Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
sizif":2d41u55i je napisao(la):
Bilo bi odlicno. Prvo, savremenu saobracajnicu bi dobio jedan periferni deo drzave. Drugo, prestala bi natezanja sa onima koji se zalazu za varijantu autoputa preko Zlatibora (50 km duzeg i 150-200 miliona evra skupljeg).
Ima jedna slika gde je ucrtan volume vozila na dan, i put preko cacka pa preko uzica do zlatibora je skoro isto opterecen kao beograd-nis, a prema sandzaku nista. I posle Zlatibora se dosta smanji broj. Tamo ima svasta i puno kamiona, zato bi preko zlatibora bilo bolje u mojim ocima.
 
MareCar":3idcemgc je napisao(la):
sizif":3idcemgc je napisao(la):
Bilo bi odlicno. Prvo, savremenu saobracajnicu bi dobio jedan periferni deo drzave. Drugo, prestala bi natezanja sa onima koji se zalazu za varijantu autoputa preko Zlatibora (50 km duzeg i 150-200 miliona evra skupljeg).
Ima jedna slika gde je ucrtan volume vozila na dan, i put preko cacka pa preko uzica do zlatibora je skoro isto opterecen kao beograd-nis, a prema sandzaku nista. I posle Zlatibora se dosta smanji broj. Tamo ima svasta i puno kamiona, zato bi preko zlatibora bilo bolje u mojim ocima.
Da se nadovežem, ta slika je ustvari PDF dokument, može se skinuti odavde
http://www.putevi-srbije.rs/brojanje/Karta08.pdf
 
Mislim da bez kraka do Uzica ne treba graditi autoput uopste.. ali tranzit za CG bi trebao ici preko Sandzaka iz mnogo razloga, politickih, ekonomskih, socijalnih...
 
MareCar":31fr9qvt je napisao(la):
sizif":31fr9qvt je napisao(la):
Bilo bi odlicno. Prvo, savremenu saobracajnicu bi dobio jedan periferni deo drzave. Drugo, prestala bi natezanja sa onima koji se zalazu za varijantu autoputa preko Zlatibora (50 km duzeg i 150-200 miliona evra skupljeg).
Ima jedna slika gde je ucrtan volume vozila na dan, i put preko cacka pa preko uzica do zlatibora je skoro isto opterecen kao beograd-nis, a prema sandzaku nista. I posle Zlatibora se dosta smanji broj. Tamo ima svasta i puno kamiona, zato bi preko zlatibora bilo bolje u mojim ocima.
Negde sam naišao na podatak da, čak iako se zaobiđe Užice, autoput koji ide dalje ka Pešteru proći će na oko 7 km od turističkog centra Zlatibora.

Dakle za Zlatibor se ne treba brinuti, pokriven je u svakom slučaju.
 
Ali Uzice nije, i to znaci napustanje tog grada i predavati ga propasti. I ovako mu je tesko jer nema mesto kao sto ga cacak ima, dok je pre uzicu bilo super sad je obrnuto, nema mesta za bacanje ali svakako ima dosta mesta, i to ne u centru grada nego odma ispred grada. Pogledajte na earth-u sevojno i u krcagovu imaju fabrike, plus zato sto je grad kompaktan u centru imaju dobre mogucnosti za sve ne-industrijske grane ekonomije.
 
Pa postoje planovi da se napravi poseban "slepi krak" autoputa koji će da premosti tih 50 km do Užica...

Budimo realni, ako gradnja preko peštera štedi 500 miliona eura, to je više nego dovoljno da se napravi i taj krak do UE.
Dakle, win-win situacija. (ili bar win - no lose...)
 
Ma, Uzice svakako ulazi u naredni projekat - autoput Istok-Zapad: Pojate-Krusevac-Kraljevo-Cacak-Uzice-Visegrad-Sarajevo. To je, em poprecna transverzala kroz Srbiju, em povezivanje sa Republikom Srpskom, em najbliza veza muslimanskog dela Bosne, ali i Sandzaka sa Turskom s kojom ih vezuju emotivne i ekonomske veze. Ako Turci udju u finansiranje autoputa prema CG, obavezno ih treba ukljuciti i u ovu pricu.
 
@sizif - vidis nisam o tome razmisljao, ali ima smisla, ta transverzala bi preporodila taj deo Srbije, a zbog prirode terena ne bi bila toliko skupa za izgradnju...
 
E sad vec negde dolazimo :)

Kada sam malo bolje pogledao dolina morave je idealna za autoput. Plava linija...blizi je zavrsetak i prikljucak preko zelene linije ali je dosta brdovito.

Ima tu dosta stvari koje mogu d ase urade. Najjednostavnija je Kg-Ca(crvena linija)...vec ima pola uradjeno (svetlo plava) a ravno je sve.


bea57df78a.jpg
 
Naravno da je neophodno povezivanje i sa Kragujevcom kao centrom buduceg Sumadijskog regiona, ali mislim da je pravac Zapad-Istok kroz zapadnomoravsku dolinu predvidjen nekim dugorocnim planovima.
 
tom plavom linijom vec ide neka magistrala pojate-kraljevo, koliko se secam kad sam zadnji put isao... poluautoput.
 
Nije poluautoput, jer prolazi kroz naseljena mesta, ali je rec o vrlo dobrom i jednom od najfrekventnijih pravaca u Srbiji. Nije ni cudo, jer se na oko 100 kilometara nalazi pet jakih centara (Cacak, Kraljevo, Vrnjacka Banja, Trstenik, Krusevac). Do 1991. to je bila treca najjaca ekonomska kicma u Srbiji, iza Beograda i Nisa. Devedesetih je dominantno izvozna privreda (Petoletka, 14. oktobar, Magnohrom, Fabrika vagona, Sloboda, Cer, Trajal...) potpuno pukla, ali je ovaj kraj zbog jake trgovine, male privrede, turizma i jakih sela jos uvek sacuvao relativnu ekonomsku snagu.

Interesantno je da je ovih 100 kilometara gotovo sastavljeno ljudskim naseobinama. Gotovo da nema tacke uz put na kojoj mozes stati i reci "E, ovde nema kuca." Zato je autoput, ili neka magistrala po grckom modelu (sastavljen put, ali po dve trake u oba smera) neophodan.
 
Mnogo velika. Trstenik je bio poznat po tome sto je grad imao manje stanovnika (13 hiljada) nego Prva petoletka radnika (15 hiljada). I to odlicno placenih u to vreme. Bilo je, kazu, da se u vreme kada radnici Petoletke dobiju platu, isprazne prodavnice u Kraljevu i Krusevcu.
 
Reče mi tetka da je Mrkonjić danas bio u Dubokom, delu kod Umke koje je strašno klizište, te da će se raditi njegova sanacija zbog budućeg puta. Cenim da je to ovaj put za Bar jer je bilo priče da će tuda prolaziti. E sad, neki su pričali da će ići uz Savu, neki pak da će ići poviše, preko brda, ali je to još ostalo nerazjašnjeno.
 
Jelena...istina je da ne znaju kuda ce ici taj deo puta. :(

Da bi se saniralo to kliziste treba suvise novca.

Mozda je najbezbolnije da se ide preko brda iznad Umke i da se tuda prodje pored stepojevca.
 
Možda bi trebalo razmišljati i malo šire te sanacijom spasiti kuće koje su tamo podignute, a za šta su stručnjaci ovog grada uredno davali dozvole.
 
Novoproklamovani "Koridor 11" dobio je još jedan (virtualni) krak... :)

Drinski krak jača novi koridor 11

Podgorica, Beograd - Inicijativa premijera Republike Srpske Milorada Dodika i gradonačelnika Užica Jovana Markovića, da se kod tog grada izdvoji krak sa planiranog auto puta Južni Jadran, i preko Kotromana, Višegrada i Rogatice poveže sa Podromanijom, naišla je na odobravanje i crnogorskih zvaničnika. Ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacije u Vladi Crne Gore, Andreja Lompar, kaže za Danas da je autoput Južni Jadran, od Beograda do Bara kao deo potencijalnog koridora 11, doskoro je bila marginalizovana iako je do pre nekoliko decenija u planovima imala daleko veći značaj.
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/drinski_krak_jaca_novi_koridor_11.4.html?news_id=178581
 
Ministar saobracaja,pomorstva i telekomunikacija :lool:
 
vucko":1qfl4ery je napisao(la):
Ministar saobracaja,pomorstva i telekomunikacija :lool:
Боље то него министар саобраћаја, министар поморства, и министарка телекомуникација. И државни секретар за координацију ова три министсрства, са саветником и припадајућом управом.

Гласам за једног министра :)
 
Sasvim smislena kombinacija, ne razumem čemu podsmeh. Eventualno telekomunikacije bi mogle ići pod infrastrukturu ili tehnologiju, no dobro. Generalno, doduše ja bih sve to zajedno stavio. Ministar komunikacija.
 
ACR":21qdij0q je napisao(la):
Novoproklamovani "Koridor 11" dobio je još jedan (virtualni) krak... :)

Drinski krak jača novi koridor 11

Podgorica, Beograd - Inicijativa premijera Republike Srpske Milorada Dodika i gradonačelnika Užica Jovana Markovića, da se kod tog grada izdvoji krak sa planiranog auto puta Južni Jadran, i preko Kotromana, Višegrada i Rogatice poveže sa Podromanijom, naišla je na odobravanje i crnogorskih zvaničnika. Ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacije u Vladi Crne Gore, Andreja Lompar, kaže za Danas da je autoput Južni Jadran, od Beograda do Bara kao deo potencijalnog koridora 11, doskoro je bila marginalizovana iako je do pre nekoliko decenija u planovima imala daleko veći značaj.
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/drinski_krak_jaca_novi_koridor_11.4.html?news_id=178581
Ne mogu sad da prelistavam temu unazad, ali koridor 11 - ne postoji :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-European_corridors
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh