Djordje!
Trenutno živim na toj razdaljini od Čikaga - iako je u pitanju Amerika, ipak idu 3 voza dnevno, a putovanje traje 2h i 15min. Inače, postoji negde 15 autobuskih kompanija koje idu na svakih 30 min, putovanje traje 2.5-3 sata. Cena karte se kreće od $11 do $30 u zavisnosti od potražnje, kompanije, vremena, itd itd... U petak putujem vozom prvi put pa ću vam javiti utiske.
Lokalni aerodrom opslužuju samo čarter letovi do Čikaga koje osim nekih vezanih putovanja (tipa Šempejn-Čikago-LA) i bogatih biznismena apsolutno niko ne koristi.
Ne vidim zašto isti slučaj (bar što se železnice tiče) ne bi bio sa Crnom Gorom.

EDIT: Komentari nisu bili od Amerikanaca per se, već od Nemaca, Grka, Italijana, Turaka, Ukrajinaca, Britanaca, Španaca, Indijaca...
 
Cudno da si komentare dobijao od Nemaca. U Nemackoj su SVI aerdoromi povezani redovnim linijama. Recimo, Hamburg-Düsseldorf (kolima je 3 sata), Düsseldorf-Frankfurt (2 sata), itd...

Sto se tice Luke Bar, kada sam procitao ovu vest, sve mi je bilo jasno:

Рехабилитована деоница пута Е-760
Краљево, 5. децембар 2009.
Ушће-Биљановац пуштена у саобраћај

Министар за инфраструктуру Србије Милутин Мркоњић најавио је данас да ће следеће године почети изградња аутопута Београд - Бар на Коридору 11 наводећи да је за те сврхе из државног буџета издвојено 20 милиона евра.
Мркоњић је новинарима у Краљеву приликом обиласка радова на деоници пута према Крагујевцу рекао да је изградња Коридора 11 према луци Бар у Црној Гори важна и са економског и са политчког становишта.
"Сматрам да Србија и политички треба да има излаз на море, предложио сам да то буде лука Бар, а чим је Миодраг Костић, један од најзначајнијих приватних бизнисмена у земљи преузео координацију тог посла, значи да ту има економских интереса", рекао је Мркоњић.
Мркоњић је навео да је држава привредницима препустила да схвате колико је потребна изградња Коридора 11 како би инвестирали у изградњу.
Izvor: http://www.mi.gov.rs/aktuelno.htm

Strasno...

A sto se tice prioriteta izgradnje puteva, ja to vidim ovako:
1) Obilaznica oko Beograda - od Batajnice do Panceva
2) Nis - Dimitrovgrad
3) Beograd - Cacak
4) Cacak - CG granica
5) Leskovac - Levosoje
6) Paracin - Zajecar - Bugarska granica
7) Cacak - Krusevac sa krakom za KG
8) Pancevo - Vrsac - Ro granica
9) Kraljevo - Novi Pazar
10) Sabac - Loznica

Od toga su "pod hitno" projekti:
- Obilaznica oko BG-a,
- Beograd - Ljig
- Nis - BG granica
 
Drug Mrka":3cplvqtc je napisao(la):
а чим је Миодраг Костић, један од најзначајнијих приватних бизнисмена у земљи преузео координацију тог посла, значи да ту има економских интереса
Сваки пут кажем да ме од друга Мрке више ништа не може изненадити и сваки пут се поново изненадим... :bash:
 
Slažem se da je priča za Luku Bar bila prevara. Uopšte ne znam zašto nismo zahtevlai vlasništvo nad dotičnom, pa luku i železnicu nisu gradili novci crnogorskih poreskih obveznika! Gluposti.
 
Da, mogli smo, kao što Rusi imaju brojne posede u okolnim zemljama: svemirsko uzletište u Bajkonuru, Kazahstanu, na primer...
 
Dobra ideja,mogli bi nedje kod Niksica da posadimo nas roket centar velikosrpski,dobra ideja,no?
 
Tu ce biti baza nasih nuklearnih podmornica i barem jedan nosac aviona da ima bazu tu! :)
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh