Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Smatram da su telekomunikacije previse vazne da bi se mesale sa saobracajem i pomorstvom,mada posto je relativno mala zemlja u pitanju moze jer imaju slicnosti mada ne preterane.
 
Мени се свиђа та идеја о промовисању коридора 11, Београд-Пожега-Бар се свакако мора градити због Србије а стављањем у европски контекст коридора Темишвар-Бар, ако се добије који евро то је само плус. Они сигурно не говоре на празно и врло је могуће да је и Берусклони стварно на оном великом састанку са нашима обећао подржати ту идеју. То је ипак најкраћа веза Румуније (а и Мађарске) са луком Бар.
 
Takođe smatram da je to koristan pravac za Italiju. Ne razumem zašto se bliže ne vezujemo za njihovu ekonomiju, mnogo su imućniji od npr. Rusije. Četvrta najbogatija zemlja u Evropi.
 
kako ne. brodove natovare za Bar i odande razvezu po Rumuniji, Mađarskoj i ostlim istočno-evropskim zemljama. mnogo je brže i jeftinije, nego da obilaze celu Italiju.
ja predlažem da se to da Kinezima kao koncesionarima. ionako su ludi. pa oni po Kini izgradiše 50tak hiljada km auto-puta za 20 godina. kakav bi njima bio problem da izgrade 500tinjak km auto-puta Beograd - Bar
 
500-njak ali u snu. 420-169 u Crnoj Gori (pod koncesijom)=251km. Inače, to je zbog toga što autoput mora da krivuda i da dolazi do raznih mesta. Od Beograda do Bara vazdušnom linijom ima 318km, do HN 290, do crnogorske granice 189km.
 
OK, ali crnogorski deo je već pod koncesijom, mislim da bi ta varijanta bila nemoguća, posebno jer je tamo već počela izgradnja (pripremni radovi su otvoreni 12. oktobra).
 
Mrka najavio autoput krusevac preko cacka u bih,imate na b92 mrzi me da kopiram
 
Kao sto napisah na komentarima B92...ne smeta mi toliko sto nas laze, vec sto misli da mu verujemo! :p
 
Mrka u principu ne laze, sve su to projekti koji su planirani u svakom slucaju. Njegov problem je jedino to sto nema predstavu o vremenu i obecava totalno nebulozne datume.
Ovo mu je verovatno poslednji mandat - kad tad ce ga Dacic skloniti jer se definitivno ne uklapa u novi imidz stranke.

A sto se tice koncesija, tipicno zaduzivanje je i bolje i povoljnije - sa koncesijama retko ko ima dobrog iskustva.
 
Mrka nije svestan da je samoupravljanje proslo.

To sto se tice zadnjeg mandata nagrajisali smo jer nece biti nikog od politicara koji je za teski metro da se suprotstavi Djilasu i kompaniji...
 
Slazem se za ovo za Dacica...jer je Mrka sada imao priliku i prokockao ju je...imao je priliku da se zaista pokaze kao gradjevinar, ovo ono...ono sto je pokusao posle bombardovanja...samo je tada sve imalo veliku primesu politicke prApAgande...
Sada je mogao, kao sto si rekao, uz imidz nove stranke da pokaze koliko moze i ume. Na zalost ili na srecu, u tome nije uspeo i poceo je nevidjeno da se blamira. Ne znam da li ga iko vise smatra za ozbiljno :violina:
 
Pa verovatno ga jedino jos podrumi pica shvataju ozbiljno jer tamo ostvalja ozbiljne pare!
 
Ма неозбиљан је он био још пре 10 година, само од све муке већина људи то није примећивала. Сетите се кад су почети станови за универзитет, колико су стајали и кад су завршени. А пут за Панчево је посебна прича: исто је тако треснуо небулозан датум за завршетак пута, па пошто су га у тадашњем "Панчевцу" жестоко оплели због тога, када је дошао инкриминисани датум, другови су се појавили на градилишту да отворе 50 метара асфалта! Онда су померили рок на недељу дана пред изборе, рачунајући да ће у Панчеву сравњеном са земљом добити изборе ако отворе пут пред саме изборе! наравно, то им није успело. Колико је и то био реалан рок за завршетак и колико се радило на брзака, без да се земљани радови обаве како треба, видело се после годину дана када је пут био у горем стању него пре проширивања... Неко очигледно мисли да се више нико ничег не сећа. Бомбардовање, ствари које су биле увод у тај ужас и ствари које су касније уследиле не смеју се заборавити. Тек да се зна. А већина људи (чак и чланова ДС!) је била богзна како одушевљена формирањем ове владе. Уздржаних по том питању је било много мање.
 
Jedan od lopovluka je stambena izgradnja po srbiji,recimo pored zgrade moje tetke u Ljigu koja se nalazi na savrsenom mestu i na barem stotinak metara od svih zgrada unaokolo.
Zapoceta je izgradnja,to jest postavio kamen temeljac,dovukose televiziju,opstenarodno poselo napravise i naravno nsita od toga nije bilo,samo stoji rupa vec dobrih 10 godina...Ako iskopam sliku postavicu je...
 
Па да је неком из послепетооктобарске власти одговарало да сакупи који предизборни поен, нашло би се већ и за то да се доврши, али ипак је то Љиг, а не стамбено насеље за интелектуалце. Можда пред неке локалне изборе и падне некоме на памет да дозида који спрат. :rolleyes:
 
Цитат из викенд броја Данаса:

"...Ministar Milutin Mrkonjić ima drugačije probleme. Kako, recimo, da upamti koga treba da grli i šta kome treba da obeća. A njemu je obećati kao žednom vode popit. Još nam uši zveče od obećanja da će se naredne godine na jugu graditi autoputevi prema Bugarskoj i Makedoniji i ka Mađarskoj na severnom delu koridora, a Mrka već najavljuje završetak obilaznice oko Beograda, pa autoput prema Čačku, da bi nas ovog utorka obradovao još jednim projektom - autoputem Pojate-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice-Višegrad, za koji tvrdi da će početi da se gradi već 2011. godine. Znam ja da nema šanse da se u tako kratkom roku uradi sve što najavljuje ministar, znam da je ranije obećavao i završetak Prokopa, da u mom rodnom Kraljevu već deset godina stoje temelji nedovršenih zgrada iz vremena Mrkine obnove zemlje, da je Europolis još uvek samo daleka vizija... Al’ nekako mi slatko da ga slušam. Optimizam koji širi je zarazan..."

http://www.danas.rs/dodaci/vikend/svezina_u_beogradu.26.html?news_id=179552
 
Svi žele autoput Požega - Višegrad
21. decembar 2009. | 09:46 | Izvor: Danas
Beograd -- Inicijativu o izgradnji autoputa od Požege do Višegrada, koju je pokrenuo užički gradonačelnik Jovan Marković, podržale su i opštine u istočnim delu RS.


Marković je u Višegradu, razgovarao sa čelnicima te opštine, kao i opština Rudo, Novo Goražde, Rogatica, Čajniče i Foča, koji su predložili vladama Srbije i Republike Srpske da počnu pripremu dokumentacije za gradnju tog autoputa, koji je, smatraju, od izuzetne važnosti za taj region. Procenjuje se da bi neophodna dokumentacija mogla da bude urađena do 2011.

Ta saobraćajnica odvajala bi se od autoputa Beograd - Požega i vodila do Višegrada, u dužini od 90 kilometara. Prema prvim procenama gradnja bi koštala oko 250 miliona evra, što bi trebalo da obezbede dve države.

Pored toga, ideja je da se taj autoput kasnije produži do Sarajeva, a potom i do Dubrovnika, što bi bila najkraća veza sa Jadranskim morem Markovićevu inicijativu, prilikom njegovog boravka u Banjaluci 14. novembra, podržao je najpre Milorad Dodik, premijer Republike Srpske, a potom i resorni ministri Srbije i Srpske Milutin Mrkonjić i Nedeljko Čubrilović. Prilikom nedavne posete Užicu, podršku je ponudio i Ivica Dačić, zamenik premijera Srbije i ministar policije.

S druge strane, rukovodstvo Federacije BiH izrazilo je sumnju u ekonomsku opravdanost tog projekta i poručilo da je prioritet BiH izgradnja nekih drugih saobraćajnica, poput koridora 5C, koji bi tu državu trebalo da poveže sa Hrvatskom na jugu i Budimpeštom na severu. Istakavši da bi autoput Požega -Višegrad trebalo da bude sastavni deo Prostornog plana Srbije, čije se usvajanje najavljuje, Jovan Marković kaže da bi se njime podstakla saradnja dveju država, posebno u oblasti turizma, energetike i poljoprivrede.

"Posle sastanka sa premijerom Dodikom, veoma je važno što su opštine iz istočnog dela Republike Srpske zajedno sa nama potpisale protokol i time smo obema državama uputili poruku da smo životno zainteresovani za taj projekat", istakao je Jovan Marković, gradonačelnik Užica.

Tomislav Popović, načelnik opštine Višegrad, smatra da ne bi trebalo očekivati negativne reakcije na nivou BiH, jer kako ocenjuje, izgradnja tog auto puta bila bi značajnija za BiH nego za Srbiju.

Podsetivši da taj nerazvijeni deo BiH bez dobre putne infrastrukture ne može da računa na strana ulaganja, Radomir Jovičić, načelnik opštine Rogatica, poručuje da bi ta saobraćajnica bila velika šansa za sveukupni razvoj, koji bi sprečio iseljavanje stanovništva sa tog područja.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=12&dd=21&nav_id=399531

Najzad realni rokovi,spustise se na zemlju...
 
Pa taj pravac je, po meni, daleko korisniji nego za Bar...ako ništa drugo, Crna Gora ima 500-600 hiljada stanovnika, a Bosna 4 puta više. Plus, što bi to bio najkraći put od Turske do Bosne...a i ceo taj deo uz Drinu (sa obe strane) bi konačno imao kvalitetnu vezu sa ostatkom Srbije. Ovaj severni deo Republike Srpske uz Savu je blizu autoputa BG-ZG, ali zato ovi dole nemaju ništa jbg...
 
Da ali luka Bar tu igra glavnu ulogu i Srbija će jednog dana imati pristup moru...
 
Da da znam za to...ali ovako nekako, čini mi se kao jako skupa priča...a nisam baš siguran u profitabilnost cele te papazjanje sa Lukom Bar.
Nisam stručan za isplativost saobraćajnih veza i tako to, šta više jako sam daleko od toga, ali na osnovu nekih osnovnih ekonomskih faktora priča sa Barom mi deluje više kao prodavanje mačke u džaku, saradnja crnogorskog lobija u Srbiji sa vlašću u Crnoj Gori, a sve na štetu poreskih obveznika našezemlje...to su brate milijarde i milijarde potrebne da se ta luka samo poveže sa Srbijom i postojećim koridorima...a u regionu imaš još 3 luke koje mogu da ozbiljno konkurišu Baru.

Ne znam...nisam pametan...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh