Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
samo se do Požege zna trasa kakva jeste po projektu koji je bio usvojen (naknadno su usledile ove zaje*******ancije oko toga da li će AP početi od Ostružnice ili sa sremske strane)

za dalje se još uvek ne zna da li ide preko Zlatibora ili na Ivanjicu, mislim da nema ni projekta tog dela puta za bilo koju od opcija...
 
ma neka se zove i Mokroguz, meni to uopšte nije problem. meni je bitno da put ide između Guče i Lučana
 
Ja bi više voleo jedan završen autoput nego tri započeta.
 
Super je mapa, svaka čast! A od požege dalje?? :gobb:
080623-Beograd_Pozega-MP-01.png
 
Zvezdan":2ttjb06c je napisao(la):
A zna li neko kako napreduje deonica Ub-Lajkovac?
izgleda da sve stoji.

cini mi se da je skoro raspisan tender za deonice od lajkovca do ljiga i od obrenovca do uba. ne znam ima li ovde nesto vise o tome
 
Корисник просторни планер је написао да је пролазио тамо крајем децембра и да се ради.
 
ima na temi koridor 11, napravio sam tu temu, pa smo tamo pisali o napredku radova...
 
Ima duhovitih forumaša - svi se slažu da autoput Beograd - Bar treba graditi samo ne znaju zašto? Ja znam zašto ga sada ne treba graditi. Zato što još nije završen koridor X koji je "žila kucavica" Srbije i koji je povezuje sa svetom i svet sa njom. Kad se završi Koridor X onda se može graditi za Bar ali obavezno istočna varijanta preko peštera i ivanjice. Ona je dosta kraća i jeftinija a to je uslov i da se dobiju krediti. Inače pešter je kraj bez puteva i autoput će ga preporoditi. Užice ima prugu Beograd Bar i odličan magistralni put koji se stalno obnavlja (grade se vijadukti i tuneli). Pa i Crnogorci su svoj deo planirali do Boljara što znači da računaju sa onom varijantom preko peštera.
 
Лазаревацу треба директан пут до петље Уб. Треба да мисле на то.
 
dedinje":27y53gqq je napisao(la):
Ima duhovitih forumaša - svi se slažu da autoput Beograd - Bar treba graditi samo ne znaju zašto? Ja znam zašto ga sada ne treba graditi. Zato što još nije završen koridor X koji je "žila kucavica" Srbije i koji je povezuje sa svetom i svet sa njom. Kad se završi Koridor X onda se može graditi za Bar ali obavezno istočna varijanta preko peštera i ivanjice. Ona je dosta kraća i jeftinija a to je uslov i da se dobiju krediti. Inače pešter je kraj bez puteva i autoput će ga preporoditi. Užice ima prugu Beograd Bar i odličan magistralni put koji se stalno obnavlja (grade se vijadukti i tuneli). Pa i Crnogorci su svoj deo planirali do Boljara što znači da računaju sa onom varijantom preko peštera.
Slažem se da Koridor 10 treba da bude prioritet. Što se tiče BG- Boljare nije tačno da je uslov za kredit Istočna varijanta, ona jeste jeftinija i to je sve. Jeftinih kredita za bilo koju deonicu od BG-a do Boljara nema i neće ih biti osim ako ne izlobiraju u EU da to postane zvanično Koridor 11 u šta sumnjam da je moguće ali opet ostavljam rezervu tipa nikad ne reci nikad. Moje mišljenje je da treba graditi AP do Čačka ili nekog drugog grada do koga postoji ekonomska isplativost, a ostatak do Boljara ostaviti za neka bolja vremena.
 
dedinje ti i ostali sto pricate o autopudutu do bara,kad citam komentare ovde i na b92 svi samo pisu da je to put do crne gore, niko ne spomenjuje jugozapadnu srbiju...... jer ti znas da postojo srbija izmedju beograda i crne gore? I bas taj region nece nikad da se razvije bez infrastrukture.
koridor 11 moze prestici koridor 10 u smislu srpskog tereta ako se salje preko luke bar. Dok koridor 11 ostaje najznacajniji za strance (u smislu tereta)

pazi retardiranog komentara sa b92, tadic crnogorac oce da gradi put do crne gore ??!?!?
 
За регионалан значај аутопутева се слажем бг259, сам знам шта је то, кад држава (Словачка) не може више од 20 година од пада комуњара да споји Братиславу са Кошицама аутопутем, и после се дође до ситуације, да већина људи користи мађарске аутопутеве да брже стигне до тамо, што је жалосно.
 
Тачно, није поента уопште у повезивању са Црном гором, већ у давању једнаких шанси и услова за развој како источне, тако и западне Србије. Други разлог је заиста огромна фреквентност Ибарске магистрале, која пуца под теретом саобраћаја, а нажалост, самим тим и саобраћајки. Спајање са Црном гором је маргинални и готово небитан разлог.
Сем уколико наши немају неки дугорочни план са Црногорцима да Београд постане бизнис центар, а Црна гора одмаралиште истих тих бизнисмена( што је јако добар план, али не верујем да наши размишљају тако дугорочно).
 
Još pre sam pisao da bih naše auto-puteve podelio u tri grupe, prvo su AP evropskog značaja što znači da se i kreditiraju iz njihovih izvora, druga grupa su AP koji imaju ekonomsku isplativost, i treća grupa su AP koji nisu ekonomsko isplativi ali imaju nacionalni značaj.
Loše je da je kod nas sve političko pitanje pa tako i auto-putevi.
 
+1 za stf-a

A ja svaki put kada idem ibarskom magistralnom obavezno je neka saobracajka i vids prevrnuta kola pored puta.Ne zovu ga dzabe put smrti
 
Shumar kaže (wrote) da je autoput Beograd Bar preko peštera (istočna varijanta) samo jeftiniji i da mu je to jedina prednost. Pa zar je to mala prednost? Ne samo što je jeftiniji on je i mnogo kraći (mislim oko 50 km.) što je glavna prednost. MMF neće da daje kredite za autoputeve ukoliko se od više varijanti ne izabere najkraća i tu su naravno potpuno u pravu. Naglasio sam koliko je istočna varijanta važna za ceo pešter arilje i ivanjicu a na pitanje da li mi je poznato da postoji "nešto" između Beograda i Crne Gore neću da odgovorim. Neki bi hteli da celu Srbiju bukvalno premreže sa autoputevima ali tu treba biti oprezan. Autoputevi ipak na nekim mestima kvare prirodne pejzaže. O tome se u Nemačkoj mnogo govori i oni su obustavili neke planove za autoputeve. Autoput da bi se isplatio mora da ima određen broj vozila dnevno. Bilo je u novinama da autoput B-B , pogotovu zimi, neće imati ni približno dovoljno saobraćaja i da je umesto autoputa dovoljna solidna magistrala sa tri trake.
 
dedinje":3jba7trv je napisao(la):
MMF neće da daje kredite za autoputeve ukoliko se od više varijanti ne izabere najkraća i tu su naravno potpuno u pravu.
MMF se bavi pitanjima makroekonomske stabilnosti, a ne konkretnim projektima. MMF nikad ne daje kredite za izgradnju puteva.
Autoputevi i konkretni projekti su nadležnost Svetske banke i razvojnih banaka.
MMF = Međunarodni monetari fond - iz naziva se da zaključiti da se oni prvenstveno brinu da se međunarodna plaćanja mogu obaviti.
MMF priskače u pomoć na prvom mestu kako bi osigurao da neka zemlja (npr. Srbija) može servisirati svoje obaveze prema insostranstvu tj. vratiti kredite, platiti stranim firmama itd.

Oni pozajme pare kad se proceni da neka država ne može da vraća prispele rate kredita te da bi Zapadni kreditori ostali kratkih rukava.
Da nismo ušli u aranžman sa MMF-om dinar bi pukao ne baš kao 93, ali slično tome i mi ne bi mogli da vratimo dugove.


Dedinje Apropo tvog komentara da ukoliko se od više varijanti ne izabere najkraća i tu su naravno potpuno u pravu


Svetska banka odobrava kredit za trasu koja donosi najveću ekonomsku korsit čak i kad je duža. Prioritet je da se poveže što više jakih priverdnih centara, a ne apriori najkraća trasa. Takođe, pri određivanju trase se analizira i koliko neki put može da stvori prilika za razvoj što većeg dela neke regije/zemlje

tako se generalno i određuju trase vežnijih puteva

Dobar primer toga ti je trasa E70 od Beograda to Temišvara i nazad na jug
E70 povezuje Španiju i obalu Crnog mora, a na delu od BG do Temišvara se vidi da trasa ne ide najkraćim putem već je prioritet povezivanje dva jača privredna centra u realativnoj bliziini trase.
Map_E70_overview.PNG


Kad idem u Bukurešt kolima nikad ne korsitim trasu E70 iako on povezuje Beograd i Bukureš pošto je tako put osetno duži


dedinje":3jba7trv je napisao(la):
Bilo je u novinama da autoput B-B , pogotovu zimi, neće imati ni približno dovoljno saobraćaja i da je umesto autoputa dovoljna solidna magistrala sa tri trake.
Ovde si verovatno u pravu.

Jedan od većih problema na toj trasi,po meni je redovne, gotovo svakodnevne nesreće čemu treba posvetiti pažnju.
Nažalost, grade se, čini mi se, najjeftinije deonice, pa to neće bitno uticati na smanjenje broja nesreća. Doduše ne znam na kojim se donicama ibarske najviše gine.
 
Dobro, pogrešio sam nije MMF već Svetska banka. Autoput BB je ipak mnogo manjeg značaja od transevropskog autoputa, dugog više hiljada kilometara i koji se gradi etapno. Ide se na Temišfar jer tu je lakše za izgradnju. U Rumuniji se koristi dolina reke kojom ide i pruga i put Temišvar - Oršava. Pa kod nas će uskoro graditi autoput Beograd Vršac koji se nastavlja do Temišvara. Tačno, bilo bi kraće da se iz Beograda ide u Rumuniju preko Bele Crkve ali odmah iza nje su Rumunske planine. Istočna varijanta BB ima toliko prednosti da će sigurno ona biti usvojena i mislim da je već usvojena. Pa Užičani imaju elektrificiranu prugu i magistralu prvog reda. Da sam rođeni Užičanin bio bi za istočnu varijantu.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh